• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Картопля, картопля нового врожаю, горох сушений, квасоля, ДК 021:2015 03210000-6 Зернові культури та картопля

Завершена

801 920.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 8 019.20 UAH
Період оскарження: 17.01.2022 15:48 - 29.01.2022 00:00
Вимога
Є відповідь

неправомірне відхилення тендерної пропозиції ФОП Пригода Є.О. із порушенням Закону України «Про публічні закупівлі».

Номер: b423f8a5d77d4425bb923f5737493eeb
Ідентифікатор запиту: UA-2022-01-17-006568-a.b1
Назва: неправомірне відхилення тендерної пропозиції ФОП Пригода Є.О. із порушенням Закону України «Про публічні закупівлі».
Вимога:
Шановний Замовнику! 07 лютого 2022 року протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 18 було прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції ФОП Пригода Євгеній Олександрович. Нами було уважно розглянуто Протокол та зазначені в ньому підстави відхилення нашої тендерної пропозиції. Вважаємо, що Вами, було прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції ФОП Пригода Є.О.. із порушенням вимог та принципів Закону України «Про публічні закупівлі» у зв’язку із наступним: - Уповноважена особа зазначає, що розглянувши документи пропозиції Учасника - ФОП Пригода Євгеній Олександрович встановлено, що надані в пропозиції сертифікати ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015,IDT; ISO 9001:2015,IDT)) та ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015,IDT) не охоплює неспеціалізовану оптову торгівлю. Даний висновок суперечить наданій в складі тендерної пропозиції сертифікаційній справі щодо проведення сертифікації згідно встановлених вимог. Так, відповідно до неї можна встановити, сертифікація проводилася відповідно до категорії та підкатегорії харчового ланцюга, а саме категорія G, підкатегорія GI, GII; категорії F підкатегорії FI, FII, що включають в себе оптову неспеціалізовану торгівлю. Також сертифікація проводилась відповідно до видів економічної діяльності учасника, а саме оптова торгівля фруктами та овочами, неспеціалізована оптова торгівля продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами та інше. Дана тендерна закупівля саме стосується постачання харчових продуктів. Так, одним із доказів необхідного рівня якості послуг із постачання та реалізації товарів є підтвердження відповідності технічних і споживчих характеристик цих послуг загальновизнаним вимогам (ДСТУ, ТОСТ, ТУ) шляхом проведення незалежної оцінки або сертифікації. Зокрема, безпосереднє надання Сертифікату на систему управління безпечністю харчових продуктів ДСТУ ISO 22000:2018/22000:2019 підтверджує використання потенційними учасниками процедури закупівлі системи управління безпечністю харчових продуктів стосовно роздрібної та/або оптової торгівлі продуктами харчування. Так, стандарти ISO 22000 охоплюють комплекс вимог та критеріїв з організації харчового ланцюга від контролю за якістю сировини, з якої виробляється продукція, матеріалу упаковки, а також доставки готової продукції кінцевим споживачам. Разом з цим, вимоги вказаного Стандарту ISO 22000 та діючого законодавства не конкретизують необхідність щодо зазначення конкретизованого переліку КВЕД-ів із визначенням видів господарської діяльності для суб’єктів господарювання у вище визначеному Сертифікаті ISO 22000:2018/22000:2019. Також, надання Учасниками торгів Сертифікату на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015 стосовно зберігання, перевезення (транспортування) та оптової торгівлі продуктів харчування є належним підтвердженням відповідності суб’єкта господарювання вимогам міжнародного стандарту ISO 9001, діючого в Україні. Стандарт ISO 9001 визначає вимоги до систем менеджменту якості у сфері постачання продукції та надання послуг, що підтверджується п. 01. Національного стандарту України ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT). Наявність у підприємства сертифікату на систему менеджменту якості відповідно до вимог ISO 9001 свідчить про спроможність підприємства надавати послуги із постачання товарів у відповідності з вимогами діючої нормативноправової документації. Також звертаю увагу, що діючим законодавством та відповідним Стандартом ISO 9001 не регламентовано вимогу щодо необхідності визначення переліку КВЕД-ів відповідно до видів господарської діяльності, які провадяться суб’єктами господарювання. Аналогічним є також інша вимога щодо надання Сертифікату, який посвідчує систему управління екологічного безпекою ДСТУ ISO 14001:2015. Даний сертифікат посвідчує, що охорона навколишнього природного середовища під час зберігання, перевезення (транспортування) та оптової торгівлі продуктами харчування здійснюється суб’єктом господарювання відповідно до законів України, ратифікованих Україною міжнародних конвенцій та угод щодо охорони навколишнього середовища, зокрема шляхом: збільшення частки заходів з охорони навколишнього природного середовища при зберіганні, перевезенні (транспортуванні) та оптової торгівлі продуктами харчування. Водночас, Стандарт ISO 14001 та норми діючого законодавства в даному випадку також не містять посилань щодо обов’язкового визначення КВЕД-ів суб’єкта підприємництва у Сертифікаті на систему управління екологічного безпекою ДСТУ ISO 14001:2015,. Тобто наявність даного КВЕД не є законодавчо визначною обов’язковою складовою підтвердження належної сертифікації щодо впровадження відповідних систем контролю господарської діяльності операторів ринку харчових продуктів. Дана правова підстава також підтверджується багатьма рішеннями колегії Антимонопольного комітету з розгляду скарг на порушення законодавства у сфері публічних закупівель, наприклад рішення №11323 -р/пк-пз від 24.05.2021. Вважаю, що уповноваженою особою не повній мірі були опрацьовані документи учасника ФОП Пригода Є.О. і помилково зазначено невідповідність наданих сертифікатів умовам тендерної документації. Тобто уповноваженою особою неправомірно було відхилено тендерну пропозицію ФОП Пригода Є.О. з надуманих підстав. Просимо Вас самостійно скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ФОП Пригода Є.О., оформлене протокольним рішенням № 18 від 07.02.2022р. Додатково повідомляємо, що у разі не скасування Вашого рішення ми будемо змушені звернутись зі скаргою про порушення законодавства у сфері публічних закупівель до Державної аудиторської служби України та оскаржити рішення до постійно діючої колегії з розгляду справ про порушення в сфері публічних закупівель Антимонопольного комітету України..
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учаснику, відповідно до вимоги, щодо неправомірного відхилення Вашої тендерної пропозиції, повідомляю наступне: Згідно ч.3 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Згідно ч.1 ст.24 Закону України «Про публічні закупівлі» Фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення та оприлюднити його в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону. Згідно ч.5.Інша інформація Розділу V. Розгляд та оцінка тендерної пропозиції Тендерної документації, Замовник у тендерній документації зазначає іншу інформацію відповідно до вимог законодавства, яку вважає за необхідне включити. Відсутність будь-яких запитань або уточнень стосовно змісту та викладення вимог тендерної документації з боку Учасників процедури закупівлі, означатиме, що Учасники процедури закупівлі, що беруть участь в цих торгах, повністю усвідомлюють зміст цієї тендерної документації та вимоги, викладені Замовником при підготовці цієї закупівлі. Згідно п. 3, п.5 Додатку 1 до тендерної документації, при поданні тендерної пропозиції Учасник погоджується, зокрема з наступним: - Ми погоджуємося з умовами, що Ви можете відхилити нашу чи всі тендерні пропозиції згідно з умовами Документації, а також розуміємо, що Ви не обмежені у прийнятті будь-якої іншої пропозиції з більш вигідними для Вас умовами. - Цим підписом засвідчуємо свою безумовну згоду з усіма положеннями Документації (у тому числі щодо відповідності їх чинному законодавству) та погоджуємося на виконання всіх умов та вимог, передбачених цією Документацією. Згідно п.п б) п.10. Додатка 3 тендерної документації документи, Учасник, який не є виробником предмету закупівлі, надає сканований з оригіналу сертифікат (сертифікати) на відповідність вимогам стандарту ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018 IDT) та/або ISO 22000:2018 «Система управління безпечністю харчових продуктів», сфера сертифікації якого(ких) охоплює(ють) неспеціалізовану оптову торгівлю. Згідно п.п. б) п.11. Додатка 3 тендерної документації , Учасник, який не є виробником предмету закупівлі, надає сканований з оригіналу сертифікат (сертифікати) по стандарту ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015,IDT; ISO 9001:2015,IDT) або стандарту ISO 9001 попередніх версій системи управління якістю, сфера сертифікації якого(ких) охоплює(ють) неспеціалізовану оптову торгівлю. Згідно п.п. б) п.12. Додатка 3 тендерної документації, Учасник, який не є виробником предмету закупівлі, надає сканований з оригіналу сертифікат (сертифікати) на систему екологічного управління у відповідності до вимог стандарту ДСТУ ISO 14001:2015 «Система екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування», сфера сертифікації якого(ких) охоплює(ють) неспеціалізовану оптову торгівлю. Надані ФОП Пригода Євгеній Олександрович сертифікати по вищезазначеними системам менеджменту охоплюють тільки торгівлю харчовими продуктами, що є невідповідність тендерної пропозиції, оскільки тендерна документація містила конкретні вимоги щодо сертифікатів. Звертаю увагу, що поняття «торгівля харчовими продуктами» та «неспеціалізована оптовая торгівля» є різними, та становлять відмінність одне від одного. Також слід зауважити, що під час обумовлених Законом строків, Учасник не звернувся до Замовника за роз’ясненнями, щодо тендерної документації та/або з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Крім того ФОП Пригода Євгеній Олександрович надав у складі своєї пропозиції власноруч підписану Тендерну пропозицію (Тендерна пропозиція.PDF), чим підтвердив свою безумовну згоду з усіма положеннями тендерної документації. Зважаючи на вещенаведене, пропозиція ФОП Пригоди Є. О. була правомірно відхилена.
Статус вимоги: Не задоволено