• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП
  • 1

Електрична енергія, код 09310000-5 Електрична енергія за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник»

Торги відмінено

615 230.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 076.15 UAH
Період оскарження: 17.01.2022 15:33 - 04.02.2022 00:00
Скарга
Відхилено

СКАРГА щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель (у порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі»)

Номер: 769e9a57617041c785f1172283be8717
Ідентифікатор запиту: UA-2022-01-17-003152-c.c3
Назва: СКАРГА щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель (у порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі»)
Скарга:
17.01.2022 року Недобоївська сільська рада Дністровського району Чернівецької області (далі — Замовник) оголосило процедуру закупівлі за ДК 021:2015-09310000-5 Електрична енергія (далі — Процедура закупівлі). Розкриття тендерних пропозицій учасників відбулось 10.02.2022 року. Згідно з реєстром отриманих тендерних пропозицій участь у закупівлі взяли учасники: • ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СМІД ГРУП" • ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЧЕРНІВЦІГАЗ ЗБУТ" • ТОВ "ЧЕРНІВЕЦЬКА ОБЛАСНА ЕНЕРГОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ" • ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕРНЕРІНГ" • ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ПРОМГАЗ СІТІ" Рішенням №4 уповноваженої особи Недобоївської сільської ради Дністровського району Чернівецької області від 10 лютого 2020 року відхилено тендерну пропозицію учасника Товариство з обмеженою відповідальністю «Смід Груп» з підстави: відповідно до абз.3 п.1 ч.1 ст.31 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), як такого що не відповідає встановленим абз.1 ч.3 ст.22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства. За результатами аукціону тендерна пропозиція ТзОВ «Смід Груп», визнана електронною системою найбільш економічно вигідною. Сума пропозиції після аукціону склала 462077,00 грн. з ПДВ. На думку замовника, під час розгляду тендерної пропозиції учасника були встановлені невідповідності пропозиції даного учасника вимогам документації: відповідно до додатка 4 документації, ціною пропозиції є ціна електричної енергії, що включає передачу, маржу учасника, витрати на сплату податків. Згідно вимог замовника, розрахунок ціни відповідно до абз.1 ч.3 ст.22 Закону, за яку учасник згоден виконувати замовлення, повинен здійснюватись за формолою: Р= ∑(Ni план*Ц прогн.рдн.*(1+М/100)+ Ni план*Тпер.)*1,2, грн з ПДВ де, Р – ціна пропозиції у гривні (UAH); Ni план – плановий обсяг закупівлі електричної енергії для відповідного об’єкта Замовника 130,9 тис.кВт*год; Ц прогн.рдн. – прогнозована ціна РДН, яка для даної закупівлі становить - 3,480059 грн. за 1 кВт*год без ПДВ, (визначена як середньозважена ціна на РДН (ОЕС) за період (20 днів грудня 2021 року) – 3,16369 грн. за 1 кВт*год без ПДВ за даними ДП «Оператор ринку» розміщеним на його веб-сайті www.oree.com.ua з врахуванням індикатора діапазону можливого коливання ціни в період постачання (Замовник встановлює величину цього індикатора однакову для всіх Учасників в розмірі 10%); Т пер. – тариф на послуги з передачі електричної енергії затверджений регулятором для оператора системи передачі у встановленому порядку «відповідно до постанови НКРЕКП від 01.12.2021 №2454 – 0,34564 грн. за 1 кВт*год без ПДВ; 1,2 – математичне вираження ставки податку на додану вартість (ПДВ – 20%); М – маржа (вартість послуг Учасника) запропонована Учасником у відсотках від загальної ціни пропозиції (Р), %. Маржа, що визначається учасником у ціні своєї пропозиції (у тому числі у ціні за результатами аукціону), не може бути величиною від’ємною. Відповідно до розрахунків замовника, значення маржі «-25,40279729», зазначеної учасником у ціні тендерної пропозиції є від’ємним, що не відповідає вимозі Додатку №4 «Тендерна пропозиція» тендерної документації. Товариство з обмеженою відповідальністю «Смід Груп» вважає, що зазначені рішення прийняті з порушенням норм законодавства України у сфері публічних закупівель, у т.ч. Закону України «Про публічні закупівлі», з огляду на наступне. Вимога Замовника, зазначена вище, є незаконною, дискримінаційною, та такою, що порушує основні принципи здійснення публічних закупівель, зважаючи на наступне. Замовник у Документації визначив, що одним із показників, від якого залежить загальна сума пропозиції, є Ц прогноз.рдн. - прогнозована ціна РДН, яка не може бути нижчою - 3,480059 грн. за 1 кВт*год без ПДВ, (визначена як середньозважена ціна на РДН (ОЕС) за період (20 днів грудня 2021 року) – 3,16369 грн. за 1 кВт*год без ПДВ за даними ДП «Оператор ринку» розміщеним на його веб-сайті www.oree.com.ua з врахуванням індикатора діапазону можливого коливання ціни в період постачання (Замовник встановлює величину цього індикатора однакову для всіх Учасників в розмірі 10%). Датою оголошення цієї закупівлі є 17.01.2022 року, кінцевий строк подання пропозицій 08.02.2022 року, а Ц прогноз.рдн формується згідно даних 20 днів грудня 2021 року. Отже, Замовник зобов’зує учасників формувати свої пропозиції у відповідності з ціною, яка була актуальна місяць назад. В день кінцевого строку подання пропозицій прогнозована ціна як середньозважена ціна РДН (ОЕС) 08.02.2022 року становила 2202,22 грн/мВт*год, що є суттєво нижчою ціною, ніж та, що закріплена вимогами Замовника (скріншот з сайту оператора ринку додаємо). Отже, встановивши дані вимоги до формування ціни пропозиції учасників, Замовник порушує принцип максимальної економії та ефективності, оскільки зобов’язує учасників формувати свої ціни за неактуальними та вищими цінами ніж вони є насправді. Відповідно до підпункту 17 пункту 2.2 розділу 2 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу, затверджених Постановою НКРЕКП від 27.12.2017 №1469: «При проваджені ліцензованої діяльності ліцензіат повинен дотримуватися таких організаційних вимог: … для забезпечення постачання електричної енергії споживачам, здійснювати купівлю-продаж електричної енергії за двосторонніми договорами та/або на ринку «на добу наперед», внутрішньодобовому ринку і на балансуючому ринку, а також шляхом імпорту відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії» та нормативно-правових актів, що забезпечують функціонування ринку електричної енергії;…». Тобто, чинні нормативно-правові акти не обмежують постачальника електричної енергії в купівлі електричної енергії виключно на ринку «на добу наперед» за відповідними встановленими цінами. ТзОВ «Смід Груп» здійснює купівлю великих обсягів електричної енергії саме за двосторонніми договорами, що не заборонено чинним законодавством. Відповідно і ціна за 1 кВт*год електричної енергії, купленої на підставі двостороннього договору, відрізняється від ціни РДН (ОЕС) зазначеної замовником в тендерній документації, та є меншою. ТзОВ «Смід Груп» було куплено електричну енергію за ціною, що є меншою, ніж середньозважена ціна РДН зазначена замовником, ТзОВ «Смід Груп» може забезпечити постачання електричної енергії Замовнику за нижчою ціною і при цьому величина маржі ТзОВ «Смід Груп» не є від’ємною, загальна сума пропозиції не є демпінговою, а справедливо визначеною. Таким чином, зазначена вимога Замовника щодо формування ціни перешкоджає добросовісній конкуренції між учасниками закупівлі та порушує принцип максимальної економії, адже, маючи можливість обґрунтовано визначити ціну своєї пропозиції, не демпінгуючи її, учасник має без жодних підстав, завищувати вартість постачання електричної енергії, щоб його пропозиція не була відхилена. Більше того, підстава відхилення ТзОВ «Смід Груп» є незаконною, оскільки відповідно до Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 №312 договір про постачання електричної енергії споживачу – домовленість двох сторін (електропостачальника і споживача), що є документом певної форми, яка передбачає постачання всього обсягу фактичного споживання електричної енергії споживачем у певний період часу одним електропостачальником за вільними цінами. Зважаючи на наведене, відхилення учасника ТзОВ «Смід Груп» є незаконним та необґрунтованим, а отже таким, що порушує право учасника на добросовісну конкуренцію та об’єктивну, неупереджену оцінку пропозиції. Окрім того, Постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель було прийняте рішення №1862-р/пк-пз від 31.01.2022 року по аналогічному питанню (додається). Тому, враховуючи вище викладене, Замовник повинен скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТзОВ «Смід Груп». Товариство з обмеженою відповідальністю «Смід Груп» вважає, що його права можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника здійснити вищезазначені дії.
Дата розгляду скарги: 28.02.2022 12:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 18.02.2022 16:37
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 26.04.2022 16:10
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СМІД ГРУП", Жезло Степан 380673283136 TOVSMIDGROUP@GMAIL.COM
Скарга
Скасована

СКАРГА щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель (у порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі»)

Номер: 9e3ae3c4715c4ef89a07b1112bdb9971
Ідентифікатор запиту: UA-2022-01-17-003152-c.b2
Назва: СКАРГА щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель (у порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі»)
Скарга:
17.01.2022 року Недобоївська сільська рада Дністровського району Чернівецької області (далі — Замовник) оголосило процедуру закупівлі за ДК 021:2015-09310000-5 Електрична енергія (далі — Процедура закупівлі). Розкриття тендерних пропозицій учасників відбулось 10.02.2022 року. Згідно з реєстром отриманих тендерних пропозицій участь у закупівлі взяли учасники: • ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СМІД ГРУП" • ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЧЕРНІВЦІГАЗ ЗБУТ" • ТОВ "ЧЕРНІВЕЦЬКА ОБЛАСНА ЕНЕРГОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ" • ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕРНЕРІНГ" • ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ПРОМГАЗ СІТІ" Рішенням №4 уповноваженої особи Недобоївської сільської ради Дністровського району Чернівецької області від 10 лютого 2020 року відхилено тендерну пропозицію учасника Товариство з обмеженою відповідальністю «Смід Груп» з підстави: відповідно до абз.3 п.1 ч.1 ст.31 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), як такого що не відповідає встановленим абз.1 ч.3 ст.22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства. За результатами аукціону тендерна пропозиція ТзОВ «Смід Груп», визнана електронною системою найбільш економічно вигідною. Сума пропозиції після аукціону склала 462077,00 грн. з ПДВ. На думку замовника, під час розгляду тендерної пропозиції учасника були встановлені невідповідності пропозиції даного учасника вимогам документації: відповідно до додатка 4 документації, ціною пропозиції є ціна електричної енергії, що включає передачу, маржу учасника, витрати на сплату податків. Згідно вимог замовника, розрахунок ціни відповідно до абз.1 ч.3 ст.22 Закону, за яку учасник згоден виконувати замовлення, повинен здійснюватись за формолою: Р= ∑(Ni план*Ц прогн.рдн.*(1+М/100)+ Ni план*Тпер.)*1,2, грн з ПДВ де, Р – ціна пропозиції у гривні (UAH); Ni план – плановий обсяг закупівлі електричної енергії для відповідного об’єкта Замовника 130,9 тис.кВт*год; Ц прогн.рдн. – прогнозована ціна РДН, яка для даної закупівлі становить - 3,480059 грн. за 1 кВт*год без ПДВ, (визначена як середньозважена ціна на РДН (ОЕС) за період (20 днів грудня 2021 року) – 3,16369 грн. за 1 кВт*год без ПДВ за даними ДП «Оператор ринку» розміщеним на його веб-сайті www.oree.com.ua з врахуванням індикатора діапазону можливого коливання ціни в період постачання (Замовник встановлює величину цього індикатора однакову для всіх Учасників в розмірі 10%); Т пер. – тариф на послуги з передачі електричної енергії затверджений регулятором для оператора системи передачі у встановленому порядку «відповідно до постанови НКРЕКП від 01.12.2021 №2454 – 0,34564 грн. за 1 кВт*год без ПДВ; 1,2 – математичне вираження ставки податку на додану вартість (ПДВ – 20%); М – маржа (вартість послуг Учасника) запропонована Учасником у відсотках від загальної ціни пропозиції (Р), %. Маржа, що визначається учасником у ціні своєї пропозиції (у тому числі у ціні за результатами аукціону), не може бути величиною від’ємною. Відповідно до розрахунків замовника, значення маржі «-25,40279729», зазначеної учасником у ціні тендерної пропозиції є від’ємним, що не відповідає вимозі Додатку №4 «Тендерна пропозиція» тендерної документації. Товариство з обмеженою відповідальністю «Смід Груп» вважає, що зазначені рішення прийняті з порушенням норм законодавства України у сфері публічних закупівель, у т.ч. Закону України «Про публічні закупівлі», з огляду на наступне. Вимога Замовника, зазначена вище, є незаконною, дискримінаційною, та такою, що порушує основні принципи здійснення публічних закупівель, зважаючи на наступне. Замовник у Документації визначив, що одним із показників, від якого залежить загальна сума пропозиції, є Ц прогноз.рдн. - прогнозована ціна РДН, яка не може бути нижчою - 3,480059 грн. за 1 кВт*год без ПДВ, (визначена як середньозважена ціна на РДН (ОЕС) за період (20 днів грудня 2021 року) – 3,16369 грн. за 1 кВт*год без ПДВ за даними ДП «Оператор ринку» розміщеним на його веб-сайті www.oree.com.ua з врахуванням індикатора діапазону можливого коливання ціни в період постачання (Замовник встановлює величину цього індикатора однакову для всіх Учасників в розмірі 10%). Датою оголошення цієї закупівлі є 17.01.2022 року, кінцевий строк подання пропозицій 08.02.2022 року, а Ц прогноз.рдн формується згідно даних 20 днів грудня 2021 року. Отже, Замовник зобов’зує учасників формувати свої пропозиції у відповідності з ціною, яка була актуальна місяць назад. В день кінцевого строку подання пропозицій прогнозована ціна як середньозважена ціна РДН (ОЕС) 08.02.2022 року становила 2202,22 грн/мВт*год, що є суттєво нижчою ціною, ніж та, що закріплена вимогами Замовника (скріншот з сайту оператора ринку додаємо). Отже, встановивши дані вимоги до формування ціни пропозиції учасників, Замовник порушує принцип максимальної економії та ефективності, оскільки зобов’язує учасників формувати свої ціни за неактуальними та вищими цінами ніж вони є насправді. Відповідно до підпункту 17 пункту 2.2 розділу 2 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу, затверджених Постановою НКРЕКП від 27.12.2017 №1469: «При проваджені ліцензованої діяльності ліцензіат повинен дотримуватися таких організаційних вимог: … для забезпечення постачання електричної енергії споживачам, здійснювати купівлю-продаж електричної енергії за двосторонніми договорами та/або на ринку «на добу наперед», внутрішньодобовому ринку і на балансуючому ринку, а також шляхом імпорту відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії» та нормативно-правових актів, що забезпечують функціонування ринку електричної енергії;…». Тобто, чинні нормативно-правові акти не обмежують постачальника електричної енергії в купівлі електричної енергії виключно на ринку «на добу наперед» за відповідними встановленими цінами. ТзОВ «Смід Груп» здійснює купівлю великих обсягів електричної енергії саме за двосторонніми договорами, що не заборонено чинним законодавством. Відповідно і ціна за 1 кВт*год електричної енергії, купленої на підставі двостороннього договору, відрізняється від ціни РДН (ОЕС) зазначеної замовником в тендерній документації, та є меншою. ТзОВ «Смід Груп» було куплено електричну енергію за ціною, що є меншою, ніж середньозважена ціна РДН зазначена замовником, ТзОВ «Смід Груп» може забезпечити постачання електричної енергії Замовнику за нижчою ціною і при цьому величина маржі ТзОВ «Смід Груп» не є від’ємною, загальна сума пропозиції не є демпінговою, а справедливо визначеною. Таким чином, зазначена вимога Замовника щодо формування ціни перешкоджає добросовісній конкуренції між учасниками закупівлі та порушує принцип максимальної економії, адже, маючи можливість обґрунтовано визначити ціну своєї пропозиції, не демпінгуючи її, учасник має без жодних підстав, завищувати вартість постачання електричної енергії, щоб його пропозиція не була відхилена. Більше того, підстава відхилення ТзОВ «Смід Груп» є незаконною, оскільки відповідно до Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 №312 договір про постачання електричної енергії споживачу – домовленість двох сторін (електропостачальника і споживача), що є документом певної форми, яка передбачає постачання всього обсягу фактичного споживання електричної енергії споживачем у певний період часу одним електропостачальником за вільними цінами. Зважаючи на наведене, відхилення учасника ТзОВ «Смід Груп» є незаконним та необґрунтованим, а отже таким, що порушує право учасника на добросовісну конкуренцію та об’єктивну, неупереджену оцінку пропозиції. Окрім того, Постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель було прийняте рішення №1862-р/пк-пз від 31.01.2022 року по аналогічному питанню (додається). Тому, враховуючи вище викладене, Замовник повинен скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТзОВ «Смід Груп». Товариство з обмеженою відповідальністю «Смід Груп» вважає, що його права можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника здійснити вищезазначені дії.
Пов'язані документи: Учасник
Причина: Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування: 16.02.2022 14:56
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СМІД ГРУП", Жезло Степан 380673283136 TOVSMIDGROUP@GMAIL.COM
Скарга
Скасована

СКАРГА щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель (у порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі»)

Номер: 06d9c10b9a014cb5984044f25f550c2d
Ідентифікатор запиту: UA-2022-01-17-003152-c.b1
Назва: СКАРГА щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель (у порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі»)
Скарга:
17.01.2022 року Недобоївська сільська рада Дністровського району Чернівецької області (далі — Замовник) оголосило процедуру закупівлі за ДК 021:2015-09310000-5 Електрична енергія (далі — Процедура закупівлі). Розкриття тендерних пропозицій учасників відбулось 10.02.2022 року. Згідно з реєстром отриманих тендерних пропозицій участь у закупівлі взяли учасники: • ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СМІД ГРУП" • ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЧЕРНІВЦІГАЗ ЗБУТ" • ТОВ "ЧЕРНІВЕЦЬКА ОБЛАСНА ЕНЕРГОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ" • ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕРНЕРІНГ" • ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ПРОМГАЗ СІТІ" Рішенням №4 уповноваженої особи Недобоївської сільської ради Дністровського району Чернівецької області від 10 лютого 2020 року відхилено тендерну пропозицію учасника Товариство з обмеженою відповідальністю «Смід Груп» з підстави: відповідно до абз.3 п.1 ч.1 ст.31 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), як такого що не відповідає встановленим абз.1 ч.3 ст.22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства. За результатами аукціону тендерна пропозиція ТзОВ «Смід Груп», визнана електронною системою найбільш економічно вигідною. Сума пропозиції після аукціону склала 462077,00 грн. з ПДВ. На думку замовника, під час розгляду тендерної пропозиції учасника були встановлені невідповідності пропозиції даного учасника вимогам документації: відповідно до додатка 4 документації, ціною пропозиції є ціна електричної енергії, що включає передачу, маржу учасника, витрати на сплату податків. Згідно вимог замовника, розрахунок ціни відповідно до абз.1 ч.3 ст.22 Закону, за яку учасник згоден виконувати замовлення, повинен здійснюватись за формолою: Р= ∑(Ni план*Ц прогн.рдн.*(1+М/100)+ Ni план*Тпер.)*1,2, грн з ПДВ де, Р – ціна пропозиції у гривні (UAH); Ni план – плановий обсяг закупівлі електричної енергії для відповідного об’єкта Замовника 130,9 тис.кВт*год; Ц прогн.рдн. – прогнозована ціна РДН, яка для даної закупівлі становить - 3,480059 грн. за 1 кВт*год без ПДВ, (визначена як середньозважена ціна на РДН (ОЕС) за період (20 днів грудня 2021 року) – 3,16369 грн. за 1 кВт*год без ПДВ за даними ДП «Оператор ринку» розміщеним на його веб-сайті www.oree.com.ua з врахуванням індикатора діапазону можливого коливання ціни в період постачання (Замовник встановлює величину цього індикатора однакову для всіх Учасників в розмірі 10%); Т пер. – тариф на послуги з передачі електричної енергії затверджений регулятором для оператора системи передачі у встановленому порядку «відповідно до постанови НКРЕКП від 01.12.2021 №2454 – 0,34564 грн. за 1 кВт*год без ПДВ; 1,2 – математичне вираження ставки податку на додану вартість (ПДВ – 20%); М – маржа (вартість послуг Учасника) запропонована Учасником у відсотках від загальної ціни пропозиції (Р), %. Маржа, що визначається учасником у ціні своєї пропозиції (у тому числі у ціні за результатами аукціону), не може бути величиною від’ємною. Відповідно до розрахунків замовника, значення маржі «-25,40279729», зазначеної учасником у ціні тендерної пропозиції є від’ємним, що не відповідає вимозі Додатку №4 «Тендерна пропозиція» тендерної документації. Товариство з обмеженою відповідальністю «Смід Груп» вважає, що зазначені рішення прийняті з порушенням норм законодавства України у сфері публічних закупівель, у т.ч. Закону України «Про публічні закупівлі», з огляду на наступне. Вимога Замовника, зазначена вище, є незаконною, дискримінаційною, та такою, що порушує основні принципи здійснення публічних закупівель, зважаючи на наступне. Замовник у Документації визначив, що одним із показників, від якого залежить загальна сума пропозиції, є Ц прогноз.рдн. - прогнозована ціна РДН, яка не може бути нижчою - 3,480059 грн. за 1 кВт*год без ПДВ, (визначена як середньозважена ціна на РДН (ОЕС) за період (20 днів грудня 2021 року) – 3,16369 грн. за 1 кВт*год без ПДВ за даними ДП «Оператор ринку» розміщеним на його веб-сайті www.oree.com.ua з врахуванням індикатора діапазону можливого коливання ціни в період постачання (Замовник встановлює величину цього індикатора однакову для всіх Учасників в розмірі 10%). Датою оголошення цієї закупівлі є 17.01.2022 року, кінцевий строк подання пропозицій 08.02.2022 року, а Ц прогноз.рдн формується згідно даних 20 днів грудня 2021 року. Отже, Замовник зобов’зує учасників формувати свої пропозиції у відповідності з ціною, яка була актуальна місяць назад. В день кінцевого строку подання пропозицій прогнозована ціна як середньозважена ціна РДН (ОЕС) 08.02.2022 року становила 2110,11 грн/мВт*год, що є суттєво нижчою ціною, ніж та, що закріплена вимогами Замовника (скріншот з сайту оператора ринку додаємо). Отже, встановивши дані вимоги до формування ціни пропозиції учасників, Замовник порушує принцип максимальної економії та ефективності, оскільки зобов’язує учасників формувати свої ціни за неактуальними та вищими цінами ніж вони є насправді. Відповідно до підпункту 17 пункту 2.2 розділу 2 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу, затверджених Постановою НКРЕКП від 27.12.2017 №1469: «При проваджені ліцензованої діяльності ліцензіат повинен дотримуватися таких організаційних вимог: … для забезпечення постачання електричної енергії споживачам, здійснювати купівлю-продаж електричної енергії за двосторонніми договорами та/або на ринку «на добу наперед», внутрішньодобовому ринку і на балансуючому ринку, а також шляхом імпорту відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії» та нормативно-правових актів, що забезпечують функціонування ринку електричної енергії;…». Тобто, чинні нормативно-правові акти не обмежують постачальника електричної енергії в купівлі електричної енергії виключно на ринку «на добу наперед» за відповідними встановленими цінами. ТзОВ «Смід Груп» здійснює купівлю великих обсягів електричної енергії саме за двосторонніми договорами, що не заборонено чинним законодавством. Відповідно і ціна за 1 кВт*год електричної енергії, купленої на підставі двостороннього договору, відрізняється від ціни РДН (ОЕС) зазначеної замовником в тендерній документації, та є меншою. ТзОВ «Смід Груп» було куплено електричну енергію за ціною, що є меншою, ніж середньозважена ціна РДН зазначена замовником, ТзОВ «Смід Груп» може забезпечити постачання електричної енергії Замовнику за нижчою ціною і при цьому величина маржі ТзОВ «Смід Груп» не є від’ємною, загальна сума пропозиції не є демпінговою, а справедливо визначеною. Таким чином, зазначена вимога Замовника щодо формування ціни перешкоджає добросовісній конкуренції між учасниками закупівлі та порушує принцип максимальної економії, адже, маючи можливість обґрунтовано визначити ціну своєї пропозиції, не демпінгуючи її, учасник має без жодних підстав, завищувати вартість постачання електричної енергії, щоб його пропозиція не була відхилена. Більше того, підстава відхилення ТзОВ «Смід Груп» є незаконною, оскільки відповідно до Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 №312 договір про постачання електричної енергії споживачу – домовленість двох сторін (електропостачальника і споживача), що є документом певної форми, яка передбачає постачання всього обсягу фактичного споживання електричної енергії споживачем у певний період часу одним електропостачальником за вільними цінами. Зважаючи на наведене, відхилення учасника ТзОВ «Смід Груп» є незаконним та необґрунтованим, а отже таким, що порушує право учасника на добросовісну конкуренцію та об’єктивну, неупереджену оцінку пропозиції. Окрім того, Постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель було прийняте рішення №1862-р/пк-пз від 31.01.2022 року по аналогічному питанню (додається). Тому, враховуючи вище викладене, Замовник повинен скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТзОВ «Смід Груп». Товариство з обмеженою відповідальністю «Смід Груп» вважає, що його права можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника здійснити вищезазначені дії.
Пов'язані документи: Учасник
Причина: Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування: 14.02.2022 16:27
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СМІД ГРУП", Жезло Степан 380673283136 TOVSMIDGROUP@GMAIL.COM