-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
- 1
ДК 021:2015 Охоронні послуги 79710000-4 (Послуги з охорони курортного парку у м. Трускавець та Сувенірного ринку на бульварі ЮріяДрогобича у м. Трускавець)
Завершена
1 140 267.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 701.34 UAH
мін. крок: 0.5% або 5 701.34 UAH
Період оскарження:
17.01.2022 14:28 - 29.01.2022 00:00
Вимога
Вирішена
Дискримінаційна вимога Замовника
Номер:
71cb629f51b04f05bb8e28ed86799f69
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-01-17-001388-b.b2
Назва:
Дискримінаційна вимога Замовника
Вимога:
Шановний Замовник! Як зазначено в пункті 1 розділу V. Оцінка тендерних пропозицій Тендерної документації, а саме: «Оцінка тендерних пропозицій здійснюється на основі критерію „ Ціна ”. Питома вага – 100%. Найбільш економічною вигідною пропозицією буде вважатися пропозиція з найнижчою ціною з урахуванням усіх податків та зборів (в тому числі податку на додану вартість (ПДВ), у разі якщо учасник є платником ПДВ або без ПДВ -у разі, якщо Учасник не є платником ПДВ.» Тобто Замовник здійснює оцінку поданих учасниками Пропозицій відповідно до тих критеріїв та методики, які визначено у Тендерній документації. Якщо основним критерієм визначення переможця є ціна, то й обирати потрібно ту Пропозицію, яка є найбільш економічно вигідною. Також нагадуємо, що згідно з частиною четвертою статті 36 Закону України «Про публічні закупівлі» умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту Пропозиції за результатами аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі. Отже, як зазначає Замовник, він оцінює їх за показниками, зазначеними в загальній вартості Пропозиції, тобто учасників-платників ПДВ з урахуванням ПДВ, а учасників не платників ПДВ без урахування ПДВ. Вимагаючи від учасників неплатників ПДВ додавати, як зазначає Замовник умовні (та міфічні) 20% ПДВ, Замовник свідомо порушує принципи відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівлі та принцип добросовісної конкуренції, а також принцип недискримінації учасників та рівне ставлення до них відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі». З раніше наведеної відповіді Замовника на попередню вимогу вбачається ще й небажання Замовника належним чином виконувати свої обов’язки встановлені Законом для Замовників щодо змісту Тендерної документації. Вимагаємо прибрати дану дискримінаційну вимогу з Тендерної документації. Шановний Замовник, ми наголошуємо ще раз, що розуміємо, що звернення з вимогою можуть не дати належних очікуваних результатів, тому в залежності від результатів розгляду нашої вимоги, в порядку громадського контролю (стаття 9 Закону України «Про публічні закупівлі») зможемо проінформувати відповідні правоохоронні, аудиторські та антимонопольні органи контролю, які зможуть провести моніторинг Вашої закупівлі та надати відповідну правову оцінку очевидним діям Замовника і окремо діям його уповноваженої особи, яка на підставі статі 38 несе персональну відповідальність за прийняте рішення.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
19.01.2022 15:14
Вирішення:
Внесено зміни в тендерну документацію
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Залишено без розгляду
Дискримінаційна вимога Замовника
Номер:
d9b534c9ebe94a3f8ff97c7544c19f4d
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-01-17-001388-b.a1
Назва:
Дискримінаційна вимога Замовника
Вимога:
Шановний Замовник! В пункту 1 розділу V. Оцінка тендерних пропозицій Тендерної документації вказано наступне: «Ціна учасника ,який не є платником ПДВ, має бути обчислена таким чином ,щоб при умовному додаванні ПДВ , вона не була вищою, ніж очікувана вартість закупівлі ,встановлена замовником. При розгляді пропозицій після аукціону , якщо переможцем є неплатник ПДВ і його ціна за результатами аукціону є менша, ніж ціна наступного учасника ,платника ПДВ, але умовно до його пропозиції додається ПДВ (20%),в результаті чого, отримана сума, виставлена переможцем ,не має бути вищою за суму наступного учасника ,який є платником ПДВ. Ціна пропозиції зазначається з урахуванням ПДВ. Якщо учасник не є платником ПДВ ,то він зазначає ціну з позначкою «без ПДВ». Пропозиція ціни учасника, який не є платником ПДВ буде прирівнюватись до пропозиції цін учасників – платників ПДВ, так як замовник є платником вищезазначеного податку.»
Дана вимога порушує найважливіший принцип здійснення публічних закупівель відповідно до пункту 4 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), а саме: «недискримінація учасників та рівне ставлення до них;»
Законом відсутні правові обмеження щодо співпраці суб’єктів господарювання платників ПДВ з неплатниками. Відповідно до статті 9 Податкового кодексу України податок на додану вартість є одним із загальнодержавних податків. Також слід відзначити, що податок на додану вартість (ПДВ) – це непрямий податок, який входить у ціну товарів (робіт, послуг) та сплачується покупцем, але його облік та перерахування до державного бюджету здійснює продавець (податковий агент). Платник податку – це особа, яка зобов’язана здійснити утримання і внесення до бюджету податку, що сплачується покупцем, або особа, яка ввозить товари на митну територію України.
Тобто якщо учасник процедури закупівлі не є платником податку на додану вартість і не зобов’язаний здійснювати облік та перерахування такого податку до державного бюджету, то й у замовника при закупівлі товарів/робіт/послуг у такого учасника відбуватиметься економія коштів, виділених на таку закупівлю. А особливо це вигідно, коли замовниками виступають підприємства державного та комунального сектора, які отримують кошти з державного бюджету, оскільки при закупівлях в учасників, які не є платниками ПДВ, відбувається економія бюджетних коштів, що є одним з найважливіших принципів здійснення публічних закупівель відповідно до пункту 2 статті 5 Закону, а саме: «максимальна економія, ефективність та пропорційність;».
Шановний Замовник, нагадуємо Вам, що найбільш економічно вигідна тендерна пропозиція/пропозиція - тендерна пропозиція/пропозиція, що визнана найкращою за результатами оцінки тендерних пропозицій/пропозицій відповідно до статті 29 Закону.
З перелічених вище норм Закону можна зробити висновок, що до учасників процедур закупівель не ставляться певні вимоги щодо їх поділу на основі податкового критерію. Жодним правовим актом у сфері державних закупівель не передбачено обмеження щодо участі в процедурах закупівель неплатників ПДВ. Дії Замовника щодо зазначення в документації обмеження з приводу можливості подачі пропозицій лише з урахуванням ПДВ будуть вважатися дискримінаційними.
На підставі викладеного, керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»,
прошу Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації для усунення обмежуючих, дискримінаційних, незаконних вимог, що порушують принципи закупівлі, визначені статтею 5 Закону та позбавляють багатьох учасників можливості взяти участь в цій закупівлі.
Ми розуміємо, що звернення з вимогою можуть не дати належних очікуваних результатів, тому в залежності від результатів розгляду нашої вимоги, в порядку громадського контролю (стаття 9 Закону України «Про публічні закупівлі») зможемо проінформувати відповідні правоохоронні, аудиторські та антимонопольні органи контролю, які зможуть провести моніторинг Вашої закупівлі та надати відповідну правову оцінку очевидним діям Замовника і окремо діям його уповноваженої особи, яка на підставі статі 38 несе персональну відповідальність за прийняте рішення.
Пов'язані документи:
Замовник
- обгрунтування.docx 19.01.2022 14:33
Дата подачі:
19.01.2022 11:30
Вирішення:
Звертаємо увагу по суті Вашої вимоги ,що в тендерній документації не містяться жодних дискримінацій щодо неплатників ПДВ.Обгрунтування додається. У даній закупівлі можуть приймати участь як учасники -неплатники ПДВ,так і платники ПДВ.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
19.01.2022 14:33