• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

79710000-4 - Охоронні послуги( приміщення адмін.будівлі виконавчого комітету Подільської міської ради Подільського району Одеської області за адресою місто Подільськ ,проспект Шевченка 2)

Торги відмінено

198 000.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 000.00 UAH
Період оскарження: 17.01.2022 14:11 - 21.01.2022 00:00
Вимога
Без відповіді

ВИМОГА щодо порушення законодавства та встановлення замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації

Номер: 660534811b384701be9ff61705298f32
Ідентифікатор запиту: UA-2022-01-17-002345-c.b1
Назва: ВИМОГА щодо порушення законодавства та встановлення замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації
Вимога:
Ознайомившись зі змістом Тендерної документації затвердженої рішення Уповноваженої особи згідно Протоколу № 8 від 17.01 2022 року (далі по тексту – Тендерна документація) встановлено, що наше підприємство, не має можливості прийняти участь у зазначеній закупівлі, у зв’язку з наявністю в тендерній документації антиконкурентних, незаконних та дискримінаційних вимоги, а саме: 1. Відповідно до тендерної документації п 16 Розділу ІІІ Тендерної документації встановлено вимогу для учасників надати в складі тендерної пропозиції: «довідку у довільній формі про наявність зв'язку з райвідділами поліції на підставі будь якого документу про співпрацю з підрозділами Національної поліції на території де знаходяться об’єкти Замовника (долучити скан - копію оригіналу цього документ).» Дана вимога є незаконною та дискримінаційною по відношенню до потенційних учасників процедури закупівлі. 1. Жодним законом чи нормативно правовим актом України не передбачено укладання будь яких договорів, меморандумів чи інших документів суб’єктів охоронної діяльності з підрозділами Національної поліції; 2. Замовник не зазначив в Тендерній документації, який саме документ повинен надати учасник для підтвердження співпраці суб’єктів охоронної діяльності з підрозділами Національної поліції. Оскільки, чинним законодавством не визначено наявності документу про таку співпрацю, потенційним учасникам Замовником ускладнено підготовку документів тендерної пропозиції. За таких вимог потенційні учасники не мають можливості належним чином підготувати тендерну пропозицію та прийняти участь в процедурі закупівлі. 3. Наявність ліцензії на надання охоронних послуг (ліцензійна діяльність) дозволяє суб'єктам господарювання надавати охоронні послуги . Інших документів для надавати охоронні послуг чинним законодавством не передбачено. 4. Закон України «Про публічні закупівлі» містить вичерпний перелік кваліфікаційних критеріїв. Статтею 16 цього Закону не передбачено встановлення Замовником додаткових кваліфікаційних критеріїв до учасників. Закон України "Про охоронну діяльність" визначає організаційно-правові принципи здійснення господарської діяльності у сфері надання послуг з охорони власності та громадян. Згідно Закону України "Про охоронну діяльність" суб'єкт охоронної діяльності - суб'єкт господарювання будь-якої форми власності, створений та зареєстрований на території України, що здійснює охоронну діяльність на підставі отриманої у встановленому порядку ліцензії. Відповідно до статті 18 цього Закону передбачено наступну співпрацю до якої належить організація взаємодії з правоохоронними органами: 1. Суб'єкти охоронної діяльності та правоохоронні органи можуть спільно організовувати взаємодію і надавати взаємодопомогу у діяльності, що спрямована на попередження, припинення і розкриття кримінальних правопорушень та забезпечення охорони громадського порядку. 2. Заходи із взаємодії з правоохоронними органами не можуть порушувати зобов'язання суб'єктів охоронної діяльності за договором щодо надання послуг з охорони. Також, ст. 19 цього Закону встановлено форми взаємодії з правоохоронними органами, а саме: 1) проведення спільних нарад, консультацій; 2) обміну інформацією з питань попередження та припинення правопорушень; 3) інших не заборонених законодавством заходів за умови, що не порушуються права та обов'язки суб'єктів господарювання і здійснення таких заходів належить до компетенції відповідного правоохоронного органу. Отже, Закон не містить вимоги про наявність будь-яких документів з поліцією для реагування. З таких підстав не зрозуміло, який документ вимагає Замовник. Відповідно до статті 31 Господарського кодексу України, дискримінацією суб'єктів господарювання є прийняття будь-яких актів (рішень, наказів, розпоряджень, постанов тощо), надання письмових чи усних вказівок, укладення угод або будь-які інші дії чи бездіяльність органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю (колегіального органу чи посадової особи), направлених на обмеження чи позбавлення права на здійснення господарської діяльності та ставлять суб'єкта господарювання у гірше становище порівняно з іншими суб'єктами господарювання. Закон України «Про публічні закупівлі» передбачає, що документи, що не передбачені законодавством для учасників — юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб — підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції / пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Отже, встановлення наведеної вище вимоги є необґрунтованим, незаконним. За таких підстав, Замовник повинен внести зміни до Тендерної документації в цій частині. 2. Відповідно до п. 15 Розділу ІІІ Тендерної документації тендерна пропозиція учасників повинна складатись, в тому числі з сканованої копії сертифікату на систему управління якістю учасника щодо відповідності вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги», який підтверджує відповідність системи управління якістю (менеджменту) учасника, вимогам визначеного стандарту (або іншого аналогічного стандарту у сфері сертифікації діяльності підприємства) щодо сфери сертифікації (застосування), що може бути віднесена до предмета закупівлі, який є чинним на дату кінцевого строку подання пропозицій. Дана вимога є незаконною та дискримінаційною по відношенню до Скаржника. Оскільки жодним нормативно-правовим актом не передбачено обов’язкової наявності сертифікатів ISO для здійснення господарської діяльності. Сертифікація ISO не є обов’язковою на території України, а вартість отримання такого сертифіката може становити 30 000 грн та більше. У разі відсутності сертифіката ISO, якого вимагає замовник, учаснику потрібно нести додаткові витрати для оформлення документа, що може вплинути на ціну тендерної пропозиції. Також, оформлення такого сертифіката відбувається близько місяця, а строк подання тендерних пропозицій становить 15 днів з моменту оголошення закупівлі. Тому, вимога Замовника про надання учасниками документального підтвердження стосовно зазначеної сертифікації уповноваженою організацією є законодавчо не обґрунтованою та суперечить ст. 31 Господарського кодексу України та Закону України «Про публічні закупівлі». Замовник встановлюючи вимоги щодо надання: копії сертифікату на систему управління якістю відповідно до вимог ДСТУ ISO 9001:2015, що засвідчує використання учасником вказаної системи управління якістю, ставить Учасників у різне становище в даній процедурі закупівлі, причому одних в гірше (ті учасники, що не мають такого сертифікату, і до того ж не зобов'язані його отримувати), а інших – у вигідніше становище, автоматично збільшуючи шанси на визнання переможцем конкретної процедури закупівлі. Законодавством України у сфері публічних закупівель не визначено поняття дискримінації та її форм. Однак, міжнародним правом в цій сфері закріплено чіткі рамки, якими держави повинні керуватися на національному рівні. Отже, на підставі вище викладеного, звертаємо Вашу увагу, що вимоги тендерної документації стосуються всіх Учасників, які мають намір взяти участь у даній закупівлі. Дискримінаційними вважаються вимоги, яким можуть відповідати лише один або декілька учасників. Отже, Замовник, повинен усунути зазначену дискримінаційну вимогу, та внести зміни до тендерної документації. Нормативно-правовим актом, який установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади, а також забезпечує ефективне та прозоре здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції, є Закон України "Про публічні закупівлі". Згідно зі ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі", вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах. Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом. Замовник не мають права встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Згідно з ч. 2 ст. 20 Закону України "Про публічні закупівлі" під час проведення процедури відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі зацікавлені особи. Одним із принципів захисту конкуренції у процесі публічних закупівель, визначених ст.3 Закону України «Про публічні закупівлі» є принцип недискримінації учасників. Його суть полягає в тому, що встановлюються рівні умови участі у процедурах закупівель для вітчизняних та іноземних учасників всіх форм власності та організаційно-правових форм. При цьому замовнику забороняється вдаватися до дій, які можуть дискримінувати потенціальних учасників закупівлі. Європейський суд з прав людини надає визначення дискримінації: Відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона не має об`єктивного і розумного виправдання. Отже, відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона не переслідує законної мети або ж відсутня розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети . Для дотримання принципу недискримінації учасників під час проведення процедур закупівель замовник повинен, зокрема: забезпечити рівні умови для участі у процедурах закупівель вітчизняним та іноземним учасникам; перевірити, аби його тендерна документація не містила вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, зокрема, вимоги, що обмежують конкуренцію в технічній специфікації. Відповідно до ЗУ «Про публічні закупівлі» мета тендерних процедур полягає в забезпеченні рівних та недискримінаційних умов для кожного потенційного учасника, а також досягнення найбільшої економічної ефективності та економії витрачання державних коштів. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси учасників, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону. 3. У додатку 1 до ТД п. 1.1 передбачено надання Учасником довідку у довільній формі щодо наявності у Учасника пункту (пунктів) централізованого спостереження, оснащеного новітнім і сучасним пультовим устаткуванням (виробника Ajax Systems), який працює цілодобово та відповідає вимогам державних стандартів України, з додаванням скан-копій оригіналу документу який підтверджує право власності на обладнання ПЦС виробника. ЧОМУ САМЕ ВИРОБНИКА Ajax Systems ? Вважаємо, що дана вимога є дискримінаційною по відношенню до усіх учасників, оскільки є й інші системи охорони, які сертифіковані та відповідають вимогам державних стандартів України, також є сучасним, найбільш технологічним та більш інформативним пультовим устаткуванням. Вами не вказано чому саме система ВИРОБНИКА Ajax Systems є найбільш прийнятна для Вашої установи. Тим паче для фізичної охорони посилання на систему ВИРОБНИКА Ajax Systems є абсурдом, так як допомогу при здійснені фізичної охорони може надавати будь-яке сертифіковане охоронне обладнання з набагато вищими технічними якостями в порівнянні з системою ВИРОБНИКА Ajax Systems. Таким чином, Замовником порушуються принципи здійснення публічних закупівель, а саме: добросовісна конкуренція серед учасників; недискримінація учасників (штучне обмеження кола учасників); запобігання корупційним діям зловживанням. Статтею 3 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною третьою статті 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини третьої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 3 Закону. Виходячи з вищевикладеного, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині, а саме виключити посилання щодо ВИРОБНИКА Ajax Systems, або внести перечень всього сертифікованного обладнання на території України, яке надає змогу здійснювати цілодобову пультову охорону об’єкту. 4. У додатку 1 до ТД п. 2.2 передбачено надання інформації про наявність операторів , які будуть задіяні на пункті централізованого спостереження з додаванням сканованих копій підтверджуючих документів про відповідність кваліфікації. Вважаємо, що дана вимога є дискримінаційною по відношенню до усіх учасників, так як в жодному нормативному акті та правовому документі не має посилань або критерій щодо операторів пункту централізованого спостереження. Просимо Вас, пояснити позицію щодо операторів пункту централізованого спостереження, посилаючись на нормативно-правові акти або Закон України «Про охоронну діяльність», так як в жодному з вищезазначених документів та в Ліцензійних умовах щодо охоронної діяльності ніяких посилань щодо кваліфікації операторів пункту централізованого спостереження НЕ МАЄ. Вказаний пункт є дискримінаційним, незаконним та підлягає виключенню. Виходячи з вищевикладеного, просимо Вас, вказаний пункт виключити з Тендерної документації. Враховуючи зазначене : ПРОСИМО: Усунути порушення, шляхом внесення змін до тендерної документації та привести тендерну документацію у відповідність із вимогами чинного законодавства України.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.