• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП
  • 2

15880000-0 «Спеціальні продукти харчування, збагачені поживними речовинами»

Ентеральне харчування (Нутрікомп Стандарт Нейтральний або еквівалент; Нутрікомп Енергія HP Нейтральний або еквівалент; Нутрікомп Д Нейтральний або еквівалент)

Торги не відбулися

378 977.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 3 789.77 UAH
Період оскарження: 17.01.2022 14:11 - 29.01.2022 00:00
Вимога
Вирішена

Дискримінаційні медико-технічні вимоги закупівлі

Номер: f61c6869b27e4358a1ef252198f3d5d0
Ідентифікатор запиту: UA-2022-01-17-004709-a.a1
Назва: Дискримінаційні медико-технічні вимоги закупівлі
Вимога:
ШАНОВНИЙ ЗАМОВНИКУ! Під час здійснення закупівель Замовник повинен дотримуватись принципів, які визначені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Ознайомившись зі змістом тендерної документації, а саме чітко зазначений склад білків, жирів та вуглеводів, вміст Омега-3 ПНЖК, форма випуску продукції,енергетична калорійність, ці критерії сугубо обмежують коло продуктів дитячого харчування, очевидно, що Вами порушено вимоги чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, зокрема встановлені необґрунтовані вимоги до учасників даної закупівлі, що усувають конкуренцію та містять дискримінаційні ознаки для потенційних учасників торгів. Відповідно до пунктів 3 та 4 статті 23 Закону України «Про Публічні закупівлі» До кожного посилання повинен додаватися вираз "або еквівалент", вказані замовником еквівалент – це повністю відповідати вказаним технічним та якісним характеристикам. Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент". Провівши порівняння ( надаємо порівняльну таблицю у складі ) усіх харчових продуктів для спеціальних цілей : ентеральне харчування з фасуванням 500 мл та зазначених показників у Додаток № 3 до тендерної документації. Детальний опис товару, відповідає лише один виробник Nutricia, що дуже звужує учасників та не дозволяє приймати участь іншим виробникам, які можуть запропонувати ентеральне харчування з вагою від 500- 1000 мл відповідно перерахунок кількості заявлені Замовником. Ми вимагаємо встановлення граничних показників в медико технічних вимогах до товару, вказавши максимальний та мінімальний вміст складу в товарі, тим самим це дозволить нам запропонувати більш економічний товар . Так як у кожного виробника дитячого харчування різне співвідношення білків, жирів вуглеводів, енергетична калорійність, форма випуску, вміст Омега-3 ПНЖК з метою уникнення обмеження конкуренції та дискримінації учасників необхідно вказати усі граничні показники товару, що дозволило б і іншим гравцям на ринку взяти участь у даних відкритих торгах. В цьому випадку жодний Виробник ненадасть 100% еквівалентність запропонованого учасником товару, що буде неухильною підставою для Замовника відхилення пропозиції учасника з товаром-еквівалентом. У випадку, якщо Учасник торгів пропонує еквівалент товару, він додатково повинен надати у складі тендерної пропозиції повний опис запропонованого товару, посилання на вільні джерела інформації (сайт або інші) де міститься інформація з технічними та якісним характеристикам запропонованого товару, відомості про виробника запропонованого товару, документальне підтвердження, повної відповідності основних технічних та якісним характеристик запропонованого товару, з основними технічними та якісними характеристиками замовленого товару з обов'язковим відображенням у таблиці порівняльних характеристик. Всі технічні та якісні характеристики запропонованого товару повинні відповідати технічним та якісним характеристикам які висуває Замовник у технічних вимогах до товару. Тобто Замовник у Додаток № 3 до тендерної документації чітко зазначає, що усі характеристики товару повинні чітко відповідати. Таким чином ніхто з потенційних учасників не зможе запропонувати еквівалент в розумінні вимог Оголошення до тендерної закупівлі, оскільки для подачі еквіваленту потрібна відповідність чітко прописаних складових. Учасниками у складі своєї пропозиції не можна запропоновати «еквівалент товару», аналізуючи медико-технічні вимоги до предмету закупівлі, вбачається встановлення Вами безальтернативного способу визначення предмету закупівлі, а саме Можливість приєднання системи з адаптером до пляшки, Форма випуску – пластикова пляшка 500 мл., Вміст Омега-3 ПНЖК у 100 мл готової суміші – 0,26 г; 0,43 г; 0,3 г. Співвідношення поліненасичених жирних кислот, Розподіл калорій(%)Білки:Жири: Вуглеводи: Волокна, жоден виробник не відповідає таким характертистикам встановлені Замовником , оскільки такі вимоги розроблені конкретно під певного постачальника даної продукції – Нутрікомп Стандарт Нейтральний, Нутрікомп Енергія НР Нейтральний, Нутрікомп Д Нейтральний. Виробник чітко відповідає на кожний вміст білка, жирів, вуглеводів, вміст Омега-3 ПНЖК, Співвідношення поліненасичених жирних кислот, Розподіл калорій(%)Білки:Жири: Вуглеводи: Волокна. Зважаючи на вищевикладене, ми дійшли до висновку, що медико-технічні вимоги, викладені Вами в тендерній документації, розроблені під одного виробника, що в свою чергу робить неможливим нашу участь та участь інших Учасників у зазначених торгах. Таким чином, встановлені Вами в тендерній документації медико-технічні вимоги до предмету закупівлі не відповідають законодавству України, при цьому порушують законні права та інтереси потенційних учасників зазначених торгів, а також створюють умови (переваги) для перемоги одного учасника торгів, а саме – виробнику Nutricia. Отже, вважаємо, що дані критерії є дискримінаційним, і такими, що порушують права учасників, бо суттєво зменшують можливість учасників запропоновувати ентеральне харчування, що функціонально та якісно є еквівалентними замовленим. Тому встановлення таких вимог є неприпустимим та таким, що порушує основоположний принцип здійснення публічних закупівель, як недискримінація учасників. Враховуючи вищевикладене та керуючись Законом України «Про Публічні закупівлі», В И М А Г А Є М О: Внести зміни у тендерну документацію та видалити характеристики які притаманні лише виробнику Nutricia , фасування товару встановити не менше 500 мл та замінити дискримінаційні вимоги. В іншому випадку, ми будемо змушені звернутися за захистом своїх законних прав та інтересів до Антимонопольного Комітету України та Держаудитслужби України
Пов'язані документи: Учасник Замовник
Вирішення: Шановний Учаснику! На Вашу вимогу від 19.01.2022 UA-2022-01-17-004709-a.a1 повідомляємо наступне. Потрібно відзначити, що тендерна документація, як і сама процедура закупівлі, складена та проводиться у чіткому дотримані основоположних принципів ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), а саме: добросовісної конкуренції серед учасників; максимальної економії та ефективності; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників; об'єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням. Перелік складових, який повинна містити тендерна документація, визначено частиною другою статті 22 Закону. При цьому частиною третьою статті 22 Закону встановлено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначені відповідно до потреб КНП «Одеський обласний онкологічний диспансер» Одеської обласної ради» з метою забезпечення дієтичного харчування хворих. При формуванні технічних вимог до продукту, який планується закупити, Замовником обов’язково враховуються висновки лікаря для кожного окремо взятого пацієнта, для якого закуповується спеціальне харчування. Всі ці призначення містяться в історії хвороби таких пацієнтів. Вони являються обґрунтованою підставою того, що Замовнику необхідна закупівля саме продукції з конкретними технічними вимогами, оскільки саме лікарем призначається спеціальне харчування із тими необхідними характеристиками та розрахунками, які максимально дозволяють забезпечити можливість відновлення функцій, втрачених за рахунок зміненого стану на фоні захворювання. Замовник не має законного права, окрім лікаря, який проводив огляд пацієнта та призначав лікування, замінювати останньому призначені спеціальні продукти харчування (суміші) з конкретно визначеними медичними характеристиками та необхідним розрахунком в тій чи іншій кількості необхідних компонентів у вмісті продукту. Відповідно до вимог тендерної документації спроможність учасника поставити запропонований товар повинна підтверджуватись оригіналом гарантійного листа від виробника (якщо учасник не є виробником товару), або офіційного представника виробника, філії на території України або представника, дилера, дистриб’ютора чи іншого уповноваженого на це виробником (з документальним підтвердженням такого), що підтверджує можливість постачання учасником запропонованого товару в необхідній кількості, якості, термінами придатності та в потрібні терміни. Документ, який свідчить про співпрацю (взаємодію) із виробником або офіційним представником є документом вільним до укладання. Тобто, будь-який суб’єкт господарювання, який здійснює свою діяльність на законних підставах у сфері спеціального харчування має можливість до укладання такого документу. В свою чергу, в вимозі не надано інформацію та не обгрунтовано, яким чином наведена вище вимога тендерної документації порушує права та законні інтереси Учасника, пов’язані з участю у процедурі закупівлі. Також Учасником не зазначено, виробником або постачальником продукції якого виробника він являєтесь та які товари (аналогічна продукція) може бути запропоновано для участі у закупівлі, що унеможливлює встановлення наявності порушеного права Учасника. Слід зазначити, що згідно Тендерної документації Замовника в Додатку 3 міститься наступна інформація: У разі, якщо у Медико-технічних вимогах (МТВ) міститься посилання на конкретні торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета Звертаємо Вашу увагу на те, що Замовником внесено зміни до тендерної документації та медико-технічних вимог. Тендерна документація та Додатки 1, 3, 4 до неї викладені в новій редакції.
Статус вимоги: Задоволено