-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Кисломолочні продукти
Торги не відбулися
333 656.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 668.28 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 668.28 UAH
Період оскарження:
15.01.2022 12:18 - 27.01.2022 00:00
Вимога
Відхилено
ПРИВЕДЕННЯ ДОКУМЕНТАЦІЇ У ВІДПОВІДНІСТЬ ДО ВИМОГ ЗАКОНОДАВСТВА.ВИКЛЮЧЕННЯ НЕЗАКОНИХ ТА ДИСКРИМІНАЦІЙНИХ ВИМОГ
Номер:
1a8337208226414495eb88e857ae04cd
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-01-15-000142-a.a1
Назва:
ПРИВЕДЕННЯ ДОКУМЕНТАЦІЇ У ВІДПОВІДНІСТЬ ДО ВИМОГ ЗАКОНОДАВСТВА.ВИКЛЮЧЕННЯ НЕЗАКОНИХ ТА ДИСКРИМІНАЦІЙНИХ ВИМОГ
Вимога:
Шановний Замовнику!
Звертаємось до Вас із вимогою про усунення порушення, яке полягає у наступному.
1) У межах цієї закупівлі Вами оприлюднено тендерну документацію про закупівлю в якій містяться наступні незаконні та дискримінаційні вимоги, а саме, додатком № 4 (стор. 4) міститься вимога про надання: 1) « -наказ про створення (залучення) за затвердження осіб групи HACCP» .
Звертаємо вашу увагу , що згідно з Положенням про Державну службу України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 02 вересня 2015 року № 667, Держпродспоживслужба, згідно з яким Держпродспоживслужба здійснює свої повноваження безпосередньо та через свої територіальні органи, відповідно до покладених на неї завдань здійснює державний нагляд (контроль) щодо безпечності та окремих показників якості харчових продуктів у межах повноважень, передбачених законодавством, в тому числі державний контроль у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах HACCP з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, за результатами якого учаснику надається акт Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів складений за результатами проведення заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах HACCP.
Під час Аудиту Держпродспоживслужбою здійснюється перевірка: документації В Т.Ч. І НАКАЗУ ПРО СТВОРЕННЯ (ЗАЛУЧЕННЯ) ТА ЗАТВЕРДЖЕННЯ ОСІБ ГРУПИ HACCP; ведення записів; процесів, що впливають на безпечність харчових продуктів; системи внутрішнього контролю оператора ринку; коригувальних дій, вжитих оператором ринку внаслідок аналізу виявлених невідповідностей; кваліфікації персоналу);
Відповідно навіщо потенційному учаснику надавати зазначений наказ, якщо вимогами документації встановлено надання далі мовою оригіналу: «- останній акт Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів складений за результатами проведення заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах HACCP».
2 ) У межах цієї закупівлі Вами оприлюднено тендерну документацію про закупівлю в якій містяться наступні незаконні та дискримінаційні вимоги, а саме, додатком № 4 (стор. 4-5) міститься вимога про надання:
« -сертифікат на систему управління безпечністю харчових продуктів (НАССР) ДСТУ ISO 22000: 2019 (ISO 22000: 2018, IDT)
- сертифікат* на систему екологічного управління ДСТУ ISО 14001:2015 "Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування (ISO 14001:2015. IDT)", виданий на ім'я учасника
- сертифікат* на систему управління якістю ДСТУ ISО 9001:2018 "Системи управління якістю. Вимоги (ISO 9001:2015, IDT)", а саме – програма аудиту, виданий на ім'я учасника
- документи, що підтверджують виконання програм сертифікаційного аудиту відповідно до ДСТУ ISО 9001:2018 (ISO 9001:2015, IDT), а саме – - План аудиту системи управління якістю
- висновок за результатами попередньої оцінки системи управління якістю на відповідність вимогам ДСТУ ISO 9001:2018
- звіт з перевірки системи управління якістю на відповідність вимогам ДСТУ ISO 9001:2018
- звіт з перевірки системи управління безпечністю харчових продуктів на відповідність вимогам ДСТУ ISО 22000:2019
- звіт з перевірки системи екологічного управління на відповідність вимогам ДСТУ ISО 14001:2015
Сертифікати на системи управління якістю та безпечністю харчових продуктів, систему екологічного управління на потужності зі зберігання та транспортування, які використовуються учасником, повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації – учасник разом із сертифікатами надає атестат про акредитацію органу з оцінки відповідності, який видав відповідні сертифікати, а також документ, яким підтверджується його компетентність у цій сфері – перелік сфер акредитації органу з оцінки відповідності.»,
(далі за текстом – « сертифікат», «сертифікати», «документи»).
Повідомляємо Вам, що така вимога (вимоги) є дискримінаційною та обмежує конкуренцію з наведених нижче причин.
Відповідно до частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (зі змінами) (далі – Закон 922) замовники під час здійснення закупівель зобов`язані керуватися принципами добросовісної конкуренції між учасниками, недискримінації учасників та рівного ставлення до них, максимальної економії та ефективності. Також частини 2 та 4 цієї статті Закону 922 встановлюють правила, що забезпечують недискримінацію учасників, а саме: рівність умов участі у закупівлях вітчизняних та іноземних учасників всіх форм власності та організаційно-правових форм, а також заборона замовнику встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Зокрема частиною 4 статті 22 Закону 922 заборонено встановлювати у документації до закупівлі вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Вимагаючи надання вказаного в додатку сертифікату, наявність якого не є обов`язковою згідно чинного законодавства України, на наше переконання, Ви встановили надмірні вимоги у порівнянні з вимогами, які звичайно висуваються та вважаються об'єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю. Такі дії необґрунтовано звужують коло потенційних учасників закупівель, перешкоджаючи постачальникам, які спроможні виконати умови договору, брати участь у конкурсі, що у подальшому може призвести до надмірного витрачання бюджетних коштів.
Звертаємо Вашу увагу на те, що відносини між органами виконавчої влади, операторами ринку харчових продуктів та споживачами харчових продуктів і визначає порядок забезпечення безпечності та окремих показників якості харчових продуктів, що виробляються, перебувають в обігу, ввозяться (пересилаються) на митну територію України та/або вивозяться (пересилаються) з неї регулюються Законом України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» від 23.12.1997 №771/97-ВР (далі – Закон 771). Підзаконним нормативно- правовим актом є Наказ Міністерства аграрної політики та продовольства України «Про затвердження Вимог щодо розробки, впровадження та застосування постійно діючих процедур, заснованих на принципах Системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР)» від 01.10.2012 №590 (зі змінами) (далі – Вимоги 590).
Згідно із Законом 771, система аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках (НАССР) – це система, яка ідентифікує, оцінює і контролює небезпечні фактори, що є визначальними для безпечності харчових продуктів.
Так статтею 20 Закону 771 визначено виключний перелік обов`язків операторів ринку, серед яких зокрема: розробляти, вводити в дію та застосовувати постійно діючі процедури, що засновані на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках, а також забезпечувати належну підготовку з питань застосування постійно діючих процедур, що базуються на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках, осіб, які є відповідальними за ці процедури, під час виробництва та обігу харчових продуктів.
Відповідно до частини 4 статті 21 Закону 771, вимоги щодо розроблення, запровадження та використання постійно діючих процедур, які базуються на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках, допускають застосування спрощеного підходу, за умови якщо такий підхід забезпечує однаковий рівень захисту здоров’я споживачів.
При цьому, з метою виконання процедур, які засновані на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках, оператори ринку гарантують, що документи, у яких наводиться опис процедур, містять достовірну інформацію, а також забезпечують зберігання документів і записів щодо виконання принципів системи протягом трьох місяців після закінчення кінцевої дати продажу харчового продукту, нанесеної на маркуванні, якщо інше не передбачено рекомендаціями об’єднань виробників.
Водночас Вимоги 590 закріплюють відповідальність за виконання процедур, ведення відповідного документообігу та збереження документів за керівниками операторів ринку. Відповідні перевірки операторів ринку на предмет дотримання ними законодавства здійснює Держпродспоживслужба, що підтверджується відповідними актами.
Таким чином, запровадження системи НАССР є обов’язком усіх операторів ринку з 20.09.2019. ПРОТЕ ЧАСТИНА 7 СТАТТІ 21 ЗАКОНУ 771 НАГОЛОШУЄ НА ТОМУ, ЩО: «7. СЕРТИФІКАЦІЯ ПОСТІЙНО ДІЮЧИХ ПРОЦЕДУР, ЗАСНОВАНИХ НА ПРИНЦИПАХ СИСТЕМИ АНАЛІЗУ НЕБЕЗПЕЧНИХ ФАКТОРІВ ТА КОНТРОЛЮ У КРИТИЧНИХ ТОЧКАХ, НЕ Є ОБОВ`ЯЗКОВОЮ».
Зазначаємо, що частина 1 статті 19 Конституції України наголошує на тому, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.
При цьому за порушення вимог, установлених Законом 922, уповноважені особи, службові (посадові) особи замовників несуть відповідальність згідно із законами України.
ВРАХОВУЮЧИ ВСЕ ЗАЗНАЧЕНЕ ВИЩЕ, ПРОСИМО ВИКЛЮЧИТИ ДИСКРИМІНАЦІЙНІ ВИМОГИ З ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ (Додаток 4) В ПОВНОМУ ОБСЯЗІ , А САМЕ ВИЛУЧИТИ ВИМОГУ ЩОДО ОБОВ`ЯЗКОВОГО НАДАННЯ НАКАЗУ про створення (залучення) за затвердження осіб групи HACCP ТА ЗАЯВЛЕНОГО СЕРТИФІКАТУ (сертифікатів), ЯК ТАКУ ЩО ОБМЕЖУЄ КОЛО УЧАСНИКІВ, ПОРУШУЄ ВИМОГИ ЗАКОНУ 922 ТА ЗАКОНУ УКРАЇНИ «ПРО ЗАХИСТ ЕКОНОМІЧНОЇ КОНКУРЕНЦІЇ» від 11.01.2001 №2210-III (зі змінами).
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
19.01.2022 13:10
Вирішення:
Шановний потенційний учаснику закупівлі! У відповідь на Вашу вимогу повідомляємо наступне:
Далі мовою Вашої вимоги: «згідно з Положенням про Державну службу України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 02 вересня 2015 року № 667, Держпродспоживслужба, згідно з яким Держпродспоживслужба здійснює свої повноваження безпосередньо та через свої територіальні органи, відповідно до покладених на неї завдань здійснює державний нагляд (контроль) щодо безпечності та окремих показників якості харчових продуктів у межах повноважень, передбачених законодавством, в тому числі державний контроль у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах HACCP з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, за результатами якого учаснику надається акт Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів складений за результатами проведення заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах HACCP. Під час Аудиту Держпродспоживслужбою здійснюється перевірка: документації В Т.Ч. І НАКАЗУ ПРО СТВОРЕННЯ (ЗАЛУЧЕННЯ) ТА ЗАТВЕРДЖЕННЯ ОСІБ ГРУПИ HACCP; ведення записів; процесів, що впливають на безпечність харчових продуктів; системи внутрішнього контролю оператора ринку; коригувальних дій, вжитих оператором ринку внаслідок аналізу виявлених невідповідностей; кваліфікації персоналу)» відповідно, якщо у Вас є останній акт Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів складений за результатами проведення заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах HACCP, чому вимога Замовника щодо надання у складі пропозиції наказу про створення (залучення) та затвердження осіб групи HACCP вважається Вам незаконною та дискримінаційною? Адже в документації, що перевірялася Держпродспоживслужбою такий наказ повинен бути, а зняття копії і додавання її до пропозиції на думку Замовника, не повинно викликати ніяких ускладнень.
До тогож звертаємо вашу увагу, що у відповідності до п. 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» «Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку ЗАМОВНИК ВВАЖАЄ ЗА НЕОБХІДНЕ ВКЛЮЧИТИ ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ»
Щодо надання сертифікатів систем управління безпечністю харчових продуктів (НАССР) ДСТУ ISO 22000: 2019 (ISO 22000: 2018, IDT), екологічного управління ДСТУ ISО 14001:2015 "Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування (ISO 14001:2015. IDT)", управління якістю ДСТУ ISО 9001:2018 "Системи управління якістю. Вимоги (ISO 9001:2015, IDT)
Запровадження систем управління безпечністю харчових продуктів (НАССР) ДСТУ ISO 22000: 2019 (ISO 22000: 2018, IDT), екологічного управління ДСТУ ISО 14001:2015 "Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування (ISO 14001:2015. IDT)", управління якістю ДСТУ ISО 9001:2018 "Системи управління якістю. Вимоги (ISO 9001:2015, IDT)" це виключно право, бажання і волевиявлення самої організації, а не обов’язок. Встановлення цієї вимоги регламентовано нормою п. 4 ч. 2 та ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі». Дані сертифікати підтверджують відповідність та надійність потенційного учасника – переможця закупівлі, тому вимоги які висуває Замовник , покликані мінімізувати усі можливі ризики, які стосуються постачання продуктів харчування заклад та допоможуть уникнути негативних наслідків в соціальній сфері, що забезпечують безпеку харчування дітей та належну якість. Кожен учасник має змогу отримати дані сертифікати, ця вимога не є дискримінацією
Скасована на території України обов’язкова сертифікація, та наразі вона є добровільною. Будь-який суб’єкт господарювання за власною ініціативою може пройти сертифікацію, це не заборонено та є можливим. Триває проходження сертифікації на встановлення відповідності вимогам ISO юридичною особою або фізичною особою – підприємцем від 2 тижнів. Отже, це не є дискримінаційною вимогою, адже будь-який суб’єкт господарювання у разі його відповідності міжнародним стандартам, імплементованим в норми чинного законодавства України,може отримати сертифікат відповідності вимогам ISO і цим самим довести його відповідність системі управління безпечністю харчових продуктів, екологічного управління та управління якістю . У вимозі відсутні підстави неможливості надання учасником сертифікатів відповідності вимогам ISO, а також докази неможливості їх отримання.
Статус вимоги:
Відхилено