-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
ДК 021:2015 - «60180000-3 Прокат вантажних транспортних засобів із водієм для перевезення товарів» «Надання послуг у 2022р. з оренди спеціальної техніки для ККП «МАРІУПОЛЬАВТОДОР» м. Маріуполь»
Торги відмінено
996 780.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 984.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 4 984.00 UAH
Період оскарження:
14.01.2022 17:07 - 30.01.2022 00:00
Вимога
Відхилено
Вимога про усунення дискримінаційних критеріїв що звужують коло конкуренції.
Номер:
122279bacf5c4855b6ec84d1e8d3ab20
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-01-14-006778-a.b1
Назва:
Вимога
про усунення дискримінаційних критеріїв що звужують коло конкуренції.
Вимога:
Щодо надання копій трудових книжок.
Згідно п. 2.4. Додатку 4 Технічного завдання міститься вимога для підтвердження досвіду працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. А саме для документального підтвердження відповідної кваліфікації працівників є умова про надання копії трудових книжок водіїв, що підтверджують наявність безперервного досвіду роботи протягом 1 (одного) останнього року на посаді водія, а також наявність досвіду роботи водієм не менше ніж 5 років.
Звертаємо Вашу увагу на те, що така вимога є незаконною та дискримінаційною з огляду на наступне.
Відповідно до частини 2 статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» тендерна документація повинна містити один або декілька кваліфікаційних критеріїв до учасників відповідно до ст. 16, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасника установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.
Відповідно до ч. 6 статті 6 ЗУ «Про захист персональних даних» та ч. 2 ст. 32 Конституції України не допускається обробка даних про фізичну особу, які є конфіденційною інформацією, без її згоди.
У ТОВ «Каркасон» є працівники відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, які потрібні для надання послуг. Проте працівники не надають згоди на копії їхніх трудових книжок. Даний факт підтверджується заявами про відмову від обробки персональних даних цих осіб, які долучаються до вимоги.
Зважаючи на вказані дискримінаційні вимоги ТОВ «Каркасон» не може взяти участь в даній закупівлі відповідно до чинної Тендерної Документації.
Окрім того, 10 червня набув чинності Закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі» від 05.02.2021 № 1217 – IX , який вніс зміни до Кодексу законів про працю України щодо нових правил обліку трудової діяльності працівника, а саме з 10.06.2021 року запроваджено електронний облік трудової діяльності.
Таким чином, вимога щодо надання копій трудових книжок для документального підтвердження кваліфікації водіїв до Технічного завдання, є обмежуючою та дискримінаційною і порушує принципи закупівлі, визначені ЗУ “Про публічні закупівлі”.
Враховуючи вищезазначене, ця вимога має бути виключена з Документації.
Щодо тимчасового реєстраційного талону на орендований транспортний засіб.
Згідно п. 2.4. Додатку 4 Технічного завдання міститься вимога про надання на кожен транспортний засіб (завантажити) у складі тендерної пропозиції свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу на власний транспортний засіб або тимчасовий реєстраційний талон на орендований транспортний засіб.
Відповідно до п. 16 «Порядку державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів» (постановою Кабінету Міністрів України від 07.09.1998 року) - за бажанням власника транспортного засобу - фізичної особи надати право керування таким засобом іншій фізичній особі чи за бажанням фізичної або юридичної особи, якій власник транспортного засобу передав у встановленому порядку право користування і (або) розпорядження транспортними засобами, сервісний центр МВС видає за зверненням такого власника тимчасовий реєстраційний талон на строк, зазначений у його заяві, або документах, які підтверджують право користування і (або) розпорядження транспортним засобом.
Як вбачається з вищезазначеного тимчасовий реєстраційний талон на орендований транспортний засіб видається за бажанням власника транспортного засобу та за умови звернення такого власника із заявою до сервісного центру МВС.
З огляду на зазначене, вимога про надання тимчасового реєстраційного талону на транспортний засіб є дискримінаційною адже можливість надання такого документу не залежить від волевиявлення ТОВ «Каркасон» а залежиться від власника транспортного засобу у якого орендується техніка.
Таким чином вказана вимога є обмежуючою та дискримінаційною і порушує принципи закупівлі, визначені ЗУ “Про публічні закупівлі” оскільки уразі відмови власника орендованого транспортного засобу задовольнити прохання ТОВ «Каркасон» про надання тимчасового реєстраційного талону на транспортний засіб ми будемо позбавлені можливості взяти участь у тендері.
З огляду на вищевикладене просимо змінити вищенаведені вимоги шляхом виключення їх з тендерної документації .
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога КАРКАСОН 21.01.22р.pdf 22.01.2022 19:44
Дата подачі:
22.01.2022 19:44
Вирішення:
Щодо надання копій трудових книжок.
Відповідно до частини другої статті 16 Закону замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, зокрема, наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід. Відповідно до частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються такі відомості, зокрема, один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.
Відповідно до пункту 2.4 Додатку 4 Документації, на кожен автомобільний транспортний засіб учасник повинен надати (завантажити) у складі Пропозиції, зокрема, копії трудових книжок водіїв, що підтверджують наявність безперервного досвіду роботи протягом 1 (одного) останнього року на посаді водія, а також наявність досвіду роботи водієм не менше ніж 5 років.
Статтею 32 Конституції України проголошено право людини на невтручання в її особисте життя. Крім того, не допускається збирання, зберігання, використання поширення конфіденційної інформації про особу без її згоди, крім випадків, визначених законом, і лише в інтересах національної безпеки, економічного добробуту та прав людини.
Персональні дані згідно з ст. 2 Закону України "Про захист персональних даних" - відомості чи сукупність відомостей про фізичну особу, яка ідентифікована або може бути конкретно ідентифікована.
Однак законодавством України не встановлено чіткого переліку відомостей про фізичну особу, які є персональними даними.
Скоріше за все такий перелік не встановлюється задля можливості застосування положень Закону до різноманітних ситуацій, в тому числі при обробці персональних даних в інформаційних (автоматизованих) базах та картотеках персональних даних, що можуть виникнути у майбутньому, у зв’язку зі зміною в технологічній, соціальній, економічній та інших сферах суспільного життя.
Тому вважаємо за необхідне звернути увагу на окремі правовідносини, наприклад, правовідносини, що виникають при укладенні трудового договору, що регулюються ст. 24 Кодексу законів про працю України.
Відповідно до ст. 24 КЗпП при укладенні трудового договору громадянин зобов’язаний подати паспорт або інший документ, що посвідчує особу, трудову книжку, а у випадках, передбачених законодавством, - також документ про освіту (спеціальність, кваліфікацію), про стан здоров’я та інші документи.
У зв’язку з цим персональні дані працівника, які містяться в паспорті або документі, що посвідчує особу, в трудовій книжці, документі про освіту (спеціальність, кваліфікацію), документі про стан здоров’я та інших документах, які він подав при укладенні трудового договору, обробляються володільцем бази персональних даних на підставі статті 24 КЗпП України виключно для здійснення повноважень володільця бази персональних даних у сфері правовідносин, які виникли в нього з працівником на підставі трудового договору (контракту).
Таким чином, інформація про найманих працівників є базою персональних даних, оскільки, особові справи, трудові книжки, копії паспортів, документів про освіту зберігаються та обробляються роботодавцем.
Персональні дані працівників Підприємства є конфіденційною інформацією, а відповідно до Конституції України та Закону України "Про захист персональних даних" не допускається обробка даних про фізичну особу, які є конфіденційною інформацією, без її згоди.
Відповідно до частини другої статті 16 Закону замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, зокрема, наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід. Відповідно до частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються такі відомості, зокрема, один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.
Відповідно до пункту 2.4 Додатку 4 Документації, на кожен автомобільний транспортний засіб учасник повинен надати (завантажити) у складі Пропозиції, зокрема, копії трудових книжок водіїв, що підтверджують наявність безперервного досвіду роботи протягом 1 (одного) останнього року на посаді водія, а також наявність досвіду роботи водієм не менше ніж 5 років.
Статтею 32 Конституції України проголошено право людини на невтручання в її особисте життя. Крім того, не допускається збирання, зберігання, використання поширення конфіденційної інформації про особу без її згоди, крім випадків, визначених законом, і лише в інтересах національної безпеки, економічного добробуту та прав людини.
Персональні дані згідно з ст. 2 Закону України "Про захист персональних даних" - відомості чи сукупність відомостей про фізичну особу, яка ідентифікована або може бути конкретно ідентифікована.
Однак законодавством України не встановлено чіткого переліку відомостей про фізичну особу, які є персональними даними.
Скоріше за все такий перелік не встановлюється задля можливості застосування положень Закону до різноманітних ситуацій, в тому числі при обробці персональних даних в інформаційних (автоматизованих) базах та картотеках персональних даних, що можуть виникнути у майбутньому, у зв’язку зі зміною в технологічній, соціальній, економічній та інших сферах суспільного життя.
Тому вважаємо за необхідне звернути увагу на окремі правовідносини, наприклад, правовідносини, що виникають при укладенні трудового договору, що регулюються ст. 24 Кодексу законів про працю України.
Відповідно до ст. 24 КЗпП при укладенні трудового договору громадянин зобов’язаний подати паспорт або інший документ, що посвідчує особу, трудову книжку, а у випадках, передбачених законодавством, - також документ про освіту (спеціальність, кваліфікацію), про стан здоров’я та інші документи.
У зв’язку з цим персональні дані працівника, які містяться в паспорті або документі, що посвідчує особу, в трудовій книжці, документі про освіту (спеціальність, кваліфікацію), документі про стан здоров’я та інших документах, які він подав при укладенні трудового договору, обробляються володільцем бази персональних даних на підставі статті 24 КЗпП України виключно для здійснення повноважень володільця бази персональних даних у сфері правовідносин, які виникли в нього з працівником на підставі трудового договору (контракту).
Таким чином, інформація про найманих працівників є базою персональних даних, оскільки, особові справи, трудові книжки, копії паспортів, документів про освіту зберігаються та обробляються роботодавцем.
Персональні дані працівників Підприємства є конфіденційною інформацією, а відповідно до Конституції України та Закону України "Про захист персональних даних" не допускається обробка даних про фізичну особу, які є конфіденційною інформацією, без її згоди.
Електронна система закупівель за своєю суттю є інформаційно-телекомунікаційною системою, що забезпечує проведення закупівель, створення, розміщення, оприлюднення, обмін інформацією і документами в електронному вигляді, до складу якої входять вебпортал Уповноваженого органу, авторизовані електронні майданчики, між якими забезпечено автоматичний обмін інформацією та документами (п. 7 ст. І Закону України "Про публічні закупівлі").
Згідно з ч. 1 ст. 12 Закону електронна система закупівель є загальнодоступною, тобто будь- хто (у тому числі зловмисники) має можливість ознайомитися з документами, що містяться в складі тендерних пропозицій учасників торгів, у тому числі з документами, що містять персональні дані працівників.
Вимоги тендерної документації та перелік документів, якими Учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам визначаються Замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення публічних закупівель та дотримуючись законодавства в цілому. Вимога, щодо надання документів передбачених п. 2.4. Додатку 4 Технічного завдання надає Замовнику захист від недобросовісних учасників, які надають неякісні та несвоєчасні послуги, та підтверджує офіційне працевлаштування найманих працівників. Тому, Замовник не вважає дану вимогу дискримінаційну, а такою, що підтверджує відповідність учасника та його спроможність надати відповідні послуги, а також не порушує норм Закону України "Про захист персональних даних".
Щодо тимчасового реєстраційного талону на орендований транспортний засіб.
Відповідно до частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються такі відомості, зокрема, один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.
Згідно п.16 Постанови КМУ «Про затвердження Порядку державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів»:
- За бажанням власника транспортного засобу - фізичної особи надати право керування таким засобом іншій фізичній особі чи за бажанням фізичної або юридичної особи, якій власник транспортного засобу передав у встановленому порядку право користування і (або) розпорядження транспортними засобами, сервісний центр МВС видає за зверненням такого власника тимчасовий реєстраційний талон на строк, зазначений у його заяві, або документах, які підтверджують право користування і (або) розпорядження транспортним засобом.
Враховуючи вимоги цієї норми, можливість надання такого документу залежить не тількі від власника транспортного засобу, у якого орендується техніка, а і від «бажання фізичної або юридичної особи, якій власник транспортного засобу передав у встановленому порядку право користування і (або) розпорядження транспортними засобами». Тобто для участі в тендері Учасник має право звернутися до сервісного центра МВС і отримати тимчасовий реєстраційний талон.
Статус вимоги:
Відхилено