• Відкриті торги
  • Мультилотова
  • КЕП

Закупівля товару за ДК 021:2015 код 15110000-2 - М'ясо: Лот 1. Код 15111000-9 Яловичина першої категорії охолоджена в натуральних напівфабрикатах (великих шматках) 1 ґатунку; Лот 2. Код 15112000-6 Філе куряче (натуральний напівфабрикат) охолоджене першої категорії, фасоване;

Місцезнаходження замовника та його категорія: - вул. Хантадзе, 8-А, м. Чорноморськ, Одеська область, Україна 68001; - 3 категорія - підприємства, установи, організації, зазначені у пункті 3 частини першої статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі. Вид закупівлі - відкриті торги - для замовників, визначених у пунктах 1-3 частини першої статті 2 цього Закону, якщо вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, а робіт - 1,5 мільйона гривень. Під час проведення процедур закупівель усі документи, що готуються замовником, викладаються українською мовою, а також за рішенням замовника одночасно всі документи можуть мати автентичний переклад на іншу мову. Визначальним є текст, викладений українською мовою. 14.01.2021 року офіційний курс гривні до євро за інформацією Національного банку України становить 31,78 грн/1 євро, відповідно очікувана вартість закупівлі товару - "м'ясо" не перевищує суму, еквівалентну 133 тисяч євро (4 226 740,00 грн)

Завершена

4 106 111.11 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.2% або 8 086.12 UAH
Період оскарження: 14.01.2022 15:17 - 29.01.2022 00:00
Вимога
Вирішена

вимога

Номер: a02c4db38f77489aacd671cd962a0d20
Ідентифікатор запиту: UA-2022-01-14-002957-c.b1
Назва: вимога
Вимога:
1. На Вашу вимоги згідно пункту 5 Додатку 7 у тендерній документації Учасник повинен надати довідку у довільній формі з описом заходів, які здійснюються оператором ринку харчових продуктів – Учасником по встановленню інших операторів ринку, які постачають йому харчові продукти за принципом "крок назад" та "крок вперед" та надати документи, що встановлюють порядок виконання Учасником цих заходів, а також витяги з журналу простежуваності за останні 3 місяці (достатнім є надання не менш 2-х витягів за кожний з місяців. Відповідно до діючого законодавства України, зокрема ЗУ «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», не передбачено встановлення застосування оператором ринку заходів по встановленню інших операторів ринку за принципом «крок назад» та «крок вперед» виключно документом «журнал простежуваності» або «витяг з журналу простежуваності». Таким чином, законодавством встановлена можливість оформлення документу щодо застосування оператором ринку таких заходів простежуваності у відповідності до затверджених органом сертифікації форм, що не суперечать нормам діючого законодавства. Даною вимогою порушено ч.4 ст.22 ЗУ «Про публічні закупівлі». Враховуючи вищевикладене, просимо привести тендерну документацію у відповідність з діючим законодавством. 2. На Вашу вимоги згідно пункту 1,2,12 Додатку 7 до тендерній документації, Учасник повинен надати : 1. Сертифікат на систему управління безпечністю харчових продуктів відповідно до ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018, IDT), виданий органом із сертифікації акредитованим Національним агентством з акредитації України, на ім’я Учасника, 2. Сертифікат на систему управління якістю відповідно до ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT), виданий органом із сертифікації акредитованим Національним агентством з акредитації України, на ім’я Учасника, 12 Інформацію, щодо дотримання ним передбачених чинним законодавством та технічними, якісними характеристиками предмету закупівлі вимог щодо застосування заходів із захисту довкілля під час виконання договору про закупівлю, за зразком, наведеним у Додатку № 5, а також надати Сертифікат на систему управління екологічною безпекою, що відповідає вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, ID), виданий органом із сертифікації акредитованим Національним агентством з акредитації України, на ім’я Учасника. Згідно положень комітету ISO орган сертифікації повинен мати незалежне підтвердження своєї компетентності. Процедура підтвердження може реалізовуватися шляхом акредитації та/або нотифікації, оскільки акредитація носить добровільний характер. «Акредитація не є обов'язковою. У разі якщо орган сертифікації не акредитований, це не обов'язково означає, що він має погану репутацію, але він повинен мати незалежне підтвердження своєї компетентності» (https://www.iso.org/certification.html). Нотифікація – незалежне оцінювання компетентності органу сертифікації відповідно до вимог стандартів CASCO з видачею офіційного дозволу виконання робіт в системі за встановленими правилами. Крім того, сертифікат на систему менеджменту видається з урахуванням нормативно-правового акту України, а саме Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» від 17.05.2001 № 2407III ЗУ «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» Добровільність акредитації Статтею 5 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» встановлено основні принципи діяльності з акредитації, зокрема добровільність акредитації. На офіційному сайті Національного агентства за акредитації України зазначена наступна інформація: «Основними принципами діяльності НААУ є:  забезпечення рівності прав, законних інтересів усіх зацікавлених сторін;  загальнодоступність та неупередженість проведення робіт з акредитації;  прозорість діяльності з акредитації;  професійна компетентність виконавців робіт;  добровільність акредитації;  забезпечення участі органів виконавчої влади та громадських організацій на паритетній основі;  застосування гармонізованих з міжнародними та європейськими стандартами вимог щодо акредитації;  дотримання суспільних інтересів;  конфіденційність інформації, отриманої в процесі акредитації.» (https://naau.org.ua/nacionalne-agentstvo-z-akreditaciyi-ukrayini/) Цю ж інформацію викладено в п.7 Положення про Національне агентство з акредитації України, яке затверджено Міністром розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України Т.С. Миловановим від 21.11.2019 (https://naau.org.ua/wp-content/uploads/2019/12/Polozhennya-pro-NAAU-2019-na-sajt.pdf). В статті 10 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» йдеться про органи з оцінки відповідності, які можуть бути акредитовані національним органом з акредитації. Але, даний Закон не передбачає обов’язкову акредитацію Національним агентством з Акредитації України, так як це суперечило б як вітчизняним так і міжнародним нормам. Сертифікація систем менеджменту носить добровільний характер та не входить в законодавчорегульовану сферу. Враховуючи вищевикладене на сьогодні відсутній нормативно-правовий акт, що встановлює обов’язковість призначення та акредитації органів сертифікації систем менеджменту. Виходячи з вищевикладеного, просимо привести у відповідність тендерну документацію відповідно до діючих норм чинного законодавства України. 3. На Вашу вимоги згідно пункту 4 Додатку 7 до тендерній документації до тендерній документації, Учасник повинен надати «4. Оригінали або копії документів (сертифікати та/або свідоцтва) які підтверджують, що Учасник забезпечив належну підготовку всіх осіб, які є відповідальними за застосування постійно діючих процедур, що базуються на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках, за ці процедури, під час виробництва та обігу харчових продуктів згідно із Законом України № 771/97 «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» Відповідно до п.3.5. Наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України від 01.10.2012 р. № 590 «Про затвердження вимог щодо розробки, впровадження та застосування постійно діючих процедур заснованих на принципах Системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР)», Група НАССР може складатися з персоналу, який: 3.5.1. Володіє знаннями про біологічні, хімічні та фізичні не безпечні фактори, характерні для харчового продукту та технологічних процесів; 3.5.2. Забезпечує належне проведення технологічних процесів або бере участь у здійсненні цих процесів; 3.5.3. Має досвід у впровадженні належної практики виробництва та належної практики гігієни. 3.6. Кожен учасник групи НАССР повинен бути відповідальним за один чи декілька процесів, а також має бути запроваджено практику взаємозамінності. 3.7. Кількісний склад групи НАССР залежить від виду та ассортименту харчових продуктів, технологічних процесів, особливостей потужності. 3.8. Склад групи НАССР визначається та затверджується керівником потужності. Відповідно до п.3.25.2.2 Наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України від 01.10.2012 р. № 590 «Про затвердження вимог щодо розробки, впровадження та застосування постійно діючих процедур заснованих на принципах Системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР)» оператором ринку проводиться верифікація (перевірка) ефективності функціонування системи НАССР із застосуванням методів, процедур, аналізів та інших оцінювань додатково до моніторингу ККТ для визначення відповідності плану НАССР. Метою верифікації є:забезпеченняефективноговпровадження плану НАССР;перевірка, чи план НАССР виконується постійно;перевірка, чи всі результати аналізу системи взято до уваги.Для проведення верифікації група НАССР використовує таку інформацію:огляд скарг, пов’язаних з безпечністю харчових продуктів;результати лабораторного моніторингу неперероблених, частково перероблених або перероблених харчових продуктів;результати моніторингу ККТ;калібрування обладнання;результати проведення аудитів, інспекцій;перевірку ведення записів;аналіз відхилень;перевірку роботи відповідального персоналу. Верифікація проводиться керівником группи НАССР не рідше одного разу на рік або за умови змін у технологічних процесах чи харчових продуктів, що впливає на їх безпечність. Якщо верифікацію не можна провести внутрішніми силами, то для цього залучаються зовнішні експерти. Враховуючи вищевикладене, просимо до тендерної документації внести зміни стосовно надання документів на всіх осіб.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: 1. На Вашу вимоги згідно пункту 5 Додатку 7 у тендерній документації Учасник повинен надати довідку у довільній формі з описом заходів, які здійснюються оператором ринку харчових продуктів – Учасником по встановленню інших операторів ринку, які постачають йому харчові продукти за принципом "крок назад" та "крок вперед" та надати документи, що встановлюють порядок виконання Учасником цих заходів, а також витяги з журналу простежуваності за останні 3 місяці (достатнім є надання не менш 2-х витягів за кожний з місяців. Відповідно до діючого законодавства України, зокрема ЗУ «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», не передбачено встановлення застосування оператором ринку заходів по встановленню інших операторів ринку за принципом «крок назад» та «крок вперед» виключно документом «журнал простежуваності» або «витяг з журналу простежуваності». Таким чином, законодавством встановлена можливість оформлення документу щодо застосування оператором ринку таких заходів простежуваності у відповідності до затверджених органом сертифікації форм, що не суперечать нормам діючого законодавства. Даною вимогою порушено ч.4 ст.22 ЗУ «Про публічні закупівлі». Враховуючи вищевикладене, просимо привести тендерну документацію у відповідність з діючим законодавством. Знесено зміни в документацію 2. На Вашу вимоги згідно пункту 1,2,12 Додатку 7 до тендерній документації, Учасник повинен надати : 1. Сертифікат на систему управління безпечністю харчових продуктів відповідно до ДСТУ ISO 22000:2019 (ISO 22000:2018, IDT), виданий органом із сертифікації акредитованим Національним агентством з акредитації України, на ім’я Учасника, 2. Сертифікат на систему управління якістю відповідно до ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT), виданий органом із сертифікації акредитованим Національним агентством з акредитації України, на ім’я Учасника, 12 Інформацію, щодо дотримання ним передбачених чинним законодавством та технічними, якісними характеристиками предмету закупівлі вимог щодо застосування заходів із захисту довкілля під час виконання договору про закупівлю, за зразком, наведеним у Додатку № 5, а також надати Сертифікат на систему управління екологічною безпекою, що відповідає вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, ID), виданий органом із сертифікації акредитованим Національним агентством з акредитації України, на ім’я Учасника. Згідно положень комітету ISO орган сертифікації повинен мати незалежне підтвердження своєї компетентності. Процедура підтвердження може реалізовуватися шляхом акредитації та/або нотифікації, оскільки акредитація носить добровільний характер. «Акредитація не є обов'язковою. У разі якщо орган сертифікації не акредитований, це не обов'язково означає, що він має погану репутацію, але він повинен мати незалежне підтвердження своєї компетентності» (https://www.iso.org/certification.html). Нотифікація – незалежне оцінювання компетентності органу сертифікації відповідно до вимог стандартів CASCO з видачею офіційного дозволу виконання робіт в системі за встановленими правилами. Крім того, сертифікат на систему менеджменту видається з урахуванням нормативно-правового акту України, а саме Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» від 17.05.2001 № 2407III ЗУ «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» Добровільність акредитації Статтею 5 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» встановлено основні принципи діяльності з акредитації, зокрема добровільність акредитації. На офіційному сайті Національного агентства за акредитації України зазначена наступна інформація: «Основними принципами діяльності НААУ є:  забезпечення рівності прав, законних інтересів усіх зацікавлених сторін;  загальнодоступність та неупередженість проведення робіт з акредитації;  прозорість діяльності з акредитації;  професійна компетентність виконавців робіт;  добровільність акредитації;  забезпечення участі органів виконавчої влади та громадських організацій на паритетній основі;  застосування гармонізованих з міжнародними та європейськими стандартами вимог щодо акредитації;  дотримання суспільних інтересів;  конфіденційність інформації, отриманої в процесі акредитації.» (https://naau.org.ua/nacionalne-agentstvo-z-akreditaciyi-ukrayini/) Цю ж інформацію викладено в п.7 Положення про Національне агентство з акредитації України, яке затверджено Міністром розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України Т.С. Миловановим від 21.11.2019 (https://naau.org.ua/wp-content/uploads/2019/12/Polozhennya-pro-NAAU-2019-na-sajt.pdf). В статті 10 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» йдеться про органи з оцінки відповідності, які можуть бути акредитовані національним органом з акредитації. Але, даний Закон не передбачає обов’язкову акредитацію Національним агентством з Акредитації України, так як це суперечило б як вітчизняним так і міжнародним нормам. Сертифікація систем менеджменту носить добровільний характер та не входить в законодавчорегульовану сферу. Враховуючи вищевикладене на сьогодні відсутній нормативно-правовий акт, що встановлює обов’язковість призначення та акредитації органів сертифікації систем менеджменту. Виходячи з вищевикладеного, просимо привести у відповідність тендерну документацію відповідно до діючих норм чинного законодавства України. Стосовно виключення з тендерної документації положень про надання Сертифікату на систему управління якістю відповідно до ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT), який виданий органом із сертифікації, акредитованим Національним агентством з акредитації України, то вона не може бути задоволена, оскільки відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону України "Про публічні закупівлі" тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Закон України "Про акредитацію органів з оцінки відповідності" передбачає проведення акредитацію органів з оцінки відповідності, а тому Замовник у цій закупівлі вважає за необхідне включити до тендерної документації такі вимоги. 3. На Вашу вимоги згідно пункту 4 Додатку 7 до тендерній документації до тендерній документації, Учасник повинен надати «4. Оригінали або копії документів (сертифікати та/або свідоцтва) які підтверджують, що Учасник забезпечив належну підготовку всіх осіб, які є відповідальними за застосування постійно діючих процедур, що базуються на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках, за ці процедури, під час виробництва та обігу харчових продуктів згідно із Законом України № 771/97 «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» Відповідно до п.3.5. Наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України від 01.10.2012 р. № 590 «Про затвердження вимог щодо розробки, впровадження та застосування постійно діючих процедур заснованих на принципах Системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР)», Група НАССР може складатися з персоналу, який: 3.5.1. Володіє знаннями про біологічні, хімічні та фізичні не безпечні фактори, характерні для харчового продукту та технологічних процесів; 3.5.2. Забезпечує належне проведення технологічних процесів або бере участь у здійсненні цих процесів; 3.5.3. Має досвід у впровадженні належної практики виробництва та належної практики гігієни. 3.6. Кожен учасник групи НАССР повинен бути відповідальним за один чи декілька процесів, а також має бути запроваджено практику взаємозамінності. 3.7. Кількісний склад групи НАССР залежить від виду та ассортименту харчових продуктів, технологічних процесів, особливостей потужності. 3.8. Склад групи НАССР визначається та затверджується керівником потужності. Відповідно до п.3.25.2.2 Наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України від 01.10.2012 р. № 590 «Про затвердження вимог щодо розробки, впровадження та застосування постійно діючих процедур заснованих на принципах Системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР)» оператором ринку проводиться верифікація (перевірка) ефективності функціонування системи НАССР із застосуванням методів, процедур, аналізів та інших оцінювань додатково до моніторингу ККТ для визначення відповідності плану НАССР. Метою верифікації є:забезпеченняефективноговпровадження плану НАССР;перевірка, чи план НАССР виконується постійно;перевірка, чи всі результати аналізу системи взято до уваги.Для проведення верифікації група НАССР використовує таку інформацію:огляд скарг, пов’язаних з безпечністю харчових продуктів;результати лабораторного моніторингу неперероблених, частково перероблених або перероблених харчових продуктів;результати моніторингу ККТ;калібрування обладнання;результати проведення аудитів, інспекцій;перевірку ведення записів;аналіз відхилень;перевірку роботи відповідального персоналу. Верифікація проводиться керівником группи НАССР не рідше одного разу на рік або за умови змін у технологічних процесах чи харчових продуктів, що впливає на їх безпечність. Якщо верифікацію не можна провести внутрішніми силами, то для цього залучаються зовнішні експерти. Враховуючи вищевикладене, просимо до тендерної документації внести зміни стосовно надання документів на всіх осіб. Внесено зміни в документацію
Статус вимоги: Задоволено