• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

Комунальні послуги з вивезення (поводження) твердих побутових відходів (м. Одеса)

Завершена

135 641.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 678.21 UAH
Період оскарження: 14.01.2022 13:28 - 20.01.2022 00:00
Вимога
Вирішена

Незаконна дискваліфікація

Номер: adbb56e2ea2143009e746dd9d69cf399
Ідентифікатор запиту: UA-2022-01-14-003695-a.b1
Назва: Незаконна дискваліфікація
Вимога:
Учасник ТОВ «Союз» ознайомився зі змістом Рішення уповноваженої особи Одеського державного університету внутрішніх справ (далі по тексту - Замовник) оформленого протоколом № 31 щодо прийняття рішення уповноваженої особи від 31.01.2022року, яким відхилено пропозицію ТОВ «Союз» та вважає дії Замовника неправомірними та такими, що порушують права ТОВ «Союз» в участі у публічних закупівлях з наступних підстав: Як вбачається з Протоколу №31 щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 31 січня 2022 року підставою для відхилення пропозиції Учасника Товариство з обмеженої відповідальністю «Союз» стали відомості начебто з Інспекційного порталу (https://od.dei.gov.ua/post/78). Як зазначила уповноважена особа Замовника Т. Таран, що відповідно до Інспекційного порталу (https://od.dei.gov.ua/post/78) в період з 11.02.2021 р. по 24.02.2021 р. Державна екологічна інспекція Південно-Західного округу провела позапланову перевірку за результатами якої було виявлено порушення вимог природоохоронного законодавства та застосовано до ТОВ «Союз» санкції. Зазначена уповноваженою особою Замовника Т. Таран інформація не відповідає дійсності. Відповідно до відомостей Інспекційного порталу (https://inspections.gov.ua/inspection/view?id=2540078), а саме: Акт від 12-02-2021 №42 позаплановий захід не відбувся, в зв’язку з не допуском перевіряючих до перевірки. З цього приводу відносно директора ТОВ «Союз» Кривенко Ю.О. було складено протокол за ст.188-5 КУпАП. Ст.188-5 КУпАП відноситься до адміністративних правопорушень, що посягають на встановлений порядок управління та жодного відношення до порушень вимог природоохоронного законодавства не має. Крім цього, на Інспекційному порталі (https://inspections.gov.ua/inspection/view?id=2540078) розміщена інформація, що постанова №000317 від 24.02.2021 р. не оскаржувалась в судовому порядку, що не відповідає дійсності. Недостовірна інформація спростовується постановою П’ятого апеляційного адміністративного суду від 20 липня 2021 року по справі №522/4030/21. Таким чином, уповноважена особа Замовника Т. Таран дійшла помилкового висновку щодо порушення вимог природоохоронного законодавства та безпідставно відхилила пропозицію Учасника Товариство з обмеженої відповідальністю «Союз». Також уповноважена особа Замовника Т. Таран зазначає, що відповідно до Інспекційного порталу (https://od.dei.gov.ua/post/78) в період з 01.07.2020 р. по 14.07.2020 р. Державна екологічна інспекція в Одеській області провела позапланову перевірку за результатами якої було виявлено порушення вимог природоохоронного законодавства та застосовано до ТОВ «Союз» санкції. Зазначена уповноваженою особою Замовника Т. Таран інформація не відповідає дійсності. Відповідно до відомостей Інспекційного порталу (https://inspections.gov.ua/inspection/view?id=2148567) винесено постанови: №000317 від 29.07.202 р.; №00334 від 29.07.2020р.; №000259 від 29.07.2020р.; №000258 від 29.07.2020р.; №000316 від 29.07.2020р.; №000315 від 29.07.2020р. Як зазначено на Інспекційному порталі (https://inspections.gov.ua/inspection/view?id=2148567) вказані постанови не оскаржені в судовому порядку, що не відповідає дійсності. Так, за результатами перевірки Державною екологічною інспекцією в Одеській області були складені постанови: постанова про накладання адміністративного стягнення № 000258 від 29.07.2020 року, щодо забруднення земель неочищеними стічними водами, виробничими та іншими відходами, а саме фільтратом зі ставка відстійника в результаті його витікання на ґрунт. Зазначена постанова була оскаржена в судовому порядку (справа № 522/13427/20) визнана протиправною та скасована судом з підстав відсутності складу адміністративного правопорушення. Судове рішення залишено без змін постановою П’ятого апеляційного адміністративного суду від 29.09.2021 року; постанова про накладання адміністративного стягнення № 000259 від 29.07.2020 року, щодо допущення зняття та перенесення ґрунтового покриву земельної ділянки без спеціального дозволу. Зазначена постанова була оскаржена в судовому порядку (справа № 522/13439/20) визнана протиправною та скасована судом з підстав відсутності складу адміністративного правопорушення. Судове рішення залишено без змін постановою П’ятого апеляційного адміністративного суду від 14.06.2021 року; постанова про накладання адміністративного стягнення № 000334 від 29.07.2020 року, щодо забруднення вод, а саме в ставку що знаходиться на відстані 5 метрів нижче ставка – відстійника фільтрату та виявлено перевищення показників складу та властивостей, встановлено перевищення нормативів ГДК. Зазначена постанова була оскаржена в судовому порядку (справа № 522/13440/20), визнана незаконною та скасована судом. Рішення суду не оскаржувалось в апеляційному порядку та набрало законної сили; • протокол про адміністративне правопорушення № 000336 від 14.07.2020 року, щодо допущення порушень провадження господарської діяльності без одержання дозволу, іншого документу дозвільного характеру, якщо його одержання передбачено законом, а саме не отримано висновок з оцінки впливу на довкілля. Зазначений протокол був предметом судового розгляду (справа № 496/3034/20), провадження в адміністративній справі закрито з підстав відсутності події та складу адміністративного правопорушення. Постанова набрала законної сили 22.10.2020 року в апеляційному порядку не оскаржувалось. постанова про накладання адміністративного стягнення № 000315 від 29.07.2020 року, щодо експлуатації полігону (звалища) ТПВ, який є стаціонарним неорганізованим площинним джерелом, здійснення викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря без дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря. Зазначена постанова була оскаржена в судовому порядку (справа № 522/13430/20) скасована судом з підстав відсутності складу адміністративного правопорушення. Рішення суду не оскаржувалось в апеляційному порядку та набрало законної сили; постанова про накладання адміністративного стягнення № 000316 від 29.07.2020 року, щодо здійснення захоронення неперероблених (необроблених) побутових відходів. Зазначена постанова була оскаржена в судовому порядку (справа № 522/13433/20) скасована судом з підстав відсутності події та складу адміністративного правопорушення. Рішення суду не оскаржувалось в апеляційному порядку та набрало законної сили; постанова про накладання адміністративного стягнення № 000317 від 29.07.2020 року, щодо допущення порушення правил і режиму експлуатації установок і виробництв з оброблення та утилізації відходів, а також полігонів для зберігання чи захоронення промислових, побутових та інших відходів, а саме експлуатація полігону побутових відходів без оснащення системами захисту ґрунтових вод, вилучення та знешкодження фільтрату. Зазначена постанова була оскаржена в судовому порядку (справа № 522/13436/20) визнана протиправною та скасована судом з підстав відсутності складу адміністративного правопорушення. Рішення суду не оскаржувалось в апеляційному порядку та набрало законної сили. Таким чином, вищезазначене свідчить про те, що всі виявленні під час проведення Державною екологічною інспекцією в Одеської області перевірки порушення були оскаржені ТОВ «Союз» в судовому порядку та не знайшли свого підтвердження під час розгляду справ судами. Судами встановлені факти відсутності порушень екологічного законодавства за результатами вищезазначеної позапланової перевірки Держекоінспекції. Крім того, Державною екологічною інспекцією в Одеській області було видано припис №64/14 щодо усунення порушень природоохоронного законодавства з боку ТОВ «Союз» також є предметом судового розгляду, що перебуває на розгляді в Одеському окружному суді в провадженні судді Цховребова М.Г. у справі №420/7094/20 за позовом ТОВ «Союз» до Державної екологічної інспекції в Одеській області (правонаступник - Державна екологічна інспекція Південно-Західного округу (Миколаївська та Одеська області)) про скасування припису. Таким чином результати вищезазначеної перевірки є неузгодженими на момент надання документів до зазначеної закупівлі. При прийнятті рішення уповноважена особа Замовника Т. Таран використала відомості начебто з Інспекційного порталу (https://od.dei.gov.ua/post/78), а фактично використовувала сторінку Державної екологічної інспекції в Одеській області з публікацією від 30.11.2020р. під заголовком «ДЕІ в Одеській області виявила значні недоліки на міському сміттєзвалищі ТПВ «Дальницькі кар’єри»». Сторінка (https://od.dei.gov.ua/post/78), на яку посилається уповноважена особа Замовника при прийняті рішення про відхилення пропозиції Учасника Товариство з обмеженої відповідальністю «Союз» не є сторінкою Інспекційного порталу та не містить відомостей які можливо використовувати в рамках Закону України «Про публічні закупівлі» Таким чином, уповноважена особа Замовника Т. Таран безпідставно відхилила найбільш економічно вигідну пропозицію Учасника Товариство з обмеженої відповідальністю «Союз». Поряд з цим зазначаємо, що Замовником обрано вид закупівлі - спрощену закупівлю, яка оголошена відповідно до статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі», тобто закупівля послуг «Послуги з встановлення контейнерів для збору, вивозу та захоронення (утилізації) твердих побутових відходів, що відносяться до 4-го класу небезпеки» завідомо Замовником здійснюється на конкурентних засадах, що передбачає участь у тендері будь-якого суб’єкту господарювання без обмежень, але який відповідає встановленим вимогам до учасників у оголошенні про проведення спрощеної закупівлі та вимогам до предмету закупівлі. В той же час, наголошуємо, що відповідно до статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі»: «Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.». На підставі вищенаведеного, учасник ТОВ «Союз» надав в складі пропозиції «Гарантійний лист щодо дотримання вимог чинного законодавства із захисту довкілля» № 100 від 21.01.2022 року в якому зазначена інформація відповідає дійсності, а тому факти викладені в рішенні уповноваженої особи Одеського державного університету внутрішніх справ оформленого протоколом № 31 щодо прийняття рішення уповноваженої особи від 31.01.2022року не можуть бути підставою для відхилення Замовником пропозиції з даної закупівлі. Тому, ми вимагаємо надати додаткову аргументацію щодо причин відхилення пропозиції з підстав невідповідності пропозиції ТОВ "СОЮЗ" умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі з посиланням на чинне законодавство: Комунальні послуги з вивезення (поводження) твердих побутових відходів (м. Одеса) (ДК 021: 2015 90512000-9 Послуги з перевезення сміття»), ідентифікатор закупівлі: UA-2022-01-14-003695-a. Вимагаємо скасувати рішення уповноваженої особи Одеського державного університету внутрішніх справ оформленого протоколом № 31 щодо прийняття рішення уповноваженої особи від 31.01.2022року. А у разі не скасування рішення щодо відхилення пропозиції ТОВ "СОЮЗ", будемо вимушені звертатись до суду для захисту своїх прав, відповідно до статті 5 «Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників» Закону України «Про публічні закупівлі» у тому числі щодо розповсюдження недостовірної інформації. Крім цього, в прядку п.20 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі» з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів вимагаємо скасувати рішення уповноваженої особи Одеського державного університету внутрішніх справ оформленого протоколом № 35 щодо прийняття рішення уповноваженої особи від 31.01.2022року щодо визнання переможцем спрощеної закупівлі ТОВ «ЧАСТЮЛЯ» та повернутись до розгляду пропозиції ТОВ «СОЮЗ»
Вирішення: Учасник ТОВ «СОЮЗ» зазначає, що «Державною екологічною інспекцією в Одеській області було видано припис №64/14 щодо усунення порушень природоохоронного законодавства з боку ТОВ «Союз» також є предметом судового розгляду, що перебуває на розгляді в Одеському окружному суді в провадженні судді Цховребова М.Г. у справі № 420/7094/20 за позовом ТОВ «Союз» до Державної екологічної інспекції в Одеській області (правонаступник - Державна екологічна інспекція Південно-Західного округу (Миколаївська та Одеська області)) про скасування припису.». В свою чергу нами встановлено, шо предметом справи 420/7094/20 є лише часткове скасування припису № 64/14 виданого 20 липня 2020 р., а саме позивач просить «частково скасувати, в частині усунення порушень та строків їх виконання у пунктах 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 та 20». Також в аргументацію своєї позиції учасник ТОВ «СОЮЗ» посилається на скасування постанов про адміністративні правопорушення. В свою чергу зазначаємо, що відповідно ч. 6 ст. 7 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» - «За результатами здійснення планового або позапланового заходу посадова особа органу державного нагляду (контролю) складає акт». Також ч. 6 ст. 7 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» вказує, що – «Посадова особа органу державного нагляду (контролю) зазначає в акті стан виконання вимог законодавства суб'єктом господарювання, а в разі невиконання - детальний опис виявленого порушення з посиланням на відповідну вимогу законодавства.». Таким чиним факт вчинення суб'єктом господарювання порушень вказується саме акті складеному за результатами планового або позапланового заходу. Ч. 7 ст. 7 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» встановлює, що – «У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п’яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.». Вказана норма підтверджує різну правову природу акту та заходів реагування, які можуть як застосуватися так і не застосовуватися. Таким чином факт не застосування заходів реагування чи скасування та/або оскарження застосування заходів реагування, не впливає на визначення в акті складеному за результатами планового або позапланового заходу, факту вчинення суб'єктом господарювання порушень. Також ТОВ «СОЮЗ» не здійснювалося оскарження Акту від 14.07.2020 р. № 65/14 складеного за результатами перевірки проведеної Державною екологічною інспекціє в Одеській області з 01.07.2020 р. по 14.07.2020 р. Також відповідно до Інспекційного поталу (https://od.dei.gov.ua/posts/78) в період з 21.10.2021 р. 01.11.2021 р. Державна екологічна інспекція Південно-Західного округу провела позапланову перевірку за результатами, якої винесено Акт від 01.11.2021 р. № 866, в якому зазначено, що ТОВ «СОЮЗ» було здійснення порушення наступних вимог законодавства: Пункти 8, 22 частини другої, пункти 11, 14 частини третьої статті 3, частина третя статті 17 З № 2059; Статті 125, 126 ЗКУ, частина друга статті 3 ЗУ № 1952; Абзац одинадцятий частини першої статті 35 ЗУ № 962; Частина перша статті 167 ЗКУ; Абзац дванадцятий частини першої статті 35 ЗУ № 962; Пункт 4 частини першої статті 44 ВКУ ТОВ «СОЮЗ» здійснює експлуатацію полігону твердих побутових відходів «Дальницькі кар’єри без оснащення його системою захисту ґрунтових вод, вилучення та знешкодження фільтрату, що здійснює негативний і екологонебезпечний вплив на земельні ділянки. 5 Пункт 4 частини першої статті 44 ВКУ; Пункт 2 частини другої статті 107 ВКУ; Пункт 3 частини другої статті 107 ВКУ; Частина перша статті 105 ВКУ; частина перша статті 29 ЗУ № 187/98; підпункти 5.1, 5.10 Розділу V Правил, затверджених наказом № 435; Абзац другий пункту 9 Порядку, затвердженого ПКМУ № 2034, пункт 19 Порядку, затвердженого ПКМУ № 1216; Абзац четвертий пункту 5 Порядку, затвердженого ПКМУ № 2034; Підпункти 2.2, 2.4, 2.5 Розділу ІІ Правил, затверджених наказом № 435; Підпункти 3.2, Розділу ІІІ Правил, затверджених наказом № 435; Підпункти 3.2, 3.17 Розділу ІІІ Правил, затверджених наказом № 435; Підпункти 5.9, 5.10, 5.11, 5.12 Розділу V Правил, затверджених наказом № 435; Підпункти 6.7 розділу V Правил, затверджених наказом № 435; Пункти 7.3, 7.4 Розділу VII, Правил, затверджених наказом № 196; Пункт «і» частини першої статті 32 ЗУ № 187/98; Розділ ІІ, Правил, затверджених наказом № 196; Частини п’ята, шоста статті 11 ЗУ № 2707; Пункт «с» частини першої статті 17 ЗУ № 187/98; Акт № 866 від 01 листопада 2021 року складений за результатами проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) не оскаржувався. Також відповідно ч. 7 ст. 7 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» встановлює, що – «На підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду.». У зв’язку з чим в провадженні Одеського окружного адміністративного суду знаходиться на розгляді справа № 420/22829/21 за позовом Державної екологічної інспекції Південно-Західного округу (Миколаївська та Одеська області) до ТОВ «Союз» про застосування заходів реагування. Таким чином в аргументації ТОВ «СОЮЗ» надано лише судові рішення про скасування індивідуальних санкцій застосованих до посадових осіб ТОВ «СОЮЗ», що в свою чергу не скасовує факту здійснення ТОВ «СОЮЗ» поршень норм природоохоронного законодавства, що встановлено в Акті від 14.07.2020 р. № 65/14 та Акті № 866 від 01.11.2021 р. Враховуючи вищезазначене, така вимога підлягає відхиленню.
Статус вимоги: Відхилено
Задовільнена: Ні