Період оскарження:14.01.2022 13:14 - 27.01.2022 00:00
Скарга
Відхилено
Неправомірна дискваліфікація учасника
Номер:eb608fb2fbb4415cbaae8c3639ce775f
Пов'язана кваліфікація:ФОП "ПРИГОДА ЄВГЕНІЙ ОЛЕКСАНДРОВИЧ", UA-EDR 3465701133
Ідентифікатор запиту:UA-2022-01-14-001952-c.b1
Назва:Неправомірна дискваліфікація учасника
Скарга:
03 лютого 2022 року протоколом щодо розгляду тендерних пропозицій № 4 було прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції ФОП Пригода Євгеній Олександрович. Вважаємо, що прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції ФОП Пригода Є.О.. із порушенням вимог та принципів Закону України «Про публічні закупівлі» у зв’язку із наступним:
- Уповноважена особа зазначає, що розглянувши документи пропозиції Учасника - ФОП Пригода Євгеній Олександрович встановлено, що надані в пропозиції сертифікати ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015,IDT; ISO 9001:2015,IDT)) та ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015,IDT) не охоплює неспеціалізовану оптову торгівлю. Даний висновок суперечить наданій в складі тендерної пропозиції сертифікаційній справі щодо проведення сертифікації згідно встановлених вимог. Так, відповідно до неї можна встановити, сертифікація проводилася відповідно до категорії та підкатегорії харчового ланцюга, а саме категорія G, підкатегорія GI, GII; категорії F підкатегорії FI, FII, що включають в себе оптову неспеціалізовану торгівлю. Також сертифікація проводилась відповідно до видів економічної діяльності учасника, а саме оптова торгівля фруктами та овочами, неспеціалізована оптова торгівля продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами та інше. Дана тендерна закупівля саме стосується постачання харчових продуктів.
Так, одним із доказів необхідного рівня якості послуг із постачання та реалізації товарів є підтвердження відповідності технічних і споживчих характеристик цих послуг загальновизнаним вимогам (ДСТУ, ТОСТ, ТУ) шляхом проведення незалежної оцінки або сертифікації. Зокрема, безпосереднє надання Сертифікату на систему управління безпечністю харчових продуктів ДСТУ ISO 22000:2018/22000:2019 підтверджує використання потенційними учасниками процедури закупівлі системи управління безпечністю харчових продуктів стосовно роздрібної та/або оптової торгівлі продуктами харчування. Так, стандарти ISO 22000 охоплюють комплекс вимог та критеріїв з організації харчового ланцюга від контролю за якістю сировини, з якої виробляється продукція, матеріалу упаковки, а також доставки готової продукції кінцевим споживачам. Разом з цим, вимоги вказаного Стандарту ISO 22000 та діючого законодавства не конкретизують необхідність щодо зазначення конкретизованого переліку КВЕД-ів із визначенням видів господарської діяльності для суб’єктів господарювання у вище визначеному Сертифікаті ISO 22000:2018/22000:2019. Також, надання Учасниками торгів Сертифікату на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015 стосовно зберігання, перевезення (транспортування) та оптової торгівлі продуктів харчування є належним підтвердженням відповідності суб’єкта господарювання вимогам міжнародного стандарту ISO 9001, діючого в Україні. Стандарт ISO 9001 визначає вимоги до систем менеджменту якості у сфері постачання продукції та надання послуг, що підтверджується п. 01. Національного стандарту України ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT). Наявність у підприємства сертифікату на систему менеджменту якості відповідно до вимог ISO 9001 свідчить про спроможність підприємства надавати послуги із постачання товарів у відповідності з вимогами діючої нормативноправової документації. Також звертаю увагу, що діючим законодавством та відповідним Стандартом ISO 9001 не регламентовано вимогу щодо необхідності визначення переліку КВЕД-ів відповідно до видів господарської діяльності, які провадяться суб’єктами господарювання.
Аналогічним є також інша вимога щодо надання Сертифікату, який посвідчує систему управління екологічного безпекою ДСТУ ISO 14001:2015. Даний сертифікат посвідчує, що охорона навколишнього природного середовища під час зберігання, перевезення (транспортування) та оптової торгівлі продуктами харчування здійснюється суб’єктом господарювання відповідно до законів України, ратифікованих Україною міжнародних конвенцій та угод щодо охорони навколишнього середовища, зокрема шляхом: збільшення частки заходів з охорони навколишнього природного середовища при зберіганні, перевезенні (транспортуванні) та оптової торгівлі продуктами харчування. Водночас, Стандарт ISO 14001 та норми діючого законодавства в даному випадку також не містять посилань щодо обов’язкового визначення КВЕД-ів суб’єкта підприємництва у Сертифікаті на систему управління екологічного безпекою ДСТУ ISO 14001:2015,. Тобто наявність даного КВЕД не є законодавчо визначною обов’язковою складовою підтвердження належної сертифікації щодо впровадження відповідних систем контролю господарської діяльності операторів ринку харчових продуктів. Дана правова підстава також підтверджується багатьма рішеннями колегії Антимонопольного комітету з розгляду скарг на порушення законодавства у сфері публічних закупівель, наприклад рішення №11323 -р/пк-пз від 24.05.2021.
Окрім цього, Уповноваженою особою не взято до уваги, що сертифікація проводилась відповідно до КВЕДів які мною здійснюються, перелік яких є як в сертифікаційній справі так і витягу з Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб – підприємців, а саме оптова торгівля овочами та фруктами та неспеціалізована оптова торгівля продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами. З чого Уповноважена особа зробила висновок , що сертифікація не охоплює неспеціалізовану оптову торгівлю не зрозуміло, тим паче, що закупка здійснюється саме харчових продуктів.
Вважаю, що уповноваженою особою не повній мірі були опрацьовані документи учасника ФОП Пригода Є.О. і помилково зазначено невідповідність наданих сертифікатів умовам тендерної документації.
Також Замовником, однією з причин дискваліфікації зазначено, не надання гарантійного листа встановленого згідно п. 15 Додатку 3 тендерної документації, зокрема відсутня інформація яка підтверджує відповідність пропозиції Учасника технічній специфікації з інформацією про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленого у тендерній документації ( згідно Додатка 4 ).
Дане твердження не відповідає дійсності, так як в тендерній пропозиції в файлі Кваліфікаційні вимоги є лист – гарантія за № 2511 від 28.01.2022р. в якому зазначено, що ФОП Пригода Є.О. гарантує відповідність пропозиції Учасника технічній специфікації з інформацією про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим у тендерній документації.
Зазначати Замовнику, що в даному гарантійному листі відсутня якась інформація не зовсім коректно, так як вимог до складання цієї гарантії не було встановлено, а було зазначено, що гарантійний лист надається в довільній формі.
Тобто уповноваженою особою неправомірно було відхилено тендерну пропозицію ФОП Пригода Є.О. з надуманих підстав.