-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Технічне обслуговування ліфтів
Торги не відбулися
540 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 700.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 700.00 UAH
Період оскарження:
14.01.2022 12:33 - 14.02.2022 00:00
Скарга
Виконана замовником
оскарження умов тендерної документації, які є незаконними та дискримінаційними
Номер:
75ebd32180164596b94f1c5a01d4561f
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-01-14-000636-b.b1
Назва:
оскарження умов тендерної документації, які є незаконними та дискримінаційними
Скарга:
25 січня 2022 р. № 06
ДО: ПОСТІЙНО ДІЮЧОЇ АДМІНІСТРАТИВНОЇ КОЛЕГІЇ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
03035, м. Київ, вул. Митрополита Василя
Липківського, 45
СКАРЖНИК: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ПІДЙОМ-ЕКСПЕРТ»
ЄДРПОУ 40011023
69027, м. Запоріжжя, вул. Калініна, буд. 33
засоби зв’язку: +38-066-872-35-86, e-mail: ascent-expert@ukr.net
ЗАМОВНИК ТОРГІВ: КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО «СПЕЦІАЛІЗОВАНА МЕДИКО-САНІТАРНА ЧАСТИНА» ЕНЕРГОДАРСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ
ЄДРПОУ 42594137
ІНФОРМАЦІЯ ПРО ЗАКУПІВЛЮ: ДК 021:2015 (CPV) – 50750000-7: Послуги з технічного обслуговування ліфтів (Технічне обслуговування ліфтів)
UA-2022-01-14-000636-b
СКАРГА
(оскарження умов тендерної документації, які є незаконними та дискримінаційними)
Комунальним некомерційним підприємством «Спеціалізована медико-санітарна частина» Енергодарської міської ради Запорізької області (далі – Замовник) розпочато процедуру закупівлі (відкриті торги) ДК 021:2015 (CPV) –50750000-7 – Послуги з технічного обслуговування ліфтів (Технічне обслуговування ліфтів), ідентифікатор закупівлі UA-2022-01-14-000636-b.
Умови проведення процедури закупівлі та вимоги до учасників затверджено рішенням Уповноваженої особи Терентьєвої В.С. (протокол № 2 від 13.01.2022 р.) та оприлюднено тендерну документацію на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель.
З метою прийняття участі у даній процедурі закупівлі ТОВ «ПІДЙОМ-ЕКСПЕРТ» (далі - Скаржник) уважно вивчило тендерну документацію та додатки до неї, за результатом чого виявлені умови, що суперечать чинному законодавству України, а також дискримінаційні умови, що значно звужують коло учасників і позбавляють Скаржника можливості на рівних умовах прийняти участь в даній конкурентній закупівлі.
Так, в пункті 1 розділу ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції (сторінка 6 тендерної документації) Замовником встановлена вимога щодо засвідчення копій документів відповідно до пункту 5.27 Національного стандарту України, затвердженого Державним комітетом з питань технічного регулювання та споживчої політики від 07.04.2003 р. № 55 «ДСТУ 4163-2003», чинність якого скасовано з 01 вересня 2021 року на підставі Наказу Українського науково-дослідного і навчального центру проблем стандартизації, сертифікації та якості N 144 від 01.07.2020 р.
Також, в пункті 4 розділу ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції (сторінка 8 тендерної документації), а також в пункті 1 Додатку 3 до тендерної документації Замовником зазначено строк, протягом якого пропозиції є дійсними: «90 днів з дати розкриття тендерних пропозицій», що не відповідає вимогам пункту 11 частини другої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), яким передбачено, що строк дії тендерної пропозиції, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними, повинен бути не менше 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
В Додатку №2 до тендерної документації строк надання послуг зазначений «до 31.12.2021 року», проте Скаржник вважає це технічною помилкою, адже:
- закупівля оголошена на початку 2022 року;
- в електронних полях даної закупівлі зазначено інформацію «Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: 31 грудня 2022», яка вважається автентичною відповідно до чинного Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі.
Дискримінаційною та незаконною Скаржник вважає вимогу Замовника щодо кількості працівників та способу підтвердження їх наявності – за кваліфікаційним критерієм про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Так, в пункті 1 Додатку № 1 (сторінка 1, друга частина таблиці) Замовник вимагає надати довідку встановленої форми (про наявність працівників, які будуть залучені до надання послуг), а також встановлює вимоги:
«2. В довідці відобразити наявність не менше 10 (десяти) працівників, посади (кваліфікація) яких відповідає виду закуповуваних послуг.
3. Надати підтверджуючі документи щодо наявності вказаних у довідці працівників, зокрема об’єднану податкову звітність за останній період.
4. Довідка встановленої форми (3) на фірмовому бланку (у разі наявності таких бланків) за підписом керівника або уповноваженої особи учасника з інформацією про проходження навчання з охорони праці працівників за відповідною програмою (не менше трьох), в якій також зазначити наявність працівника (ІТР), відповідального за безпечне виконання робіт.»
По-перше, згідно Додатку №2 до тендерної документації (з інформацією про технічні, якісні, кількісні характеристики) технічному обслуговуванню підлягають ліфти в кількості 25 (двадцять п’ять) одиниць, з яких:
- 7 одиниць – в головному корпусі;
- 1 одиниця – у відділенні внутрішніх хвороб;
- 6 одиниць – в акушерському відділенні;
- 2 одиниці – в дитячому відділенні;
- 3 одиниці – в дорослій поліклініці;
- 2 одиниці – в дитячій поліклініці;
- 4 одиниці – в харчоблоках №№ 1-4.
Вимога про наявність 10 (десяти) працівників є незрозумілою і штучно висунутою, адже дана кількість навіть не є кратною наведеній кількості об’єктів обслуговування та/або відділень Замовника.
По-друге, Замовником з одного боку НЕ висувається вимог щодо тривалості трудових відносин з працівниками учасника, а з іншого – вимагається надати «об’єднану податкову звітність за останній період». Скаржник (ТОВ «ПІДЙОМ-ЕКСПЕРТ») обліковується на спрощеній системі оподаткування і звітує щоквартально; звіт за IV квартал 2021 року відображає інформацію за жовтень, листопад і грудень 2021 р., тоді як актуальна на січень 2022 р. інформація буде відображена в звіті наступного податкового періоду (І кварталу 2022). Тож обраний Замовником спосіб підтвердження наявності працівників такий факт не підтверджує.
По-третє, встановлюючи вимогу про наявність 10 (десяти) працівників, Замовник одночасно з цим вимагає документальне підтвердження проходження навчання з охорони праці працівників за відповідною програмою в значно меншій кількості: «не менше трьох». З наведеного формулювання можна дійти висновку, що Замовника «влаштує» учасник, який документально підтвердить наявність 10 штатних працівників та трьох (з них або додатково – не встановлено) працівників, які пройшли навчання з охорони праці за відповідною програмою. І тоді вимога про наявність 10 працівників (БЕЗ підтвердження їх навчання з питань охорони праці) втрачає сенс, адже такі працівники не можуть бути допущені до надання послуг за предметом закупівлі.
Так, згідно Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці затвердженого наказом Державного комітету України з нагляду за охороною праці від 26.01.2005 № 15 (зареєстрований в Міністерстві юстиції України 15.02.2005 р. за № 231/10511), посадові особи та інші працівники, безпосередньо зайняті на роботах, зазначених у Переліку робіт з підвищеною небезпекою, проходять спеціальне навчання і перевірку знань відповідних нормативно-правових актів з охорони праці. Працівники, у тому числі посадові особи, які не пройшли навчання, інструктаж і перевірку знань з питань охорони праці, не допускаються до роботи (п. 3.16 Положення).
При цьому, наладка, технічне обслуговування, ремонт тощо вантажопідіймальних машин і механізмів, ліфтів включено до переліку робіт з підвищеною небезпекою (п. 104 Переліку, затвердженого наказом Державного комітету України з нагляду за охороною праці від 26.01.2005 № 15 (зареєстрований в Міністерстві юстиції України 15.02.2005 р. за № 231/10511).
По-четверте, вимога про відображення наявності не менше 10 працівників в довідці (з інформацією про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід і будуть залучені до надання послуг за предметом закупівлі) та їх фактичне залучення до надання послуг за предметом закупівлі у вказаній кількості не відповідає очікуваній вартості даної закупівлі. В протилежному випадку Замовник усвідомлено припускається до порушення законодавства у сфері оплати праці. Так, в період з січня по вересень 2022 р. включно мінімальна заробітна плата в Україні встановлена на рівні 6500,00 грн., з жовтня по грудень 2022 р. – 6700,00 грн. Тож, лише заробітна плата 10 працівників за один місяць надання послуг становить 65 000,00 грн. (без врахування ЕСВ 22%, єдиного податку виконавця 5%, інших витрат). Попри це, визначена Замовником очікувана вартість даної закупівлі становить 540 000,00 грн., що фактично позбавляє потенційного учасника можливості надавати послуги з дотриманням встановлених Замовником вимог та порушує головний принцип здійснення господарської діяльності (отримання прибутку).
За таких обставин вважаємо, що Замовником недотримано трьох з шести принципів здійснення закупівель, закріплених у статті 5 Закону, а саме:
- добросовісна конкуренція серед учасників;
- недискримінація учасників;
- запобігання корупційним діям і зловживанням.
ТОВ «ПІДЙОМ-ЕКСПЕРТ» тривалий час здійснює господарську діяльність на ринку послуг з ремонту, наладки та технічного обслуговування вантажопідіймальних машин і механізмів, ліфтів. Наявні обладнання, матеріально-технічна база та технології, працівники відповідної кваліфікації, які пройшли навчання і перевірку знань з питань охорони праці для робіт з підвищеною небезпекою, а також документально підтверджений досвід виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів, дають змогу якісно і своєчасно надати послуги за предметом даної закупівлі. Проте допущені Замовником порушення законодавства у сфері публічних закупівель не дають змоги ТОВ «ПІДЙОМ-ЕКСПЕРТ» прийняти участь у даній конкурентній процедурі на рівних умовах з іншими учасниками, що призводить до порушення його права та законного інтересу як суб’єкта господарювання-учасника даної конкурентної закупівлі та потенційного виконавця закуповуваних послуг.
Керуючись Законом України «Про публічні закупівлі» Скаржник як суб’єкт оскарження в органі оскарження, звертається до органу оскарження з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу оскарження умов тендерної документації, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель.
Виходячи з викладеного, на підставі Закону України «Про публічні закупівлі», прошу Постійно діючу адміністративну колегію Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель:
1. Прийняти цю скаргу до розгляду.
2. Прийняти обґрунтоване рішення про наявність порушення процедури закупівлі в частині умов тендерної документації, що суперечать чинному законодавству України, а саме:
- посилання на нечинний Національний стандарт України, затверджений Державним комітетом з питань технічного регулювання та споживчої політики від 07.04.2003 р. № 55 «ДСТУ 4163-2003»;
- визначення строку, протягом якого пропозиції є дійсними, в порушення пункту 11 частини другої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
3. Прийняти обґрунтоване рішення про наявність порушення процедури закупівлі в частині умов тендерної документації, які є дискримінаційними, а саме:
- наявність не менше 10 (десяти) працівників, які будуть залучені до надання послуг за предметом закупівлі;
- надання об’єднаної податкової звітності за останній період – в якості підтверджуючих документів щодо наявності вказаних у довідці працівників.
4. Зобов’язати Уповноважену особу Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації у відповідності до вимог Закону України «Про публічні закупівлі».
Додатки:
1. Тендерна документація з Додатками №№ 1-3.
2. Статут ТОВ «ПІДЙОМ-ЕКСПЕРТ», виписка з ЄДРПОУ.
З повагою,
Директор І.В. Моріс
Пов'язані документи:
Учасник
- скарга 25.01.2022 12:31
- Статут Скаржника 25.01.2022 12:31
- виписка з ЄДРПОУ Скаржника 25.01.2022 12:31
- Тендерна документація 25.01.2022 12:31
- Кваліфікаційні та інші вимоги 25.01.2022 12:31
- Форма Цінова пропозиція 25.01.2022 12:31
- Технічні характеристики 25.01.2022 12:31
- рішення від 27.01.2022 №1639.pdf 27.01.2022 16:23
- Інформація про резолютивну частину рішення від 07.02.2022 №2435.pdf 08.02.2022 13:17
- рішення від 07.02.2022 №2435.pdf 09.02.2022 18:17
Дата прийняття скарги до розгляду:
25.01.2022 12:59
Дата розгляду скарги:
07.02.2022 12:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
27.01.2022 16:23
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
09.02.2022 18:17
Дата виконання рішення Замовником:
10.02.2022 16:26
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Відповідні зміни внесені Замовником до Тендерної документації згідно рішення АМКУ.