-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
- 1
Обладнання для полімеразної ланцюгової реакції (1. Бокс біобезпеки ІІ класу, C Series 120 cm, MSC - IIA - C120, Metisafe (або еквівалент) - 38950000-9 )
Торги відмінено
287 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 2 870.00 UAH
мін. крок: 1% або 2 870.00 UAH
Період оскарження:
13.01.2022 17:14 - 17.02.2022 00:00
Скарга
Виконана замовником
Скарга на умови закупівлі
Номер:
586791f5907546cc9628097deb33d5b2
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-01-13-003379-c.b4
Назва:
Скарга на умови закупівлі
Скарга:
13.01.22р. Замовник оголосив закупівлю:“ДК 021:2015 - 38950000-9– Обладнання для полімеразної ланцюгової реакції (1. Бокс біобезпеки ІІ класу, C Series 120 cm, MSC - IIA - C120, Metisafe (або еквівалент) - 38950000-9 )” .
Ознайомившись з тендерною документацією, виявили у ній дискримінаційні вимоги, які суттєво обмежують конкуренцію та порушують права нашої компанії - учасника ТОВ “Ледум”, що вбачається з нижченаведеного.
Відповідно у Додатку 2 до Тендерної документації наведений перелік медичних виробів, які закуповуються Замовником та СУКУПНІ ВИМОГИ до них.
Звертаємо Вашу увагу, що, враховуючи саме СУКУПНІ ВИМОГИ до медичного виробу (“Бокс біобезпеки”), ВІДСУТНІ ВЗАГАЛІ ВИРОБНИКИ, які можуть запропонувати такий медичний виріб, ЖОДЕН ВИРОБНИК НЕ МАЄ ТАКОГО МЕДИЧНОГО ВИРОБУ САМЕ З ТАКИМИ СУКУПНИМИ ВИМОГАМИ (зокрема, за наявності таких вимог як: п.4 Головний та вихлопний фільтр HEPA H14 (99,995% утримання часток 0,3 мкм) ).
Слід зазначити, що наразі існують декілька виробників, які мають своїх уповноважених представників в Україні, включаючи ТОВ “Ледум”, та мають можливість запропонувати дані медичні вироби (бокси біобезпеки), які відповідають загальновстановленим стандартам до медичних виробів, проте з ІНШИМИ кращими технічними характеристиками (перелік технічних характеристик наведений у прохальній частині даної скарги). Даним виробником є Qingdao Haier Biomedical Co., Ltd (Китай), уповноваженим представником якого є наша компанія - ТОВ “Ледум”).
Таким чином, саме наявність встановлених Замовником ДИСКРИМІНАЦІЙНИХ СУКУПНИХ ВИМОГ (зокрема вищенаведених вимог) до предмету закупівлі у чинній редакції (так як відсутні ВЗАГАЛІ ВИРОБНИКИ, які можуть запропонувати такий медичний виріб, ЖОДЕН ВИРОБНИК НЕ МАЄ ТАКОГО МЕДИЧНОГО ВИРОБУ САМЕ З ТАКИМИ СУКУПНИМИ ВИМОГАМИ) позбавляє потенційного учасника ТОВ “Ледум” можливості прийняти участь у закупівлі, що є дискримінацією та порушенням його прав як учасника. Оскільки ТОВ “Ледум” має можливість поставити дані медичні вироби (бокси біобезпеки) згідно переліку предмета закупівлі, які відповідають загальновстановленим стандартам (з іншими істотно кращими технічними характеристиками), однак лише за умови внесення змін до тендерної документації (усунення дискримінаційних вимог) !!!
Вищезгадані встановлені Замовником сукупні вимоги є дискримінаційними та призводять до звуження кола потенційних учасників та не забезпечує добросовісну конкуренцію, що може суттєво вплинути на ефективність проведення процедури закупівлі та прямо суперечить засадам здійснення публічних закупівель, бо призводить до відсутності фактичної конкуренції серед учасників. Дії Замовника в частині встановлення таких вимог порушують принципи здійснення закупівель – недискримінація учасників, та вимоги частини четвертої статті 22 Закону, згідно з якою тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Таким чином, наявність вищенаведених дискримінаційних вимог — СУКУПНИХ ВИМОГ до предмету закупівлі у чинній редакції Замовника (оскільки ЖОДЕН ВИРОБНИК НЕ МАЄ ТАКОГО МЕДИЧНОГО ВИРОБУ САМЕ З ТАКИМИ СУКУПНИМИ ВИМОГАМИ) суттєво обмежує конкуренцію та порушує права учасника ТОВ “Ледум” (позбавляє можливості прийняти участь у даній закупівлі та запропонувати свої медичні вироби з іншими кращими характеристиками).
Відповідно до ст. 5 ЗУ “Про публічні закупівлі” закупівля відбувається, зокрема, за принципами добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії та ефективності, недискримінація учасників.
Згідно ч. 4 ст. 22 ЗУ “Про публічні закупівлі”: “Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.”
Враховуючи вищезазначене, з метою усунення дискримінаційних вимог, розширення кола потенційних учасників, забезпечення реальної добросовісної конкуренції, керуючись ст. ст. 5, 18, 20, 22, Закону України “Про публічні закупівлі”, -
ПРОШУ:
1.Прийняти скаргу до розгляду та призупинити процедуру закупівлі: “ДК 021:2015 - 38950000-9– Обладнання для полімеразної ланцюгової реакції (1. Бокс біобезпеки ІІ класу, C Series 120 cm, MSC - IIA - C120, Metisafe (або еквівалент) - 38950000-9 )” (Ідентифікатор закупівлі UA-2022-01-13-003379-c).
2.Встановити викладені у скарзі порушення, допущені Замовником торгів щодо процедури закупівлі UA-2022-01-13-003379-c.
3.Зобов'язати Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації у наступний спосіб:
Вимогу до боксу біобезпеки (Додаток №2) викласти у наступній редакції: п.4 «Головний та вихлопний фільтр HEPA H14 (99,995% утримання часток 0,3 мкм) або ULPA U15 (99,9995% утримання часток 0,12 мкм)»
Додатки:
1. Роздруківка з сайту ТОВ Ледум (бокси біобезпеки, які може запропонувати наша компанія як уповноважений представник виробника Qingdao Haier Biomedical Co., Ltd (Китай).
2. Декларація відповідності ТОВ “Ледум” з додатком на медичні вироби виробника Qingdao Haier Biomedical Co., Ltd (Китай).
Генеральний директор ТОВ “Ледум” Н.Б. Коваленко
24.01.2022 року
Пов'язані документи:
Учасник
- Декларація про відповідність Haier Д 0055 2019 с подписью и печатью.pdf 26.01.2022 09:35
- Шафи біобезпеки - ТОВ Ледум.pdf 26.01.2022 09:35
- Скарга.pdf 26.01.2022 09:35
- 07.02.22 Пояснення ТОВ Ледум.pdf 07.02.2022 14:17
- рішення від 28.01.2022 №1749.pdf 28.01.2022 15:56
- Інформація про резолютивну частину рішення від 08.02.2022 № 2568.pdf 09.02.2022 11:34
- рішення від 08.02.2022 № 2568.pdf 10.02.2022 17:12
- Додаток№1.pdf 31.01.2022 16:34
- Пояснення БЛДС.docx 31.01.2022 16:34
- Додаток№2.pdf 31.01.2022 16:34
- ПОЯСНЕННЯ БОЯРСЬКА ЛДС.pdf 31.01.2022 16:34
Дата прийняття скарги до розгляду:
26.01.2022 12:17
Дата розгляду скарги:
08.02.2022 12:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
28.01.2022 15:56
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
10.02.2022 17:13
Дата виконання рішення Замовником:
11.02.2022 09:59
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Керуючись частиною 2 статті 24 Закону України «Про публічні закупівлі» та рішенням Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № №2568-р/пк-пз від 08.02.2022 року , Замовником прийнято рішення про внесення змін до Додатку 2 та Тендерної документації , яке затверджено ПРОТОКОЛОМ уповноваженої особи
№ 15 від «11» лютого 2022 року
Скарга
Скасована
Скарга на умови закупівлі
Номер:
6fbe4f2343564205b1cf95864ff97777
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-01-13-003379-c.b3
Назва:
Скарга на умови закупівлі
Скарга:
13.01.22р. Замовник оголосив закупівлю:“ДК 021:2015 - 38950000-9– Обладнання для полімеразної ланцюгової реакції (1. Бокс біобезпеки ІІ класу, C Series 120 cm, MSC - IIA - C120, Metisafe (або еквівалент) - 38950000-9 )” .
Ознайомившись з тендерною документацією, виявили у ній дискримінаційні вимоги, які суттєво обмежують конкуренцію та порушують права нашої компанії - учасника ТОВ “Ледум”, що вбачається з нижченаведеного.
Відповідно у Додатку 2 до Тендерної документації наведений перелік медичних виробів, які закуповуються Замовником та СУКУПНІ ВИМОГИ до них.
Звертаємо Вашу увагу, що, враховуючи саме СУКУПНІ ВИМОГИ до медичного виробу (“Бокс біобезпеки”), ВІДСУТНІ ВЗАГАЛІ ВИРОБНИКИ, які можуть запропонувати такий медичний виріб, ЖОДЕН ВИРОБНИК НЕ МАЄ ТАКОГО МЕДИЧНОГО ВИРОБУ САМЕ З ТАКИМИ СУКУПНИМИ ВИМОГАМИ (зокрема, за наявності таких вимог як: п.4 Головний та вихлопний фільтр HEPA H14 (99,995% утримання часток 0,3 мкм) ).
Слід зазначити, що наразі існують декілька виробників, які мають своїх уповноважених представників в Україні, включаючи ТОВ “Ледум”, та мають можливість запропонувати дані медичні вироби (бокси біобезпеки), які відповідають загальновстановленим стандартам до медичних виробів, проте з ІНШИМИ кращими технічними характеристиками (перелік технічних характеристик наведений у прохальній частині даної скарги). Даним виробником є Qingdao Haier Biomedical Co., Ltd (Китай), уповноваженим представником якого є наша компанія - ТОВ “Ледум”).
Таким чином, саме наявність встановлених Замовником ДИСКРИМІНАЦІЙНИХ СУКУПНИХ ВИМОГ (зокрема вищенаведених вимог) до предмету закупівлі у чинній редакції (так як відсутні ВЗАГАЛІ ВИРОБНИКИ, які можуть запропонувати такий медичний виріб, ЖОДЕН ВИРОБНИК НЕ МАЄ ТАКОГО МЕДИЧНОГО ВИРОБУ САМЕ З ТАКИМИ СУКУПНИМИ ВИМОГАМИ) позбавляє потенційного учасника ТОВ “Ледум” можливості прийняти участь у закупівлі, що є дискримінацією та порушенням його прав як учасника. Оскільки ТОВ “Ледум” має можливість поставити дані медичні вироби (бокси біобезпеки) згідно переліку предмета закупівлі, які відповідають загальновстановленим стандартам (з іншими істотно кращими технічними характеристиками), однак лише за умови внесення змін до тендерної документації (усунення дискримінаційних вимог) !!!
Вищезгадані встановлені Замовником сукупні вимоги є дискримінаційними та призводять до звуження кола потенційних учасників та не забезпечує добросовісну конкуренцію, що може суттєво вплинути на ефективність проведення процедури закупівлі та прямо суперечить засадам здійснення публічних закупівель, бо призводить до відсутності фактичної конкуренції серед учасників. Дії Замовника в частині встановлення таких вимог порушують принципи здійснення закупівель – недискримінація учасників, та вимоги частини четвертої статті 22 Закону, згідно з якою тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Таким чином, наявність вищенаведених дискримінаційних вимог — СУКУПНИХ ВИМОГ до предмету закупівлі у чинній редакції Замовника (оскільки ЖОДЕН ВИРОБНИК НЕ МАЄ ТАКОГО МЕДИЧНОГО ВИРОБУ САМЕ З ТАКИМИ СУКУПНИМИ ВИМОГАМИ) суттєво обмежує конкуренцію та порушує права учасника ТОВ “Ледум” (позбавляє можливості прийняти участь у даній закупівлі та запропонувати свої медичні вироби з іншими кращими характеристиками).
Відповідно до ст. 5 ЗУ “Про публічні закупівлі” закупівля відбувається, зокрема, за принципами добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії та ефективності, недискримінація учасників.
Згідно ч. 4 ст. 22 ЗУ “Про публічні закупівлі”: “Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.”
Враховуючи вищезазначене, з метою усунення дискримінаційних вимог, розширення кола потенційних учасників, забезпечення реальної добросовісної конкуренції, керуючись ст. ст. 5, 18, 20, 22, Закону України “Про публічні закупівлі”, -
ПРОШУ:
1.Прийняти скаргу до розгляду та призупинити процедуру закупівлі: “ДК 021:2015 - 38950000-9– Обладнання для полімеразної ланцюгової реакції (1. Бокс біобезпеки ІІ класу, C Series 120 cm, MSC - IIA - C120, Metisafe (або еквівалент) - 38950000-9 )” (Ідентифікатор закупівлі UA-2022-01-13-003379-c).
2.Встановити викладені у скарзі порушення, допущені Замовником торгів щодо процедури закупівлі UA-2022-01-13-003379-c.
3.Зобов'язати Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації у наступний спосіб:
Вимогу до боксу біобезпеки (Додаток №2) викласти у наступній редакції: п.4 «Головний та вихлопний фільтр HEPA H14 (99,995% утримання часток 0,3 мкм) або ULPA U15 (99,9995% утримання часток 0,12 мкм)»
Додатки:
1. Роздруківка з сайту ТОВ Ледум (бокси біобезпеки, які може запропонувати наша компанія як уповноважений представник виробника Qingdao Haier Biomedical Co., Ltd (Китай).
2. Декларація відповідності ТОВ “Ледум” з додатком на медичні вироби виробника Qingdao Haier Biomedical Co., Ltd (Китай).
Генеральний директор ТОВ “Ледум” Н.Б. Коваленко
24.01.2022 року
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга.pdf 24.01.2022 12:37
- Шафи біобезпеки - ТОВ Ледум.pdf 24.01.2022 12:37
- Декларація про відповідність Haier Д 0055 2019 с подписью и печатью.pdf 24.01.2022 12:37
Причина:
Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування:
24.01.2022 12:38
Вимога
Відхилено
Технічні вимоги до предмета закупівлі
Номер:
b1a1cf2252fe4b4d9af38f1de4350f53
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-01-13-003379-c.b2
Назва:
Технічні вимоги до предмета закупівлі
Вимога:
З метою розширення кола можливих учасників закупівлі та усунення порушення законодавства України, що призведе до економії бюджетних коштів, на підставі ст. 3, 22, 23 ЗУ “Про публічні закупівлі”, просимо внести зміни до тендерної документації, а саме до п.4 Додатку 2 Тендерної документації – «Головний та вихлопний фільтр HEPA H14 (99,995% утримання часток 0,3 мкм)», шляхом внесення поправки: «Головний та вихлопний фільтр HEPA H14 (99,995% утримання часток 0,3 мкм) або ULPA U15 (99,9995% утримання часток 0,12 мкм)». Внесення зміни розшири коло можливих учасників закупівлі, підвищить ефективність головного та вихлопного фільтру та не вплине на працездатність предмету закупівлі.
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокол №6 від 21.01.2022 року.pdf 21.01.2022 15:39
Дата подачі:
20.01.2022 12:52
Вирішення:
Доброго дня! Шановний Учаснику, дякуємо за звернення!
При здійсненні закупівлі Замовник керується законодавством України у сфері публічних закупівель.
Згідно зі статтею 22 Закону Тендерна документація повинна містити: інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію.
Закон не обмежує право Замовника на визначення технічних характеристик товару, який повністю задовольняє потребам замовника. Більш того, згідно ч.3 ст.23 Закону технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками. Тому Закон зобов'язує замовників зазначати у технічній специфікації детальний опис технічних та якісних характеристик.
Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні відповідати вимогам чинного законодавства із захисту довкілля, відповідати основним вимогам державної політики України в галузі захисту довкілля та вимогам чинного природоохоронного законодавства.
Якщо Учасником пропонується еквівалент товару до того, що вимагається Замовником, додатково, у складі пропозиції, Учасник надає таблицю, складену в довільні формі, яка у порівняльному вигляді містить відомості щодо основних технічних та якісних характеристик товару, що вимагається Замовником до основних технічних та якісних характеристик еквівалентного товару, що пропонується Учасником. При цьому якість запропонованого еквіваленту товару має відповідати якості, що заявлена у технічній специфікації Замовника.
Якщо ви вважаєте, що ULPA фільтр кращий за HEPA фільтр то тендерна документація не обмежує вас запропонувати рішення з ULPA фільтром, однак разом із пропозицією вам слід надати підтвердження чим саме ULPA фільтр буде краще".
Наголошуємо, що для формування технічних характеристик попередньо було вивчено відповідний сегмент ринку та встановлено наявність декількох виробників, які можуть виготовити товар відповідно до умов технічного завдання. Таким чином, ринок є конкурентним, а умови не є дискримінаційними та відповідають принципам проведення публічних закупівель.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Технічні вимоги до предмета закупівлі
Номер:
ae97090a103547f49febe68c846c9c38
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-01-13-003379-c.a1
Назва:
Технічні вимоги до предмета закупівлі
Вимога:
З метою розширення кола можливих учасників закупівлі та усунення порушення законодавства України, що призведе до економії бюджетних коштів, на підставі ст. 3, 22, 23 ЗУ “Про публічні закупівлі”, просимо внести зміни до тендерної документації, а саме до п.5 Додатку 2 Тендерної документації – «Нахил фронтального скла від 7° до 10° для забезпечення комфортних умов для оператора», шляхом внесення поправки: «Нахил фронтального скла від 5° до 10° для забезпечення комфортних умов для оператора».
Даний показник не є критичним та не впливає на працездатність предмету закупівлі.
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокол №5 від 18.01.2022 року.pdf 18.01.2022 14:28
Дата подачі:
17.01.2022 10:49
Вирішення:
Доброго дня! Шановний Учаснику, дякуємо за звернення!
При здійсненні закупівлі Замовник керується законодавством України у сфері публічних закупівель.
Згідно зі статтею 22 Закону Тендерна документація повинна містити: інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію.
Закон не обмежує право Замовника на визначення технічних характеристик товару, який повністю задовольняє потребам замовника. Більш того, згідно ч.3 ст.23 Закону технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками. Тому Закон зобов'язує замовників зазначати у технічній специфікації детальний опис технічних та якісних характеристик.
Якщо Учасником пропонується еквівалент товару до того, що вимагається Замовником, додатково, у складі пропозиції, Учасник надає таблицю, складену в довільні формі, яка у порівняльному вигляді містить відомості щодо основних технічних та якісних характеристик товару, що вимагається Замовником до основних технічних та якісних характеристик еквівалентного товару, що пропонується Учасником. При цьому якість запропонованого еквіваленту товару має відповідати якості, що заявлена у технічній специфікації Замовника.
Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні відповідати вимогам чинного законодавства із захисту довкілля, відповідати основним вимогам державної політики України в галузі захисту довкілля та вимогам чинного природоохоронного законодавства.
Наголошуємо, що для формування технічних характеристик попередньо було вивчено відповідний сегмент ринку та встановлено наявність декількох виробників, які можуть виготовити товар відповідно до умов технічного завдання. Таким чином, ринок є конкурентним, а умови не є дискримінаційними та відповідають принципам проведення публічних закупівель. Показник п.5 впливає на комфорт оператора. Більш того, показник визначено як діапазон отже в закупівлі можуть прийняти участь обладнання різних виробників.
Статус вимоги:
Відхилено