-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
- 1
Послуги з вивезення безпечних відходів (твердих побутових відходів (ТПВ) та великогабаритних відходів (ВГВ)та ремонтних відходів (РВ)) ДК 021:2015 – 90510000-5- Утилізація сміття та поводження зі сміттям
Торги не відбулися
968 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 840.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 4 840.00 UAH
Період оскарження:
13.01.2022 16:16 - 21.02.2022 00:00
Вимога
Є відповідь
щодо незаконного визнання переможцем ТОВ “ЕКО-РЕНЕСАНС”
Номер:
20d361e78d3c43d4ac78c326ad1f5f1e
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-01-13-005904-a.a6
Назва:
щодо незаконного визнання переможцем ТОВ “ЕКО-РЕНЕСАНС”
Вимога:
“13” січня 2022 року КОМУНАЛЬНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ "ЦЕНТРАЛІЗОВАНА ЗАКУПІВЕЛЬНА ОРГАНІЗАЦІЯ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ" (надалі - Замовник) було розміщено Оголошення про проведення публічної закупівлі через електронну систему закупівель за предметом Послуги з вивезення безпечних відходів (твердих побутових відходів (ТПВ) та великогабаритних відходів (ВГВ)та ремонтних відходів (РВ)) ДК 021:2015 – 90510000-5- Утилізація сміття та поводження зі сміттям, Ідентифікатор закупівлі: UA-2022-01-13-005904-a.
У строки, встановлені тендерною документацією Замовника, Приватним підприємством “ГРАД-СЕРВІС” була подана пропозиція для участі у процедурі закупівлі.
07.03.2022р. Замовником в електронній системі закупівель було оприлюднено Протокол №23 від 07.03.2022р. щодо прийняття рішення уповноваженою особою, яким учасник ТОВ “ЕКО-РЕНЕСАНС” (код ЄДРПОУ 32088992) був визнаний переможцем закупівлі (надалі - Протокол).
ПП “ГРАД-СЕРВІС” не згодне з рішенням Замовника, вважає, що Протокол прийнятий з грубим порушенням ст.ст. 5, 29 Закону України “Про публічні закупівлі” та вимог тендерної документації Замовника, є протиправним та підлягає скасуванню у зв’язку з наступним:
1. Пунктом 3.1 розділу 3. ІНСТРУКЦІЯ З ПІДГОТОВКИ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ Тендерної документації передбачено, що учасник у складі своєї тендерної пропозиції надає, зокрема, “заповнений проєкт договору згідно Додатку 2”.
У документах пропозиції учасником ТОВ “ЕКО-РЕНЕСАНС” надано файл “1 Заповнений проект договору”. Однак в ході детального вивчення вказаного файлу виявлено, що учасником не заповнений п.3.1 Договору (проєкту) про закупівлю послуг, а також не заповнений Додаток №1 “Специфікація” до вказаного договору. Тобто ТОВ “ЕКО-РЕНЕСАНС” надав НЕзаповнений проект договору та відповідно не виконав вищенаведені умови Замовника.
Враховуючи вищенаведене, оскільки ТОВ “ЕКО-РЕНЕСАНС” не виконало вимоги замовника, викладені у тендерній документації, його пропозиція є такою, що не відповідає вимогам тендерної документації Замовника та мала бути відхилена на підставі ст.31 Закону України “Про публічні закупівлі”.
2. Пунктом 3.1 розділу 3. ІНСТРУКЦІЯ З ПІДГОТОВКИ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ Тендерної документації також передбачено, що учасник у складі своєї тендерної пропозиції надає, зокрема, “довідку(и) не раніше, ніж тридцятиденної давнини по відношенню до дати розкриття тендерних пропозицій, видану(і) банківськими установами, у яких обслуговується учасник, про наявність поточних рахунків, їх стан та про відсутність заборгованості по сплаті відсотків за кредитами. У разі наявності кількох рахунків або обслуговування учасника більш ніж однієї банківською установою – довідка надається кожною установою за всіма відкритими рахунками.”
На виконання вказаного пункту тендерної документації ТОВ “ЕКО-РЕНЕСАНС” надало наступні документи:
Довідка АТ “БАНК СІЧ” №126-24/1-179 від 21 січня 2022 року;
Довідка ПАТ “БАНК ВОСТОК” №05/1107 від 21 січня 2022 року;
Довідка ПАТ “БАНК ВОСТОК” №05/1108 від 21 січня 2022 року;
Довідка АТ “БАНК АЛЬЯНС” №09-12 від 21 січня 2022 року;
Довідка АТ “БАНК АЛЬЯНС” №09-12-1 від 21 січня 2022 року;
Таким чином, всі довідки з банківських установ, в яких обслуговується ТОВ “ЕКО-РЕНЕСАНС” та які надані учасником, видані 21 січня 2022 року.
Відповідно до ч. 1 ст. 28 Закону України “Про публічні закупівлі” розкриття тендерних пропозицій/пропозицій з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям/умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі, а також з інформацією та документами, що містять технічний опис предмета закупівлі, здійснюється автоматично електронною системою закупівель одразу після завершення електронного аукціону.
Відповідно до даних електронної системи закупівель завершення аукціону відбулося 28-го лютого 2022 о 14:51, отже датою розкриття тендерних пропозицій є 28 лютого 2022 року. У зв'язку з цим, враховуючи вимоги Пунктом 3.1 розділу 3 Тендерної документації, довідки, видані банківськими установами, повинні були бути датовані не раніше тридцятиденної давнини по відношенню до дати розкриття тендерних пропозицій, тобто не раніше “30” січня 2022 року. В порушення вказаної вимоги, ТОВ “ЕКО-РЕНЕСАНС” у складі пропозиції надало довідки з АТ “БАНК СІЧ”, ПАТ “БАНК ВОСТОК” та АТ “БАНК АЛЬЯНС”, які датовані більш ранньою датою - 21 січня 2022 року, що складає 39 днів давнини по відношенню до дати розкриття тендерних пропозицій.
Враховуючи вищенаведене, ТОВ “ЕКО-РЕНЕСАНС” надало довідки банківських установ, які є недійсним у розумінні вимог тендерної документації, оскільки всі вони датовані більш пізньою датою, а ніж тридцятиденна давнина по відношенню до дати розкриття тендерних пропозицій, як того вимагав Замовник.
Таким чином, ТОВ “ЕКО-РЕНЕСАНС” не виконав вимоги замовника, викладені у тендерній документації та не надав “довідку(и) не раніше, ніж тридцятиденної давнини по відношенню до дати розкриття тендерних пропозицій, видану(і) банківськими установами, у яких обслуговується учасник, про наявність поточних рахунків, їх стан та про відсутність заборгованості по сплаті відсотків за кредитами”, а отже його пропозиція є такою, що не відповідає вимогам тендерної документації Замовника.
Враховуючи вищенаведене, є очевидним, що тендерна пропозиція ТОВ “ЕКО-РЕНЕСАНС” не відповідає вимогам Тендерної документації Замовника та на виконання вимог ст.31 Закону України “Про публічні закупівлі”, його пропозиція повинна була бути відхилена КОМУНАЛЬНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ "ЦЕНТРАЛІЗОВАНА ЗАКУПІВЕЛЬНА ОРГАНІЗАЦІЯ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ".
Натомість Замовник не дотримався критерію об’єктивного та чесного вибору переможця та незважаючи на грубі порушення ТОВ “ЕКО-РЕНЕСАНС”, Протоколом №23 від 07.03.2022р. визнав такого учасника переможцем закупівлі. У вказаних діях Замовника містяться ознаки необ’єктивної оцінки документів пропозиції ТОВ “ЕКО-РЕНЕСАНС”, що є грубим порушенням принципів здійснення публічних закупівель, передбачених ст. 5 Закону України “Про публічні закупівлі”, а саме:
відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
Враховуючи вищенаведене та керуючись ст.ст. 5, 22, 29 та 31 Закону України «Про публічні закупівлі»,
ВИМАГАЄМО:
Скасувати рішення, викладене у Протоколі №23 від 07.03.2022р. щодо прийняття рішення уповноваженою особою, яким ТОВ “ЕКО-РЕНЕСАНС” визначено переможцем закупівлю за предметом Послуги з вивезення безпечних відходів (твердих побутових відходів (ТПВ) та великогабаритних відходів (ВГВ)та ремонтних відходів (РВ)) ДК 021:2015 – 90510000-5- Утилізація сміття та поводження зі сміттям та рішення про намір укласти договір з ТОВ “ЕКО-РЕНЕСАНС”.
Відхилити пропозицію ТОВ “ЕКО-РЕНЕСАНС” та провести повторну кваліфікацію учасників закупівлі.
У разі незадоволення даної вимоги будемо звертатися до Антимонопольного комітету України, Державної аудиторської служби та правоохоронних органів з відповідними скаргами щодо ініціювання перевірки публічної закупівлі та притягнення Вас до передбаченої законом відповідальності, що призведе до блокування процедури закупівлі та несвоєчасного отримання Замовником-ініціатором (КНП «Одеська обласна клінічна лікарня» Одеської обласної ради) пріоритетно важливих послуг з вивезення безпечних відходів.
Крім того, нами буде розміщений негативний відгук про роботу Замовника на сайті https://dozorro.org/news, а також оприлюднено у інших засобах масової інформації антиконкуренті, дискримінаційні та незаконні дії КОМУНАЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА "ЦЕНТРАЛІЗОВАНА ЗАКУПІВЕЛЬНА ОРГАНІЗАЦІЯ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ" під час проведення державних закупівель.
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокол №25 від 14.03.2022.docx 14.03.2022 10:59
Дата подачі:
07.03.2022 23:32
Вирішення:
Шановний Учасник!
У своїй вимозі Вами зазначено, що Пунктом 3.1 розділу 3. ІНСТРУКЦІЯ З ПІДГОТОВКИ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ Тендерної документації передбачено, що учасник у складі своєї тендерної пропозиції надає, зокрема, “заповнений проєкт договору згідно Додатку 2”. У документах пропозиції учасником ТОВ “ЕКО-РЕНЕСАНС” надано файл “1 Заповнений проект договору”. Однак в ході детального вивчення вказаного файлу виявлено, що учасником не заповнений п.3.1 Договору (проєкту) про закупівлю послуг, а також не заповнений Додаток №1 “Специфікація” до вказаного договору. Тобто ТОВ “ЕКО-РЕНЕСАНС” надав НЕ заповнений проект договору та відповідно не виконав вищенаведені умови Замовника. Враховуючи вищенаведене, оскільки ТОВ “ЕКО-РЕНЕСАНС” не виконало вимоги замовника, викладені у тендерній документації, його пропозиція є такою, що не відповідає вимогам тендерної документації Замовника та мала бути відхилена на підставі ст.31 Закону України “Про публічні закупівлі”.
Переглянувши документи тендерної пропозиції Учасника ТОВ «ЕКО-РЕНЕСАНС», а саме Проєкт договору, визначено, що Учасником ТОВ «ЕКО-РЕНЕСАНС» заповнено усі необхідні поля, а саме назву Учасника, його реквізити, а також накладено відбиток печатки та завірено підписом Директора ТОВ «ЕКО-РЕНЕСАНС».
Поряд із тим Учасником ТОВ «ЕКО-РЕНЕСАНС» надано лист-згоду з Проєктом договору, в якому зазначено повну згоду з усіма умовами Проєкту договору, а також гарантія його виконання на умовах, викладених у зазначеному Проєкті договору.
Також, у своїй вимозі Вами зазначено, що Пунктом 3.1 розділу 3. ІНСТРУКЦІЯ З ПІДГОТОВКИ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ Тендерної документації також передбачено, що учасник у складі своєї тендерної пропозиції надає, зокрема, “довідку(и) не раніше, ніж тридцятиденної давнини по відношенню до дати розкриття тендерних пропозицій, видану(і) банківськими установами, у яких обслуговується учасник, про наявність поточних рахунків, їх стан та про відсутність заборгованості по сплаті відсотків за кредитами. У разі наявності кількох рахунків або обслуговування учасника більш ніж однієї банківською установою – довідка надається кожною установою за всіма відкритими рахунками.”
На виконання вказаного пункту тендерної документації ТОВ “ЕКО-РЕНЕСАНС” надало наступні документи: Довідка АТ “БАНК СІЧ” №126-24/1-179 від 21 січня 2022 року; Довідка ПАТ “БАНК ВОСТОК” №05/1107 від 21 січня 2022 року; Довідка ПАТ “БАНК ВОСТОК” №05/1108 від 21 січня 2022 року; Довідка АТ “БАНК АЛЬЯНС” №09-12 від 21 січня 2022 року; Довідка АТ “БАНК АЛЬЯНС” №09-12-1 від 21 січня 2022 року; Таким чином, всі довідки з банківських установ, в яких обслуговується ТОВ “ЕКО-РЕНЕСАНС” та які надані учасником, видані 21 січня 2022 року.
Тендерною документацією Замовника-ЦЗО визначено перелік документів, які Учасник має надати у складі своєї тендерної пропозиції, зокрема довідку(и) не раніше, ніж тридцятиденної давнини по відношенню до дати розкриття тендерних пропозицій, видану(і) банківськими установами, у яких обслуговується учасник, про наявність поточних рахунків, їх стан та про відсутність заборгованості по сплаті відсотків за кредитами. У разі наявності кількох рахунків або обслуговування учасника більш ніж однієї банківською установою – довідка надається кожною установою за всіма відкритими рахунками.
Учасником ТОВ «ЕКО-РЕНЕСАНС» у складі своєї тендерної пропозиції надано довідки з банків АТ «БАНК АЛЬЯНС», АТ “БАНК СІЧ”, ПАТ “БАНК ВОСТОК” датовані 21 січня 2022 року.
Замовником-ЦЗО оголошено процедуру закупівлі відкритих торгів Послуг з вивезення безпечних відходів (твердих побутових відходів (ТПВ) та великогабаритних відходів (ВГВ) та ремонтних відходів (РВ)) 13 січня 2022 року.
Відповідно до ч.3 ст.20 Закону Строк для подання тендерних пропозицій не може бути менше, ніж 15 днів з дня оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів в електронній системі закупівель.
Згідно ч.3 ст.21 Закону Дата і час розкриття тендерних пропозицій, крім випадку, встановленого пунктом 10 частини першої цієї статті, та дата і час проведення електронного аукціону визначаються електронною системою закупівель автоматично в день оприлюднення замовником оголошення про проведення відкритих торгів в електронній системі закупівель.
Розкриття тендерних пропозицій передбачалося 29 січня 2022 року. З огляду на те, що за даною процедурою закупівлі було подано скаргу до Антимонопольного комітету України, кінцевий строк подання тендерних[ пропозицій було продовжено до 25 лютого 2022 року.
Учасником ТОВ «ЕКО-РЕНЕСАНС» на момент подання тендерної пропозиції, а саме 28 січня 2022 року, зазначені вище довідки надані у відповідності до вимог тендерної документації Замовника-ЦЗО.
Також, враховуючи Указ Президента України №64/2022 від 24 лютого 2022 року Про введення воєнного стану України, економію бюджетних коштів, яка складається з різниці між ціновими пропозиціями Учасників по даній закупівлі, ТОВ «ЕКО-РЕНЕСАНС» надано найбільш економічно вигідну цінову пропозицію, Замовником-ЦЗО прийнято рішення про відмову у задоволенні вимоги ПП «ГРАД-СЕРВІС».
Статус вимоги:
Відхилено
Скарга
Виконана замовником
Скарга на дискримінаційні вимоги
Номер:
1da3b63225494b039a5bf2a631ce7a4e
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-01-13-005904-a.b5
Назва:
Скарга на дискримінаційні вимоги
Скарга:
порушення Замовником законодавства з питань публічних закупівель в частині встановлення дискримінаційних умов в тендерній документації
Пов'язані документи:
Учасник
- 7. Копія свідоцтва_про_реєстрацію ТЗ_ВН_94_11_ЕК.PDF 24.01.2022 20:26
- 6. Протокол_перевірки_технічного_стану_ автотранспорту_ВН_3328_НР.pdf 24.01.2022 20:26
- 1 Копія свідоцтва_про_реєстрацію ТЗ ВН4241ОС.PDF 24.01.2022 20:26
- 5. Договір_оренди_ТЗ_№40_ВН3328НР.pdf 24.01.2022 20:26
- 4. Копія свідоцтва_про_реєстрацію ТЗ_ВН_33_28_НР.PDF 24.01.2022 20:26
- 2. Протокол_перевірки_технічного_стану_ автотранспорту ВН4241ОС.pdf 24.01.2022 20:26
- 3 Копія свідоцтва_про_реєстрацію ТЗ_ВН9584РМ.pdf 24.01.2022 20:26
- 8. Протокол_перевірки_технічного_стану_ автотранспорту_ВН_9411_ЕК.pdf 24.01.2022 20:26
- Скарга дискрим. вимоги.pdf 24.01.2022 20:26
- рішення від 26.01.2022 № 1600.pdf 26.01.2022 17:26
- Інформація про резолютивну частину рішення від 07.02.2022 № 2412.pdf 08.02.2022 14:38
- рішення від 07.02.2022 № 2412.pdf 10.02.2022 13:36
- UA-2022-01-13-005904-a Пояснення на скаргу.PDF 28.01.2022 16:26
- UA-2022-01-13-005904-a Пояснення на скаргу.docx 28.01.2022 16:26
- прот_14 від 10.02.2022.PDF 10.02.2022 17:46
Дата прийняття скарги до розгляду:
24.01.2022 20:28
Дата розгляду скарги:
07.02.2022 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
26.01.2022 17:26
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
10.02.2022 13:36
Дата виконання рішення Замовником:
10.02.2022 17:46
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Замовником було внесено відповідні зміни до тендерної документації на підставі Рішення АМКУ №2412-р/пк пз .
Вимога
Відхилено
Встановлення Замовником надмірної вимоги, щодо кількості машин для вивезення ТПВ
Номер:
139e305c5b5e4f28a6dca825f60ba827
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-01-13-005904-a.a4
Назва:
Встановлення Замовником надмірної вимоги, щодо кількості машин для вивезення ТПВ
Вимога:
Згідно п. 4 Додатку 3 до Тендерної документації Учасник повинен обов’язково підтвердити наявність наступного устаткування: «наявність (власні та/або орендовані або інше право користування) спеціалізовані автомобілі-сміттєвози у кількості не менше 4 одиниць.»
Вимога стосовно наявності сміттєвозів, наявна кількість яких повинна бути не менше чотирьох є надмірною, дискримінаційною і незаконною та такою, що порушує принципи Закону України «Про публічні закупівлі».
Зазначаємо, що Замовником жодним чином необґрунтована необхідність такої кількості сміттєвозів, а саме 4 одиниці.
Встановлена вимога про наявність не менше 4-х сміттєвозів є надмірною і дискримінаційною тому, що згідно Додатку 3 до Тендерної документації передбачено, що необхідно щоденно спорожнювати 17 контейнерів об’ємом 1,1 м. куб. відходів та в окремі дні ще 11 контейнерів об’ємом 1,1 м. куб. відходів повторно, що становить сумарно 30,8 м.куб відходів.
Сміттєвози для обслуговування контейнерів об’ємом 1,1 м. куб. оснащені обладнанням для пресування відходів з коефіцієнтом ущільнення в середньому від 2 до 5. Зібраний об’єм відходів 30,8 м.куб. після пресування зменшується до (15,4 - 6,16) м.куб. відходів.
Враховуючи вище зазначене, для обслуговування вказаної кількості контейнерів достатньо 1 (одного) сміттєвоза.
У зв'язку з вище вказаним вважаємо необґрунтованими та надмірними вимоги Замовника про необхідність підтвердження учасниками наявності сміттєвозів кількість яких повинна бути не менше чотирьох.
Вказані вимоги Замовника є надмірними у порівнянні з вимогами, які звичайно висуваються та вважаються об'єктивно необхідними для успішного виконання договору та надання аналогічних до предмету закупівлі послуг.
Вимоги встановлені Замовником порушують вимоги Закону України «Про публічні закупівлі», якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси учасників, пов'язані з участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 3 Закону.
Данні вимоги Замовника обмежують права учасників прийняти участь в даній закупівлі та конкурувати в конкурентному середовищі.
Частиною першою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси потенційних учасників вказаної закупівлі, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Враховуючи вище викладене, вимагаємо усунути наведену вище невідповідність шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині, а саме виключити з тендерної документації вимогу передбачену п. 4 Додатку 3 до Тендерної документації «наявність (власні та/або орендовані або інше право користування) спеціалізовані автомобілі-сміттєвози у кількості не менше 4 одиниць.», шляхом зменшення необхідної кількості сміттєвозів до 1 одиниці.
Пов'язані документи:
Замовник
- пр_7.PDF 21.01.2022 13:59
Дата подачі:
18.01.2022 23:06
Вирішення:
Шановний Учасник , на Вашу вимогу повідомляємо наступне:
Замовником встановлена саме така мінімальна кількість наявності в Учасника спеціальних транспортних засобів зважаючи на запланований обсяг вивезення твердих побутових відходів, а саме передбачено щоденне спорожнення до 17 одиниць контейнерів, а також враховуючи наявність запасних транспортних засобів у разі несправності основних транспортних засобів. Саме така мінімальна кількість спеціального транспорту є об'єктивно необхідною для належного, своєчасного та повного виконання умов договору та надання послуг за предметом закупівлі.
Класифікація транспортних засобів наведена у Законі України «Про автомобільний транспорт» № 2344-II, відповідно до якого транспортний засіб спеціального призначення - транспортний засіб, призначений для виконання спеціальних робочих функцій (для аварійного ремонту, автокран, пожежний, автобетономішалка, вишка розвідувальна чи бурова на автомобілі, для транспортування сміття та інших відходів, технічна допомога, автомобіль прибиральний, автомобіль-майстерня, радіологічна майстерня, автомобіль для пересувних телевізійних і звукових станцій тощо).
Таким чином, встановлена Замовником вимога у Тендерній документації є законною та обґрунтованою та не містить дискримінаційних умов.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Євро-5
Номер:
d2b73a4ae94d438c8b5f991c2672e48f
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-01-13-005904-a.a3
Назва:
Євро-5
Вимога:
Згідно п. 4 Додатку 3 до тендерної документації «Вимоги до учасника» – «наявність (власні та/або орендовані або інше право користування) спеціалізовані автомобілі-сміттєвози у кількості не менше 4 одиниць, які відповідають екологічному стандарту рівню Євро-5 та вище, про що має міститись відповідна відмітка у свідоцтві про державну реєстрацію транспортних засобів.».
Вказана вимога є дискримінаційною і незаконною та такою, що порушує принципи Закону України «Про публічні закупівлі», встановленням даної вимоги Замовник обмежує права учасників щодо прийняття участі в даній закупівлі тим самим обмежуючи конкуренцію.
Частиною першою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно п. 5 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі» Оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимоги до предмета закупівлі не повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
"Євро-5" — це екологічний стандарт, що регулює вміст шкідливих речовин у вихлопних газах автомобіля.
На сьогоднішній день, вимога про відповідність транспортного засобу стандарту Євро-5 в Україні передбачена лише одним нормативно-правовим документом - Законом України "Про деякі питання ввезення на митну територію України та проведення першої державної реєстрації транспортних засобів".
Так, стаття 2 вказаного Закону передбачає, що митне оформлення з метою вільного обігу та першу державну реєстрацію в Україні транспортних засобів за кодами товарних позицій 8701 20, 8702, 8704, 8705 згідно з УКТ ЗЕД, як вироблених в Україні, так і ввезених на митну територію України, нових і таких, що були в користуванні, а нових транспортних засобів за кодом товарної позиції 8703 згідно з УКТ ЗЕД, як вироблених в Україні, так і ввезених на митну територію України, здійснюють за умови їх відповідності екологічним нормам не нижче рівня "ЄВРО-5" - з 1 січня 2016, за винятком транспортних засобів, вироблених в Україні або ввезених на митну територію України до 31 грудня 2015 включно.
Таким чином, вимога про відповідність транспортного засобу екологічним нормам стандарту Євро-5 передбачена виключно для митного оформлення транспортних засобів, які ввезені в Україну до 31.12.2015, а також для їх першої державної реєстрації в Україні.
Вимоги про відповідність автомобілів стандарту Євро-5 під час їх експлуатації на території України або надання будь-яких послуг, у тому числі послуг з перевезення товарів, які є предметом даної закупівлі, чинним законодавством України не передбачені.
Стаття 29 Закону України "Про дорожній рух" визначає коло транспортних засобів, що допускаються до участі у дорожньому русі в України, а саме: конструкція і технічний стан яких відповідають вимогам діючих в Україні правил, нормативів і стандартів, що мають сертифікат на відповідність цим вимогам, укомплектовані у встановленому порядку, а у разі, якщо транспортний засіб згідно з цим Законом підлягає обов'язковому технічному контролю, - пройшов такий контроль.
Звертає увагу на те, що в Україні наразі жодним нормативно-правовим документом не встановлено заборони чи будь-якого обмеження на експлуатацію автомобілів, які не відповідають вимогам екологічного стандарту Євро-5. У зв’язку з цим, будь-який транспортний засіб, що відповідає вимогам ст. 29 Закону України "Про дорожній рух", має право брати участь у дорожньому русі в України та надавати будь-які послуги чи виконувати будь-які роботи, в тому числі з перевезення товарів.
Вимоги встановлені Замовником порушують вимоги Закону України «Про публічні закупівлі», якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси учасників, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Отже, вказана вимога є дискримінаційною, адже взяти участь у закупівлі зможуть лише ті учасники, що мають не менше чотирьох одиниць такої спеціалізованої техніки (транспортних засобів) з екологічним стандартом Евро-5. Тим самим дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та п. 5 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі», якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси потенційних учасників вказаної закупівлі, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі»
Вказана позиція узгоджується з рішенням Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (Рішення № 23773-р/пк-пз від 23.12.2020 р. по скарзі UA-2020-11-30-006166-b.a2, по публічній закупівлі UA-2020-11-30-006166-b).
Враховуючи вище викладене, вимагаємо усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до п. 4 Додатку 3 до тендерної документації «Вимоги до учасника» – «наявність (власні та/або орендовані або інше право користування) спеціалізовані автомобілі-сміттєвози у кількості не менше 4 одиниць, які відповідають екологічному стандарту рівню Євро-5 та вище, про що має міститись відповідна відмітка у свідоцтві про державну реєстрацію транспортних засобів.».
Пов'язані документи:
Замовник
- пр_6.PDF 21.01.2022 13:55
Дата подачі:
18.01.2022 22:59
Вирішення:
Шановний учасник , на Вашу вимогу повідомляємо наступне:
Законом України «Про публічні закупівлі» встановлено, що технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля. Встановлення стандарту Євро-5 передбачає підтвердження застосування учасником заходів із захисту довкілля під час надання послуг за предметом закупівлі та безпосередньо гарантує відповідність учасника сучасним нормам по захисту довкілля, вимогам якості та надійності транспортних засобів при їх використанні. Екологічний стандарт Евро-5 застосовується для маркування товарів у Європейському Союзі, США та низки інших країн світу.
Окрім того, відповідно до Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони, ратифіковану Україною із заявою Законом № 1678-VII від 16.09.2014 р. Україною взяті зобов’язання з імплементації законодавства Європейського Союзу, у тому числі, екологічного.
Відповідно до частини 2 статті 293 вищевказаної Угоди про асоціацію сторони докладають зусиль для сприяння і заохочення торгівлі та прямих іноземних інвестицій в екологічно чисті товари, послуги й технології, використання збалансованих джерел відновлюваної енергії та енергозберігаючих продуктів і послуг, а також екологічне маркування товарів, у тому числі шляхом усунення пов’язаних із цим нетарифних бар’єрів.
Таким чином, визначення Замовником необхідності застосування стандарту Евро-5 є вимогою, у тому числі, що випливає із міжнародних зобов’язань. Окрім того, відповідно до вимог статті 3 Закону України «Про деякі питання ввезення на митну територію України та реєстрації транспортних засобів» документом, що засвідчує відповідність транспортних засобів вимогам технічних регламентів та національних стандартів, є сертифікат або інший документ про підтвердження відповідності, виданий згідно із законодавством України, що вказує, якому саме рівню екологічних норм відповідає за конструкцією транспортний засіб. Позначення рівня екологічних норм, якому відповідає транспортний засіб, має бути внесене до свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу.
Тому вимога Замовника про підтвердження відмітки Евро-5 у свідоцтві про реєстрацію відповідного спеціалізованого транспортного засобу є правомірною та законною.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Вирішена
Незаконна вимога про відповідність контейнерів для побутових відходів стандарту ДСТУ 8476:2015
Номер:
ee700663a37646bb92ea907025b3645d
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-01-13-005904-a.a2
Назва:
Незаконна вимога про відповідність контейнерів для побутових відходів стандарту ДСТУ 8476:2015
Вимога:
Замовником у Додатку 3 до тендерної документації Інформація про необхідні тенічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі встановлено вимогу: «Контейнера повинні відповідати ДСТУ 8476:2015 «Контейнери для побутових відходів. Загальні технічні вимоги» (Учасник в складі тендерної пропозиції надає копії документів, які підтверджують відповідність даному ДСТУ)»
Згідно Національного стандарту України ДСТУ 8476:2015 «Контейнери для побутових відходів. Загальні технічні вимоги»; пункту 1.3 «Цей стандарт не поширюється на контейнери, які розроблені, виготовлені чи ввезені в Україну до набуття чинності цього стандарту і які перебували та продовжують перебувати в експлуатації..».
Тобто дія цього стандарту не поширюється на контейнери для побутових відходів які поставлені на виробництво до 01.07.2017 р.. Тобто, якщо контейнери для побутових відходів Учасника закупівлі поставлені на виробництво до 01.07.2017 р., то він не зобов’язаний надавати документ про відповідність ДСТУ 8476:2015.
Таким чином Учасники які використовують контейнери для побутових відходів, що введені в експлуатацію до 01.07.2017 р. не зможуть взяти участь в даній закупівлі, тому ця вимога є дискримінаційною та такою, що обмежує конкуренцію.
Законодавство України, яке регламентує діяльність із утилізації, видалення, вивезення сміття та поводження зі сміттям зокрема ЗУ « Про відходи» ЗУ «Про житлово-комунальні послуги» та інші нормативно правові акти не передбачає обов’язковість отримання та наявності документу про відповідність ДСТУ 8476:2015, для юридичних чи фізичних осіб, які можуть надавати послуги в даній сфері.
Також відповідно ЗУ «Про публічні закупівлі» ст. 26 ч.11 «Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).»
Згідно з частиною третьою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Враховуючи вищезазначене, вважаємо дану вимогу дискримінаційною та такою, що звужує коло учасників та суперечить вимогам законодавства в сфері публічних закупівель, позбавляє права учасників на добросовісну конкуренцію та недискримінацію учасників.
Вимагаємо від Замовника, дотримуючись принципу недискримінації учасників та законодавства України, внести зміни до тендерної документації шляхом вилучення дискримінаційної вимоги: «Контейнера повинні відповідати ДСТУ 8476:2015 «Контейнери для побутових відходів. Загальні технічні вимоги» (Учасник в складі тендерної пропозиції надає копії документів, які підтверджують відповідність даному ДСТУ).»
Пов'язані документи:
Замовник
- пр_5.PDF 21.01.2022 13:44
Дата подачі:
18.01.2022 22:55
Вирішення:
Шановний учасник , до тендерної документації будуть внесені відповідні зміни.
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Вирішена
Незаконна вимога про відповідність спеціалізованих автомобілів-сміттєвозів вимогам ДСТУ 8392:2015
Номер:
fc8fd38492004500bf9022c4dfa9f09f
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-01-13-005904-a.a1
Назва:
Незаконна вимога про відповідність спеціалізованих автомобілів-сміттєвозів вимогам ДСТУ 8392:2015
Вимога:
Замовником встановлено вимогу: у Додатку 4 до тендерної документації «Для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям учасник у складі своєї тендерної пропозиції надає наступні документи: «копії документів, які підтверджують відповідність спеціалізованих автомобілів-сміттєвозів вимогам ДСТУ 8392:2015 «Колісні транспортні засоби. Засоби транспортні спеціально обладнані для перевезення побутових відходів.»» та у Додатку 3 до тендерної документації п. 4 «вимогам ДСТУ 8392:2015 «Колісні транспортні засоби. Засоби транспортні спеціально обладнані для перевезення побутових відходів» (Учасник в складі пропозиції надає копії документів, які підтверджують відповідність даному стандарту)».
Згідно Національного стандарту України ДСТУ 8392:2015 «Колісні транспортні засоби. Засоби транспортні спеціально обладнані для перевезення побутових відходів»; пункту 1.2 «Стандарт не поширюється на транспортні засоби, призначені для перевезення побутових відходів — рідин, контейнерів зі сміттям, які встановлюють у місцях його збирання, а також на сміттєвози, поставлені на виробництво до надання чинності цьому стандарту.».
Тобто дія цього стандарту не поширюється на транспортні засоби які поставлені на виробництво до 01.07.2017 р.. Тобто, якщо у Учасника закупівлі транспорт поставлений на виробництво до 01.07.2017 р. тоді він не зобов’язаний надавати документ про відповідність ДСТУ 8392:2015.
Таким чином Учасники, які використовують сміттєвози, що введені в експлуатацію до 01.07.2017 р. не зможуть взяти участь в даній закупівлі тому ця вимога є дискримінаційною та такою, що обмежує конкуренцію.
Законодавство України, яке регламентує діяльність із утилізації, видалення, вивезення сміття та поводження зі сміттям зокрема ЗУ « Про відходи» ЗУ «Про житлово-комунальні послуги» та інші нормативно правові акти не передбачає обов’язковість отримання та наявності документу про відповідність ДСТУ 8392:2015, для юридичних чи фізичних осіб, які можуть надавати послуги в даній сфері.
Також відповідно ЗУ «Про публічні закупівлі» ст. 26 ч.11 «Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).»
Згідно з частиною третьою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Враховуючи вищезазначене, вважаємо дану вимогу дискримінаційною та такою, що звужує коло учасників та суперечить вимогам законодавства в сфері публічних закупівель, позбавляє права учасників на добросовісну конкуренцію та недискримінацію учасників.
Вимагаємо від Замовника, дотримуючись принципу недискримінації учасників та законодавства України, внести зміни до тендерної документації шляхом вилучення дискримінаційної вимоги: у Додатку 4 до тендерної документації «Учасник в складі тендерної пропозиції надає: копії документів, які підтверджують відповідність спеціалізованих автомобілів-сміттєвозів вимогам ДСТУ 8392:2015 «Колісні транспортні засоби. Засоби транспортні спеціально обладнані для перевезення побутових відходів.» та у Додатку 3 до тендерної документації п. 4 «вимогам ДСТУ 8392:2015 «Колісні транспортні засоби. Засоби транспортні спеціально обладнані для перевезення побутових відходів» (Учасник в складі пропозиції надає копії документів, які підтверджують відповідність даному стандарту)».
Пов'язані документи:
Замовник
- ПР_4.PDF 21.01.2022 13:41
Дата подачі:
18.01.2022 22:51
Вирішення:
Шановний учасник , до тендерної документації будуть внесені відповідні зміни.
Статус вимоги:
Задоволено