• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП
  • 3

електрична енергія (09310000-5 – Електрична енергія)

Торги не відбулися

1 663 416.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 8 317.08 UAH
Період оскарження: 13.01.2022 16:10 - 25.01.2022 00:00
Вимога
Відхилено

Проект Договору

Номер: bde97009da9c4e14bafeeeaa82f26668
Ідентифікатор запиту: UA-2022-01-13-005799-a.c1
Назва: Проект Договору
Вимога:
Шановний Замовник! Детально проаналізувавши тендерну документацію Замовника у вказаній закупівлі, було встановлено наявність надмірних і дискримінаційних вимог до учасників, що суперечить основним принципам здійснення публічних закупівель, що викладені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме недискримінація учасників та порушують право усіх учасників брати участь у даних торгах. Згідно з 5.3.1. Проекту Договору: « Зміна ціни в бік збільшення за одиницю Товару не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни електричної енергії на ринку, за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення ціни Договору, допускається не раніше, ніж через 20 (двадцять) днів від дати початку постачання Товару за цим Договором і не частіше одного разу за розрахунковий період (календарний місяць).» Відповідно до Закону «Про публічні закупівлі», а саме п.2 ч.5 ст.41 визначено, що один із випадків зміни ціни є збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на календарний місяць та підписання договору про закупівлю не раніше, ніж через 20 (двадцять) днів від дати початку постачання Товару. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, газу та ЕЛЕКТРИЧНОЇ ЕНЕРГІЇ . Зауважимо, що предметом закупівлі є ЕЛЕКТРИЧНА ЕНЕРГІЯ. Таким чином зазначена умова вказує на неможливість Постачальником змінювати ціну не частіше ніж один раз на календарний місяць та підписання договору про закупівлю не раніше, ніж через 20 (двадцять) днів від дати початку постачання Товару. Одночасно також зауважимо, що законодавство у сфері публічних закупівель не містить обмежень щодо частоти та строку внесення змін до договору про закупівлю в частині ціни за одиницю товару в межах 10 %. Тож вбачається, що такі зміни до договору про закупівлю можна вносити декілька разів. Водночас законодавство не містить обмежень, що для внесення таких змін до договору про закупівлю має пройти певний строк. Отже, заборона зміни ціни товару ніж один раз на календарний місяць та підписання договору про закупівлю не раніше, ніж через 20 (двадцять) днів від дати початку постачання Товару є безпідставною, незаконною та необґрунтованою. Виходячи з вищевикладеного, ПРОСИМО: 1. Внести зміни до документації шляхом виключення названих положень. 2. Розглянути це звернення та надати відповідь у встановлені законом строки. У раз ігнорування даної вимоги, ми використаємо надане нам право, згідно статті 18 Закону, звернутися з відповідною скаргою до постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України про порушення принципів здійснення публічних закупівель.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Згідно до вимог частини 1 статті 24 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) уповноваженою особою замовника розглянуто ваше звернення та наступним надається відповідь. Дана закупівля здійснюється у відповідності до вимог розділу IV Закону із дотриманням принципів здійснення публічної закупівлі, зокрема максимальної економії, ефективності та пропорційності, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно до терміну "публічна закупівля" (далі - закупівля), що визначений пунктом 25 частини 1 статті 1 Закону, означає - придбання замовником товарів, робіт і послуг у порядку, встановленому Законом. Відкриті торги є конкурентною процедурою вибору постачальника, що, в свою чергу, є частиною публічної закупівлі. Замовник при здійсненні публічної закупівлі в цілому повинен керуватись принципами її здійснення, що визначені статтею 5 Закону. Тобто замовник, визначаючи умови процедури закупівлі повинен передбачати вимоги до суб’єктів публічної закупівлі, які можуть забезпечити раціональне використання коштів замовника. Згідно до вимоги частини 4 статті 41 Закону умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі. Згідно до вимоги пункту 2 частини 5 статті 41 Закону істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадку, збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю/внесення змін до такого договору щодо збільшення ціни за одиницю товару. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, природного газу та електричної енергії. При цьому Законом не встановлено умов та вимог, які замовник може визначити до постачальників електричної енергії в частині зміни ціни за одиницю товару. До того Законом не заборонено замовнику визначати такі умови, які зможуть забезпечити виконання належних дій спрямованих на дотримання принципів здійснення публічних закупівель, в тому числі максимальної економії, ефективності та пропорційності. Згідно до умов п.5.3.1 проекту договору (додатку 4 тендерної документації) визначено, що зміна ціни в бік збільшення за одиницю Товару не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни електричної енергії на ринку, за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення ціни Договору, допускається не раніше, ніж через 20 (двадцять) днів від дати початку постачання Товару за цим Договором і не частіше одного разу за розрахунковий період (календарний місяць). Дана умова проекту договору не суперечить вимогам Закону, натомість забезпечує дотримання умови визначеної одним із принципів здійснення публічної закупівлі. Закупівля електричної енергії в рамках проведення даної процедури закупівлі, здійснюється з урахуванням статей 633, 634, 641, 642 Цивільного кодексу України, вимог ЗУ від 13.04.2017 № 2019-VIII "Про ринок електричної енергії". Згідно до умови, що визначена частиною 1 статті 3 ЗУ "Про ринок електричної енергії" ринок електричної енергії функціонує на конкурентних засадах, крім діяльності суб’єктів природних монополій, з обмеженнями, встановленими цим Законом. Таким чином, Замовником приймаються пропозиції від усіх суб’єктів господарювання в сфері реалізації електричної енергії, які мають на меті запропонувати свої умови виконання договору закупівлі про постачання електричної енергії. При цьому такі умови мають відповідати вимогам визначеним Замовникам, які встановлювались у відповідності до вимог чинного законодавства в Україні. Умови закупівлі та інші зобов’язання сторін викладені замовником у вигляді проекту договору у додатку 4 до тендерної документації. Дані умови договору є прийнятними для замовника. При цьому, згідно до частини 1 статті 185 Господарського кодексу України До укладення господарських договорів на організованих ринках капіталу, організованих товарних ринках, оптових ярмарках, публічних торгах застосовуються загальні правила укладення договорів на основі вільного волевиявлення, з урахуванням нормативно-правових актів, якими регулюється діяльність відповідних організованих ринків капіталу, організованих товарних ринків, ярмарків та публічних торгів. Згідно до статті 638 Цивільного кодексу України Договір є укладеним, якщо сторони досягли згоди з усіх істотних умов договору. Істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди. Договір укладається шляхом пропозиції однієї сторони укласти договір (оферти) і прийняття пропозиції (акцепту) другою стороною. З метою надання права зміни умов договору закупівлі замовником у пункті 3 розділу IV тендерної документації визначається умова про те, що інші умови договору, крім істотних, можуть бути змінені, в тому разі якщо у учасника або замовника будуть вмотивовані причини для внесення таких змін. Зміни до договору вносяться шляхом взаємних письмових (усних) переговорів до його підписання, або шляхом укладення додаткових угод до вкладеного договору. У разі, якщо учасник не погоджується з проектом договору про закупівлю або його окремими положеннями, він зобов’язаний надати змістовне пояснення або пропозицію з обґрунтуванням внесення пропонуємих змін у вигляді інформаційного листа в складі тендерної пропозиції за підписом уповноваженої особи учасника. У такому випадку учасником надається погодження із тими умовами проекту договору та його істотними умовами, до яких учасником не пропонується внесення змін. Звертаємо увагу на тому, що у разі надання учасником у складі пропозиції інформаційного листа зі змістовним поясненням або пропозицією з обґрунтуванням внесення пропонуємих змін до окремих положень договору про закупівлю, Замовник при розгляді пропозиції може приймати до уваги запропоновані зміни із подальшим вирішенням питання щодо подальшого укладення договору із урахуванням запропонованих змін. За результатом оприлюднення повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, Замовник та учасник мають право проводити усні та/або письмові переговори (консультації) щодо внесення змін до проекту договору про закупівлю до його підписання (застосовується до умов договору, які не є істотними). За наявності в учасника-переможця заперечень щодо окремих умов договору, в день оприлюднення повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу ним складається та направляється Замовнику протокол розбіжностей із переліком зауважень (або пропозицій), які пропонуються учасником, а подальші дії регулюються такими сторонами на умовах, що визначені частинами 4, 5, 6, 7 статті 181 Господарського кодексу України. Умови проекту договору в частині регулярності внесення змін до ціни за одиницю товару на ринку електричної енергії, що коливається незалежно від учасника та від встановлених регульованих цін, визначені замовником в такій редакції, яка може забезпечити зменшення ризику участі недобросовісних учасників, які свідомо знижують вартість пропозиції створюючи аномально низьку ціну пропозиції відносно ринкових цін на електричну енергію, з метою отримання переваги серед інших учасників та подальшого укладення договору або зриву закупівлі. Замовник прагне здійснити єдину закупівлю та вкласти договір із найбільш економічно вигідною пропозицією учасника серед інших конкурентоздатних постачальників, та в подальшому здійснювати придбання електричної енергії на прозорих умовах із відповідальним постачальником. У зв’язку з вище викладеним, дотримуючись принципів здійснення публічної закупівлі, керуючись умовами, що викладені тендерною документацією, задовольнити вашу вимогу не має підстав.
Статус вимоги: Відхилено