-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Послуги охорони
Торги відмінено
400 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 000.00 UAH
Період оскарження:
13.01.2022 12:32 - 28.01.2022 00:00
Скарга
Виконана замовником
Скарга
Номер:
d3907c12782148418523c90a2ee636bb
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-01-13-001421-c.c2
Назва:
Скарга
Скарга:
Дитячо-юнацька спортивна школа "Старт" проводило закупівлю послуг охорони (Класифікація за ДК 021:2015: 79710000-4 - Охоронні послуги).
Очікувана вартість закупівлі: 400`000,00 грн.
Процедура закупівлі: UA-2022-01-13-001421-c.
01.02.2022 відбувся електронний аукціон, після якого було розкрито тендерні пропозиції наступних учасників.
Найменування учасника ОСТАТОЧНА ПРОПОЗИЦІЯ
ТОВ "ГЛОТ-ЗАХІД" 394`200,00
ТОВ "МАСТЕР-ЗАХИСТ" 352`303,20
ТОВ "А1 ОХОРОНА" 301`430,00
ТОВ "ІРБІС 2001" 286`368,00
Пропозиція Товариства з обмеженою відповідальністю «ІРБІС 2001» (далі – Скаржник) була визначена найбільш економічно вигідною з найнижчою сумою: 286368,00 грн.
04.02.2022 Замовник оприлюднив в електронній системі закупівель Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 04 лютого 2022 року № 04/02/1 (далі – Протокол № 04/02/1), в якому міститься рішення Замовника відхилити тендерну пропозицію Скаржника.
Скаржник вважає таке рішення Замовника безпідставним, надуманим та протиправним, оскільки Замовник закидає Скаржнику ненадання документів, які не вимагалися Тендерною документацією (далі – ТД) Замовника, що порушує право Скаржника на об’єктивний та неупереджений розгляд пропозицій та на добросовісну конкуренцію серед учасників.
На підставі ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) Скаржник звертається до Органу оскарження з цією скаргою щодо прийнятих рішень, дій та бездіяльності Замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників і призвели до порушення прав та інтересів Скаржника, що обґрунтовуємо нижченаведеним.
1. Підстава відхилення згідно з Протоколом № 04/02/1:
«Відповідно до п.1 ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ код CPV за ДК 021:2015 - 79710000-4 – Охоронні послуги (послуги охорони) 02147, м. Київ, бульвар Ігоря Шамо,12А (надалі - Технічні вимоги)
Виконавець повинен мати:
- цілодобовий пульт централізованого спостереження ;
- цілодобову диспетчерську службу, до якої надходять доповіді від охоронників про стан охорони об’єктів Замовника;
- групу швидкого реагування на автотранспорті обладнаного засобами радіотехнічного зв’язку, кольорографічними схемами та написами, що засвідчують належність до учасника, відповідними світловими та звуковими сигналами у порядку, визначеному МВС України), можливо на субпідряді.
Згідно пункту 5 Технічних вимог до закупівлі-«При виявленні в процесі чергування несанкціонованого доступу до об’єкту "Замовника" працівник "Виконавця" зобов’язаний негайно вживати всі дозволені чинним Законодавством України заходи для усунення порушення, шляхом не допуску сторонніх осіб, видалення їх з території «Замовника», а в разі виникнення необхідності за допомогою ручної системи тривожної сигналізації викликає групу швидкого реагування, яка повинна прибути в термін часу не пізніше 7 хв. та/або працівників органів внутрішніх справ для припинення протиправних дій, а також повідомляє про це керівництво "Замовника"».
ТОВ «Ірбіс 2001» у складі Тендерної пропозиції надало Довідку про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій необхідних для надання послуг від 26 січня 2022 року №260122-24 якою інформує що має «…автомобілі групи швидкого реаугвання, спецзасоби, пульт охорони((моніторингову станцію) , засоби зв’язку, обладнання для здійснення спостереження за охоронною сигналізацією…..».
Підтвердженої інформації про - наявність в учасника процедури закупівлі - цілодобової диспетчерської служби, до якої надходять доповіді від охоронників про стан охорони об’єктів Замовника та групи швидкого реагування, яка повинна прибути на охороняємий об’єкт в термін часу не пізніше 7 хв. ТОВ «Ірбіс 2001» не надало.
Крім того, пунктом 11 Технічних вимог передбачено вимоги до охоронців:
- на посаду охоронника призначаються особи з освітою не нижче середньої, з досвідом служби в ЗС, МВС, СБУ або стажем роботи в охоронних фірмах не менше 3 років та мати свідоцтво про присвоєння або підвищення робітничої кваліфікації за професією «Охоронник» не нижче 3-го розряду.
ТОВ «Ірбіс 2001» у складі Тендерної пропозиції надало Довідку від 26.01.2022 №20 в якій зазначає наявність 4 охоронників 4 розряду.
Однак у складі пропозиції відсутні копії свідоцтва про присвоєння кваліфікації за професією «Охоронник» 4 розряду, як підтверджували зазначену інформацію.».
1.1. Пунктами 1, 5 та 11 Технічних вимог, які містяться у Додатку № 3 до ТД, сформульовано критерії яким має відповідати «Виконавець», а не «Учасник».
На стадії подання тендерної пропозиції Скаржник не перебуває в статусі «Виконавець», оскільки ще не укладений відповідний договір із Замовником.
Оскільки предметом закупівлі є послуги охорони, то такий договір за своєю правовою природою є договором про надання послуг, що кореспондує з положеннями ст. 8 Закону України «Про охоронну діяльність, де сказано: «1. Суб'єкт охоронної діяльності надає послуги з охорони на підставі договору, укладеного із замовником у письмовій формі відповідно до законодавства.
2. У договорах про надання послуг з охорони майна та фізичних осіб відповідно до положень Цивільного кодексу України визначаються умови відшкодування суб'єктом охоронної діяльності шкоди, заподіяної через неналежне виконання ним своїх зобов'язань.».
Згідно з ст. 901 Цивільного кодексу України: «За договором про надання послуг одна сторона (виконавець) зобов'язується за завданням другої сторони (замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов'язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором.».
З наведених законодавчих положень прямо вбачається, що за договором про надання послуг «виконавець» стає «виконавцем» після укладення такого договору.
1.2. Технічні умови та технічні специфікації у відповідності до ст. 23 Закону повинні містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики.
І головним призначенням розміщення технічних умов та специфікацій в ТД є надання можливості учасникам ознайомитися з характеристиками, в нашому випадку, охоронних послуг, що закуповуються для того, щоб учасники могли визначитися чи зможуть вони технічно надати послуги, що мають відповідати вимогам та характеристикам встановленим замовником.
В нашому випадку Замовник встановив, що «Виконавець», тобто той з Учасників, який буде визнаний переможцем торгів, і, з яким Замовник укладе договір про закупівлю, повинен мати:
- «цілодобову диспетчерську службу, до якої надходять доповіді від охоронників про стан охорони об’єктів Замовника»;
- «групу швидкого реагування, яка повинна прибути на охороняємий об’єкт в термін часу не пізніше 7 хв.»;
- «охоронників… з освітою не нижче середньої, з досвідом служби в ЗС, МВС, СБУ або стажем роботи в охоронних фірмах не менше 3 років та мати свідоцтво про присвоєння або підвищення робітничої кваліфікації за професією «Охоронник» не нижче 3-го розряду.».
Однак при цьому Замовник в Додатку № 3 до ТД (Технічні вимоги) не встановив обов’язків для Учасників якимось чином підтвердити наявність вищенаведеного: в ТД відсутня вимога надати «копії свідоцтва про присвоєння кваліфікації за професією «Охоронник» 4 розряду» або якісь документи на підтвердження інформації про наявність в учасника процедури закупівлі «цілодобової диспетчерської служби, до якої надходять доповіді від охоронників про стан охорони об’єктів Замовника та групи швидкого реагування, яка повинна прибути на охороняємий об’єкт в термін часу не пізніше 7 хв.».
Таким чином, Скаржник не зобов’язаний був надавати документи та інформацію, що Зазначені Замовником в Протоколі № 04/02/1.
Більш того, в складі пропозиції Скаржника міститься «Довідка, що підтверджує відповідність пропозиції ТОВ «ІРБІС 2001» технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі», (сторінки 40-41 файлу «Пропозиція .pdf»), де чітко зазначено, що «Товариство з обмеженою відповідальністю «ІРБІС 2001» даною довідкою інформує, що його тендерна пропозиція повністю відповідає технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим Замовником згідно Додатку 3 до цієї тендерної документації, у тому числі й наступним…» після чого цитується повністю Додаток № 3 до ТД і скріплюється підписом директора.
З метою підтвердження відповідності Скаржника вимогам наведеним у Додатку № 3 до ТД та погодження з ними у складі пропозиції були також надані підписані керівником Скаржника Технічні вимоги від 26 січня 2022 року № 260122-5 (сторінки 8-9 файлу «Пропозиція .pdf») та ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ від 26 січня 2022 року № 260122-4 (сторінки 6-7 файлу «Пропозиція .pdf»).
1.3. Щоб не порушувати процедуру проведення закупівлі, Замовник у відповідності до ч. 16 ст. 29 Закону мав би оприлюднити повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, оскільки наведені в Протоколі № 04/02/1 підстави відхилення пропозиції Скаржника відносяться до кваліфікаційних критеріїв: підтвердження наявності працівників та їх кваліфікації та матеріально-технічної бази (диспетчерська служба, групи реагування).
Однак в Додатку № 2 до ТД Замовник установив наступні кваліфікаційні критерії, яким має відповідати учасник:
1) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
2) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
3) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Для підтвердження наявності працівників Замовник вимагав надати такі документи:
- Довідка про наявність працівників за формою, наведеною у Додатку № 2 до ТД);
- накази про призначення (переведення);
- штатний розпис підприємства в останній діючої редакції;
- трудові книжки (достатньо першої та останньої заповненої сторінок) або трудових угод або цивільно-правових договорів.
- Також до довідки необхідно додати Копію Форми №1 ДФ Податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум отриманого з них податку (з відміткою податкової або з копією квитанції про прийняття) за останній звітній період або копія повідомлення про прийняття працівника на роботу (з відміткою податкової або з копією квитанції про прийняття).
Всі зазначені документи Скаржником надані у складі тендерної пропозиції.
Свідоцтва на охоронників про наявність у них розряду або копії таких свідоцтв Замовник не вимагав.
Для підтвердження наявності в учасника обладнання, матеріально-технічної бази та технологій (у тому числі диспетчерської служби, груп реагування та іншого) жодних документів та інформації Замовником також не вимагалося.
Довідка про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій необхідних для надання послуг від 26 січня 2022 року №260122-24 (сторінка 95 файлу «Пропозиція .pdf») Замовником взагалі не вимагалися і Скаржник не був зобов’язаний її надавати.
З наведеного вбачається, що Замовник відхилив пропозицію Скаржника з порушенням процедури проведення закупівлі, встановленої Законом України «Про публічні закупівлі».
Замовник відхилив пропозицію Скаржника необґрунтовано та по надуманих підставах у зв’язку з мовбито ненаданням Скаржником у складі тендерної пропозиції документів та інформації, які взагалі не вимагалися Тендерною документацією, що порушує право Скаржника на об’єктивний та неупереджений розгляд пропозицій та на добросовісну конкуренцію серед учасників.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів:
1. Копія Довідки, що підтверджує відповідність пропозиції ТОВ «ІРБІС 2001» технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі від 26 січня 2022 року № 260122-13 (сторінки 40-41 файлу «Пропозиція .pdf»).
2. Копія Технічних вимог від 26 січня 2022 року № 260122-5 (сторінки 8-9 файлу «Пропозиція .pdf»).
3. Копія ІНФОРМАЦІЇ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ від 26 січня 2022 року № 260122-4 (сторінки 6-7 файлу «Пропозиція .pdf»).
4. Копія Довідки про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій необхідних для надання послуг від 26 січня 2022 року №260122-24 (сторінка 95 файлу «Пропозиція .pdf»).
5. Копія довідки оформленої за формою Замовника, наведеною у Додатку № 2 до ТД про наявність працівників із зазначенням їх посади, прізвищ, освіти (кваліфікації та досвіду) від 26.01.2022 року № 20 (сторінка 48 файлу «Пропозиція .pdf»).
2. Підстава відхилення згідно з Протоколом № 04/02/1:
«2. Відповідно до пункту 3 Розділу V. Оцінка тендерної пропозиції, а саме:
- При здійсненні публічних закупівель відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» замовник враховує вимоги Закону України «Про санкції», зокрема в частині заборони здійснення державних закупівель товарів, робіт і послуг у юридичних осіб-резидентів іноземної держави державної форми власності та юридичних осіб, частка статутного капіталу яких знаходиться у власності іноземної держави, а також державних закупівель у інших суб’єктів господарювання, що здійснюють продаж товарів, робіт, послуг походженням з іноземної держави, до якої застосовано санкції згідно Закону України «Про санкції». На підтвердження дотримання вимог цього абзацу, Учасник додає до складу своєї тендерної пропозиції гарантійний лист.
ТОВ "Ірбіс 2001" у складі пропозиції надано гарантійний лист щодо дотримання вимог Закону України «Про санкції» від 06.05.2021 №060521-16 відповідно до якого ТОВ "Ірбіс 2001" підтверджує дотримання вимог цього абзацу, однак в листі не зазначено чи застовано, (не застовано)до ТОВ "Ірбіс 2001" санкції, передбачені Законом України «Про санкції».
Тобто, ТОВ "Ірбіс 2001" не підтверджено чи перебуває під дією спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів, передбачених Законом України «Про санкції».».
По-перше, зазначаємо, що Скаржник не надавав гарантійний лист щодо дотримання вимог Закону України «Про санкції» датований 06.05.2021.
По-друге, Скаржник надав у складі тендерної пропозиції Гарантійний лист щодо дотримання вимог Закону України «Про санкції» від 26 січня 2022 року № 260122-25 (сторінка 96 файлу «Пропозиція .pdf»), в якому прямо зазначено: «До Товариства з обмеженою відповідальністю «ІРБІС 2001» не застосовані жодні санкції, у тому числі відповідно до Закону України «Про санкції».».
Крім того, також Скаржником надавався у складі пропозиції гарантійний лист від 26 січня 2022 року № 260122-17(сторінка 45 файлу «Пропозиція .pdf»), в якому Скаржник вказував:
«Товариство з обмеженою відповідальністю «ІРБІС 2001» даним листом підтверджує, що у своїй діяльності дотримується чинного законодавства України у тому числі Закону України «Про санкції».
Також Товариство з обмеженою відповідальністю «ІРБІС 2001» даним листом підтверджує дотримання вимог наступного абзацу, який викладено у пункті 3 розділу V тендерної документації:
При здійсненні публічних закупівель відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» замовник враховує вимоги Закону України «Про санкції», зокрема в частині заборони здійснення державних закупівель товарів, робіт і послуг у юридичних осіб-резидентів іноземної держави державної форми власності та юридичних осіб, частка статутного капіталу яких знаходиться у власності іноземної держави, а також державних закупівель у інших суб’єктів господарювання, що здійснюють продаж товарів, робіт, послуг походженням з іноземної держави, до якої застосовано санкції згідно Закону України «Про санкції».».
Таким чином, Скаржник належним чином виконав вимогу пункту 3 Розділу V. ТД «Оцінка тендерної пропозиції», у зв’язку з чим відхилення пропозиції Скаржника з цієї підстави є безпідставним.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів:
1. Копія Гарантійного листа щодо дотримання вимог Закону України «Про санкції» від 26 січня 2022 року № 260122-25 (сторінка 96 файлу «Пропозиція .pdf»).
2. Копія Гарантійного листа 26 січня 2022 року № 260122-17 (сторінка 45 файлу «Пропозиція .pdf»).
З наведеного вбачається, що Замовник розглядав тендерну пропозицію Скаржника на відповідність вимогам тендерної документації з порушенням принципів недискримінації учасників та рівного ставлення до них, а також об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, що встановлені у частині 1 статті 5 Закону, оскільки Замовник «не помітив», що Скаржник належним чином виконав всі умови ТД та надав всі необхідні документи та інформацію, що вимагалися Замовником.
Таким чином, Замовник порушив процедуру закупівлі – вимагає надання після спливу кінцевого строку подання тендерних пропозицій (ч. 6 ст. 26 Закону) документів та інформації, які не вимагалися Тендерною документацією (відповідно до ст. 22 Закону Замовник міг включити до ТД вимогу щодо надання копій свідоцтв на охоронників, визначити форму підтвердження наявності диспетчерської служби та груп реагування, однак він цього не зробив).
Крім того, Замовник у відповідності до ч. 16 ст. 29 Закону мав би оприлюднити повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей стосовно питань, які відносяться до кваліфікаційних критеріїв: підтвердження наявності працівників та їх кваліфікації та матеріально-технічної бази (диспетчерська служба, групи реагування). Однак цього зроблено Замовником не було.
Все це порушує ст.ст. 22, 26, 29 Закону України «Про публічні закупівлі».
На підставі всього наведеного вище, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі», –
ПРОШУ:
1. Прийняти цю скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати Замовника повністю скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника, що зазначено в Протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 04 лютого 2022 року № 04/02/1.
Пов'язані документи:
Учасник
Орган оскарження
- Рішення від 15.02.2022№3120.pdf 15.02.2022 18:56
- Інформація про резолютивну частину рішення від 24.02.2022 №3891.pdf 05.04.2022 15:51
- рішення від 24.02.2022 №3891.pdf 08.04.2022 12:18
- інформація від замовника АМКУ.docx 18.02.2022 13:53
- інформація від замовника АМКУ.pdf 18.02.2022 13:57
- Протокол відміна тендеру.docx 03.05.2022 11:40
Дата прийняття скарги до розгляду:
11.02.2022 14:37
Дата розгляду скарги:
24.02.2022 12:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
15.02.2022 18:57
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
08.04.2022 12:18
Дата виконання рішення Замовником:
03.05.2022 11:42
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Якщо рішення органу оскарження, прийняте за результатами розгляду органу оскарження, не було оскаржене до суду, таке рішення має бути виконано не пізніше 30 днів з дня його прийняття органом оскарження. Рішення №389-р/пк-пз органом оскарження датоване 24.02.2022 року, а опубліковане 08-04-2022, 12:18:23. Замовник фактично не може виконати вимоги ч. 22 ст. 18 Закону, що є порушенням Закону.
Вимога
Відхилено
Дискримінаційні умови в ТД
Номер:
91ac91f016b34c5aad9bee4cde562613
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-01-13-001421-c.a1
Назва:
Дискримінаційні умови в ТД
Вимога:
Шановний замовнику!
1) Відповідно до додатку 2 до тендерної документації «Документи для підтвердження відповідності пропозиції Учасника кваліфікаційним критеріям визначеним в статті 16 Закону» учасники повинні надати письмовий відгук (в довільній формі) від колишнього замовника роботи/послуги щодо Учасника, які стосуються результатів виконання Учасником вказаного договору. Відгук повинен бути належно оформлений (містити вихідний номер та дату) із зазначенням дати і номера договору (на який надано відгук), суми договору та інформації про належне виконання договору, у тому числі стосовно якості та строків та відсутності будь яких претензій (дата видачі відгуку повинна бути не раніше дати оголошення закупівлі).
Дана вимога є дискримінаційною та створює для учасників додаткові перешкоди для участі у даній процедурі закупівлі, зважаючи на наступне.
Замовник оголосив закупівлю 13.01.2022 року, тобто відгук має бути наданий після 13.01.2022 року. Однак, Учасник вже має в своєму користуванні відгуки взяті заздалегідь, якими користується при подачі своїх пропозицій (однак, має знову звертатись до своїх контрагентів, щоб отримати той самий документ, який вже отримував раніше). Загальний порядок надання відповіді на листи- звернення становить 1 місяць згідно ст. 20 ЗУ «Про звернення громадян». А отже відгук нам як Учасникам наш контрагент має право надати 12.02.2022 року (а подання пропозицій в нас до 28.01.2022 року, тобто нас ставлять в таке становище, що ми як Учасники просто не зможемо через обмеження в часі отримати документ – відгук який по суті в нас вже є готовий, однак датою раніше дати оголошення закупівлі.
Ще є ситуація, коли контрагент, в якого Учасник отримував відгук заздалегідь за рік роботи може (бути реорганізованим, ліквідованим, змінити адресу тощо) тобто, Учасник може через обставини, які від нього не залежать не мати можливості отримати відгук і тому автоматично не зможе прийняти участь в закупівлі.
Відповідно до рішення Окружного адміністративного суду м. Києва від 07 вересня 2020 року по справі номер 640/23798/19 судом встановлено:
1. Будь-яких строків надання відгуків (відповідей на запит про видачу відгуків) не передбачено вимогами чинного законодавства. Жоден нормативний акт не визначає строків видачі відгуків (як і такого поняття взагалі).
2. Замовник безпідставно встановив умову щодо надання відгука (відгуків), які мають бути датовані не раніше дати оприлюднення оголошення даної закупівлі, оскільки встановлення такої вимоги автоматично відхиляє тих учасників, які не мають змоги вчасно отримати такі відгуки у попередніх Замовників, проте повністю відповідають іншим вимогам тендерної документації, що зумовлює штучне обмеження конкуренції та призводить до дискримінації учасників.
3. Замовник не довів необхідність встановлення наведеної вище умови Документації саме у наведеній редакції.
Також аналогічне рішення було винесено Одеським окружним адміністративним судом від 31 березня 2021 року № 420/14000/20. Такої ж самої позиції дотримується і Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема у Рішенні № 19253-р/пк-пз від 24.12.2019 року по процедурі, №9409-р/пк-пз від 14.05.2020 року та інші.
Таким чином, Ви суттєво обмежили можливість взяти участь у закупівлі потенційним учасникам, тим самим, Шановний Замовник, Вами було встановлено необгрунтований критерій до наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору(-ів) за предметом закупівлі договору(-ів), який стосуються часу його укладання. Тим самим Ви обмежуєте коло кваліфікованих учасників.
Тому, просимо Вас внести відповідні зміни до тендерної документації та привести дані вимоги у відповідність до чинного законодавства, а саме виключити вимогу щодо надання відгуку, який виданий не раніше дати оголошення закупівлі.
2) Відповідно до додатку 2 до тендерної документації «Документи для підтвердження відповідності пропозиції Учасника кваліфікаційним критеріям визначеним в статті 16 Закону» учасники повинні надати сканкопію/ї з оригіналу довідки або довідок (у разі відкриття рахунків у декількох банках) з обслуговуючого банку або обслуговуючих банків (у разі відкриття рахунків у декількох банках) про відкриття рахунку, наявність коштів на рахунках та відсутність (наявність) простроченої заборгованості за кредитами, датована або датовані не більше місячної давнини відносно дати кінцевого терміну подання тендерних пропозицій (в якій чи яких повинна бути інформація про наявність або відсутність простроченої заборгованості за кредитними угодами).
Належною фінансовою спроможністю вважатиметься підтверджений дохід або виручка Учасника в обсязі не менше 100 % очікуваної вартості даного предмету закупівлі. Для підтвердження відповідності даному критерію має бути надана фінансова звітність Учасника (з підтвердженням її подання до відповідного державного органу) останній звітний період - 12 місяців 2021 року).
Дана вимога є дискримінаційною та створює для учасників додаткові перешкоди для участі у даній процедурі закупівлі, зважаючи на наступне.
Відповідно до пункту 5 Порядку подання фінансової звітності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2000 р. № 419 (зі змінами від 22 вересня 2021 р. № 998) підприємства, які відповідно до Закону України “Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні” належать до мікропідприємств, малих підприємств, непідприємницькі товариства та підприємства, які ведуть спрощений бухгалтерський облік доходів та витрат відповідно до податкового законодавства, крім тих, що зобов’язані складати фінансову звітність за міжнародними стандартами фінансової звітності, подають річну фінансову звітність органам, зазначеним у пункті 2 цього Порядку (крім органів Казначейства), не пізніше 28 лютого року, що настає за звітним роком.
Виходячи з вищезазначеного таки вимоги порушують усі принципи здійснення публічних закупівель, а саме: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене ставлення визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Тому, просимо Вас внести відповідні зміни до тендерної документації та привести дані вимоги у відповідність до чинного законодавства, а саме виключити норму 12 місяців 2021 року та викласти в наступній редакції: Належною фінансовою спроможністю вважатиметься підтверджений дохід або виручка Учасника в обсязі не менше 100 % очікуваної вартості даного предмету закупівлі. Для підтвердження відповідності даному критерію має бути надана фінансова звітність Учасника (з підтвердженням її подання до відповідного державного органу) за останній звітний період.
В противному випадку ми будемо змушені звернутися до АМКУ для захисту своїх прав та інтересів.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
18.01.2022 14:56
Вирішення:
Внесено зміни в тендерну документацію в частині погодження замовником зі скаргою учасника. По іншим пунктам замовник не вбачає дискримінаційних вимог щодо учасників процедури.
Статус вимоги:
Відхилено