-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Охоронні послуги
Кваліфікація
від початку періоду пройшло 924 робочих дні
800 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 4 000.00 UAH
Період оскарження:
13.01.2022 11:59 - 18.02.2022 00:00
Скарга
Виконана замовником
Скарга
Номер:
6afa3ce3cbca479ba1b9d93db15a493d
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-01-13-001236-c.b2
Назва:
Скарга
Скарга:
Дискримінаційні та неправомірні вимоги
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга.PDF 26.01.2022 17:32
- Скарга.PDF.p7s 26.01.2022 17:54
- Методичні рекомендації.docx 26.01.2022 17:54
- ВИТЯГ.docx 26.01.2022 17:54
- Витяз з КЗпП.docx 26.01.2022 17:54
- Витяг з Господаського кодексу.docx 26.01.2022 17:55
- ТД охоронні послуги зі змінами від 21.01.22.docx 26.01.2022 17:55
- Лист Соцполітики.docx 26.01.2022 17:55
- Наказ 489.docx 26.01.2022 17:55
- Перелік змін до ТД охоронні послуги.doc 26.01.2022 17:55
- рішення від 28.01.2022 № 1731.pdf 31.01.2022 10:50
- інформація про резолютивну частину рішення від 08.02.2022 № 2525.pdf 09.02.2022 13:48
- рішення від 08.02.2022 № 2525.pdf 11.02.2022 11:04
- пояснення по суті скарги UA-2022-01-13-001236-c.pdf 02.02.2022 16:14
- пояснення по суті скарги UA-2022-01-13-001236-c.docx 02.02.2022 16:15
Дата прийняття скарги до розгляду:
26.01.2022 17:40
Дата розгляду скарги:
08.02.2022 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
31.01.2022 10:51
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
11.02.2022 11:04
Дата виконання рішення Замовником:
14.02.2022 15:02
Коментар замовника щодо усунення порушень:
В електронній системі закупівель 13 січня 2022 року оприлюднено оголошення про проведення процедури закупівлі № UA-2022-01-13-001236-c, предмет закупівлі «Охоронні послуги ДК 021:2015: 79710000-4 (Послуги з охорони об’єкту)».
08 лютого 2022 року, постійно діючою адміністративною колегією антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, за скаргою ТОВ «А1 ОХОРОНА», прийняте рішення №2525-р/пк-пз, яким замовника – КП «Житній ринок» зобов’язано внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі - «Охоронні послуги», з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині рішення.
На виконання рішення постійно діючої адміністративної колегії антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 08.02.2022 № 2525-р/пк-пз, протоколом №38 від 14.02.22 р. внесено зміни до тендерної документації для процедури закупівлі «відкриті торги», Охоронні послуги код ДК 021-2015 – 79710000-4. Оприлюднено тендерну документацію у новій редакції з урахуванням внесених змін.
Вимога
Вирішена
Дискримінаційні умови ТД
Номер:
7dc6906472d540fcb32e25c9492e6dca
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-01-13-001236-c.a1
Назва:
Дискримінаційні умови ТД
Вимога:
Шановний замовнику!
1) Підпунктом 2.1 п. 2 «Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» зазначені в таблиці передбаченої підпунктом 3.5.2 п. 5 «Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені статтею 17 Закону» розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» встановлено вимогу щодо надання довідки у довільній формі про наявність працівників суб’єкта охоронної діяльності: не менше 10 працівників, віком від 18 до 50 років, що перебувають у штаті на посадах, безпосередньо пов’язаних з організацією та здійсненням охорони та відповідають вимогам п. 17 Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності, затверджених постановою КМУ від 18.11.2015 № 960 (чисельність працівників для виконання умов Договору повинна відповідати вимогам чинного трудового законодавства України) із зазначенням П.І.Б., посади, кваліфікації та досвіду цих працівників.
Вважаємо вимогу про працівників віком від 18 до 50 років дискримінаційною зважаючи на наступне.
Це один із прикладів очевидної дискримінації у трудовій сфері.
Відповідно до п. 17 Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності: «Персоналом охорони можуть бути дієздатні громадяни України, які досягли 18-річного віку, пройшли відповідне навчання або професійну підготовку, уклали трудовий договір із суб’єктом охоронної діяльності (входять до штату суб’єкта охоронної діяльності)». Щодо вищого граничного віку та статі охоронників Ліцензійні умови не містять жодних обмежень. Виникає питання: якщо охоронник, який досяг 50 або 51 року, має відповідну професійну кваліфікацію, відповідає вимогам законодавства щодо стану здоров’я, то чому він не може охороняти Замовника? Це є дискримінацією за віком і дискримінацією учасників, зокрема, Підприємства, в штаті якого працює багато охоронників за віком близько 50 років (в тому числі й жінок) і, якщо не залучати цих охоронників, то Підприємство не зможе належним чином надати охоронні послуги Замовнику. Підприємство не має достатньої кількості охоронників віком до 50-ти років, яких може залучати до надання послуг Замовнику (наявні охоронники віком до 50-ти років по тим чи іншим обставинам не можуть бути залучені до надання таких послуг). Але Підприємство має достатню кількість охоронників віком від 52 до 55 років, які мають всі необхідні знання та досвід для надання послуг Замовнику.
Згідно з ч. З ст. 22 Кодексу законів про працю України (далі — КЗпП) вимоги щодо віку працівника можуть встановлюватись виключно законодавством України. Обмеження віку при прийнятті на роботу може встановлюватися лише у випадку, якщо законодавством це обмеження прямо передбачено для відповідної категорії працівників.
Відповідно до статті 11 Закону України «Про зайнятість населення» забороняється в оголошеннях (рекламі) про вакансії зазначати обмеження щодо віку кандидатів.
На підставі наведеного просимо Замовника виключити вимогу про працівників віком від 18 до 50 років.
2) Підпунктом 2.2 п. 2 «Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» зазначені в таблиці передбаченої підпунктом 3.5.2 п. 5 «Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені статтею 17 Закону» розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» встановлено вимогу щодо надання довідки, складеної у довільній формі, про наявність технічного персоналу, які мають необхідні знання та досвід, не менше 5 кваліфікованих працівників із зазначенням посад.
Копія посвідчення керівника підприємства та витягу з протоколу засідання комісії на перевірку знань Закону України «Про охорону праці».
Дана вимога взагалі не зрозуміла з огляду на наступне.
Які саме технічні працівники повинні бути у учасника? Яких саме технічних працівників хоче бачити замовник? Чому їх повинно бути саме не менше 5 чоловік?
Відповідно до Класифікації працівників до технічних працівників відносяться прибиральниці, сторожі, робітники. Тоді не зрозуміло для чого вимагаються документи на керівника, який до технічних працівників взагалі не має ніякого відношення.
Тож, зважаючи на вищезазначене, просимо виключити дану вимогу з тендерної документації, тому що встановлення незрозумілої вимоги призведе до дискримінації та відхилення багатьох потенційних учасників, так як трактування даної вимоги є неоднозначним.
3) Відповідно до пункту 7 додатку 2 до тендерної документації «Технічні специфікації до закупівлі: 79710000-4 – Охоронні послуги для КП «Житній ринок» встановлено вимогу щодо Встановлення протягом 10 робочих днів з моменту підписання Договору власної системи відеоспостереження за приміщеннями та територією КП «Житній ринок» за адресою: м. Київ, вул. Верхній Вал, 16 (за рахунок Виконавця, на період дії Договору), яка нараховує:
- відеокамер – 5 шт. ( зовнішніх – 4 шт., внутрішніх – 1 шт.);
- моніторів – 1 шт.;
- відеореєстратор – 1 шт. ( відеоархів зберігається на строк 20 діб).
Камера, яка має ідентифікувати транспорті засоби, що знаходяться з тієї чи іншої сторони шлагбауму, повинна мати відповідну ступінь збільшення зображення або приближення об’єкта спостереження
Здійснення технічного та програмного обслуговування системи відеоспостереження протягом дії Договору - не менше 2-х разів на місяць та при необхідності за вимогою Замовника, ведення обліку такого обслуговування в спеціальному журналі.
Вважаємо дану вимогу дискримінаційною зважаючи на наступне.
Предметом закупівлі є охоронні послуги, а не закупівля систем відеоспостереження. В тендерній документації зазначено, що система відеоспостереження повинна бути власністю учасника (тобто встановлюється власна система). Але вимоги щодо демонтажу обладнання після закінчення терміну надання послуг не встановлено тендерною документацією, то виникає така підозра, що це обладнання залишається замовнику. Тоді виникає наступне питання: чому передні надавачі послуг не залишили своє обладнання замовнику чи такого обладнання взагалі не було на об’єкті і замовник за рахунок учасників вирішив його собі встановити? Але в такому разі чому в тендерній документації не зазначено, що послуга включає в себе закупівлю супутнього товару? Адже від цього залежить багато факторів, в тому числі і вартість закупівлі.
Така вимога порушує усі принципи здійснення публічних закупівель, а саме: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене ставлення визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
З метою усунення дискримінаційних вимог, просимо привести тендерну документацію у відповідність та виключити дану вимогу з тендерної документації. В противному випадку ми будемо змушені звернутися до АМКУ для захисту своїх прав та інтересів.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
19.01.2022 12:03
Вирішення:
Замовник розглянув вимогу Учасника щодо внесення змін до Тендерної документації та повідомляє про те, що дана вимога підлягає задоволенню часткового, а саме за пунктами 1 та 3, про що буде внесені та опубліковані відповідні зміни до Тендерної документації Замовника.
В частині пункту 2, вимога підлягає відхиленню з наступних підстав.
Відповідно до п.2 «Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід», Учасник повинен надати Довідку, складену у довільній формі, про наявність технічного персоналу, які мають необхідні знання та досвід, не менше 5 кваліфікованих працівників із зазначенням посад та копію посвідчення керівника підприємства та витягу з протоколу засідання комісії на перевірку знань Закону України «Про охорону праці».
Така вимога Тендерної документації обумовлена тим, що Об’єкт охорони має досить велику площу, включає в себе 1,2,3 етажі, підвальні приміщення та велику прибудинкову територію. Для спроможності надання якісних послуг Замовнику з охорони такого об’єкту Учасник повинен мати в наявності технічний персонал у кількості не менше 5 працівників відповідної кваліфікації які можуть виконувати роботу по обслуговуванню обладнання та технічних засобів, що будуть використовуватися Учасником при виконанні Договору та пройшли відповідну підготовку (інструктаж) з охорони праці.
Статус вимоги:
Задоволено