-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
- 1
Бензин А-95, дизельне паливо за паливними картками (код ДК 021:2015: код 09130000-9 - Нафта і дистиляти)
Завершена
2 655 700.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 13 278.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 13 278.50 UAH
Період оскарження:
12.01.2022 18:28 - 24.01.2022 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
ВИМОГА
Номер:
dab3c109db6a42df9ae6b1dfb1ac04dd
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-01-12-006260-a.b1
Назва:
ВИМОГА
Вимога:
Замовник визначив дискримінаційні умови тендерної документації, а саме:
1. в Додатку № 4 до тендерної документації визначено: «В разі, якщо Учасник не є емітентом паливних карток, то такий Учасник зобов'язаний надати письмовий дозвіл емітента таких паливних карток, на використання їх Учасником для виконання умов Договору (на постачання палива між Учасником та Замовником) Письмовий дозвіл повинен містити накладений електронний підпис (або кваліфікований електронний підпис) партнера або орендодавця тощо.»
Вимагаючи наявність документів, що підтверджують право учасника на використання паливних карток – замовник вимагає надання письмового дозволу використання торгівельної марки (ліцензійного договору). Іншого юридичного «Дозволу» на використання паливних карток законодавчо не передбачено. Встановлюючи для учасників відповідну вимогу Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в статті 5 Закону, зокрема, недискримінація учасників.
Потенційний учасник, як постачальник палива, не має ліцензійного договору на використання об'єктів інтелектуальної власності, проте має партнерські договори, які дозволяють здійснювати продаж палива (талонів) для потреб Замовників через мережі АЗС партнерів. Відповідними партнерськими договорами передбачено продаж паливних карток у власність Учасникам для подальшого продажу та заправки автотранспорту. За всю історію діяльності відсутність права на використання об'єктів інтелектуальної власності не перешкоджало потенційному учаснику виконувати свої зобов'язання за договорами, укладеними за результатом проведених аналогічних закупівель, а отже така умова Документації є надмірною та такою, що обмежує потенційних учасників в праві на участь.
Для отримання права на використання торгової марки (бренду) – учасник повинен додатково мати ліцензійний договір з власником бренду. Потенційний учасник збирається продати талони на паливо, а КП АВТОТРАНССЕРВІС збирається закупити талони на паливо для подальшої заправки автомобілів. Тож не зрозумілим вважається необхідність надання замовнику підтвердження права на використання торгової марки, а отже ця вимога є надмірної та дискримінаційною.
2. В Додатку 4 до тендерної документації визначено: «Також, учасник повинен надати копії документів, які підтверджують право власника/або орендодавця/або партнера на провадження певного виду діяльності на перерахованих автозаправних станціях (далі – АЗС), а саме відповідних ліцензій виданих власнику/або орендодавцю/або партнеру на кожну запропоновану в тендерній пропозиції АЗС, на яких буде здійснюватися заправка автотранспорту замовника.»
Вимога щодо наявності ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним обмежує учасників-партнерів АЗС, які здійснюють продаж талонів на пальне та отримали ліцензію на право оптової торгівлі пальним за відсутності місць оптової торгівлі. Ліцензія на право роздрібної торгівлі пальним отримується на кожне місце торгівлі окремо.
Відповідно до ст.15 Закону № 418 суб’єкти господарювання отримують ліцензії на право оптової торгівлі та зберігання пального на кожне місце оптової торгівлі пальним або кожне місце зберігання пального відповідно, а за відсутності місць оптової торгівлі пальним – одну ліцензію на право оптової торгівлі пальним за місцезнаходженням суб’єкта господарювання або місцезнаходження постійного представництва.
Відповідно до Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального" здійснення господарської діяльності з роздрібної торгівлі пальним передбачає продаж або відпуск пального з автозаправної станції / автогазозаправної станції/газонаповнювальної станції / газонаповнювального пункту та інших місць роздрібної торгівлі через паливороздавальні колонки та/або оливороздавальні колонки.
Зазначена умова тендерної документації носить обмежувальний характер.
За результатами аналізу практики АМКУ з розгляду скарг за аналогічними питаннями нами було встановлено, що вимога документації про наявність у складі тендерної пропозиції ліцензію на гуртову та роздрібну торгівлю пальним на думку колегії є дискримінаційною та АМКУ виносить рішення щодо встановлення змін в тендерну документацію Замовника за таких умов.
Враховуючи викладене та керуючись статтею 23 Закону України «Про публічні закупівлі» - Вилучити дискримінаційні умови шляхом внесення змін до Тендерної документації процедури відкритих торгів.
Пов'язані документи:
Замовник
- Щодо вимоги Учасника 20.01.2022 12:31
Дата подачі:
17.01.2022 13:07
Вирішення:
Рішення замовника: Вимога не задоволена
Шановний Учасник. Повідомляємо, що відповідно до ч. 2 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) Замовник може встановлювати такий кваліфікаційний критерій, як наявність обладнання та матеріально-технічної бази. Частиною 2 ст. 22 Закону передбачено, що кваліфікаційні критерії зазначаються в тендерній документації. Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.
Нами у тендерній документації закупівлі Бензин А-95, дизельне паливо за паливними картками (код ДК 021:2015: код 09130000-9 - Нафта і дистиляти) встановлено у числі інших кваліфікаційні вимоги:
- в Додатку № 4 до тендерної документації визначено: «В разі, якщо Учасник не є емітентом паливних карток, то такий Учасник зобов'язаний надати письмовий дозвіл емітента таких паливних карток, на використання їх Учасником для виконання умов Договору (на постачання палива між Учасником та Замовником) Письмовий дозвіл повинен містити накладений електронний підпис (або кваліфікований електронний підпис) партнера або орендодавця тощо»;
- в Додатку 4 до тендерної документації визначено: «Також, учасник повинен надати копії документів, які підтверджують право власника/або орендодавця/або партнера на провадження певного виду діяльності на перерахованих автозаправних станціях (далі – АЗС), а саме відповідних ліцензій виданих власнику/або орендодавцю/або партнеру на кожну запропоновану в тендерній пропозиції АЗС, на яких буде здійснюватися заправка автотранспорту замовника».
Вказані кваліфікаційні вимоги продиктовані вимогами часу (прикрою практикою учасників, які демпінгують ціною, а потім не в змозі виконати своїх зобов’язань за договором). Вважаємо, що вказані кваліфікаційні вимоги не тільки не є дискваліфікаційними, а навпаки розширюють коло учасників, так як запропоновано можливість надати договір партнерства, який не передбачений чинним законодавством.
Надання вказаних документів має гарантувати, що Замовник, протягом строку дії договору про закупівлю, буде заправлятися безперебійно на певних АЗС та отримувати якісне паливо, відповідно до умов договору про закупівлю. Гарантія забезпечення своєчасного відпуску палива пов’язана із специфікою діяльності Замовника. Під час виконання покладених на Замовника функцій та обов’язків існує необхідність своєчасної, належної та оперативної заправки автотранспорту Замовника, що забезпечує мобільність та оперативність працівників щодо своєчасного забезпечення і ефективного виконання Статутних завдань та забезпечення належної життєдіяльності мешканців м. Білгород - Дністровський. Тому порушення цієї вимоги в подальшому може призвести до зупинки автотранспорту Замовника, що є неприпустимим.
Нажаль, контрагент в будь який час може розірвати угоду з учасником та особисто не несе будь яких зобов’язань перед Замовником, щодо належного виконання зобов’язань по договору про закупівлю (оскільки не є стороною в договорі про закупівлю). Ці дії можуть привести до збоїв та взагалі до припинення відпуску палива Замовнику, а в результаті до невиконання вимог Договору про закупівлю. Враховуючи зазначене, вимоги Тендерної документації та перелік документів, якими Учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам визначаються Замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель, закріпленими у ст. 3 Закону та з дотриманням бюджетного та законодавства України в цілому. З урахуванням зазначеного, Замовник дотримався норм ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» при складанні Тендерної документації.
Враховуючи вищезазначене, з метою захисту прав Замовника, безперебійної роботи його автотранспорту та гарантованого забезпечення паливом відповідної якості та ефективного використання коштів підприємства, наші вимоги вважаємо обґрунтованими та не вбачаємо порушенням Закону України «Про публічні закупівлі», а отже законних та обґрунтованих підстав для внесення змін до Тендерної документації немає.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
20.01.2022 12:32