• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Послуги з дератизації та дезінсекції, відповідний код за ДК 021:2015 – 90920000-2 Послуги із санітарно-гігієнічної обробки приміщень

Торги відмінено

1 403 934.93 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 14 039.35 UAH
Період оскарження: 12.01.2022 15:44 - 14.02.2022 00:00
Скарга
Виконана замовником

СКАРГА на умови тендерної документації

Номер: 2e8c4fcbe862414aa19a34fe32699eaf
Ідентифікатор запиту: UA-2022-01-12-001215-b.b1
Назва: СКАРГА на умови тендерної документації
Скарга:
№ 21/01/22 від 21.01.2022 р. Антимонопольний комітет України Постійно діюча адміністративна колегія з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель 03035, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, 45 Суб’єкт оскарження: Товариство з обмеженою відповідальністю "НАНО ФРЕШ" код ЄДРПОУ 37889335 Місцезнаходження скаржника: 03036, м. Київ, проспект Повітрофлотський, 92 Б nanofresh@ukr.net 380685960820 Замовник: Комунальне підприємство "Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Оболонського району м. Києва" код за ЄДРПОУ: 39611267 Місцезнаходження замовника: 04214, Україна , Київська обл., Київ, вул. Північна, 22 380989513598 kptender@ukr.net Інформація про закупівлю: Процедура – Відкриті торги. Послуги з дератизації та дезінсекції, відповідний код за ДК 021:2015 – 90920000-2 Послуги із санітарно-гігієнічної обробки приміщень Ідентифікатор закупівлі: UA-2022-01-12-001215-b СКАРГА на умови тендерної документації (в порядку статті 18 Закону України "Про публічні закупівлі" (надалі- Закон)) Відповідно до оголошення, оприлюдненого в ЦБД на веб-порталі Уповноваженого органу з питань публічних закупівель Prozorro, Ідентифікатор закупівлі: UA-2022-01-12-001215-b комунальним підприємством "Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Оболонського району м. Києва" (далі - Замовник), було розпочато проведення відкритих торгів на закупівлю Послуги з дератизації та дезінсекції, відповідний код за ДК 021:2015 – 90920000-2 Послуги із санітарно-гігієнічної обробки приміщень (далі – Предмет закупівлі). Товариство з обмеженою відповідальністю "НАНО ФРЕШ" (далі – ТОВ "НАНО ФРЕШ", Скаржник) має багаторічний досвід у наданні послуг, які є аналогічними предмету закупівлі на ринку України та має намір прийняти участь у зазначеній процедурі закупівлі. Разом з тим, ознайомившись з вимогами тендерної документації, яка затверджена рішенням Уповноваженої особи Протокол № 4.4.2022 від 11 січня 2022 року, було встановлено, що положення документації містять дискримінаційний характер, які порушують наші права та законні інтереси, як потенційного учасника процедури закупівлі та, в подальшому, можуть призвести до відхилення нашої тендерної пропозиції. Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати: Прийняття Замовником рішення про встановлення дискримінаційних вимог у тендерній документації, яка затверджена рішенням Уповноваженої особи протокол № 4.4.2022 від 11 січня 2022 року, які не відповідають вимогам Закону України «Про публічні закупівлі». Обґрунтування наявності у Скаржника порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи: Скаржник не погоджується з встановленими Замовником вимогами тендерної документації та вважає їх необґрунтованими та незаконними, що порушують наші права на участь у процедурі закупівлі з наступних підстав. Враховуючи встановлені вимоги Скаржник не в змозі підготувати належним чином тендерну пропозицію, внаслідок чого він позбавлений права бути визначеним переможцем процедури закупівлі та позбавлений права укласти договір про закупівлю. У відповідності з частиною 8 статті 18 Закону скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій. Враховуючи те, що кінцевий строк подання пропозицій до 28 січня 2022 16:00, Скаржник має законне право на оскарження умов тендерної документації, до 00:00 год. 24 січня 2022 року. Доказова частина щодо того, що вимоги тендерної документації Замовника є незаконними, а саме дискримінаційними та упередженими по відношенню до Скаржника 1. У статті 21 Закону встановлено вимоги до оголошення про проведення відкритих торгів, яке повинно містити наступну інформацію, зокрема, про кінцевий строк подання тендерних пропозицій. Відповідно до статті 22 Закону тендерній документації зазначаються такі відомості, зокрема, кінцевий строк подання тендерних пропозицій. Згідно з оприлюдненою тендерною документацією у пункті 1 розділу 4 Тендерної документації встановлено кінцевий строк подання тендерних пропозицій - 16 січня 2022 року до 16.00. У свою чергу оголошення про проведення відкритих торгів, що оприлюднено в електронній системі закупівель містить інформацію про кінцевий строк подання тендерних пропозицій 28 січня 2022 16:00. Згідно абзацу 2 пункту 3 «Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі», затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11 червня 2020 року № 1082 У разі якщо інформація, розміщена в електронній системі закупівель шляхом завантаження документів, містить відомості, що відрізняються від тих, які розміщені шляхом заповнення електронних полів, автентичною вважається інформація, розміщена шляхом заповнення електронних полів. Враховуючи зазначене, автентичною інформацією про кінцевий строк на подання тендерних пропозицій є інформація, відображена в оголошенні про проведення процедури закупівлі, тобто дану скаргу підготовлено та подано у встановлений Законом строк. Таким чином, інформація у тендерній документації та оголошенні про проведення відкритих торгів не узгоджується між собою, що призводить до неоднозначного трактування вимог, що в свою чергу не дозволяє Скаржнику належним чином підготувати та подати свою тендерну пропозицію. Виходячи з вищевикладеного, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Тендерної документації. 2. Відповідно до пункту 1 розділу 3 Тендерної документації тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про загальну вартість пропозиції, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), шляхом завантаження необхідних документів через електронну систему закупівель, що підтверджують відповідність вимогам, визначеним замовником: інформацією, що підтверджує відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям – згідно Додатку 1 до цієї тендерної документації. У додатку 1 Тендерної документації міститься перелік документів та інформації для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону "Про публічні закупівлі". Згідно з пунктом 1.2 Додатку 1 Тендерної документації надається довідка про наявність обладнання, машин і механізмів, що підтверджують можливість виконання послуг, визначених учасником у пропозиції за встановленою формою. Серед наведеного у довідці учасником переліку матеріально-технічної бази, обов’язкова наявність: - не менше двох автомобілів, призначених для перевезення пестицидів та дезінфектантів. У пункті 1.4. для автомобіля (ів) не менше, як на 1. Для власних транспортних засобів надати: - свідоцтво (-а) про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів; - свідоцтво (-а) про реєстрацію транспортних засобів, призначених для перевезення пестицидів та агрохімікатів. Для орендованого (-их) транспортного (-их) засобу(-ів) надати: - договір оренди автотранспорту або договір про надання транспортних послуг, де зазначено автомобілі, якими буде здійснюватися перевезення пестицидів та агрохімікатів та гарантійний лист від власника автотранспорту про те, що вона буде надана учаснику на період виконання договору; - свідоцтво (-а) про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів; - свідоцтво (-а) про реєстрацію транспортних засобів, призначених для перевезення пестицидів та агрохімікатів. По-перше, ТОВ "НАНО ФРЕШ" зазначає, що Замовником встановлено дискримінаційну вимогу по відношенню до Скаржника щодо кількості автомобілів, а саме не менше двох. Звертаємо увагу, що у власності ТОВ "НАНО ФРЕШ" є один автомобіль – Renault Logan (загальний легковий універсал-В) (копія свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу – додається до цієї Скарги), якого достатньо для перевезення засобів, які необхідні під час надання послуг за предметом закупівлі. Скаржник зазначає, що не має у власності або залучених на інших підставах другого авто. Однак, це в жодному разі не впливає на якість та своєчасність надання Скаржником послуг. Так, вимога про наявність в учасників не менше 2-х автотранспортних засобів є дискримінаційною по відношенню до ТОВ "НАНО ФРЕШ", що позбавляє Скаржника можливості взяти участь у Процедурі закупівлі. Обсяг предмету закупівлі дозволяє надати послуги при наявності лише одного транспортного засобу. Окрім того, Замовником не доведено та не встановлено підставу встановлення зазначеної вимоги у Документації. Повідомляємо, що встановлення у тендерних документаціях на закупівлі послуг по предмету за кодом ДК 021:2015 90920000-2 Послуги із санітарно-гігієнічної обробки приміщень, вимог щодо наявності в Учасників не менше 2-х автотранспортних засобів є проявом дискримінаційності, що неодноразово підтверджувалося практикою постійно діючої Адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема у рішенні №17302-р/пк-пз від 28.07.2021 згідно з яким встановлено наступне: Замовник не довів необхідність встановлення наведеної вище умови Документації, в частині наявності не менше двох автомобілів. Враховуючи викладене, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають у наявності не менше двох автомобілів, що є дискримінаційним по відношенню до таких суб'єктів господарювання, зокрема, Скаржника. Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині. По-друге, ТОВ "НАНО ФРЕШ" зазначає, що свідоцтво про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів видається на всі транспортні засоби ЕХ/П, EX/ІІІ, FL, АТ, MEMU категорій N та О. Для надання послуг, що є предметом закупівлі не вимагається використання транспорту ЕХ/11, ЕХ/111, FL, АТ, MEMU категорій N та О (а це, вантажні фури, цистерни, змішувально-зарядні машини, транспортні засоби – батареї, транспортні засоби з багатоелементними газовими контейнерами більше 3 м3 та подібні), а отже він не підлягає отриманню "свідоцтва на перевезення небезпечних вантажів". Скаржник зазначає, що Замовником не доведено, що препарати, які використовуються для надання послуг є небезпечним вантажем. Так, згідно з частиною 1 Закону України "Про перевезення небезпечних вантажів" небезпечний вантаж - речовини, матеріали, вироби, відходи виробничої та іншої діяльності, які внаслідок притаманних їм властивостей за наявності певних факторів можуть під час перевезення спричинити вибух, пожежу, пошкодження технічних засобів, пристроїв, споруд та інших об'єктів, заподіяти матеріальні збитки та шкоду довкіллю, а також призвести до загибелі, травмування, отруєння людей, тварин і які за міжнародними договорами, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, або за результатами випробувань в установленому порядку залежно від ступеня їx впливу на довкілля або людину віднесено до одного з класів небезпечних речовин. Таким чином, ТОВ "НАНО ФРЕШ" не має можливості отримати свідоцтво про допущення транспортного засобу для перевезення небезпечних вантажів на зазначений автомобіль. Повідомляємо, що встановлення у тендерних документаціях на закупівлі послуг по предмету за кодом ДК 021:2015 90920000-2 Послуги із санітарно-гігієнічної обробки приміщень, вимог щодо наявності в Учасників свідоцтво (-а) про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів є проявом дискримінаційності, що неодноразово підтверджувалося практикою постійно діючої Адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема у рішенні №17302-р/пк-пз від 28.07.2021 згідно з яким встановлено наступне: Замовник не довів необхідність встановлення наведеної вище умови Документації, в частині свідоцтва про допущення транспортного засобу до перевезення визначених небезпечних вантажів. Враховуючи викладене, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які нададуть свідоцтво про допущення транспортного засобу до перевезення визначених небезпечних вантажів, що є дискримінаційним по відношенню до таких суб'єктів господарювання, зокрема, Скаржника. По-третє, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 16 вересня 2020 р. № 844 «Про затвердження зразків бланків і технічних описів бланків національного та міжнародного посвідчень водія, свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу, тимчасового реєстраційного талона транспортного засобу та зразка розпізнавального автомобільного знака України та внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України» свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу (далі - бланк свідоцтва) має вигляд пластикової картки типу ID-1 з імплантованим захисним елементом. Формат картки становить 54 х 85,6 (±0,75) міліметра та може мати допустимі відхилення відповідно до ДСТУ ISO/IEC 7810:2008. Даною постановою затверджено зразок свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу. У законодавстві відсутнє визначення свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів, призначених для перевезення пестицидів та агрохімікатів. Таким чином, під час реєстрації транспортного засобу видається свідоцтво про реєстрацію транспортних засобів не залежно від подальшої сфери використання, а тому вимога про наявність в учасників «свідоцтва про реєстрацію транспортних хасобів, призначених для перевезення пестицидів та агрохімікатів» є неможливою для виконання будь-яким потенційним Учасником даної процедури закупівлі. Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині. 3. У додатку 1 Тендерної документації міститься перелік документів та інформації для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону "Про публічні закупівлі". Згідно з пунктом 2.1 додатку 1 Тендерної документації надається довідка в довільній формі за підписом уповноваженої посадової особи Учасника з інформацією про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, яка містить наступну інформацію: П.І.Б. (повністю), посада, кваліфікація працівників, досвід роботи на відповідній посаді на підприємстві (організації, компанії), штатний працівник або працівник, що працює за цивільно-правовим договором, або працівник, що працює за сумісництвом, або працівник субпідрядника/співвиконавця. Довідка повинна містити інформацію про працівників: не менше 1-го лікаря-дезінфекціоніста, не менше 1-го інструктора-дезінфектора та дезінфекторів. В підтвердження наявності в учасника працівників, відповідної кваліфікації, які визначені у довідці, надати копії: а) для лікаря-дезінфекціоніста - диплом державного зразка про вищу освіту про освіту за спеціальністю "Медико-профілактична справа" та документ виданий органом МОЗ, що підтверджує кваліфікаційну категорію зі спеціальності дезінфекційна справа; б) для інструктора-дезінфектора - диплом державного зразка про медичну освіту; в) для водіїв (не менше двох), що будуть залучені до перевезення пестицидів та агрохімікатів для виконання предмету закупівлі - свідоцтво про підготовку водія транспортних засобів, що перевозять небезпечні вантажі, крім того одна особа повинна мати свідоцтво про підготовку уповноваженого з питань безпеки перевезень небезпечних вантажів. г) для дезінфекторів - не менше 6 осіб: - посвідчення та/або довідки про проходження навчання по дезінсекції, дератизації, видані установою МОЗ України; - посвідчення про проходження спеціальної підготовки з питань безпечного проведення робіт з пестицидами та агрохімікатами, видані Головним управлінням Держродспожив служби; - допуски на право роботи з пестицидами і агрохімікатами, видані Головним управлінням Держродспожив служби; - посвідчення і протоколи (витяги з протоколів) з охорони праці, а саме: згідно вимог НПАОП 0.00-1.45-69 «Правила безпеки при зберіганні, перевезенні та застосуванні сильнодіючих отруйних речовин», згідно вимог НПАОП 0.00-1.04-07 «Правила вибору та застосування засобів індивідуального захисту органів дихання». ТОВ "НАНО ФРЕШ" має в штаті трьох дезінфекторів та одного лікаря-дезінфекціоніста (на підтвердження інформації додаємо накази про призначення), вказаної кількості працівників достатньо для надання послуг за предметом закупівлі. Таким чином встановлені вимоги Замовника перешкоджають нам прийняти участь у процедурі закупівлі. Щодо лікаря-дезінфекціоніста. 1) Повідомляємо що предметом закупівлі є саме послуги з дератизації та дезінсекції (дератизація – це комплекс заходів для знищення гризунів (щурів, мишей, полівок та ін.); дезінсекція — комплекс профілактичних і винищувальних заходів для знищення і врегулювання кількості комах та захисту від них.). Тому, взагалі не зрозумілим є встановлення вимоги щодо наявності лікаря-дезінфекціоніста, оскільки до його повноважень належить проведення дезінфекційних заходів при різних групах інфекцій, зокрема, особливо небезпечних і карантинних, участь в проведенні протиепідемічних заходів у разі виникнення осередку інфекції, тощо. Враховуючи викладене, варто внести зміни до тендерної документації та вилучити відповідну вимогу, оскільки вона не відноситься до предмету закупівлі. 2) Лікар-дезінфекціоніст має вищу освіту (але не за спеціальністю "Медико-профілактична справа") та багаторічний досвід роботи на аналогічній посаді, постійно проходить навчання, тренінги для підвищення своєї кваліфікації, тому надання диплому за конкретною спеціальністю є штучним обмеженням. Як підтвердження додаємо диплом. Безпосередньо дискримінаційною умовою є конкретизація спеціальності "Медико-профілактична справа" за якою повинен бути отриманий диплом про освіту, а також позначення «диплом державного зразка». Повідомляємо, що у штаті ТОВ «НАНО ФРЕШ» є лікар-дезінфекціоніст – Ніколаєнко Галина Степанівна (наказ про призначення на посаду додається до скарги), яка у 1976 році закінчила Київський ордена Леніна державний університет імені Т.Г. Шевченка за спеціальністю «Біологія», що підтверджується Дипломом №А-ІІ 029110, у 2016 році отримала Посвідчення про проходження підвищення кваліфікації до Диплому №А-ІІ 029110 по спеціальності «Дезінфекційна справа» та має сертифікат лікаря-спеціаліста №1560 за спеціальністю «Дезінфекційна справа», чинний до 22.10.2026 року. Копії зазначених документів додаються до скарги. Таким чином вищеописані документи підтверджуються наявність у Скаржника лікаря-дезінфекціоніста з вищою освітою, але всупереч вимог тендерної документації Скаржник позбавлений права на участь у даній закупівлі через неправомірно встановлені Замовником вимоги щодо «диплому державного зразка» та «вищу освіту про освіту за спеціальністю "Медико-профілактична справа"». Виходячи з вищевикладеного, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Тендерної документації. Щодо інструктора-дезінфектора. 1) Скаржник звертає увагу, що послуги, які є предметом закупівлі виконуються дезінфектором. Наявність інструктора-дезінфектора не є обов’язковою вимогою згідно норм чинного законодавства України. ТОВ "НАНО ФРЕШ" має змогу виконати умови договору та надати послуги за наявності дезінфектора, без інструктора-дезінфектора. Дискримінаційною вимогою є надання для інструктора-дезінфектора - диплому державного зразка про медичну освіту. Інструктор-дезінфектор має освіту (але вищу та немедичну освіту) та багаторічний досвід роботи на аналогічній посаді, постійно проходить навчання, тренінги для підвищення своєї кваліфікації, тому надання диплому за конкретною спеціальністю є штучним обмеженням. Вважаємо за необхідне повідомити, що інструктор-дезінфектор – Блащук Віталій Ігоревич, що наявний у штаті Скаржника (наказ про призначення додається до даної Скарги) та діє відповідно до Посадової інструкції інструктора-дезінфектора, затвердженої наказом по підприємству Скаржника (зазначені документи додаються до даної Скарги). Відповідно до пункту 5 Розділу І Посадової інструкції інструктора-дезінфектора, Iнструктор-дезінфектор: повна загальна середня освіта або професійна (професійно-технічна) освіта або неповна вища освіта (молодший спеціаліст) або вища . Без вимог до стажу роботи. Інструктор-дезінфектор, який працює на підприємстві Скаржника має професійно-технічну освіту, що підтверджується Атестатом №5073, копія якого додається до даної скарги. Станом на дату подання скарги, на території України відсутній будь-який нормативно-правовий акт, який би передбачав наявність у інструктора-дезінфектора медичної освіти. Вимога щодо наявності диплому саме державного зразка також дискримінує Скаржника та позбавляє можливості бути визначеним учасником (а можливо й переможцем) даної процедури закупівлі. Виходячи з вищевикладеного, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Тендерної документації. Щодо водіїв. 1) ТОВ "НАНО ФРЕШ" має в штаті одного водія (на підтвердження інформації додаємо наказ про призначення), вказаної кількості достатньо для надання послуг за предметом закупівлі. Таким чином, встановлені Замовника вимоги щодо наявності 2 водіїв перешкоджають нам взяти участь у процедурі закупівлі. Як вбачається з даної Скарги, у Скаржника наявний всього один автотранспортний засіб, відповідно, необхідності наявності у Скаржника більше ніж однієї особи за посадою «водія» немає. 2) Замовником вказана дискримінаційна та безпідставна вимога щодо надання: свідоцтва про підготовку водія транспортних засобів, що перевозять небезпечні вантажі та свідоцтва про підготовку уповноваженого з питань безпеки перевезень небезпечних вантажів. Скаржник зазначає, що при перевезенні небезпечних вантажів автомобільним транспортом класифікація небезпечних вантажів здійснюється на підставі частини 2 ДОПНВ і критеріїв, розроблених Комітетом експертів ООН. В Україні також діє ДСТУ4500-3: 2006 вантажі небезпечні. Класифікація, який замінив однойменний ГОСТ 19433 88. ДСТУ 4500-3: 2008 "Вантажі небезпечні. Класифікація". Вимога, викладена у п.п. 2,4 та 2,5 суперечить нормативно-правовим актам, чинним на момент проведення закупівлі, в тому числі Закону України "Про перевезення небезпечних вантажів". Відповідно до статті 1 Закону залежно від ступеня впливу на довкілля або людину небезпечні вантажі повинні містити речовини, які віднесено до одного з класів небезпечних речовин, зокрема, клас 6.1 - токсичні речовини не містить в переліку засобів та речовин, які можуть використовуватися в заявленій сфері діяльності щодо Предмету закупівлі (відповідно до Коду та № небезпечності). Серед дезінфекційних засобів, зареєстрованих МОЗ України та дозволених для проведення робіт з дезінфекції, дезінсекції та дератизації також відсутні речовини та сполуки, які входять в перелік ДС ГУ 4500-3: 2008 "Вантажі небезпечні. Класифікація". Засоби, які мають державну реєстрацію МОЗ для проведення робіт з дезінфекції, дезінсекції, не відносяться до "Небезпечних вантажів" відповідно до Класифікатору ДСТУ 4500-3:2008. Відповідно до порядку видачі та оформлення свідоцтв про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів свідоцтво видається на всі транспортні засоби ЕХ/ІІ,ЕХ/ІІІ,РІ,АТ,МЕМи категорії N та О, які успішно пройшли обов'язковий технічний контроль та відповідають вимогам частини 9 ДОПНВ, які застосовуються до відповідного типу транспортних засобів з урахуванням відповідного типу транспортних засобів з урахуванням перехідних положень визначених у главі 1.6 та підрозділі 9.2.1.1 ДОПНВ. Для виконання предмету закупівлі не вимагається використання транспорту ЕХ/ІІ,ЕХ/ПІ,РІ,АТ,МЕМІІ (а це, вантажні фури, цистерни, змішувально-зарядні машини, транспортні засоби - батареї, транспортні засоби з багатоелементними газовими контейнерами більше 3 м3та подібні), а отже він не підлягає отриманню "свідоцтва на перевезення небезпечних вантажів" та проходження відповідного навчання водіїв. Замовник не обґрунтував необхідності встановлення наведеної вище умови та не довів, що для виконання предмету закупівлі вимагається використання транспорту ЕХ/ІІ,ЕХ/ПІ,РІ,АТ,МЕМІІ. Повідомляємо, що встановлення у тендерних документаціях на закупівлі послуг по предмету за кодом ДК 021:2015 90920000-2 Послуги із санітарно-гігієнічної обробки приміщень, вимог щодо наявності в Учасників свідоцтва про підготовку водія транспортних засобів, що перевозять небезпечні вантажі, крім того ще й свідоцтва про підготовку уповноваженого з питань безпеки перевезень небезпечних вантажів є проявом дискримінаційності, що неодноразово підтверджувалося практикою постійно діючої Адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема у рішенні №17302-р/пк-пз від 28.07.2021 згідно з яким встановлено наступне: Для виконання предмету закупівлі не вимагається використання транспорту ЕХ/ІІ, ЕХ/ІІІ, РІ, АТ, МЕМU (а це, вантажні фури, цистерни, змішувально-зарядні машини, транспортні засоби - батареї, транспортні засоби з багатоелементними газовими контейнерами більше 3 м3 та подібні), а отже він не підлягає отриманню "свідоцтва на перевезення небезпечних вантажів" та проходження відповідного навчання водіїв. Замовник не обґрунтував необхідності встановлення наведеної вище умови та не довів, що для виконання предмету закупівлі вимагається використання транспорту ЕХ/ІІ, ЕХ/III, РІ, АТ, МЕМU. Виходячи з вищевикладеного, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Тендерної документації. Щодо дезінфекторів. ТОВ "НАНО ФРЕШ" має в штаті трьох дезінфекторів (копії наказів про призначення додаються до даної Скарги), вказаної кількості працівників достатньо для надання послуг за предметом закупівлі. Таким чином встановлені вимоги Замовника перешкоджають нам прийняти участь у процедурі закупівлі. Виходячи з вищевикладеного, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Тендерної документації. Обґрунтуванням нашої позиції є аналогічна практика Постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, а саме рішення №17302-р/пк-пз від 28.07.2021 згідно з яким встановлено наступне: За таких умов, участь у Процедурі закупівлі зможуть взяти лише учасники, які мають не менше 2-ох лікарів-дезінфекціоністів, не менше 2-ох інструкторів-дезінфекторів та не менше 8 дезінфекторів, а також нададуть вищенаведені у Документації документи, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі Скаржника. 4. У додатку 1 Тендерної документації міститься перелік документів та інформації для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону "Про публічні закупівлі". Згідно з пунктом 2.1 додатку 1 Тендерної документації надається висновок психофізіологічної експертизи на працівників про відповідність професійним вимогам до виконання робіт. Стаття 5 Закону України "Про охорону праці" в контексті права на охорону праці під час укладання трудового договору визначає, що працівнику не може пропонуватися робота, яка за медичним висновком протипоказана йому за станом здоров'я. До виконання робіт підвищеної небезпеки та тих, що потребують професійного добору, допускаються особи за наявності висновку психофізіологічної експертизи. По-перше, на виконання цього закону Міністерство охорони здоров'я України та Державний комітет України по нагляду за охороною праці спільним наказом від 23.09.1994 №263/121, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 25.01.1995 №18/554 (із змінами і доповненнями, внесеними спільним наказом МОЗ України і Держнаглядохоронпраці від 06.06.1995 №102/85) затверджено Перелік робіт, де є потреба у професійному доборі. У даному наказі відсутня будь-яка інформація про необхідність отримання висновку під час надання послуг з дератизації та дезінсекції. По-друге, Державний комітет України по нагляду за охороною праці наказом від 26.01.2005 №15, зареєстровано Міністерстві юстиції України 15.02.2005 за №2231/10511, затвердив Перелік робіт з підвищеною небезпекою. У додатку 2 до Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.10.2011 №21107, (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 07.02.2018 №248) визначено Перелік видів робіт підвищеної небезпеки, а саме: 1. Виробництво (виготовлення), використання, переробка, зберігання, транспортування, застосування, утилізація та знешкодження вибухопожежонебезпечних і небезпечних речовин 1 і 2 класу небезпеки, горючих рідин, маса яких дорівнює або перевищує значення нормативів порогових мас, що визначені постановою Кабінету Міністрів України від 11 липня 2002 № 956 "Про ідентифікацію та декларування безпеки об'єктів підвищеної небезпеки" (Офіційний вісник України, 2002, № 29, ст. 1357). 2. Вибухові роботи та роботи, пов'язані з використанням енергії вибуху. 3. Утилізація зброї, звичайних видів боєприпасів та виробів ракетної техніки. 4. Газонебезпечні роботи та роботи у вибухопожежонебезпечних зонах. 5. Спорудження магістральних газопроводів, нафтопроводів і продуктопроводів (нафтопродуктопроводів, аміакопроводів, етиленопроводів тощо), систем газопостачання природного та зрідженого газу. 6. Підземні та відкриті гірничі роботи. Скаржник звертає увагу, що при наданні послуг, які закуповує Замовник, а саме: Послуги з дератизації та дезінсекції, відповідний код за ДК 021:2015 – 90920000-2 Послуги із санітарно-гігієнічної обробки приміщень не будуть виконуватися роботи підвищеної небезпеки, визначені у Додатку №2 Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.10.2011 р. №1107, (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 07.02.2018 р. №48) та тих, що потребують професійного добору. У зв'язку з тим, що роботи підвищеної небезпеки виконуватись не будуть та потреби у професійному доборі не існує, тому і немає потреби у Замовника вимагати від учасників закупівлі - висновки психофізіологічної експертизи. Усе вищеописане, також знаходить своє підтвердження у Листі Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України від 19.06.2014 року, у якому зазначається наступне: Аналізуючи зміст вищенаведених норм Закону України "Про охорону праці", потрібно відмітити два види робіт, які потребують наявність висновку психофізіологічної експертизи, а саме роботи підвищеної небезпеки та роботи, що потребують професійного добору (зазначений лист розміщений на веб-порталі Верховної ради України за посиланням: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/n0002811-14#Text , ідентифікатор документа: n0002811-14). Для Скаржника, як учасника, дана вимога є дискримінаційною, тому просимо зобов'язати Замовника внести зміни у тендерну документацію. 5. У додатку 1 Тендерної документації міститься перелік документів та інформації для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону "Про публічні закупівлі". Згідно з пунктом 2.1 додатку 1 Тендерної документації надаються сертифікати про проходження навчання з внутрішнього аудиту та методи захисту об’єктів від шкідників –"спеціаліст песть контролю" та відповідні посвідчення доданих сертифікатів. Пест контроль - це комплекс заходів щодо обмеження чисельності шкідників (зниження чисельності шкідників до допустимого рівня) на певній території. Пест контроль — це науково-обґрунтована технологія впливу на співтовариства тварин-шкідників, з метою обмеження їх чисельності та/або запобігання шкоди, яку вони завдають. Отже, надання сертифікату "спеціаліст пест контролю" та відповідних посвідчення є логічним та відповідає предмету закупівлі. В той час, Замовником встановлено вимогу щодо надання сертифікату про проходження навчання з внутрішнього аудиту. В свою чергу, внутрішній аудит означає оцінювальну діяльність служби, створеної суб'єктом господарювання. До функцій внутрішнього аудиту входять, зокрема, перевірка, оцінювання та моніторинг відповідності й функціонування систем бухгалтерського обліку та внутрішнього контролю. Слід зазначити, що у тендерній документації відсутнє визначення внутрішнього аудиту та не конкретизовано, що саме за сертифікат повинен надаватися у складі тендерної пропозиції, тому виходячи з вищевикладеного, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Тендерної документації. 6. Відповідно до пункту 1 розділу 3 Тендерної документації тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про загальну вартість пропозиції, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), шляхом завантаження необхідних документів через електронну систему закупівель, що підтверджують відповідність вимогам, визначеним замовником: інформацію про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам - згідно Додатку 2 до тендерної документації. У додатку 2 до тендерної документації встановлено технічні вимоги до послуг з дератизації та дезінсекції та зазначено серед іншого у пункті 2 наступне: Учасник гарантує забезпечити працівників брендованим автотранспортом в кількості – 2 одиниць (для підтвердження надати фотофіксації). ТОВ "НАНО ФРЕШ" зазначає, що Замовником встановлено дискримінаційну вимогу по відношенню до Скаржника щодо наявності брендованого автотранспорту в кількості – 2 одиниць. Звертаємо увагу, що у власності ТОВ "НАНО ФРЕШ" є один автомобіль – RenaultLogan (загальний легковий універсал-В), якого достатньо для перевезення засобів, які необхідні під час надання послуг за предметом закупівлі. Зазначений автомобіль не є «брендованим» на підтвердження чого додаємо копію Протоколу перевірки технічного стану транспортного засобу №00751-04304-21 який містить фотозображення автомобіля, наявного у Скаржника. Наявний у Скаржника транспортний засіб, який планується використовуватися під час надання послуг не є брендованим, оскільки таке брендування призведе до додаткових витрат та фактично не має ніякого впливу на якість надання послуг. В той же час Замовник не вказує якими нормами законодавства встановлено обов’язкове використання такої символіки, не обґрунтовує належним чином встановлення такої вимоги, чим ставить Скаржника у нерівні умови відносно учасника, який має орендований автотранспорт. Для Скаржника, як учасника, дана вимога є дискримінаційною, тому просимо зобов'язати Замовника внести зміни у тендерну документацію. 7. У додатку Додаток 2 до тендерної документації встановлено технічні вимоги до послуг з дератизації та дезінсекції. Згідно з пунктом 4 додатку 2 Тендерної документації забезпечити ефективність та якість дезінфекційних, дератизаційних, дезінсекційних заходів. Учасник гарантує якість послуг,що надаються і підтверджує якість відповідними сертифікатами ISO 9001, ISO 14001, ISO 45001 та ДСТУ EN16636:2015. Звертаємо увагу, що Замовник закуповує саме: Послуги з дератизації та дезінсекції, відповідний код за ДК 021:2015 – 90920000-2 Послуги із санітарно-гігієнічної обробки приміщень, тому дискримінаційним є підтвердження якості надання дезінфекційних заходів, які не є предметом закупівлі. ТОВ "НАНО ФРЕШ" зазначає, що має сертифікати ISO 9001, ISO 14001 та ДСТУ EN16636:2015 (як підтвердження додаємо вказані сертифікати). По-перше, у тендерній документації встановлено вимогу щодо гарантії якості послуг, що надаються відповідними сертифікатами у тому числі ДСТУ EN16636:2015. Однак, вказаний сертифікат надається не на конкретні послуги, а видається підприємству. По-друге, дискримінаційною по відношенню до нас є вимога щодо надання сертифікату ISO 45001. ISO 45001 - це міжнародний стандарт, який встановлює вимоги до системи управління охороною здоров'я і безпекою праці і дає 7 рекомендації з побудови системи, спрямованої на запобігання травматизму та підтримання загальної безпеки праці на підприємстві. Система управління охороною праці та виробничої безпеки визначає структуру, за допомогою якої підприємство забезпечує безпеку праці. Вона являє собою набір правил, політик, процесів, планів і практик щодо запобігання небезпек для здоров'я співробітників і мінімізує ризики на робочому місці. З 01 січня 2018 року на території України скасовано обов’язкову сертифікацію, та на теперішній час діє виключно добровільна сертифікація. Добровільна сертифікація – це підтвердження відповідності продукції чи послуг на добровільній основі будь-яким вимогам нормативного документа (ТУ) по вибору заявника. Таким чином, вказаний сертифікат не є обов’язковим для учасників. За таких умов, ТОВ "НАНО ФРЕШ" не має можливості отримати сертифікат ISO 45001 до кінцевого терміну подання пропозицій. Для Скаржника, як учасника, дана вимога є дискримінаційною, тому просимо зобов'язати Замовника внести зміни у тендерну документацію. 8. Про наявних невідповідностей у тендерній документації щодо строку дії тендерних пропозиції. Відповідно до пункту 4 Розділу 3 тендерної документації, Тендерні пропозиції вважаються дійсними протягом 120 (ста двадцяти) днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій. При цьому, Додатком 3 до тендерної документації передбачена необхідність подання Учасниками заповненої тендерної форми «Пропозиція». Згідно з пунктом 2 вказаної тендерної форми, Замовником передбачене формулювання «Ми погоджуємося дотримуватися умов цієї пропозиції протягом 120 календарних днів з дня розкриття тендерних пропозицій». Наголошуємо, що дата кінцевого строку подання пропозиції у відкритих торгах не може збігатися з датою розкриття тендерних пропозицій. Повідомляємо, що зазначене порушує права Скаржника, зокрема в частині неможливості визначення конкретного строку дії тендерної пропозиції, що впливатиме, зокрема на строк дії забезпечення тендерних пропозицій, можливість здійснення подальшої господарської діяльності, повністю усвідомлюючи початок і закінчення дії тендерної пропозиції Скаржника у межах даної процедури закупівлі. Зазначене підтверджується Практикою постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг порушення законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема у Рішенні №12670-р/пк-пз від 04.06.2021 року (номер оголошення UA-2021-04-27-005204-c, Скаржник: ТОВ "ЕКСПЕРТ112") відповідно до якого Органом Оскарження було підтверджено факт неправомірності дій Замовника при встановлені аналогічних вищеописаних вимог. Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів: - тендерна документація, яка затверджена рішенням Уповноваженої особи Протокол № 4.4.2022 від 11 січня 2022 року; - накази працівників (водія, дезінфекторів, інструктора-дезінфектора, лікаря-дезінфекціоніста); - документи про освіту працівників (дипломи, атестати, посвідчення); - сертифікати ISO 9001, ISO 14001, ISO 45001 та ДСТУ EN16636:2015; - аналогічні рішення Постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель. Встановлення Замовником вимог, які завідомо неможливо виконати учаснику, є порушенням Закону, а також є дискримінаційним по відношенню до Скаржника та інших учасників. Виходячи з вищевикладеного, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Тендерної документації. Внесення відповідних змін в умови тендерної документації дозволить усунути дискримінаційні вимоги по відношенню до Скаржника, та які порушують його права визначені Законом. Зауважуємо, що ТОВ "НАНО ФРЕШ" має багаторічний досвід надання аналогічних послуг, також має достатню кількість кваліфікованих працівників, обладнання та матеріально-технічної бази, що дозволить якісно та вчасно виконати всі умови договору, який буде укладено за результатами проведення процедури закупівлі. Зазначені вище вимоги тендерної документації перешкоджають ТОВ "НАНО ФРЕШ" приймати участь у закупівлі, що порушує наші права та законні інтереси, а також штучно звужують коло учасників. Неналежні дії Замовника призводять до порушення прав Скаржника на його дискримінацію виходячи з вищевикладеного та керуючись статтею 18 Закону України "Про публічні закупівлі" ПРОСИМО 1. Прийняти скаргу ТОВ "НАНО ФРЕШ" до розгляду. 2. Провести перевірку викладених фактів. 3. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі. 4. Зобов’язати комунальне підприємство Комунальне підприємство "Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Оболонського району м. Києва" внести зміни в тендерну документацію, з метою усунення дискримінаційних умов по відношенню до скаржника, а також умов, що обмежують конкуренцію. Директор ТОВ "НАНО ФРЕШ" КЕП Цю Скаргу надано в формі електронного документа та підписано шляхом накладання кваліфікованого електронного підпису відповідно до Закону України "Про електронні довірчі послуги".
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 03.02.2022 12:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 25.01.2022 15:50
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 07.02.2022 15:37
Дата виконання рішення Замовником: 10.02.2022 10:43
Коментар замовника щодо усунення порушень: ПОСТІЙНО ДІЮЧА АДМІНІСТРАТИВНА КОЛЕГІЯ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ вул. Митрополита В. Липківського, 45, м. Київ, 03680 Про виконання Рішення від 03.02.2022 №2280-р/пк-пз Комунальне підприємство «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Оболонського району м. Києва» (надалі - КП «Керуюча компанія») на підставі рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з рогляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 03.02.2022 № №2280-р/пк-пз щодо закупівлі № UA-2022-01-12-001215-b Послуги з дератизації та дезінсекції у житлових будинках Оболонського району міста Києва, код за ДК 021-2015 – 90920000-2 - Послуги із санітарно-гігієнічної обробки приміщень внесено зміни до тендерної документації. Додаток : Перелік змін 28 арк. Уповноважена особа КП «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Оболонського району м. Києва» Тетяна БЕРЕЗОВЧУК
Автор: ТОВ "НАНО ФРЕШ", Тихонов Олександр Олександрович 380685960820 nanofresh@ukr.net