-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Послуги з фізичної охорони приміщень ДУ «ТМО МВС України по Чернівецькій області» за адресою: м.Чернівці, вул. Героїв Майдану, 228 (код ДК 021: 2015 «Єдиний закупівельний словник» - 79710000-4 Охоронні послуги
Закупівля здійснюється на очікувану вартість
Торги не відбулися
342 310.78
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 711.55 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 711.55 UAH
Період оскарження:
12.01.2022 14:32 - 24.01.2022 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Необгрунтовані вимоги, які дискримінують учасників торгів
Номер:
633c53e5384d4787a7f5d5de4183f007
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-01-12-003625-a.c1
Назва:
Необгрунтовані вимоги, які дискримінують учасників торгів
Вимога:
Необгрунтовані вимоги,
які дискримінують учасників торгів.
Замовник в додатку № 1 «Технічні завдання … п. 1 вимагає, що учасник повинен мати досвід роботи на ринку охоронних послуг не менше 5 років.
А , як бути у випадку коли учасник - власник має дві і більше охоронних фірм , які надають послуги по 17-20 років, а вирішив подати фірму для участі в торгах яка утворена 2 - 3 роки назад???
В п. 2 додатку № 1 Замовник вимагає від учасників власні групи реагування, а в п. 3 - мати цілодобовий, власний пульт централізованого спостереження. Це абсурд !!!! Заплановані торги Замовником стосуються фізичної охорони об'єкта , а не охорони об'єкта за допомогою пульта централізованого спостереження. Методи реагування учасника торгів на сповіщення з постів охорони є його прерогативою. Маючи діючу цілодобову диспетчерську службу з черговим нарядом реагування на автотранспорті, який займається тільки реагуванням на сповіщення з постів фізичної охорони, допомогою в разі необхідності несучим службу охоронникам, контролем за якістю їхньої роботи, вирішує всі виниклі питання, завдання, які Замовник на його думку хотів би покласти на групи реагування. Згідно Ваших вимог, такі фірми які не мають пультів централізованого спостереження та груп реагування пульта централізованого спостереження, не можуть прийняти участі в торгах, а якщо будуть приймати участь їхні пропозиції можуть бути відхилені навіть маючи найбільш вигідну економічну ціну, а згідно оцінки тендерної пропозиції єдиним критерієм оцінки процедури є ціна ( Питома вага критерію -100% ) Це ДИСКРИМІНАЦІЯ і порушення всіх діючих норм законодавства!!!
Проводячи відкриту та прозору процедуру потрібно грати по її правилам та вимогам закону, бо такі вимоги наводять на думку, що Замовник хоче бачити переможцем конкретного учасника, якого Замовник обрав завчасно.
В додатку № 5 п. 10 тендерної документації Замовник вимагає, що транспорт реагування повинен бути обладнаний у відповідності до Закону України «Про охоронну діяльність (обладнаний засобами радіотехнічного зв'язку, кольографічними схемами та написами які засвідчують належність до учасника. Відповідними світловими сигналами пристроями жовтого (оранжевого) кольору (надати скановані копії дозволів на встановлення видані сервісними центрами МВС України) та звуковими сигналами у порядку, визначеному МВС України).
Вимоги вищезазначеного пункту не мають ніяких відношень до фізичної охорони об'єктів і автоматично відсіває учасників, які займаються фізичною охороною всіх форм власності, є елементом нездорової конкуренції, дискримінує інших учасників, грубо порушує вимоги Закону України «Про публічні закупівлі»
В п. 3.1 додатку № 3 тендерної документації Замовник вимагає надати довідку в довільній формі досвіду виконаних аналогічних договорів у період з 2019-2021р.
Рахуємо за доцільне, що в перелік таких договорів мали би бути включені тільки ті договора, що діють на момент проведення торгів та пролонговані на 2022р. Це б доводило, що учасник виконав в повному обсязі вимоги клієнта згідно договору, якісно виконував свої обов'язки по охороні майна та клієнт не має претензії до охоронної фірми, не має сумніву у професійних якостях всіх співробітників та керівного складу учасника та має намір на подальшу співпрацю.
Не є доречним і п. 4 додатку № 5 надавати витяг з Єдиного Державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, виданий не пізніше двомісячної давнини відносно дати аукціону, коли немає ніяких змін в реєстраційних документах з моменту діяльності охоронного підприємства учасника.
Для проведення прозорих, не заангажованих, чесних торгів, дотримуючись рівних прав всіх учасників, виключення сумніву нездорової конкуренції, дискримінації учасників, наполягаємо всі вищезазначені вимоги виключити з тендерної документації та згідно законодавства внести зміни до тендерної документації.
Звертаю Вашу увагу, що вразі не прийняття заходів по внесенню поправок, залишаєм за собою право на оскарження Вашої тендерної документації.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
13.01.2022 17:16
Вирішення:
Шановний Учаснику! На вашу вимогу повідомляємо, що під час складання тендерної документації Замовник керувався вимогами Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), та іншими нормативно-правовими актами у сфері публічних закупівель, у сфері охоронної діяльності та бюджетних установ.
Враховуючи вимоги пункту 31 частини1 статті 1 Закону, тендерна документація розробляється та затверджується Замовником і має містити відомості, визначені ч. 2 ст. 22 Закону, зокрема, один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.
Вимогами ч. 1 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі», визначено, Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.
Згідно частини 2 ст. 16 Закону Замовник може встановлювати такі кваліфікаційні критерії: наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
При цьому, слід зазначити, що тендерна документація може містити як весь перелік таких критеріїв, так і один або декілька. Замовник самостійно визначає перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх кваліфікаційним критеріям та зазначає такий перелік у тендерній документації
З огляду на викладене, інформуємо по кожній із зазначених Вами вимог:
1. Щодо 5-річного досвіду роботи на ринку охоронних послуг
Як зазначено вище, ч. 2 статті 16 Закону Замовникові надано право встановлювати такий кваліфікаційний критерій до учасника як наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання, та досвід роботи.
З огляду на те, що майно Замовника є державною власністю, а Замовник є державним закладом охорони здоров’я, де зберігаються лікарські засоби та дороговартісне медичне обладнання, а також здійснюється лікування стаціонарних хворих, у Замовника є потреба, щоби послуги охорони надавались досвідченими працівниками Суб’єкта охоронної діяльності, який має досвід роботи на ринку охоронних послуг не менше як 5 років.
З іншого боку така вимога не порушує Ваших прав і законних інтересів, оскільки з Вашої заяви випливає, що Ви маєте суб’єкти надання охоронних послуг з досвідом більше 5-ти років. Та для можливості залучення в процесі закупівлі більшої кількості учасників, Замовником будуть внесені зміни до тендерної документації.
2. Щодо наявності у учасника груп реагування та пульта централізованого спостереження
Як зазначено вище, ч. 2 статті 16 Закону Замовникові надано право встановлювати такий кваліфікаційний критерій до учасника як наявність в учасника процедури закупівлі матеріально-технічної бази та технологій.
Предметом цієї закупівлі є охоронні послуги, які спрямовані на забезпечення належної охорони майна Замовника.
Відповідно до статті 6 Закону України «Про охоронну діяльність» охорона майна та фізичних осіб забезпечується персоналом охорони шляхом здійснення різних заходів, у тому числі шляхом використання пунктів централізованого спостереження, технічних засобів охорони, транспорту реагування.
Тобто, такі заходи як використання пунктів централізованого спостереження, технічних засобів охорони та транспорту реагування передбачено чинним законодавством.
З огляду на те, що майно Замовника є державною власністю, яке розміщено на значній території, а Замовник є державним закладом охорони здоров’я, де зберігаються лікарські засоби та дороговартісне медичне обладнання, а також здійснюється лікування стаціонарних хворих, та з метою забезпечення якісного реагування на можливі протиправні дії у Замовника є потреба, щоби охоронники, які здійснюватимуть охорону в рамках договору про закупівлю, були забезпечені додатковими засобами безпеки, зокрема засобами зв'язку з диспетчерською службою та засобами ручної тривожної сигналізації з виходом на пульт централізованого спостереження Виконавця.
Про це зазначено в проекті договору про закупівлю в розділі «Предмет договору» (пункт 1.6).
Така потреба необхідна для того, щоби у випадку неможливості охороником самостійно припинити протиправні дії щодо майна Замовника, такий охоронник мав би цілодобову технічну можливість передати терміновий сигнал тривоги Суб’єктові охоронної діяльності, що надає охоронні послуги, на пульт централізованого спостереження, а цей Суб’єкт охоронної діяльності, у свою чергу, – у найкоротші строки відреагувати на такий сигнал тривоги та направити транспорт реагування.
Вимога щодо наявності у Суб’єкта охоронної діяльності у такому випадку транспорту реагування чітко визначена пунктом 19 затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18 листопада 2015 р. № 960 Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності.
В свою чергу, вимоги щодо обов’язкового обладнання Суб’єктами охоронної діяльності транспорту реагування засобами радіотехнічного зв’язку, кольорографічними схемами (написами), світловими та звуковими сигналами, чітко визначено частиною 5 статті 6 Закону України «Про охоронну діяльність» та пунктом 12 зазначених вище Ліцензійних умов. Таке обладнання здійснюється згідно Порядку обладнання транспорту реагування суб'єкта охоронної діяльності засобами радіотехнічного зв'язку, кольорографічними схемами (написами), світловими та звуковими сигналами, затвердженому наказом МВС України від 18.04.2013 №375.
Слід додати, що Замовник у даному випадку потребує охоронної послуги саме у такому комплексному вигляді: наявність фізичного поста, забезпечення цього поста засобами зв'язку з диспетчерською службою та засобами ручної тривожної сигналізації з виходом на пульт централізованого спостереження Виконавця, та можливість при потребі своєчасного виїзду транспорту реагування, який відповідає вимогам чинного законодавства.
Зменшувати цей обсяг послуги Замовник не вбачає підстав, а Учасники, в свою чергу, можуть включити додаткові витрати, пов’язані з наданням охоронної послуги, до її загальної вартості.
3. Щодо наявності у учасника аналогічних договорів
Як зазначено вище, ч. 2 статті 16 Закону Замовникові надано право встановлювати такий кваліфікаційний критерій до учасника як наявність в учасника процедури закупівлі документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Для такого документального підтвердження Замовник у складі тендерної пропозиції просить надати відповідну інформацію про такий досвід за період 2019-2021 р.р.
Інформація про досвід виконання аналогічних договорів у визначений період вважається Замовником цілком достатнім, і звуження цього періоду за вимогою скаржника тільки роком, в якому проводяться торги, є необґрунтованим і може містити явні ознаки дискримінаційних дій.
До того ж Замовником вимагається інформація (відгуки контрагентів) про виконання умов Договору (у тому числі повне чи неповне), що практично не може бути обґрунтовано надано по договорах, дію яких не закінчено.
Таким чином, письмові вимоги про внесення змін до тендерної документації, що були предметом розгляду, можуть бути задоволені частково.
Замовником до тендерної документації будуть внесені відповідні зміни 18.01.2022 року..
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
18.01.2022 17:27