-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Пальне:Бензин А-92 в талонах, Бензин А-95 в талонах, Дизельне паливо в талонах, Газ в талонах
Торги не відбулися
1 458 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 14 580.00 UAH
мін. крок: 1% або 14 580.00 UAH
Період оскарження:
12.01.2022 10:34 - 22.02.2022 00:00
Скарга
Виконана замовником
СКАРГА
Номер:
d8bee9d4d776422fa77531af69000c70
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-01-12-001053-a.b2
Назва:
СКАРГА
Скарга:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати Замовника вилучити дискримінаційні умови тендерної документації шляхом вилучення вимог: «Надання копії договорів оренди АЗС та/або копію іншого документу, який підтверджує право користування АЗС на яких буде здійснюватися заправлення автотранспорту Замовника»;
3. Зобов’язати Замовника вилучити дискримінаційні умови тендерної документації шляхом виправлення вимоги щодо підтвердження відсутності підстав для відмови учаснику в участі у процедури закупівель у ч. 5 та ч. 6 ст. 17 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Пов'язані документи:
Учасник
- СКАРГА.pdf.asice.zip 21.01.2022 12:00
- СКАРГА.docx 21.01.2022 12:00
- АМКУ 09.04.2020.pdf 21.01.2022 12:00
- Договір с Лівайн.pdf 21.01.2022 12:00
- Договір з ЄВРО СМАРТ ПАУЕР.pdf 21.01.2022 12:01
- Договір з ЄВРО СМАРТ ПАУЕР.pdf 21.01.2022 12:01
- Рішення від 25.01.2022 № 1457.pdf 25.01.2022 15:08
- Інформація про резолютивну частину рішення від 03.02.2022 № 2284.pdf 04.02.2022 15:44
- Рішення від 03.02.2022 № 2284.pdf 08.02.2022 09:41
- БУВРП_20220126_152812.pdf 26.01.2022 15:30
Дата прийняття скарги до розгляду:
21.01.2022 14:12
Дата розгляду скарги:
03.02.2022 12:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
25.01.2022 15:09
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
08.02.2022 09:41
Дата виконання рішення Замовником:
18.02.2022 09:14
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення АМКУ виконано.
Вимога
Відхилено
ВИМОГА
Номер:
47224df358b14bdf88ba62aaa227ee2b
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-01-12-001053-a.b1
Назва:
ВИМОГА
Вимога:
П.8.1. Додатку 5 до тендерної документації зазначено, що у разі, якщо «Учасник здійснює перепродаж предмету закупівлю (талонів на бензин) та є партнером власника (емітента) товару (талонів на бензин), що закуповується Замовником у складі тендерної пропозиції надаються:
- копії договорів оренди АЗС та/або копію іншого документу, який підтверджує право користування АЗС на яких буде здійснюватися заправлення автотранспорту Замовника»
Учасник планує запропонувати партнерські АЗС, але виконання зазначеної вимоги неможливо так як ми співпрацюємо не з власниками або орендарями АЗС, а з партнером який є емітентом талонів. Право якісної заправки автотранспорту замовника буде підтверджуватися партнерськими договорами та гарантіями відпуску палива, які може надати Учасник у складі своєї пропозиції.
Вимагаючи від учасників наявність партнерських відносин саме з користувачем або орендарем АЗС - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), зокрема «недискримінація учасників».
Вважаємо, що зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною, оскільки у випадку, якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через власну мережу АЗС партнера, а через мережі АЗС компаній емітентів талонів партнерів, то вимога тендерної документації про те, що партнер повинен мати власні або орендовані АЗС фактично унеможливлюватиме виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через партнерську мережу АЗС. Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише партнери - власники мереж АЗС, які пропонують виключно свою мережу АЗС.
Учасники які не мають відносин саме з партнерами орендарями (користувачами) АЗС – фактично не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації.
У разі вилучення дискримінаційної вимоги більша кількість учасників зможуть брати участь у закупівлі Замовника та здатні створити конкуренцію, а отже значно по меншій ціні робити поставки, що призведе до економії бюджетних коштів Замовника. Таким чином, відбудеться дотримання одного із основоположних принципів здійснення публічних закупівель, а саме: максимальна економія, ефективність та пропорційність (п. 2 ч.1 ст. 5 Закону).
В своїх Рекомендаціях від 09.04.2020 № 17-рк, Антимонопольним комітет України зазначив, що: «Разом із тим поставку замовнику нафтопродуктів суб’єкти господарювання можуть здійснювати з використанням карток, талонів тощо на пальне. У таких випадках продавець нафтопродуктів має право залучати необхідну кількість третіх осіб – підприємств, які мають відповідні права на експлуатацію АЗС (необхідних площ АЗС) і на виконання договірних відносин з продавцем забезпечують фактичну передачу (видачу) товару покупцю при пред’явленні останнім картки на пальне. Відтак продаж нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо на пальне не передбачає наявності в партнера-продавця розгалуженої системи саме власних або орендованих АЗС, а здійснюється через партнерські АЗС. Тобто, відпуск нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо, емітентом яких є потенційний учасник, не впливає на якість нафтопродуктів, а також на можливість та якість обслуговування на АЗС».
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
17.01.2022 15:43
Вирішення:
Роз`яснення замовника
Шановний учасник. Нами було розглянуто вашу вимогу щодо умов тендерної документації на закупівлю. За результатом розгляду повідомляємо, що в тендерній документації не встановлено жодної дискримінаційної умови. Вами не надано аргументованих доводів для задоволення даної вимоги. Відповідно до Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України Наказ Мінпаливенерго України, Мінтрансзв'язку України, Мінекономіки України, Держспоживстандарту України 20.05.2008 N 281/171/578/155 «Талон - спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому». Аналізуючи вищевикладену норму можна зробити висновок, що талон як засіб для отримання відповідної кількості пального, певної марки придбаний раніше за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу породжує певні правовідносини та встановлює зобов’язання між суб’єктами право, а саме продавцем талону та його покупцем. Так у продавця виникає обов’язок здійснити відпуск пального покупцю за пред’явленим ним талоном. Слід зауважити, що такі правовідносини виникають саме між покупцем та продавцем талонів, в звязку з тим, що талон не є засобом розрахунку та платіжним засобом, а є фактично засобом контролю відпуску раніше придбаного пального. Придбані учасником у власників мереж талони для подальшої передачі Замовнику не породжують між Замовником та власником мережі АЗС правовідносин та зобов’язань один перед одним. З точки зору власника та емітента талону певної мережі покупцем(споживачем) залишається виключно покупець талонів, а ні особа якій вони передані, що в свою чергу позбавляє Замовника певних прав у відносинах з власником мережі. Крім того, учасник не довів, що не має можливостей емітувати власні талони та укладення договорів щодо відпуску пального за ними. Враховуючи вищевказане, у задоволені вимоги відмовлено.
Статус вимоги:
Відхилено