-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Охоронні послуги
Завершена
2 500 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 2% або 50 000.00 UAH
мін. крок: 2% або 50 000.00 UAH
Період оскарження:
11.01.2022 16:05 - 23.01.2022 00:00
Скарга
Скасована
Скарга щодо відхилення і на переможця
Номер:
e20c59d1c8cd4bd8b73797dddd511c9e
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-01-11-005505-a.b3
Назва:
Скарга щодо відхилення і на переможця
Скарга:
Скарга до АМКУ
ПП "АЯКС 54"
Пов'язані документи:
Учасник
- Оскарження АМКУ.pdf 14.02.2022 15:25
Причина:
Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування:
14.02.2022 15:27
Вимога
Є відповідь
Оскарження дискваліфікації
Номер:
54e60b6b37f94b0b81938f43d087b9de
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-01-11-005505-a.c2
Назва:
Оскарження дискваліфікації
Вимога:
Скарга щодо відхилення та на переможця
Відповідно до Тендерної документації «Єдиним критерієм оцінки згідно даної процедури відкритих торгів є ціна (питома вага критерію – 100%)».
28.01.2022 р. електронною системою закупівель на основі критерію і методики оцінки, зазначених у цій Тендерній документації, та шляхом застосування електронного аукціону, найбільш економічно вигідною тендерною пропозицією було визнано пропозицію учасника ПП «АЯКС 54» - 1`951`548,00 грн. без ПДВ. За результатами розгляду пропозиції ПП «АЯКС 54», Замовником було прийнято рішення про відхилення найбільш економічно вигідної пропозиції ПП «АЯКС 54» (протокол №04-т від 02.02.2022 року).
Відповідно до абзацу 3 частини 8 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі»: Скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом 10 днів з дня, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.
ПП «АЯКС 54» реалізує своє право на подання скарги, керуючись даною нормою.
У Протоколі відхилення Замовник зазначає, що під час розгляду на відповідність вимогам, визначеним в Тендерній документації пропозиції ПП «АЯКС 54» було встановлено:
1). ПП «АЯКС 54» не було надано копії свідоцтв з додатками про присвоєння (підвищення) робітничої кваліфікації «охоронник» державного зразку охоронників.
2). Лист-підтвердження №28 від 25.01.2022 року ПП Охоронної агенції «Оріон» не підписаний директором Прокопенко Н.С. та не завірений.
3). Наказ ПП «АЯКС 54» №15 від 22.06.2020 року не підписаний директором Кожокар О.К. та не завірений.
4). Відсутній наказ про прийняття на роботу або копія трудової книжки відносно охоронців Петращук С.І. та Побережник М.М..
Причиною відхилення пропозиції ПП «АЯКС 54» Замоником вказано невідповідність умовам технічної специфікації Тендерної документації. Дана теза не відповідає дійсності та не має підгрунтя.
Пояснюємо:
Умови технічної специфікації містяться в Додатку №1 до Тендерної документації «ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ». У жодному пунткті даного Додатку не міститься жодної із зазначених Замовником причин дискваліфікації тендерної пропозиції ПП «АЯКС 54». Звертаємо Вашу увагу, що нами було завантажено ВСІ документи, які вимагав Замовник у Додатку №1 до Тендерної документації «ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ».
Щодо відсутності Наказу про прийняття на роботу або копій трудової книжки відносно охоронців Петращук С.І. та Побережник М.М. зазначаємо та звертаємо Вашу увагу, що даний Наказ міститься на ст.19 завантаженого учасником ПП «АЯКС 54» файлу під назвою «Наявність працівників відповідної кваліфікації». Тобто дана причина дискваліфікації є також не обгрунтованою та такою, що не відповідає дійсності.
Щодо наступних причин дискваліфікації пропозиції ПП «АЯКС 54».
Стаття 16 «Кваліфікаційні критерії процедури закупівлі» Закону України «Про публічні закупівлі» чітко регламентує наступні положення:
1. Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.
2. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Лист-підтвердження №28 від 25.01.2022 року ПП Охоронної агенції «Оріон», вимога щодо надання якого міститься в Додатку №2 до Тендерної документації «Перелік документів, які надаються учасником для підтвердження відповідності тендерної пропозиції кваліфікаційним критеріям та іншим вимогам», а саме в п.3.11. Розділу ІІІ даного Додатку «Інформація про наявність транспортних засобів», являється документом на підтвердження п.1 ч.2. ст.16 Закону України «Про публічні закупівлі».
Копії свідоцтв та Наказ ПП «АЯКС 54» №15 від 22.06.2020 року про прийняття на роботу працівників ПП «АЯКС 54» Бойчука О.В., Пенерджі-Бугель Р.Б. та Тихоліза І.В., вимога щодо надання яких міститься в п.1.4. Додатку №2 до Тендерної документації «Перелік документів, які надаються учасником для підтвердження відповідності тендерної пропозиції кваліфікаційним критеріям та іншим вимогам» являються документами на підтвердження п.2 ч.2. ст.16 Закону України «Про публічні закупівлі».
Згідно із ч. 16 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі», якщо Замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель в документах: 1) що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону; 2) на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю. Замовник повинен надавати учаснику можливість усунути невідповідності. Це не право, а безпосередній обов’язок – уважно та ретельно перевіряти тендерну пропозицію і у випадку виявлення невідповідностей надавати учаснику час на їхнє усунення.
Позиція Органу оскарження в цьому питанні, починаючи з травня 2020 року та до січня 2021 року, є сталою, впевненою та непохитною. В сотнях своїх рішень, що стосуються питання дозавантаження нових документів, яких не було у складі пропозиції, АМКУ чітко і беззаперечно зазначає – так, це право учасника, а замовник зобов’язаний надати відповідну можливість.
Відповідно до позиції АМКУ, якщо учасник подав хоч якісь документи в частині підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям та/або права підпису, він має безумовне право виправити помилки в цій частині, зокрема шляхом завантаження документів, яких не вистачає. Якщо згідно з рішенням АМКУ у тендерній пропозиції учасника наявні невідповідності в документах, щодо яких передбачено право виправлення, Замовник зобов’язаний надати такому учаснику право їх виправити.
Маємо ситуацію, коли Замовник відхиляє ПП «АЯКС 54» через підстави, на усунення яких він був, згідно із Законодавством, зобов’язаний надати нам право протягом 24 годин їх виправити.
Враховуючи вищевикладене: рішення Замовника щодо відхилення пропозиції ПП «АЯКС 54», в цій частині, є незаконним, тому ми просимо його скасувати.
Щодо переможця закупівлі ПП «СКОРПІОН-СБЛ», виникає питання, чому Замовник прийняв пропозицію, яка не відповідає багатьом вимогам Тендерної документації, починаючи від тих самих свідоцтв (невідповідність розряду, частина є нечитабельною) і закінчуючи невідповідністю транспорту реагування ПП «СКОРПІОН-СБЛ» Закону України «Про охоронну діяльність», Ліцензійним вимогам та Порядку обладнання транспорту реагування суб'єкта охоронної діяльності засобами радіотехнічного зв'язку, кольорографічними схемами (написами), світловими та звуковими сигналами.
З огляду на вищезазначене, вважаємо, що Замовник не об’єктивно та упереджено оцінив пропозицію ПП «АЯКС 54», яка до слова є економічно вигіднішою на 448 452,00 грн..
Вважаємо що Замовник при оцінці пропозиції ПП «АЯКС 54» порушив наступні принципи здійснення закупівель встановлених ч.1 ст.5 ЗУ «Про публічні закупівлі»: Об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Отже, Замовник порушив наступні норми законодавства:
- Стаття 31 Закону України «Про публічні закупівлі», на підставі якої була відхилена пропозиція ПП «АЯКС 54».
- Стаття 164-14 КУпАП, зокрема відхилення тендерних пропозицій на підставах, не передбачених законом або не у відповідності до вимог закону (безпідставне відхилення).
Всі вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до неправомірного відхилення пропозиції ПП «АЯКС 54», що в свою чергу призвело до порушення його майнових прав, чия пропозиція є найбільш економічно вигідною та містить несуттєві невідповідності, на усунення яких учасник «АЯКС 54» мав законне право.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що ПП «АЯКС 54» є Учасником відповідної процедури та реально претендує на визнання його пропозиції як найкращої та укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того ПП «АЯКС 54» є реальним учасником ринку надання охоронних послуг вже більше 20 років.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України,
ПРОСИМО:
- Прийняти скаргу до розгляду.
- Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі.
- Скасувати своє рішення про відхилення пропозиції ПП «АЯКС 54».
- Надати ПП «АЯКС 54» законне право на усунення невідповідностей.
- Скасувати своє рішення про визначення переможцем ПП «СКОРПІОН-СБЛ».
В іншому випадку, ми будемо змушені звернутися до Антимонопольного комітету України з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності Замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право та законні інтереси ПП «АЯКС 54».
З повагою,
Директор ПП «АЯКС 54» Ольга Кожокар
Пов'язані документи:
Учасник
- Оскарження.pdf 09.02.2022 14:41
- Рішення по вимозі.pdf 13.02.2022 20:03
Дата подачі:
09.02.2022 14:42
Вирішення:
Відповідно до судової практики, судом було проведено аналіз ч. 16 ст. 29 «Про публічні закупівлі» та вказано, що ця норма підлягає застосуванню у разі виявлення невідповідностей у документах, поданих учасником закупівлі. Тобто гіпотезою застосування цієї правової норми є наявність кількох документів, поданих учасником закупівлі, між якими існує невідповідність, і лише у разі встановлення цієї обставини застосуванню підлягає ч. 16 ст. 29 Закону. При цьому, на переконання суду, ані ч. 16 ст. 29 Закону, ані будь-яка інша норма Закону не передбачають право учасника закупівлі на подання документів, які вимагались ТД, після проведення торгів і розкриття ТП. Тобто, надано право приводити у відповідність тільки ті документи, які були завантажені до розкриття пропозицій. Право дозавантажувати документи, які одразу не були подані, відсутнє.
Аналогічна позиція вказана в роз’ясненні Мінекономіки № 3304-04/6037-06 від 07.02.2022р.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Вирішена
Невідповідні вимоги в тендерній документації
Номер:
ee4db688bc4347278c49e436713b0e9a
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-01-11-005505-a.b1
Назва:
Невідповідні вимоги в тендерній документації
Вимога:
Добрий день! Шановний Замовнику!
У п.3.12 Розділу ІІІ Додатка 2 до ТД зазначено, що «для ознайомлення зі специфікою об'єкту та з метою якісного надання послуг у термін, що не перевищує строк для подання пропозицій здійснити огляд об'єкту Замовника. За результатами обстеження вищезазначеного об'єкту скласти у довільній формі Акт огляду об'єкту та підписати його в уповноваженої особи Замовника. Відсканований оригінал акту надати у складі пропозиції.»
Просимо виключити таку вимогу з тендерної документації, оскільки вважаємо таку вимогу такою, що не відповідає діючому законодавству України у сфері публічних закупівель з наступних причин:
-по перше, виконання такої вимоги розкриває для Замовника всіх учасників торгів до початку аукціону;
-по друге, Учасник та Замовник не повинні ініціювати будь-які переговори з питань технічних вимог до предмету закупівлі та ціни майбутньої тендерної пропозиції.
Дякуємо за розуміння.
Потенційний учасник.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
14.01.2022 19:10
Вирішення:
Внесені зміни у Тендерну документацію
Статус вимоги:
Задоволено