• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Мультилотова
  • КЕП

ДК 021-2015 – 71310000-4 Консультаційні послуги у галузях інженерії та будівництва. Лот 1 – 71315410-6 Перевірка вентиляційних систем (Технічне обслуговування димовентиляційних каналів від газових приладів). Лот 2 – 71315410-6 Перевірка вентиляційних систем (Технічне обслуговування вентканалів)

Торги не відбулися

4 500 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 21 500.00 UAH
Період оскарження: 11.01.2022 15:34 - 19.04.2022 00:00
Скарга
Виконана замовником

Скарга на вимоги тендерної документації

Номер: 573b321d68c54522a2e1e098cffd7534
Ідентифікатор запиту: UA-2022-01-11-004994-a.c1
Назва: Скарга на вимоги тендерної документації
Скарга:
СКАРГА на вимоги тендерної документації Комунальним підприємством «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Печерського району м. Києва», (надалі - Замовник), було оголошено процедуру закупівлі (відкриті торги з публікацією англійською мовою) код за ДК 021-2015 – 71310000-4 Консультаційні послуги у галузях інженерії та будівництва, ідентифікатор закупівлі: UA-2022-01-11-004994-a (d616c2bcf1434f518382bcf1c30648bc). Процедура закупівлі поділена на два лоти: Лот 1 - Технічне обслуговування димовентиляційних каналів від газових приладів. Лот 2 - Технічне обслуговування вентканалів. Товариство з обмеженою відповідальністю «ЗАУБЕР», (надалі – Скаржник або ТОВ «ЗАУБЕР»), планує взяти участь у даній процедурі. При детальному розгляді тендерної документації нами було встановлено низку вимог, які суперечать принципам, викладеним у статті 5 Закону України про «Про публічні закупівлі» (далі - Закон). 1. Згідно оголошення про закупівлю та відповідно до Розділу V тендерної документації «Оцінка тендерної пропозиції» встановлено декілька критеріїв оцінки пропозицій учасників, а саме: Критеріями оцінки тендерних пропозицій учасників є «Ціна», «Умови оплати», «Досвід надання послуг» та «Строк виконання послуг». Питома вага критерію оцінки «Ціна» - 70 відсотків. Питома вага критерію оцінки «Умови оплати» - 10 відсотків. Порядок нарахування балів за критерієм «Умови оплати»: відстрочка платежу більше 90 календарних днів – 10 %, від 31 календарного дня до 90 календарних днів – 5 %, менше 31 календарного дня – 0 %. Питома вага критерію оцінки «Досвід надання послуг» - 10 відсотків. Порядок нарахування балів за критерієм «Досвід надання послуг», що є предметом даної закупівлі: досвід надання послуг, що є предметом даної закупівлі більше 2 років – 10 %, досвід надання послуг, що є предметом даної закупівлі від 1 року до 2 років -5%, досвід надання послуг, що є предметом даної закупівлі менше 1 року – 0 %. Питома вага критерію оцінки «Строк виконання послуг» - 10 відсотків. Порядок нарахування балів за критерієм «Строк виконання послуг»: строк виконання послуги більше 330 календарних днів – 0 %, строк виконання послуги від 300 календарних днів до 330 календарних днів – 5 %, строк виконання послуги менше 250 календарних днів – 10 %. Тендерна пропозиція, подана учасником, оцінюється за приведеною ціною, яка розраховується автоматично системою електронних закупівель на момент подання пропозиції учасником за математичною формулою PP = P/(1 + F1/PV), де: PP – приведена ціна; P – ціна; F1 – питома вага критерію «умови оплати» запропонованого учасником; PV – питома вага критерію «ціна». Всі пропозиції, оцінені згідно з критерієм оцінки, шикуються по мірі зростання значень показника. Учасник надає у складі тендерної пропозиції наступні довідки:  довідка в якій зазначається конкретна кількість календарних днів (не діапазон), які Учасник готовий надати для відстрочки платежу.  довідка в якій зазначається дата з якої Учасник надає послуги що є предметом даної закупівлі. До довідки Учасник надає договір виконаний в повному обсязі, який підтверджує початок надання Учасником послуг.  довідка в якій зазначається конкретна кількість календарних днів (не діапазон) за які Учасник готовий виконати послугу, що є предметом даної закупівлі у повному обсязі. Оцінка тендерних пропозицій проводиться електронною системою закупівель автоматично на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації та шляхом застосування електронного аукціону. До початку проведення електронного аукціону в електронній системі закупівель автоматично розкривається інформація про ціну та перелік усіх цін пропозицій, розміщений у порядку від найнижчої до найвищої ціни без зазначення найменувань та інформації про учасників. Під час проведення електронного аукціону в електронній системі закупівель відображаються значення ціни тендерної пропозиції учасника. Електронний аукціон здійснюється у відповідності з положеннями ст. 30 Закону. До оцінки тендерних пропозицій приймається сума, що становить загальну вартість тендерної пропозиції кожного окремого учасника, розрахована з урахуванням вимог щодо технічних, якісних та кількісних характеристик предмету закупівлі, визначених цією документацією, в тому числі з урахуванням включення до ціни податку на додану вартість (ПДВ), якщо учасник є платником ПДВ, інших податків та зборів, що передбачені чинним законодавством, та мають бути включені таким учасником до вартості товарів, робіт або послуг. Однак, встановлений замовником неціновий критерій оцінки «Досвід надання послуг», суперечить вимогам Закону та обмежує коло потенційних учасників закупівлі. Згідно оголошення про закупівлю та відповідно до Розділу V тендерної документації «Оцінка тендерної пропозиції» запроваджено один з нецінових критеріїв оцінки - «Досвід надання послуг» - 10 відсотків. Порядок нарахування балів за критерієм «Досвід надання послуг», що є предметом даної закупівлі: досвід надання послуг, що є предметом даної закупівлі більше 2 років – 10 %, досвід надання послуг, що є предметом даної закупівлі від 1 року до 2 років -5%, досвід надання послуг, що є предметом даної закупівлі менше 1 року – 0 %. Виходячи з наведеного критерію, взяти участь у Процедурі закупівлі та мати більшу перевагу зможуть суб’єкти господарювання, які мають досвід надання послуг, що є предметом даної закупівлі, більше 2 років. Таким чином, не дивлячись на відповідність Скаржника всім вимогам тендерної документації, Скаржник матиме значно гіршу конкурентну позицию, оскільки не має досвіду надання послуг більше 2 років. Необхідно зауважити, що ТОВ «ЗАУБЕР» було зареєстровано 11.02.2020 року, про що є відповідний запис у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних-осіб підприємців та громадських формувань (копія витягу додається), та почало вести свою господарську діяльність 01 вересня 2020 р., а отже не може мати досвіду надання послуг, що є предметом даної закупівлі, більше 2 років. ТОВ «ЗАУБЕР» має документально підтверджений досвід успішного виконання аналогічних договорів. Також ТОВ «ЗАУБЕР» має кілька аналогічних діючих договорів, які по вартості та обсягах виконаних робіт значно перевищують обсяги даної Процедури закупівлі, і той факт, що досвід надання послуг по них менше 2-х років, жодним чином не впливає на якість виконуваних робіт. А таким критерієм оцінки Замовник надає безпідставну цінову перевагу учасникам, які працюють на ринку надання послуг більше двох років, що жодним чином не доводить кращу якість надання послуг чи здатність надавати більш кваліфіковані послуги на відміну від інших учасників, в яких досвід роботи менше двох років, але обсяг виконаних робіт набагато більший. Усвідомлюємо, що відповідно до частини другої статті 22 Закону документація може містити також іншу інформацію, відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити, але вимога Замовника, що зазначена вище, повністю суперечить нормам Закону України «Про публічні закупівлі». Згідно ч. 1 ст. 5 Закону одним із принципів здійснення закупівлі є недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Відповідно до приписів ч. 4 ст. 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Отже, зазначений критерій є дискримінаційним щодо потенційних учасників процедури публічних закупівель та, на думку Скаржника, має негативний вплив на конкуренцію при здійсненні процедури закупівлі, та таким, що порушує вимоги ч. 4 ст. 22 та ст. 29 Закону і принципи здійснення закупівель, визначені ст. 5 Закону, і призводить до усунення, обмеження чи спотворення конкуренції при здійсненні процедури закупівлі. Відповідно до ч.2 ст. 4 Закону України «Про захист економічної конкуренції» суб’єкти господарювання, органи влади, органи місцевого самоврядування, а також органи адміністративно-господарського управління та контролю зобов’язані сприяти розвитку конкуренції та не вчиняти будь-яких неправомірних дій, які можуть мати негативний вплив на конкуренцію. Згідно із ч. 1 ст. 15 Закону України «Про захист економічної конкуренції» антиконкурентними діями органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю є прийняття будь-яких актів (рішень, наказів, розпоряджень, постанов тощо), надання письмових чи усних вказівок, укладення угод або будь-які інші дії чи бездіяльність органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю (колегіального органу чи посадової особи), які призвели або можуть призвести до недопущення, усунення, обмеження чи спотворення конкуренції. Враховуючи мету Закону, якою є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції, замовнику під час проведення процедури закупівлі необхідно дотримуватись принципів здійснення закупівель зазначених вище, не призводячи своїми діями до штучного та/або формального обмеження потенційного кола учасників. Крім того, частиною третьою статті 29 Закону критеріями оцінки є: 1) ціна; або 2) вартість життєвого циклу; або 3) ціна/вартість життєвого циклу разом з іншими критеріями оцінки, зокрема, такими як: умови оплати, строк виконання, гарантійне обслуговування, передача технології та підготовка управлінських, наукових і виробничих кадрів, застосування заходів охорони навколишнього середовища та/або соціального захисту, які пов’язані із предметом закупівлі. Закон не передбачено такого критерію оцінки як «Досвід надання послуг». Згідно ч. 1 п. 4 ст. 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасника. Згідно ч. 2 ст. 16 Закону замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, зокрема, наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій. наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. Слід зазначити, що критерій «Досвід надання послуг» відноситься до кваліфікаційних критеріїв, передбачених ст. 16 Закону, а ніяк не до критеріїв оцінки, передбачених ст. 29 Закону. Враховуючи викладене вище, просимо зобов’язати Замовника внести зміни до оголошення про закупівлю та до тендерної документації, та виключити критерій оцінки «Досвід надання послуг» з переліку нецінових критеріїв оцінки тендерних пропозицій як дискримінаційний та такий, що належить до кваліфікаційних і суперечить чинному законодавству України. 2. Згідно ч. 2 Розділу IV тендерної документації: Розкриття тендерних пропозицій з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, та вимогам до предмета закупівлі, а також з інформацією та документами, що містять технічний опис предмета закупівлі, здійснюється автоматично електронною системою закупівель одразу після завершення електронного аукціону. Відповідно оголошення дана процедура закупівлі є відкритими торгами з публікацією англійською мовою, а отже згідно ч. 1 статті 28 Закону у разі якщо оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до частини третьої статті 10 цього Закону, у день і час закінчення строку подання тендерних пропозицій, зазначених в оголошенні, електронною системою закупівель автоматично розкриваються всі файли тендерної пропозиції, крім інформації про ціну/приведену ціну тендерної пропозиції. Враховуючи викладене вище, просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та привести її у відповідність до положень Закону. 3. Відповідно до ч. 2 Розділу IV тендерної документації: Переможець, впродовж 1 робочого дня після закінчення аукціону, надсилає на електронну адресу Замовника (contract_kp_pech@ukr.net) відкориговану за результатами торгів пропозицію згідно Додатку № 8. Однак, дана вимога тендерної документації суперечить положенням Закону. Так, згідно ст. 26 Закону тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації. Відповідно до п. 6 ст. 17 Закону переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті. Згідно ч. 2 ст. 41 Закону переможець процедури закупівлі/спрощеної закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати: 1) відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю; 2) копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом та у разі якщо про це було зазначено у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі чи вимагалося замовником під час переговорів у разі застосування переговорної процедури закупівлі. Як вбачається з викладених вище положеннях Закону, ним не передбачено надання переможцем, впродовж 1 робочого дня після закінчення аукціону відкоригованої за результатами торгів пропозиції, а тим більше шляхом надсилання на електронну пошту замовника. Згідно пункту 6 статті 12 Подання інформації під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі здійснюється в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Таким чином, замовникам забороняється вимагати від учасників/переможців подання документів поза електронною системою закупівель. Фактично інформація про те, «чи отримав / чи не отримав» замовник відкориговану за результатами торгів пропозицію на електронну адресу, буде відома лише самому замовнику, адже жодної фіксації отримання замовником відкоригованої за результатами торгів пропозиції умовами тендерної документації не передбачено. Враховуючи зазначене вище, просимо зобов’язати Замовника виключити з тендерної документації вимогу викладену в ч. 2 Розділу IV тендерної документації а саме: «Переможець, впродовж 1 робочого дня після закінчення аукціону, надсилає на електронну адресу Замовника (contract_kp_pech@ukr.net) відкориговану за результатами торгів пропозицію згідно Додатку № 8.», як таку, що суперечить вимогам Закону. 4. Згідно ч. 3 Розділу VI тендерної документації: Учасник, якого визнано переможцем закупівлі, протягом 10-и робочих днів надсилає на електронну адресу (contract_kp_pech@ukr.net) заповнений відповідно до остаточної пропозиції проект договору. Після перевірки та погодження Замовником проекту договору, учасник, якого визнано переможцем закупівлі, підписує 2 (два) примірника договору на надсилає/передає за адресою: 01021, м. Київ, пров. Івана Мар’яненка, 7. Не виконання даної вимоги буде означати відмову від підписання договору зі сторони учасника. Зауважуємо, що згідно ст. 5 Закону одним із принципів здійснення закупівлі є недискримінація учасників та рівне ставлення до них, тому тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Даною вимогою, на думку Скаржника, замовник надав собі повноваження, які не передбачені Законом, а саме не встановивши жодних строків на перевірку та погодження Замовником проекту договору. А тому, може виникнути ситуація, коли переможець у встановлені строки направить на електронну адресу заповнений до остаточної ситуації проект договору, а Замовник буде затягувати (навмисно чи ні) перевірку та погодження проекту договору. І в результаті цього, переможець не зможе відповідно до строків, встановлених Законом, підписати та передати примірники договору. А це, як видно з даної вимоги, буде вважатись відмовою від підписання договору зі сторони учасника. Враховуючи зазначене, просимо зобов’язати Замовника викласти дану вимогу в наступній редакції: «Учасник, якого визнано переможцем закупівлі, протягом 10-и робочих днів надсилає на електронну адресу (contract_kp_pech@ukr.net) заповнений відповідно до остаточної пропозиції проект договору. Протягом 2 (двох) робочих днів Замовник перевіряє та погоджує проект договору. Учасник, якого визнано переможцем закупівлі, підписує 2 (два) примірника договору на надсилає/передає за адресою: 01021, м. Київ, пров. Івана Мар’яненка, 7.» Усвідомлюємо, що відповідно до частини другої статті 22 Закону документація може містити також іншу інформацію, відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити, але вимоги Замовника, що зазначені вище, повністю суперечать нормам Закону України «Про публічні закупівлі». Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов'язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз'яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі. Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника внести зміни до ТД. Відповідно до ч. 15 ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі»: За попереднім письмовим бажанням однієї із сторін, зазначеним у скарзі (для скаржника) або поясненні (для замовника), на засідання Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель запрошуються сторони (суб’єкт оскарження та замовник) для надання додаткових пояснень тощо, при цьому, суб’єкт оскарження, замовник та інший учасник процедури закупівлі (якщо оскаржується рішення замовника, прийняте щодо його тендерної пропозиції) мають право брати участь в такому розгляді скарги шляхом застосування телекомунікаційних систем в інтерактивному режимі реального часу і такий розгляд скарги є відкритим, усі бажаючі можуть бути присутніми на її розгляді. Особи, присутні на розгляді, можуть використовувати засоби фото-, відео- та звукозапису. Резолютивна частина рішення, прийнятого органом оскарження, за результатами відкритого розгляду скарги, проголошується прилюдно. Повідомляємо, що Скаржник бажає скористатися зазначеним правом та письмово заявляє про необхідність запрошення Скаржника на засідання, під час якого відбуватиметься розгляд скарги, зокрема, для надання додаткових пояснень. Тому, відповідно до ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та ст. 7 Закону України «Про антимонопольний комітет України», - ПРОСИМО: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Призупинити процедуру закупівлі. 3. Прийняти рішення про встановлення порушень у вимогах тендерної документації до закупівлі UA-2022-01-11-004994-a (d616c2bcf1434f518382bcf1c30648bc) ДК 021-2015 – 71310000-4 Консультаційні послуги у галузях інженерії та будівництва. 4. Зобов’язати Замовника: 4.1. Виключити з Розділу V тендерної документації критерій оцінки «Досвід надання послуг» з переліку нецінових критеріїв оцінки тендерних пропозицій. 4.2. Внести зміни до тендерної документації та привести її у відповідність до положень Закону, доповнивши ч. 2 Розділу IV тендерної документації наступним положенням «У разі якщо оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до частини третьої статті 10 цього Закону, у день і час закінчення строку подання тендерних пропозицій, зазначених в оголошенні, електронною системою закупівель автоматично розкриваються всі файли тендерної пропозиції, крім інформації про ціну/приведену ціну тендерної пропозиції.» 4.3. Виключити з тендерної документації вимогу викладену в ч. 2 Розділу IV тендерної документації а саме: «Переможець, впродовж 1 робочого дня після закінчення аукціону, надсилає на електронну адресу Замовника (contract_kp_pech@ukr.net) відкориговану за результатами торгів пропозицію згідно Додатку № 8.» 4.4. Викласти вимогу в ч. 3 Розділу VI тендерної документації в наступній редакції: «Учасник, якого визнано переможцем закупівлі, протягом 10-и робочих днів надсилає на електронну адресу (contract_kp_pech@ukr.net) заповнений відповідно до остаточної пропозиції проект договору. Протягом 2 (двох) робочих днів Замовник перевіряє та погоджує проект договору. Учасник, якого визнано переможцем закупівлі, підписує 2 (два) примірника договору на надсилає/передає за адресою: 01021, м. Київ, пров. Івана Мар’яненка, 7.» Документальне підтвердження положень викладених в скарзі (докази) додаються до даної скарги: 1. Скриншот 1. Вимоги тендерної документації про встановлення нецінового критерію «Досвід надання послуг». 2. Витяг ЄДРПОУ ТОВ «ЗАУБЕР». 3. Наказ № 1-К від 31.08.2020 року ТОВ «ЗАУБЕР». 4. Договір № 2020.10-01 від 01.10.2020 року. 5. Договір № 126 від 09.04.2021 року. 6. Скриншот 2. Невідповідність тендерної документації вимогам частини третьої статті 10 Закону. 7. Скриншот 3. Вимога про відправлення відкоригованої за результатами торгів пропозиції на електронну адресу Замовника. 8. Скриншот 4. Вимога про перевірку та погодження проекту договору переможцем.
Дата розгляду скарги: 22.02.2022 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 11.02.2022 17:48
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 06.04.2022 10:38
Дата виконання рішення Замовником: 14.04.2022 16:19
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення АМКУ № 3636-р/пк-пз від 22.02.2022, що було завантажене представником АМКУ на майданчику 06.04.2022 о 10:38, в тендерну документацію були внесені відповідні зміни.
Автор: ТОВ ЗАУБЕР, Логвиненко Дмитро Іванович +380993188994 sauber.ua@gmail.com