• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

Бензин А-92, дизельне паливо

Торги не відбулися

5 496 120.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 54 961.20 UAH
Період оскарження: 11.01.2022 15:13 - 07.02.2022 00:00
Скарга
Залишено без розгляду

Дискримінаційні умови

Номер: b7d59184af8744efb01f0242783d0fba
Ідентифікатор запиту: UA-2022-01-11-004670-a.a2
Назва: Дискримінаційні умови
Скарга:
СКАРГА на умови тендерної документації (в порядку ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі») Комунальним підприємством «Зміїв-сервіс» Зміївської міської ради Чугуївського району Харківської області, ЄДРПОУ 37083454 (далі - Замовник) 11.01.2022 оприлюднено оголошення на закупівлю товару за предметом: «ДК 021:2015: 09130000-9 Нафта і дистиляти ( Бензин А-92, дизельне пальне) DK 021:2015 09130000-9 Petroleum and distillates (Gasoline A-92 and diesel fuel)» за процедурою відкритих торгів з публікацією англійською мовою, ідентифікатор закупівлі: UA-2022-01-11-004670-a (оголошення на веб-порталі: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2022-01-11-004670-a). ТОВ «Золотий Стандарт К» (далі - Скаржник) планує взяти участь у даній процедурі закупівлі та запропонувати Замовнику відповідний товар - Бензин А-92, дизельне пальне, який у повній мірі відповідає всім передбаченим законодавством вимогам якості, однак встановлені Замовником дискримінаційні вимоги не дають нам та іншим можливим учасникам прийняти участь у закупівлі. Ознайомившись з Тендерною документацією Замовника (далі — Документація), у процесі підготовки тендерної пропозиції, ми виявили в ній явно дискримінаційні умови, які суперечать нормам Закону, порушують вільну конкуренцію та наші права на участь у вказаній закупівлі. При цьому запропонований нами товар повністю відповідає встановленим Замовником умовам щодо якості (наявні всі передбачені сертифікати, паспорти та ліцензії), однак встановлені кваліфікаційні вимоги до учасників щодо наявності у власності або оренді АЗС, особливо на трасі Харків – Київ, у сукупності з іншими неправомірними вимогами, позбавляють нас та інших учасників, за виключенням одного, прийняти участь у вказаній закупівлі. З цього приводу, 20.01.2022 ми звернулись до Замовника з вимогою усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації, на що отримали відмову, посилаючись на «необхідність забезпечення Замовником безперебійного надання вищезазначеної послуги мешканцям Зміївської міської та Слобожанської селищної територіальних громад», інші необґрунтовані та не передбачені законодавством доводи. Тому вважаємо, що Замовник має усунути наведені нижче невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації та виключення дискримінаційних вимог. Так, відповідно до п.1 розділу 3 Документації, тендерна пропозиція подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну та завантаження файлів у форматі: .pdf / .jpeg / .png, з: - інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям відповідно до вимог цієї тендерної документації; - інформацією про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі відповідно вимог цієї тендерної документації. Пунктом 5 розділу 3 Документації передбачено, що замовник установлює один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону. Визначені Замовником згідно з цією статтею кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям як: - наявність обладнання та матеріально – технічної бази; - наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; - наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. 1. Перелік документів, що мають бути надані учасниками для підтвердження їх відповідності кваліфікаційним критеріям, визначено в Додатку №1 до цієї тендерної документації, у якому, окрім іншого, зазначено наступне. «Для документального підтвердження інформації про відповідність установленим кваліфікаційним критеріям, учасник у складі своєї пропозиції повинен надати наступні документи: 1) Довідку учасника з інформацією про АЗС учасника (власні та/або орендовані), на яких (ій) буде здійснюватися заправка автотранспорту Замовника по талонам, і повинні бути розташовані в радіусі не більше 5 км від місця дислокації автотранспорту Замовника: 63404, Харківська область, м. Зміїв, вул. Покровська, 24; 1.2) У складі тендерної пропозиції учасник надає довідку, яка повинна свідчити про те, що учасник має власні/орендовані АЗС у м. Зміїв Чугуївського району Харківської області та на трасі Харків-Київ (максимально наближену (і) до м. Київ); 1.3) У складі тендерної пропозиції учасник надає документальне підтвердження наявності власних/орендованих АЗС у м. Зміїв Чугуївського району Харківської області та на трасі Харків-Київ (максимально наближену (і) до м. Київ), зазначених у вище вказаній довідці. 2) Довідку учасника про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, необхідних для здійснення постачання товару, що є предметом закупівлі, складену за нижченаведеною формою І. Для документального підтвердження наявності матеріально-технічної бази учасник повинен надати у складі своєї тендерної пропозиції засвідчену (засвідчені) підписом уповноваженої особи учасника копію (копії) документа (документів), що підтверджує (підтверджують) право власності учасника на нерухомість та/або копію (копії) договору (договорів) оренди/ користування тощо (кожен такий договір повинен бути чинним на дату розкриття тендерної пропозиції та на весь період дії договору, що буде укладений за результатами відкритих торгів». Резюмуючи вищезазначені вимоги Документації слід зазначити, що згідно пункту 1 додатку № 1 поставка палива (тобто заправка автомобілів) буде здійснюватися на підставі талонів на АЗС, що розташовані на відстані не більше 5 км від місця дислокації замовника в місті Зміїв. Але при цьому, не наводячи жодного обґрунтування, Замовник у пунктах 1.2, 1.3 додатку 1 доповнює Документацію явно дискримінаційною вимогою щодо обов’язкової наявності «у власності або ж оренді АЗС на трасі Харків-Київ (максимально наближену (і) до м. Київ)», на якій навіть не планує заправляти автотранспорт (п.4.3 розділу 1 документації, додатки №1 та №2). Вказана траса взагалі проходить за межами Зміївського району, мінімальна відстань між містом Зміїв та трасою Харків-Київ складає понад 50 км. Вважаємо, що Єдиним можливим поясненням вказаної дискримінаційної вимоги може бути створення штучних перепон для унеможливлення участі у вказаній закупівлі інших, окрім «наближених до Замовника», учасників. Зміїв є містом районного значення, на території Зміївського району розташовано невелика кількість АЗС, що здійснюють заправку автомобілів бензином та дизпаливом. Тому лише один учасник, який має АЗС на відстані не більше 5 км від місця дислокації замовника та, одночасно, на трасі Харків – Київ, відповідає вимогам тендерної документації замовників району. Як наслідок, у 2020 – 2021 рр. розпорядниками бюджетних коштів, підпорядкованих Зміївській міській раді, укладались договори лише з одним підприємством (посилання на закупівлі: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-03-10-003232-a, https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-12-01-013277-c, https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-12-01-007374-b, https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-05-25-002406-b, https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-05-11-005263-a та інші), оскільки, починаючи з 2020 року, майже всі розпорядники бюджетних коштів району «синхронно» доповнили тендерну документацію на закупівлю палива дискримінаційною вимогою щодо наявності власних або орендованих АЗС, одна з яких повинна знаходитись саме на трасі Харків – Київ. При цьому залишається незрозумілим, навіщо комунальному підприємству, яке обслуговує територію Зміївського району, та всім іншим замовникам району для укладенням договору на поставку палива необхідно упевнитись, що потенційний переможець володіє або ж орендує АЗС, що розташована на значній відстані від зони їх обслуговування (на трасі Харків - Київ). Навіть у разі потреби у заправці автомобіля на автошляху до м.Києва достатньо було б зазначити у Документації вимогу щодо заправки автомобілів талонами партнерських АЗС, розташованих у інших містах області та держави, а не лише на вказаній трасі. Вимагаючи від Учасників наявності власних або орендованих АЗС, Замовник дискримінує учасників, які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських договорів, звужує коло потенційних учасників торгів та призводить до усунення з ринку тих суб’єктів господарювання, які можуть надавати відповідні послуги із залученням партнерської матеріально-технічної бази. Антимонопольний комітет України у своїх Рекомендаціях, які спрямовані на забезпечення конкурентного середовища під час тендерних закупівель високооктанових бензинів, дизельного палива, мазуту та скрапленого газу наголосив, що замовники часто під час закупівлі пального використовують у тендерній документації надмірні вимоги до учасників. Найпоширенішими серед з них є саме наявність в учасника саме власних або орендованих АЗС / складів пально-мастильних матеріалів, при тому, що заправка пальним може здійснюватися через партнерські АЗС. Аналогічним чином у своїх Рекомендаціях, спрямованих на розвиток конкуренції, запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, Антимонопольним комітет України зазначив, що поставку замовнику нафтопродуктів суб’єкти господарювання можуть здійснювати з використанням карток, талонів тощо на пальне. У таких випадках продавець нафтопродуктів має право залучати необхідну кількість третіх осіб – підприємств, які мають відповідні права на експлуатацію АЗС (необхідних площ АЗС) і на виконання договірних відносин з продавцем забезпечують фактичну передачу (видачу) товару покупцю при пред’явленні останнім картки на пальне. Відтак продаж нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо на пальне не передбачає наявності в продавця розгалуженої системи саме власних або орендованих АЗС, а здійснюється через партнерські АЗС. Тобто, відпуск нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо, емітентом яких є потенційний учасник, не впливає на якість нафтопродуктів, а також на можливість та якість обслуговування на АЗС. Враховуючи, що діючий Закон не передбачає права Замовника вимагати від учасників документи, не передбачені чинним законодавством, що також знайшло своє відображення у п.1 розділу 3 Документації Замовника, вважаємо, що вищевикладені умови повинні бути виключені із Документації, оскільки є дискримінаційними, обмежують вільну конкуренцію та наші права на участь у закупівлі. 2. Крім того, у п.4 додатку № 1 Замовником перебачено, що для документального підтвердження інформації про відповідність установленим кваліфікаційним критеріям, учасник у складі своєї пропозиції повинен надати довідку учасника щодо виконання учасником аналогічного договору, складену за нижченаведеною формою ІІІ. «Для документального підтвердження наведеної інформації учасник повинен надати оригінал (не менше трьох) чи засвідчену підписом уповноваженої особи учасника копію, зазначеного ним у формі ІІІ договору (інформація, що на думку учасника може становити комерційну та/чи державну таємницю, може бути заретушована) з оригіналом (оригіналами) чи із засвідченою (засвідченими) копією (копіями) видаткової (видаткових) накладної (накладних) та/або акту (актів) прийому-передачі товару, що свідчить (свідчать) про виконання договору у повному обсязі, та оригінал листа-відгуку від замовника (покупця) про належне виконання учасником цього аналогічного договору, з обов’язковим наведенням предмету договору, номеру та дати його укладення». Вважаємо вказану вимогу Замовника не коректною, оскільки із змісту п.4 виходить, що для документального підтвердження необхідно надати або не менше трьох оригіналів, або лише одну засвідчену копії договору. У разі надання нами у складі пропозиції лише однієї копії договору з додатками, Замовник зможе використати вказану невідповідність та некоректність документації для відхилення. Тому просимо внести відповідні зміни до документації, усунути зазначені невідповідності або ж деталізувати їх з метою унеможливлення двоякої трактовки. 3. Крім того, додатком №2 визначено інформацію про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, якою, окрім іншого, передбачено наступне. «Учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції перелік АЗС, де може здійснюватися заправка автотранспорту Замовника, максимально наближені(а) АЗС (власні(а), орендовані(а) Учасника торгів, на яких(ій) буде здійснюватися заправка автотранспорту Замовника по талонам, повинні бути розташовані в радіусі не більше 5 км від місця дислокації автотранспорту Замовника 63404, Харківська область, м. Зміїв, вул. Покровська, 24. Якість товару повинна відповідати нормам та вимогам чинного законодавства України, які обов’язково повинно бути підтверджено Учасником сертифікатами відповідності, паспортами якості або іншими документами, що підтверджують якість палива відповідно Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 927. Для підтвердження відповідності якості палива стандартам в пропозиції надати підтверджуючі документи, які свідчать, про те що паливо проходить щомісячний лабораторний контроль якості (протоколи лабораторних випробувань за ІІІ квартал 2021 р.). Надати їх копії. У складі тендерної пропозиції учасник надає договір з акредитованою лабораторією, атестат про акредитацію лабораторії та договір з мобільною лабораторією контролю якості». Вважаємо вимоги Документації про надання «договору з акредитованою лабораторією, атестату про акредитацію лабораторії, договору з мобільною лабораторією контролю якості та протоколів лабораторних випробувань за ІІІ квартал 2021 р.» дискримінаційними, які у сукупності з вимогами щодо наявних у власності або оренді АЗС, у т.ч. на трасі Харків – Київ, ліцензії на роздрібну торгівлю тощо, унеможливлюють участь у закупівлі інших, за виключенням одного, учасників. Взагалі є незрозумілим, чому Замовник, зважаючи на дату оприлюднення повідомлення 11.01.2022, вимагає від учасників надати протоколи лабораторних випробувань саме за 3 квартал 2021 р., зважаючи, що вже закінчився 4 квартал, а тому результати випробувань за останній квартал минулого року є більш інформативними. У свою чергу, Наказом Міністерства палива та енергетики України №271/121 від 04.06.2007 затверджено Інструкцію з контролювання якості нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України». Вказаною інструкцією не передбачено, що контроль якості нафтопродуктів повинні робити лише акредитовані лабораторії. Даною вимогою Замовник в черговий раз звужує потенційне коло учасників до тільки тих, що мають відносини з певними лабораторіями чи мають такі лабораторії у власному розпорядженні. Як наслідок, учасник, маючи всі передбачені законодавством та додатком №2 дозвільні документи, у т.ч. ліцензію на право роздрібної торгівлі, паспорти якості із зазначенням лабораторних досліджень щодо відповідності нормам на партію товару, сертифікат відповідності, паспорта та декларації про відповідність та якість, паспорта якості та інші документами, що підтверджують якість палива згідно Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 927, позбавлений можливості взяти участь у закупівлі, оскільки Замовник встановив явно дискримінаційні умови, не передбачені діючими нормативно-правовими актами, чим істотно звузив коло потенційних учасників даних торгів, а тому просимо усунути вказані порушення. 4. Крім того, додатком №2 передбачено: «Наявність в учасника власної ліцензії на право роздрібної торгівлі є обов’язковою. Якщо така інформація оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації», та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або є публічною інформацією, що доступна в електронній системі закупівель, учасник надає у складі тендерної пропозиції довідку складену у довільній формі з посиланням на відповідну інформацію, в противному випадку надає копію такої ліцензії». Вважаємо, що вказана вимога щодо наявності у учасника ліцензії на роздрібну торгівлю пальним носить дискримінаційний характер, оскільки обмежує в праві на участь тих учасників, які не здійснюють роздрібну торгівлю пальним з АЗС, а здійснюють продаж талонів для заправки автомобілів через партнерські АЗС. Оскільки продаж нафтопродуктів із використанням карток, талонів на пальне не передбачає наявності в продавця розгалуженої мережі саме власних або орендованих АЗС, у таких суб’єктів господарювання відсутні ліцензії на здійснення діяльності з роздрібної торгівлі та зберігання пального. При цьому відпуск нафтопродуктів здійснюється через партнерські АЗС інших суб’єктів господарювання, які мають відповідні ліцензії. Вимога щодо наявності ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним обмежує учасників-партнерів АЗС, які здійснюють продаж талонів на пальне та отримали лише ліцензію на право оптової торгівлі пальним за відсутності місць оптової торгівлі. Ліцензія на право роздрібної торгівлі пальним отримується на кожне місце торгівлі окремо. Відповідно до ст. 15 Закону суб'єкт господарювання отримують ліцензії на право оптової торгівлі та зберігання пального на кожне місце оптової торгівлі пальним або кожне місце зберігання пального відповідно, а за відсутності місць оптової торгівлі пальним - одну ліцензію на право оптової торгівлі пальним за місцезнаходженням суб'єкта господарювання або місцезнаходження постійного представництва. Антимонопольний комітет України у рекомендаціях, спрямованих на забезпечення конкурентного середовища під час тендерних закупівель високооктанових бензинів, дизельного палива, мазуту та скрапленого газу, зазначив, що замовники часто під час закупівлі пального використовують у тендерній документації надмірні вимоги до учасників. Найпоширенішими серед з них є наявність в учасників торгів ліцензій саме з роздрібної торгівлі пальним, у той час як при продажу нафтопродуктів з використанням талонів та паливних карток у суб’єктів наявні ліцензії на оптову торгівлю пальним. Відповідно до Закону України "Про публічні закупівлі" мета процедури закупівлі полягає в забезпеченні рівних та недискримінаційних умов для кожного потенційного учасника, а також досягнення найбільшої економічної ефективності та економі витрачання державних коштів. Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, максимальна економія, ефективність та пропорційність. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до 4 публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Враховуючи вищевикладене вважаємо, що дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище дискримінаційних вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси учасника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону. Як наслідок, Замовник позбавляє можливості не лише Скаржника взяти участь у даній закупівлі, а й інших учасників, які спроможні забезпечити поставку пального у строки і спосіб, передбачений Замовником, та належним чином виконати умови договору. Моніторингом системи закупівлі встановлені численні факти оскарження та прийняття Колегією позитивних рішень за аналогічними скаргами. Як приклад, за результатами розгляду скарги за аналогічним предметом закупівлі Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель у рішенні №9250-р/пк-пз від 27.04.2021 (оголошення № UA-2021-03-25-004527-c) встановила порушення та зобов’язала замовника їх усунути. Тому Скаржник, інтереси якого порушені через встановлені дискримінаційні вимоги, що не дозволяють прийняти участь у закупівлі, звертається до Колегії із відповідною скаргою, оскільки, встановивши вказані умови, Замовник не обґрунтовує їх посиланням на чинні Закони та інші нормативно-правові акти. Враховуючи викладене, керуючись ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII,- ПРОСИМО: 1. Прийняти дану скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати замовника - Комунальне підприємство «Зміїв-сервіс» Зміївської міської ради Чугуївського району Харківської області за процедурою закупівлі «ДК 021:2015: 09130000-9 Нафта і дистиляти ( Бензин А-92, дизельне пальне) DK 021:2015 09130000-9 Petroleum and distillates (Gasoline A-92 and diesel fuel)», оголошення про проведення якої оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2022-01-11-004670-a, усунути порушення, зазначені у мотивувальній частині скарги, шляхом внесення відповідних змін до Документації та виключення дискримінаційних вимог.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження
Причина: Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 01.02.2022 16:33
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЗОЛОТИЙ СТАНДАРТ К", Власов Денис 380993288830 Z.STANDARTMAX@UKR.NET
Вимога
Залишено без розгляду

Дискримінаційні умови

Номер: 3f6b7cfc098f4ef488c7a044e539b31f
Ідентифікатор запиту: UA-2022-01-11-004670-a.b1
Назва: Дискримінаційні умови
Вимога:
Вимога до Замовника Комунальним підприємством «Зміїв-сервіс» Зміївської міської ради Чугуївського району Харківської області, ЄДРПОУ 37083454 (далі - замовник) 11.01.2022 оприлюднено оголошення на закупівлю товару за предметом: «ДК 021:2015: 09130000-9 Нафта і дистиляти ( Бензин А-92, дизельне пальне) DK 021:2015 09130000-9 Petroleum and distillates (Gasoline A-92 and diesel fuel) » за процедурою відкритих торгів з публікацією англійською мовою, ідентифікатор закупівлі: UA-2022-01-11-004670-a (оголошення на веб-порталі: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2022-01-11-004670-a). Відповідно до п.1 розділу 3 Документації, тендерна пропозиція подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну та завантаження файлів у форматі: .pdf / .jpeg / .png, з: - інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям відповідно до вимог цієї тендерної документації; - інформацією про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі відповідно вимог цієї тендерної документації. 1. Пунктом 5 розділу 3 Документації передбачено, що замовник установлює один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону. Визначені Замовником згідно з цією статтею кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям як: - наявність обладнання та матеріально – технічної бази; - наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; - наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. Перелік документів, що мають бути надані учасниками для підтвердження їх відповідності кваліфікаційним критеріям, визначено в Додатку №1 до цієї тендерної документації, у якому, окрім іншого, зазначено наступне. Для документального підтвердження інформації про відповідність установленим кваліфікаційним критеріям, учасник у складі своєї пропозиції повинен надати наступні документи: 1) Довідку учасника з інформацією про АЗС учасника (власні та/або орендовані), на яких (ій) буде здійснюватися заправка автотранспорту Замовника по талонам, і повинні бути розташовані в радіусі не більше 5 км від місця дислокації автотранспорту Замовника 63404, Харківська область, м. Зміїв, вул. Покровська, 24; 1.2) У складі тендерної пропозиції учасник надає довідку, яка повинна свідчити про те, що учасник має власні/орендовані АЗС у м. Зміїв Чугуївського району Харківської області та на трасі Харків-Київ (максимально наближену (і) до м. Київ). 1.3) У складі тендерної пропозиції учасник надає документальне підтвердження наявності власних/орендованих АЗС у м. Зміїв Чугуївського району Харківської області та на трасі Харків-Київ (максимально наближену (і) до м. Київ), зазначених у вище вказаній довідці. 2) Довідку учасника про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, необхідних для здійснення постачання товару, що є предметом закупівлі, складену за нижченаведеною формою І. Для документального підтвердження наявності матеріально-технічної бази учасник повинен надати у складі своєї тендерної пропозиції засвідчену (засвідчені) підписом уповноваженої особи учасника копію (копії) документа (документів), що підтверджує (підтверджують) право власності учасника на нерухомість та/або копію (копії) договору (договорів) оренди/ користування тощо (кожен такий договір повинен бути чинним на дату розкриття тендерної пропозиції та на весь період дії договору, що буде укладений за результатами відкритих торгів. 2. Вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з пунктом третім частиною другою статті 22 Закону зазначено в Додатку №2 до цієї тендерної документації, яким, окрім іншого, передбачено наступне. Учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції перелік АЗС, де може здійснюватися заправка автотранспорту Замовника, максимально наближені(а) АЗС (власні(а), орендовані(а) Учасника торгів, на яких(ій) буде здійснюватися заправка автотранспорту Замовника по талонам, повинні бути розташовані в радіусі не більше 5 км від місця дислокації автотранспорту Замовника 63404, Харківська область, м. Зміїв, вул. Покровська, 24. Для підтвердження відповідності якості палива стандартам в пропозиції надати підтверджуючі документи, які свідчать, про те що паливо проходить щомісячний лабораторний контроль якості (протоколи лабораторних випробувань за ІІІ квартал 2021 р.). Надати їх копії. У складі тендерної пропозиції учасник надає договір з акредитованою лабораторією, атестат про акредитацію лабораторії та договір з мобільною лабораторією контролю якості. Вважаємо, що у Документації містяться неузгодженості з вимогами Закону та підзаконних нормативно-правових актів, що не дають можливості належним чином сформувати учасникам свої Пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до суб’єктів господарювання. Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до 4 публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Вважаємо дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси учасника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону. Враховуючи вище викладене, просимо усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Відповідь на вимогу щодо дискримінаційних умов UA-2022-01-11-004670-a.b1 від 20 січня 2022 року. Шановний Учаснику! Уповноважена особа КП «Зміїв-сервіс» розглянула Вашу вимогу щодо дискримінаційних умов та повідомляє наступне. Принцип недискримінації учасників закріплений у статті 5 Закону, якою, зокрема, передбачено, що замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом, не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до частини третьої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Замовник у додатках № 1, № 2 до тендерної документації на закупівлю для документального підтвердження інформації про відповідність Учасника установленим кваліфікаційним критеріям і погодження учасника з технічним завданням, вимагав надати у складі пропозиції наступні документи: 1. Довідку учасника з інформацією про АЗС учасника (власні та/або орендовані), на яких(ій) буде здійснюватися заправка автотранспорту Замовника по талонам, і повинні бути розташовані в радіусі не більше 5 км від місця дислокації автотранспорту Замовника 63404, Харківська область, м. Зміїв, вул. Покровська, 24; 1.2. У складі тендерної пропозиції учасник надає довідку, яка повинна свідчити про те, що учасник має власні/орендовані АЗС у м. Зміїв Чугуївського району Харківської області та на трасі Харків-Київ. 1.3. У складі тендерної пропозиції учасник надає документальне підтвердження наявності власних/орендованих АЗС у м. Зміїв Чугуївського району Харківської області та на трасі Харків-Київ, зазначених у вище вказаній довідці. 2. Довідку учасника про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, необхідних для здійснення постачання товару, що є предметом закупівлі, складену за нижченаведеною формою І: - для документального підтвердження наявності матеріально-технічної бази учасник повинен надати у складі своєї тендерної пропозиції засвідчену (засвідчені) підписом уповноваженої особи учасника копію (копії) документа (документів), що підтверджує (підтверджують) право власності учасника на нерухомість та/або копію (копії) договору (договорів) оренди/ користування тощо (кожен такий договір повинен бути чинним на дату розкриття тендерної пропозиції та на весь період дії договору, що буде укладений за результатами відкритих торгів. У разі, якщо строк дії договору є меншим ніж період дії договору, що буде укладений за результатами торгів - учасник має надати у складі тендерної пропозиції гарантійний лист щодо пролонгації дії договору оренди зі збереженням визначених в ньому умов до 31.12.2022 року), або копію акту приймання-передачі приміщення в користування; Замовник не погоджується з тим, що при встановленні вищезазначених вимог було порушено вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону на підставі нижченаведеного. Замовник є виконавцем послуги з поводження з побутовими відходами (вивезення побутових відходів) на територіях Зміївської міської та Слобожанської селищної територіальних громад. Безперебійність надання вищезазначеної послуги є вкрай важливим для мешканців Зміївської міської та Слобожанської селищної територіальних громад. Автотранспорт Замовника заправляється пальним, що закуповується у тому числі за кошти місцевого бюджету. Отже, вимога щодо розташування АЗС Учасника (власних та/або орендованих), на яких буде здійснюватися заправка автотранспорту Замовника, які повинні бути розташовані в радіусі не більше 5 км від місця дислокації автотранспорту Замовника, а саме, Харківська область, м. Зміїв, вул. Покровська, 24, обумовлена виключно принципом економії коштів місцевого бюджету та часу, який впливатиме на швидкість та якість надання послуг. Транспорт Замовника не повинен залишати межі громад через необхідність дістатися АЗС, на яких Учасник взмозі запропонувати здійснювати заправку техніки Замовника, витрачаючи при цьому придбане за кошти місцевого бюджету пальне, при наявності АЗС багатьох мереж в радіусі, зазначеному в тендерній документації. Учаснику не заборонено укладати партнерські договори на співпрацю з декількома мережами АЗС, що робить його конкурентоспроможнім. Вважаємо, що дана вимога обґрунтована та недискримінаційна. Замовник в тендерній документації вимагає для підтвердження відповідності якості палива стандартам, в пропозиції надати підтверджуючі документи, які свідчать, про те що паливо проходить щомісячний лабораторний контроль якості (протоколи лабораторних випробувань за ІІІ квартал 2021 р.). Надати їх копії. У складі тендерної пропозиції учасник надає договір з акредитованою лабораторією, атестат про акредитацію лабораторії та договір з мобільною лабораторією контролю якості. Згідно з положеннями розділу 1 Інструкції з контролювання якості нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, затвердженої наказом Міністерства палива та енергетики України, Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики № 271/121 від 04.06.2007 р. «Про затвердження Інструкції з контролювання якості нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України», що зареєстрований в Міністерстві юстиції України 4 липня 2007 р. за N 762/14029, Інструкція встановлює єдиний порядок організації та проведення робіт, пов’язаних з контролюванням якості товарної нафти (далі — нафта) та нафтопродуктів під час їх приймання, зберігання, транспортування та відпуску. Дія Інструкції з контролювання якості нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України (далі — Інструкція) поширюється на всі групи, класи, типи і види нафти та типи, марки і види нафтопродуктів. Вимоги цієї Інструкції є обов’язковими для всіх підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності, фізичних осіб - суб’єктів підприємницької діяльності (далі — підприємства), які займаються хоча б одним із таких видів діяльності, як зберігання, транспортування та відпуск нафти і нафтопродуктів, а також органів виконавчої влади. Відповідну до пункту 6.5.9 Інструкції для забезпечення збереження якості нафтопродуктів на АЗС її власник має забезпечити: — перевірку під час приймання-здавання зміни працездатності та чистоти пристроїв для зливання та фільтрування нафтопродуктів, резервуарів, паливо- роздавальних та оливо-роздавальних колонок; — постійне контролювання герметичності резервуарів, трубопроводів і запірної арматури у відповідності до правил їх експлуатації з метою унеможливлення потрапляння до них води, атмосферних опадів і пилу, а також змішування різних марок нафтопродуктів; — зливання нафтопродуктів з цистерни крізь фільтр; — здійснення не менше одного разу на місяць лабораторних випробувань нафтопродуктів, що реалізовуються АЗС, в обсязі переліку показників, регламентованих контрольними випробуваннями нафтопродуктів (додаток 1) в акредитованій (атестованій) випробувальній лабораторії; — здійснення лабораторних випробувань нафтопродукту в обсязі переліку показників, регламентованих для проведення контрольних випробувань нафтопродуктів (додаток 1) в акредитованій (атестованій) випробувальній лабораторії при наявності скарги споживача на якість відпущеного нафтопродукту; — зачищення резервуарів у терміни, передбачені ДСТУ 4454. Таким чином, вимоги, зазначені в тендерній документації на закупівлю (відкриті торги з публікацією англійською мовою) UA-2022-01-11-004670-a за кодом ДК 021:2015:09130000-9 Нафта і дистиляти (Бензин А-92, дизельне паливо) не є дискримінаційними, адже вони стосуються зобов’язань учасника, що встановлені чинними нормативно-правовими актами, зокрема, Інструкцією, та, відповідно, не можуть обмежувати коло можливих учасників закупівлі.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 24.01.2022 16:49