-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
- 1
Електрична енергія
Завершена
2 303 619.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 11 518.10 UAH
мін. крок: 0.5% або 11 518.10 UAH
Період оскарження:
11.01.2022 14:59 - 23.01.2022 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Вимога по договору
Номер:
4541c164082147daacf2dec69fffe75d
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-01-11-000776-b.c1
Назва:
Вимога по договору
Вимога:
1) Підпунктом 2 пункту 7.1.7. проекту договору зазначено «Постачальник має право розірвати цей Договір достроково, повідомивши Споживача про це за 30 днів до очікуваної дати розірвання, у випадках якщо: споживач іншим чином суттєво порушив умови цього Договору, і не вжив заходів щодо усунення такого порушення в строк, що становить 5 робочих днів».
Однак, умовами проекту договору не визначено, які саме порушення умов договору Сторони визнають суттєвим порушенням, просимо надати Ваше бачення вказаного положення (список ймовірних суттєвих порушень). Чи можна в такому разі, вважати суттєвим порушенням умов договору непогодження обґрунтованої зміни ціни на підставі ч. 5 ст. 41 Закону, в порядку п. 5.9 проекту договору?
2) Положення п. 14.3 проекту договору, розірвання договору за 5 днів фактично неможливо реалізувати на практиці.
Так, відповідно до п. 3.2.5. ПРРЕЕ зазначено, що ініціювання споживачем розірвання у разі зміни електропостачальника договору має відбуватися одночасно з ініціюванням ним початку процедури зміни електропостачальника, передбаченої главою 6.1 розділу VI цих Правил. У таких випадках датою припинення договору вважається дата фактичної зміни електропостачальника або набуття споживачем статусу учасника ринку двосторонніх договорів, або остаточного припинення користування електричною енергією на об'єкті за відповідними точками комерційного обліку.
Пункт 6.1.3 ПРРЕЕ, зміна електропостачальника за ініціативою споживача має бути завершена протягом періоду, що починається з дня повідомлення споживачем нового електропостачальника про наміри змінити попереднього електропостачальника, але у строк, що не перевищує 21 календарний день з дня вказаного повідомлення.
Пункт 3.2.15 ПРРЕЕ, у разі закінчення строку дії договору про постачання електричної енергії або дострокового його розірвання (за ініціативою електропостачальника) електропостачальник не пізніше ніж за 20 календарних днів до передбачуваного дня припинення дії договору та постачання електричної енергії повинен повідомити про це споживача, відповідного (відповідних) оператора (операторів) системи та постачальника "останньої надії", на території діяльності якого розташовані електроустановки такого споживача, із зазначенням дати припинення постачання електричної енергії споживачу.
Споживач після отримання повідомлення електропостачальника має право ініціювати зміну електропостачальника у порядку, встановленому в розділі VI цих Правил.
З наведеної регламентації ПРРЕЕ вбачається, що за умови дострокового розірвання договору за ініціативою Споживача (якщо у нього на дату дострокового розірвання відсутній намір укладання договору з іншим постачальником), у діючого Постачальника виникає обов’язок щодо попередження оператора (операторів) системи та постачальника "останньої надії", на території діяльності якого розташовані електроустановки такого споживача, із зазначенням дати припинення постачання електричної енергії споживачу, однак реалізація цього обов’язку відбувається протягом 20 днів.
Отже, для можливості реалізації положень п. 14.3, проекту договору, необхідно термін замінити на «20 днів».
3) Відповідно до п. 7.5. Правил роздрібного ринку електричної енергії щодо припинення повністю або частково постачання електричної енергії споживачу вказано, що таке відключення може відбуватись, зокрема у випадку заборгованості з оплати за спожиту електричну енергію відповідно до умов договору з електропостачальником, проте не конкретизовано термін заборгованості. Отже, для реалізації п.14.4. Договору пропонуємо викласти в наступній редакції: «14.4. Постачальник має право звернутися до оператора системи розподілу з вимогою про відключення об’єкта Споживача від електропостачання у випадку порушення Споживачем строків оплати за цим Договором, у тому числі за графіком погашення заборгованості».
4) Редакція проекту договору не передбачає порядок обміну документів протягом виконання договору та можливість електронного листування, а також використання особистого кабінету на сайті постачальника. Враховуючи територіальну віддаленість місцезнаходження Постачальника та Cпоживача, на вимогу абзацу 3, п. 3.2.1. ПРРЕЕ де вказано, що електропостачальник під час розробки форми договору має передбачити можливість обміну документами, що оформлюються на виконання умов договору, з використанням мережі Інтернет без застосування електронного цифрового підпису, пропонуємо доповнити пункт 14.7. викласти в наступній редакції: «Усі повідомлення за цим Договором вважаються зробленими належним чином, якщо вони здійснені в письмовій формі та надіслані на офіційну електронну адресу сторін, зазначену в реквізитах договору ,рекомендованим листом, вручені кур'єром або особисто за зазначеними в цьому Договорі адресами Сторін. Датою отримання таких повідомлень буде вважатися дата їх особистого вручення, дата надіслання листа на електронну пошту/декілька за наявності або дата поштового штемпеля відділу зв'язку одержувача.», або зазначити іншу редакцію, з урахуванням можливості використання електронного документообігу.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
14.01.2022 16:04
Вирішення:
1. Пунктом 7.1.7 постачальнику надано право самостійно вирішувати чи допустив споживач суттєвих порушень умов договору. Постачальник повідомляє про своє рішення споживача, а якщо споживач не усунув порушення, яке є суттєвим, постачальнику надано право розривати договір достроково.
2. Як зазначено в п. 6.1.3. Правил роздрібного ринку електричної енергії зміна електропостачальника за ініціативою споживача має бути завершена протягом періоду, що починається з дня повідомлення споживачем нового електропостачальника про наміри змінити попереднього електропостачальника, але у строк, що не перевищує 21 календарний день з дня вказаного повідомлення. Враховуючи, що строк в 5 днів не перевищує строк, вказаний в п. 6..1.3. Правил роздрібного ринку електричної енергії, то вказане положення проекту договору відповідає вимогам ПРРЕЕ.
Щодо пункту 3.2.15 ПРРЕЕ, який передбачає, що у разі закінчення строку дії договору про постачання електричної енергії або дострокового його розірвання (за ініціативою електропостачальника) електропостачальник не пізніше ніж за 20 календарних днів до передбачуваного дня припинення дії договору та постачання електричної енергії повинен повідомити про це споживача, відповідного (відповідних) оператора (операторів) системи та постачальника "останньої надії", на території діяльності якого розташовані електроустановки такого споживача, із зазначенням дати припинення постачання електричної енергії споживачу, потрібно відмітити, що він регулює відносини, які складають у разі дострокового розірвання договору за ініціативою електропостачальника.
Звертаємо Вашу увагу, що п.14.3 проекту договору унормовує ситуацію, коли договір розривається за ініціативою споживача, тобто не електропостачальника, а тому пункт 3.2.15 ПРРЕЕ не застосовується в даному випадку.
3. Не викликає сумнівів, що наявності у споживача заборгованості, це є суттєвим порушенням умов договору. Тому, у разі наявності у споживача заборгованості з оплати, відповідно до п. 7.1.7 проекту договору постачальник має право розірвати договір достроково, повідомивши споживача про це за 30 днів до очікуваної дати розірвання без сплати штрафних санкцій у випадках якщо споживач прострочив оплату за постачання електричної енергії згідно з Договором, за умови, що Постачальник здійснив попередження Споживачу про можливе розірвання цього Договору.
Наступним кроком, відповідно до п. 3.2.15. ПРРЕЕ електропостачальник не пізніше ніж за 20 календарних днів до передбачуваного дня припинення дії договору та постачання електричної енергії повинен повідомити про це споживача, відповідного (відповідних) оператора (операторів) системи та постачальника "останньої надії", на території діяльності якого розташовані електроустановки такого споживача, із зазначенням дати припинення постачання електричної енергії споживачу.
Отже, описана Вами ситуація вже врегульована проектом договору та ПРРЕЕ і не потребує додатково уточнення.
4. Листування між споживачем та постачальником передбачає, зокрема, надсилання останнім первісних бухгалтерських документів, які необхідно надавати в органи казначейства для оплати. Враховуючи, що на сьогоднішній день правилами обслуговування в органах казначейства не передбачено використання електронного документообороту, то запропонований тип листування не відповідатиме практиці роботи з органами казначейства.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
18.01.2022 12:14