• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

90510000-5 Утилізація сміття та поводження зі сміттям (надання послуг з вивезення, розміщення та знешкодження твердих побутових відходів)

Завершена

70 500.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 352.50 UAH
Період оскарження: 11.01.2022 12:40 - 17.01.2022 12:45
Вимога
Залишено без розгляду

СКАРГА_ОБЛАСНИЙ ПЕРИНАТАЛЬНИЙ ЦЕНТР

Номер: 3f6937bafb1045c18ee1ff1529de930e
Ідентифікатор запиту: UA-2022-01-11-000464-b.a1
Назва: СКАРГА_ОБЛАСНИЙ ПЕРИНАТАЛЬНИЙ ЦЕНТР
Вимога:
Вих. № _41_ від 14.01.2022року Замовник: КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ОБЛАСНИЙ ПЕРИНАТАЛЬНИЙ ЦЕНТР" ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ код ЄДР: 38732288 69035, Україна, Запорізька область, Запоріжжя, вул. Південноукраїнська 17А +380612270723 e-mail: kzopc2013@ukr.net Суб’єкт оскарження: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ВЕЛЬТУМ-ЗАПОРІЖЖЯ» код ЄДР: 35924440 вул. Іванова, буд. 99, Запорізька обл., м. Запоріжжя, 69068 тел. 061-228-55-01 електронна пошта: office@weltum.com Процедура закупівлі: спрощена закупівля Предмет закупівлі: за кодом ДК 021:2015 - 90510000-5 Утилізація сміття та поводження зі сміттям (надання послуг з вивезення, розміщення та знешкодження твердих побутових відходів) Ідентифікатор закупівлі: UA-2022-01-11-000464-b Очікувана вартість: 70`500,00 грн. з ПДВ СКАРГА 1. Підстави подання скарги КОМУНАЛЬНИМ НЕКОМЕРЦІЙНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ "ОБЛАСНИЙ ПЕРИНАТАЛЬНИЙ ЦЕНТР" ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ (надалі Замовник) оголошено спрощену закупівлю послуг надання послуг зі збирання, вивезення, розміщення та знешкодження твердих побутових відходів кодом Єдиного закупівельного словника ДК 021-2015 (CPV): за кодом ДК 021:2015 - 90510000-5 Утилізація сміття та поводження зі сміттям (надання послуг з вивезення, розміщення та знешкодження твердих побутових відходів) Суб’єкт оскарження вбачає у діях Замовника порушення, які ним допущені при виборі закупівлі, а саме оголошенні спрощеної закупівлі послуг з вивезення твердих побутових відходів, що порушує права та законні інтереси суб’єкта оскарження. 2. Обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи Статтею 5 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» послугу з поводження з побутовими відходами віднесено до комунальних послуг. Відповідно до статті 35-1 Закону України "Про відходи", пунктів 3,4 Правил надання послуг з вивезення побутових відходів, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10.12.2008 № 1070, власники або наймачі, користувачі, у тому числі орендарі, джерел утворення побутових відходів укладають договори з юридичною особою, яка визначена виконавцем послуг на вивезення побутових відходів. Збирання та вивезення побутових відходів у межах певної території здійснюється юридичною особою, яка уповноважена на це органом місцевого самоврядування на конкурсних засадах у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, спеціально обладнаними для цього транспортними засобами. Згідно зі статтею 144 Конституції України органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території. Оскільки Замовник процедури закупівлі знаходиться в прямому підпорядкуванні та власності Запорізької міської ради, то має в повному обсязі виконувати її рішення. Порядок проведення конкурсу на надання послуг з вивезення побутових відходів затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 16 листопада 2011 року № 1173, згідно з пунктами 30-31 якого організатор конкурсу протягом не більш як п’яти робочих днів з дня проведення конкурсу вводить у дію відповідним актом рішення конкурсної комісії щодо визначення переможця конкурсу на певній території населеного пункту, межі якої були визначені умовами конкурсу. З переможцем конкурсу протягом десяти календарних днів після прийняття конкурсною комісією рішення укладається договір на надання послуг з вивезення побутових відходів на певній території населеного пункту. Згідно з рішенням виконавчого комітету Запорізької міської ради від 28.10.2019 №468 "Про введення в дію рішення конкурсної комісії з визначення Переможця конкурсу з вивезення побутових відходів на території міста Запоріжжя" (копія рішення додається) та рішення Запорізької міської ради від 29.01.2020 № 46 "Про визначення на конкурсних засадах юридичної особи, яка здійснюватиме збирання та перевезення побутових відходів спеціально обладнаними для цього транспортними засобами на території міста Запоріжжя" (копія рішення додається) ТОВ "ВЕЛЬТУМ-ЗАПОРІЖЖЯ" було визначено юридичною особою, яка здійснюватиме збирання та перевезення побутових відходів спеціально обладнаними для цього транспортними засобами на території міста Запоріжжя строком на 10 років. На підставі пункту 2 вищевказаного рішення виконавчого комітету Запорізької міської ради від 28.10.2019 №468 "Про введення в дію рішення конкурсної комісії з визначення переможця конкурсу з вивезення побутових відходів на території міста Запоріжжя" та вимог пункту 30 Постанови КМУ від 16.11.2011 № 1173 між ТОВ "ВЕЛЬТУМ-Запоріжжя" та Запорізькою міською радою 31.10.2019 укладено договір про надання послуг з вивезення побутових відходів на території міста Запоріжжя, який діє з 01.01.2020 та є чинним по теперішній час. Таким чином, власники або наймачі, користувачі, у тому числі орендарі, джерел утворення побутових відходів, які розміщені на території міста Запоріжжя в період з 01.01.2020 року до 31.12.2029 року мають укладати договори з виконавцем послуг - юридичною особою, яка уповноважена на це органом місцевого самоврядування на конкурсних засадах, а саме з ТОВ «ВЕЛЬТУМ-Запоріжжя». Відповідно до статті 28 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" до повноважень органів місцевого самоврядування у сфері житлово-комунальних послуг належить встановлення цін/тарифів на комунальні послуги відповідно до закону. Рішенням виконавчого комітету Запорізької міської ради від 28.04.2021р. №161 "Про встановлення тарифів на послуги з поводження з побутовими відходами" (копія рішення додається), встановлено тарифи на послуги з поводження з побутовими відходами (вивезення та захоронення), які надає ТОВ "ВЕЛЬТУМ- Запоріжжя" в м. Запоріжжя. На запит ТОВ «ВЕЛЬТУМ-Запоріжжя» від 03.11.2021 року вих. № 2213 (копія додається), Департаментом фінансової та бюджетної політики Запорізької міської ради листом від 17.11.2021р. вих.№01.1-01/1788 (копія додається) було повідомлено, що тариф на послугу поводження з побутовими відходами у м. Запоріжжя встановлено тільки ТОВ «ВЕЛЬТУМ-Запоріжжя», який є виконавцем послуг з поводження з побутовими відходами у м. Запоріжжя. Враховуючи вищенаведене та те, що ТОВ "ВЕЛЬТУМ-Запоріжжя" є єдиним надавачем послуг з вивезення побутових відходів, що утворюються на території міста Запоріжжя, який укладає договори про надання послуг з поводження з побутовими відходами з усіма споживачами на території міста (про що свідчить рішення Запорізької міської ради від 29.01.2020 № 46 "Про визначення на конкурсних засадах юридичної особи, яка здійснюватиме збирання та перевезення побутових відходів спеціально обладнаними для цього транспортними засобами на території міста Запоріжжя", прийняте за результатами проведеного конкурсу відповідно до чинного законодавства), а надання послуг здійснюється за затвердженим регульованим тарифом, можна констатувати відсутність альтернативи вибору виконавців послуг на відповідному ринку. Антимонопольним комітетом України у рекомендаціях від 05.12.2019 № 66-рк "Про здійснення заходів, спрямованих на розвиток конкуренції, запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції" визначено, що за результатами ґрунтовного дослідження ринків послуг з вивезення побутових відходів, проведеного протягом 2019 було встановлено, що за результатами дослідження ринків послуг з вивезення побутових відходів можна констатувати наявність конкуренції на етапі проведення конкурсів органами місцевого самоврядування з визначення виконавців послуг з вивезення побутових відходів. При цьому нормативно-правовими актами у сфері поводження з побутовими відходами передбачено, що термін діяльності на цьому ринку монопольно здійснюватиме суб’єкт господарювання, який на конкурсних засадах здобув переваги в боротьбі внаслідок запропонованих кращих умов надання послуг та меншої ціни порівняно з конкурентами, що визначено органами місцевого самоврядування. Частиною 1 статті 14 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачено, що спрощена закупівля проводиться замовником із застосуванням електронного аукціону відповідно до статті 30 цього Закону. Однак з огляду на те, що на момент оголошення спрощеної закупівлі (ідентифікатор закупівлі UA-2022-01-11-000464-b) в місті Запоріжжя юридичною особою, яка уповноважена органом місцевого самоврядування на конкурсних засадах здійснювати вивезення побутових відходів визначено одну юридичну особу, а саме ТОВ «ВЕЛЬТУМ-Запоріжжя», то проведення аукціону завідомо неможливе. Отже, в замовника немає підстав для застосування спрощеної закупівлі, яка передбачає конкурентний відбір, за Законом України «Про публічні закупівлі» для відбору постачальників комунальних послуг з поводження з побутовими відходами на певній території, адже законне право проводити і визначати переможця конкурсного відбору суб’єктів господарювання з надання послуг з вивезення побутових відходів відведено органам місцевого самоврядування. Проведення аукціону у спрощеній закупівлі торгів із закупівлі послуг з поводження з побутовими відходами призводить до порушення прав та законних інтересів скаржника, оскільки аукціон у спрощеній закупівлі передбачає покрокове зниження запропонованої учасниками вартості послуг, які є предметом закупівлі, що для Скаржника є неможливим у зв’язку із затвердженням виконавчим комітетом Запорізької міської ради тарифів на послуги з поводженням з побутовими відходами для виконавця цих послуг – ТОВ «ВЕЛЬТУМ-Запоріжжя». На підтвердження викладеної позиції щодо неможливості проведення аукціону у спрощеній закупівлі послуг з поводження з побутовими відходами Замовниками, які розташовані в територіальних межах міста Запоріжжя через визначення виконавцем послуг з вивезення побутових відходів на території міста Запоріжжя однієї юридичної особи, якою є ТОВ «ВЕЛЬТУМ-Запоріжжя», повідомляємо, що Постійно діючою колегією АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за скаргою ТОВ «ЕК «Гранік» було винесено рішення №1429-р / пк-пз від 27.01.2021р., яким Замовник зобов’язаний відмінити переговорну процедуру закупівлі послуг «Утилізація/видалення смітті та поводження зі сміттям (послуги з вивезення та захоронення твердих побутових відходів)», проведену на підставі відсутності конкуренції з технічних причин (п.2 ч.2 ст.40 ЗУ «Про публічні закупівлі) із належним чином визначеним органом місцевого самоврядування виконавцем послуг із вивезення побутових відходів ТОВ «ВЕЛЬТУМ-Запоріжжя». ТОВ «ВЕЛЬТУМ-Запоріжжя» в судовому порядку оскаржило рішення Постійно діючої колегії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за скаргою ТОВ «ЕК «Гранік» №1429-р / пк-пз від 27.01.2021р. стосовно законності проведення переговорної процедури. 24.05.2021 року Окружним адміністративним судом міста Києва у справі №640/3604/21 позов ТОВ «ВЕЛЬТУМ-Запоріжжя» задоволений і рішення Постійно діючої комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері державних закупівель №1429-р / пк-пз від 27.01.2021г. визначено протиправним і скасовано. ТОВ «ЕК «Гранік» (третя особа у справі) і АМКУ були подані апеляційні скарги в Шостий апеляційний адміністративний суд. Постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 07.10.2021 року у справі №№640/3604/21 апеляційні скарги залишені без задоволення, рішення суду першої інстанції залишено без змін. Постанова набрала законної сили. В судовому порядку встановлено законність проведення переговорної процедури закупівлі послуг з поводження з побутовими відходами у єдиного належним чином визначеного виконавця цих послуг на підставі відсутності конкуренції. Також, ТОВ «ВЕЛЬТУМ-Запоріжжя» отримано висновок ТОВ «Судово-експертне бюро України» за результатами проведення експертного дослідження з питань права експертом Тарасенко Л.Л. (додається), яким встановлено правомірність застосування переговорної процедури закупівлі послуг з поводження з побутовими відходами із належним чином визначеним виконавцем послуг з вивезення побутових відходів та укладення договору за ціною, яка дорівнює встановленому органом місцевого самоврядування тарифу на відповідну послугу. 3. Вимоги суб’єкта оскарження На підставі вищевикладеного та користуючись ст.ст. 3,5,14 Закону України «Про публічні закупівлі» ПРОШУ: 1. Відмінити спрощену закупівлю, що оголошена КОМУНАЛЬНИМ НЕКОМЕРЦІЙНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ "ОБЛАСНИЙ ПЕРИНАТАЛЬНИЙ ЦЕНТР" ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ (ідентифікатор закупівлі UA-2022-01-11-000464-b) у зв’язку із неможливістю усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель. 4. Документи, які додаються до скарги 1). Копія рішення виконавчого комітету Запорізької міської ради від 28.10.2019 №468 "Про введення в дію рішення конкурсної комісії з визначення Переможця конкурсу з вивезення побутових відходів на території міста Запоріжжя"; 2). Копія рішення Запорізької міської ради від 29.01.2020 № 46 "Про визначення на конкурсних засадах юридичної особи, яка здійснюватиме збирання та перевезення побутових відходів спеціально обладнаними для цього транспортними засобами на території міста Запоріжжя"; 3). Копія рішення виконавчого комітету Запорізької міської ради від 28.04.2021р. №161 "Про встановлення тарифів на послуги з поводження з побутовими відходами"; 4). Копія запиту ТОВ «ВЕЛЬТУМ-Запоріжжя» від 03.11.2021 року вих. № 2213; 5). Копія листа Департаменту фінансової та бюджетної політики Запорізької міської ради від 17.11.2021р. вих.№01.1-01/1788. 6). висновок експерта №64 від 25.11.2021р. за результатами проведення експертного дослідження з питань права. Генеральний директор, т.в.о директора І.В. Бурчак
Пов'язані документи: Учасник Замовник
Вирішення: КНП «Обласний перинатальний центр» ЗОР (далі – Замовник) закуповує послуги/товари/роботи виключно у відповідності до вимог Закону України «Про публічні закупівлі». В преамбулі до Закону України «Про публічні закупівлі» зазначено, що цей Закон визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад. Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Згідно ч. 4 ст. 3 Закон України «Про публічні закупівлі», яка має назву «Сфера застосування закону», зазначено наступне: «відносини, пов’язані із сферою публічних закупівель, регулюється виключно цим Законом і не можуть регулюватися іншими законами, крім випадків, встановлених цим Законом. Зміни до цього Закону можуть вноситися виключно законом про внесення змін до цього Закону. Якщо для реалізації положень поданого проекту закону про внесення змін до цього Закону необхідні законодавчі зміни до інших законодавчих актів, такі зміни викладаються в розділі "Прикінцеві положення" (перехідні положення) проекту закону про внесення змін до цього Закону». Таким чином спеціальним законом щодо закупівлі товарів, робіт, послуг для забезпечення потреб Замовника є Закон України «Про публічні закупівлі». Поки законодавцем не буде доповнено п.2 ч.2 ст. 40 Закону України «Про публічні закупівлі», таким випадком застосування переговорної процедури, як отримання перемоги на конкурсі, проведеного в порядку ч.3 ст. 351 Закону України «Про відходи», не має правових підстав для проведення переговорної процедури по закупівлі послуг у ТОВ «Вельтум-Запоріжжя». Відповідно до положень п. 2 ч.1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» одним із принципи здійснення публічних закупівель є максимальна економія, ефективність та пропорційність. Проведення конкурентної процедури закупівлі призводить на найменшої ціни закупівлі послуг/товарів/робіт за бюджетні кошти. Посилання скаржника на роз’яснення, які наведені Антимонопольним комітетом України у листі від 05.12.2019 року №66-к є недоречними, оскільки ТОВ «Вельтум-Запоріжжя» двічі (у листопаді 2019 року, а потім у квітні 2021 року) збільшив вартість своїх послуг, а в цих роз’ясненнях Антимонопольного комітету України вказується про те, що переможець визначається на певний строк, внаслідок запропонування на весь строк надання послуг найкращих умов, в тому числі вартість своїх послуг. Тобто закупівля послуг у ТОВ «Вельтум-Запоріжжя» буде відбуватися не за ціною перемоги на конкурсі у жовтні 2019 року, а по значно більшій ціні, що суперечить п. 2 ч.1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Крім того, відповідно до положень ч.5 ст. 13 Закону України «Про судоустрій і статус суддів», висновки щодо застосування норм права, викладені у постановах Верховного Суду, є обов’язковими для всіх суб’єктів владних повноважень, які застосовують у своїй діяльності нормативно-правовий акт, що містить відповідну норму права (тобто висновки суду апеляційної інстанції не є судовими прецедентом). Згідно даних сайту Єдиного державного реєстру судових рішень, за касаційною скаргою Антимонопольного комітету України, ухвалою Верховного Суду від 29.11.2021 по справі №640/3604/21 відкрито касаційне провадження по оскарженню постанови Шостого апеляційного адміністративного суду від 07.10.2021 по справі №640/3604/21 та рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 24.05.2021 по справі №640/3604/21. Тобто, Антимонопольний комітет України вважає, що вказані судові рішення є неправомірними і Верховним Судом доводи Антимонопольного комітету України визнанні достатніми для відкриття касаційного провадження у справі №640/3604/21. Також зазначаємо, що згідно відкритих джерел інформації за апеляційними скаргами ТОВ «Екотехнологічна компанія «Гранік» та Комунального закладу «Запорізька спеціальна загальноосвітня школа-інтернат «Орієнтир» Запорізької обласної, постановою Центрального апеляційного господарського суду від 16.12.2021 по справі №908/1369/21, як неправомірне, було скасовано зазначене у скарзі ТОВ «Вельтум-Запоріжжя» рішення господарського суду Запорізької області від 08.09.2021 року по справі №908/1369/21 та прийняте нове рішення про відмову у задоволенні позову. Крім того, звертаємо увагу, що аналогічна скарга ТОВ «Вельтум-Запоріжжя», на нібито неправомірне проведення Головним управлінням Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Запорізькій області відкритих торгів по закупівлі послуг з поводженням з відходами (закупівля UA-2021-11-29-012734-c), була залишена без задоволення рішенням Постійно діючої колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №27771-р/пк-пз від 16.12.2021, з наступних підстав, цитуємо: «Відповідно до частини першої статті 32 Закону замовник відміняє тендер у разі: 1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг; 2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути. Скаржник не довів та документально не підтвердив, наявність підстав для відміни Процедури закупівлі. Враховуючи наведене, відсутні підстави для задоволення Скарги». Що стосується спрощеної процедури закупівлі, то відповідно п.17 ст.14 Закону, Замовник відміняє спрощену закупівлю в разі: 1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт і послуг; 2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель; 3) скорочення видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг. У Замовника відсутні підстави для відміни даної процедури закупівлі. Враховуючи вищевикладене, вимога ТОВ «ВЕЛЬТУМ-ЗАПОРІЖЖЯ» не підлягає задоволенню.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 17.01.2022 09:19