• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

ДК 021:2015 24930000-2 Фотохімікати (проявник, фіксаж для рентгенівських плівок ).

Завершена

126 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 630.00 UAH
Період оскарження: 09.01.2022 12:59 - 13.01.2022 10:00
Вимога
Вирішена

упереджені дії замовника

Номер: b18a42c74d864f64adfcf7071bf317c6
Ідентифікатор запиту: UA-2022-01-09-000031-c.c1
Назва: упереджені дії замовника
Вимога:
Шановний Замовнику, при проведенні закупівлі за державні кошти необхідно дотримуватись Законів цієї держави, а саме Закону України «Про публічні закупівлі», метою якого є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Частиною 4 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент" . Тож, звертаємо Вашу увагу на порушення з вашого боку процедури торгів, де однією з ключових вимог до проведення торгів є недопущення дискримінації та забезпечення вільної конкуренції серед усіх учасників тендеру. Замовник зазначив конкретну назву проявника та фіксажу ТМ Кровлекс без зазначення можливості подання еквівалентів, заборонивши подачу еквівалентів та надав обгрунтування : Зазначення конкретної торговельної марки продукції в даній процедурі закупівлі обумовлено позитивним досвідом її використання в роботі. Можливо Замовник не в курсі, що на ринку України є й інші торгові марки рентгенівської плівки та хімічних реактивів для її обробки і тому обмежується однією торговою маркою, яка має не найкращі характеристики ніж всі інші, при цьому ціна продукції ТМ КРОВЛЕКС ,чомусь значно вища за інші і здається це тому, що в ціну закладена вартість подяки.Такий підхід грубо порушує положення Закону «Про публічні закупівлі», згідно якого Замовник повинен керуватися принципами недискримінаційного підходу до Учасників. Саме не розгляд еквівалентів і є дискримінацією учасників, тому що значно звужує їх коло. Цей факт можна також трактувати, як намагання Замовника лобіювати інтереси певного виробника, та його представників, Замовник свідомо встановлює таку вимогу, щоб максимально звузити коло потенційних учасників та віддати перемогу заздалегідь визначеному постачальнику. Законом України «Про захист економічної конкуренції» передбачено, що економічна конкуренція (конкуренція) - змагання між суб’єктами господарювання з метою здобуття завдяки власним досягненням переваг над іншими суб’єктами господарювання, внаслідок чого споживачі, суб’єкти господарювання мають можливість вибирати між кількома продавцями, покупцями, а окремий суб’єкт господарювання не може визначати умови обороту товарів на ринку. Також статтею 4 цього Закону передбачено, що органи влади, органи місцевого самоврядування, а також органи адміністративно-господарського управління та контролю зобов’язані сприяти розвитку конкуренції та не вчиняти будь-яких неправомірних дій, які можуть мати негативний вплив на конкуренцію. На підставі вищевикладеного, а також з метою створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель в цій закупівлі вимагаємо внести відповідні зміни в МЕДИКО-ТЕХНІЧНИХ ВИМОГ ДО ПРЕДМЕТУ ЗАКУПІВЛІ (Додаток 1 до тендерної документації) , яким передбачити можливість подачі учасниками в тендерній пропозиції еквівалентів..Результати розгляду даної Вимоги просимо оприлюднити на офіційному веб-порталі. У випадку ігнорування вищезгаданих вимог, ми будемо змушені звернутися до розпорядників коштів, представників Громадського контролю щодо надання ними належної правової оцінки умовам тендерної документації
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: 1.Надати роз’яснення на вимогу до предмета закупівлі учасників спрощеної закупівлі, що оприлюднено в електронній системі закупівель від 09.01.2022року за предметом закупівлі ДК 021:2015 24930000-2 Фотохімікати (проявник, фіксаж для рентгенівських плівок): 1.1 Згідно пункту 28 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) спрощена закупівля - придбання замовником товарів, робіт і послуг, вартість яких дорівнює або перевищує 50 тисяч гривень та є меншою за вартість, що встановлена у пунктах 1 і 2 частини першої статті 3 цього Закону. Враховуючи зазначене, дана закупівля є спрощеною закупівлею. В той же час стаття 23 «Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності» розташована в розділі IV Закону, що має назву «Відкриті торги», а отже регулює питання організації та проведення саме відкритих торгів, а відтак її положення не розповсюджуються на спрощені закупівлі. 1.2 В той же час спрощені закупівлі регулюються окремо статтею 14 Закону. Згідно статті 14 Закону спрощена закупівля проводиться замовником із застосуванням електронного аукціону відповідно до статті 30 цього Закону. В оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, що оприлюднюється замовником відповідно до статті 10 цього Закону, зазначається, зокрема, інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі. Вимоги до предмета закупівлі, визначені замовником, можуть зазначатися шляхом завантаження окремих файлів до оголошення про проведення спрощеної закупівлі або в електронній формі з окремими полями в електронній системі закупівель. У вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, замовник може вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників. 1.3 З урахуванням зазначеного, з одного боку, Закон не обмежує права замовника спрощеної закупівлі встановлювати відносно предмету закупівлі вимоги, які замовник вважає за необхідні, в т.ч. з точки зору ефективності застосування та/або досвіду використання того чи іншого товару у своїй діяльності. А з іншого боку, в спрощених закупівлях передбачено саме право, а не обов’язок замовника вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників. 1.4 В оголошенні по даній спрощеній закупівлі пунктом 3.2 передбачено, що технічні вимоги до товару викладені в Додатку № 1 до оголошення. Додаток № 1 містить інформацію про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, згідно яких вбачається, що замовник має намір придбати відповідні проявник та фіксаж. При цьому необхідність закупівлі самого такого найменування товару обумовлено досвідом використання таких фотохімікатів на наявному у нашому закладі обладнанні, який довів, що використання зазначених фотохімікатів є найефективнішим, оскільки забезпечує постійну високоякісну обробку плівки, мінімальні витрати фотохімікатів, максимальну швидкість обробки без шкоди якості знімків, а відтак забезпечує максимальну продуктивність фотохімічної обробки і як результат найякісніше рентгенографічне діагностування. Отже, нашим закладом в даній спрощеній закупівлі жодним чином не порушуються положення Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, статті 14 Закону, яка і регулює спрощені закупівлі, та дотримано усі принципи здійснення публічних закупівель, зокрема, ефективності та пропорційності, забезпечено вільний доступ необмеженого кола потенційних постачальників товару до інформації про закупівлю, надана можливість взяти участь в закупівлі будь-яким постачальникам необхідного закладу товару, тощо. 1.5 Враховуючи викладене вище, нашим закладом в даній спрощеній закупівлі не встановлено вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, Додаток № 1 до оголошення, що містить технічні вимоги, повністю відповідає статті 14 Закону, а отже відсутні підстави для задоволення вимоги.
Статус вимоги: Задоволено
Задовільнена: Ні