-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
- 1
Електрична енергія код ДК 021:2015 09310000-5 –Електрична енергія
Завершена
37 496 204.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1.2% або 449 954.45 UAH
мін. крок: 1.2% або 449 954.45 UAH
Період оскарження:
07.01.2022 12:14 - 04.02.2022 00:00
Вимога
Є відповідь
неправомірне визначення переможця
Номер:
17455fee742c49bfa17471e85e5e1a03
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-01-07-000030-c.b2
Назва:
неправомірне визначення переможця
Вимога:
Шановний замовнику, при проведенні закупівлі, вами було надано формулу, для розрахунку ціни пропозиції, яка не була оскаржена жодним із учасників закупівлі, вимога була прописана чітко та без застережень, згідно даної формули, ціна за одиницю товару для всіх учасників, до початку аукціону повинна бути розрахована наступним чином:
Впроп= (Црдн 2,85507+Тпер 0,34564+Мпост, яка не може бути від’ємною та дорівнювати нулю)*8446750*1,2, дані РДН вказано на офіційному сайті Опереатор Ринку, тариф передачі є сталим та затвердженим НКРЄКП. Перевіривши на відповідність даним вимогам пропозиції учасників, виявляється, що до аукціону, ТОВ «Центренергозбут» та ТОВ «Енерджі маркетс ассістант» розрахували ціни не відповідно вимогам ТД (ТОВ «Центренергозбут» маржа =
-0,335070004 грн; ТОВ «Енерджі маркетс ассістант» = -0,10071 грн) отже учасники свідомо подали пропозиції, які не відповідають вимогам ТД;
взявши до уваги аргументи, які ви наводите у відповідь на вимогу, подану 16.02.22 р. повідомляємо Вас про те, що посилання на роз’яснення АМКУ в даному випадку недоречні адже вони відносяться до ціни після аукціону, як такої, що вже не є складовою ТП учасника. З приводу подачі учасником невідповідної ТП до аукціону, практика АМКУ зобов’язує замовника відхиляти такі пропозиції, задля збереження добросовісної конкуренції та об’єктивної оцінки (наприклад з аналогічним рішенням можна ознайомитись за посиланням file:///C:/Users/user/Downloads/%D1%80%D1%96%D1%88%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D1%8F%20%D0%B2%D1%96%D0%B4%20%20%2028.12.2021%20%20%E2%84%9628478%20(3).pdf ) Отже, не відхиливши Пропозицію ТОВ «Центренергозбут» та ТОВ «Енерджі маркетс ассістант», ви, як Замовник, порушили вимоги статті 31 Закону, відповідно до якої замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо, зокрема, тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Крім того , повідомляємо, що учасник ТОВ «КІРОВОГРАДСЬКА ОБЛАСНА ЕНЕРГОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ» визначила документ тендерна пропозиція, як конфіденційний, але згідно з частиною другою статті 27 Закону під час розкриття тендерних пропозицій автоматично розкривається вся інформація, зазначена в пропозиціях учасників, та формується перелік учасників у порядку від найнижчої до найвищої запропонованої ними ціни/приведеної ціни. Не підлягає розкриттю інформація, що обґрунтовано визначена учасником конфіденційною. Конфіденційною не може бути визначена інформація про запропоновану ціну, інші критерії оцінки, технічні умови, технічні специфікації та документи, що підтверджують відповідність кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 і вимогам, установленим статтею 17 Закону. Тому пропозиція даного учасника має також бути відхиленою.
Отже, вимагаємо скасувати неправомірне рішення про визначення переможця та розглянути наступні пропозиції учасників, які відповідають законодавчим вимогам та тендерній документації, У випадку ігнорування нашої вимоги ТОВ «ЕНЕРГУМ» буде змушений звернутися до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокол №115.PDF 22.02.2022 17:27
Дата подачі:
22.02.2022 10:30
Вирішення:
Законом України «Про публічні закупівлі» визначено вичерпний перелік підстав для відхилення тендерної пропозиції , а саме: відповідно до пункту третього частини 1 статті 31 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо, переможець процедури закупівлі:
- відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю;
- не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону;
- не надав копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) відповідно до частини другої статті 41 цього Закону;
- не надав забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо таке забезпечення вимагалося замовником.
Відповідно до частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Згідно з частиною 1 статті 31 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, якщо:
1) учасник процедури закупівлі:
не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону та/або наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 цього Закону;
не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства;
зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з частиною п’ятнадцятою статті 29 цього Закону;
не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або забезпечення тендерної пропозиції не відповідає умовам, що визначені замовником у тендерній документації до такого забезпечення тендерної пропозиції;
не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей;
не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного в частині 14 статті 29 цього Закону;
визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог частини 2 статті 28 цього Закону;
2) тендерна пропозиція учасника:
не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації;
викладена іншою мовою (мовами), аніж мова (мови), що вимагається тендерною документацією;
є такою, строк дії якої закінчився;
Надання від'ємної маржі за результатами аукціону не може бути підставою відхилення Пропозиції учасника, як такої, що не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
Враховуючи викладене, інформація про ціну Пропозиції учасника за результатами аукціону, не є складовою Пропозиції учасника у розумінні Закону, отже її невідповідність не може бути підставою відхилення пропозиції учасника відповідно до вимог статті 31 Закону.
Також звертаю Вашу увагу на те, що з аналогічного питання ПОСТІЙНО ДІЮЧОЮ АДМІНІСТРАТИВНОЮ КОЛЕГІЄЮ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ 14.01.2022 року було прийнято рішення за номером 760-р/пк-пз та додатково 20 січня 2022 року на офіційному сайті Антимонопольного комітету за посиланням https://amcu.gov.ua/news/vazhlive-rozyasnennya-shchodo-skarg-na-provedennya-procedur-zakupivel-elektrichnoyi-energiyi було опубліковано роз'яснення щодо скарг на проведення процедур закупівель електричної енергії.
Також АМКУ надане «Важливе роз'яснення щодо скарг на проведення процедур закупівель електричної енергії» яке опубліковано 20 січня 2022 року о 16:12 на офіційному сайті АМКУ https://amcu.gov.ua/news/vazhlive-rozyasnennya-shchodo-skarg-na-provedennya-procedur-zakupivel-elektrichnoyi-energiyi, яким підтверджується позиція уповноваженої особи, щодо не можливості задоволення вимог ТОВ "ЕНЕРГУМ".
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Є відповідь
щодо скасування неправомірного рішення Замовника
Номер:
f0a5cb15c54a4fb9a7f7912d97be379e
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-01-07-000030-c.b1
Назва:
щодо скасування неправомірного рішення Замовника
Вимога:
15 лютого 2022 року Протоколом №98 Замовником було прийнято рішення, про визначення переможця процедури закупівлі ТОВ «ЦЕНТЕНЕРГОЗБУТ». У Протоколі Замовник вказав: «Тендерна пропозиція Товариства з обмеженою відповідальністю «ЦЕНТЕНЕРГОЗБУТ» відповідає вимогам тендерної документації щодо проведення процедури відкритих торгів з публікацією англійською мовою за предметом закупівлі: Електрична енергії код ДК 021:2015 09310000-5 – Електрична енергія за ідентифікатором закупівлі UA-2022-01-07-000030-c.
Однак із викладеною у Протоколі позицією Замовника про те, що тендерна пропозиція відповідає вимогам тендерної документації не можна погодитись.
ТОВ «КІРОВОГРАДСЬКА ОБЛАСНА ЕК» вважає рішення, викладене Замовником у Протоколі №98 від 15.02.2022 року необґрунтованим, дискримінаційним по відношенню до ТОВ «КІРОВОГРАДСЬКА ОБЛАСНА ЕК», а також таким, що порушує права та законні інтереси ТОВ «КІРОВОГРАДСЬКА ОБЛАСНА ЕК».
Відповідно до інформації, що міститься в електронній системі закупівель на веб-порталі уповноваженого органу, первинні пропозиція Учасників сформувались наступним чином:
1. ТОВ «ЦЕНТЕНЕРГОЗБУТ» з пропозицією - 29 046 413,60 грн. з ПДВ;
2. ТОВ "ЕНЕРДЖІ МАРКЕТС АССІСТАНТ" – з пропозицією 31 421 910,00 грн. з ПДВ;
3. ТОВ "КІРОВОГРАДСЬКА ОБЛАСНА ЕК" – з пропозицією 32 493 397,13 грн. з ПДВ;
4. ТОВ "ЕНЕРГУМ" – з пропозицією 32 604 455,00 грн. з ПДВ;
5. ТОВ "ЮГ-ГАЗ" – з пропозицією 36 996 765,00 грн. з ПДВ;
Відповідно до частини 1 розділу 5 Тендерної документації «Загальна сума тендерної пропозиції, (загальна вартість тендерної пропозиції) у гривні (UAH), яка розраховується та вноситься Учасником на електронний майданчик розраховується наступним чином::
Впроп = (Црдн + Тпер.+Мпост) * Wзак*1,2, грн з ПДВ де,
Црдн – середньозважена ціна на електричну енергію на ринку РДН по ОЕС України зазначена на веб-сайті Оператора ринку за січень місяць 2022 року, до дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій, відповідно до даних приведених на сайті ДП «Оператор ринку» (https://www.oree.com.ua), без ПДВ;
Тпер. – тариф на послуги з передачі електричної енергії затверджений регулятором для оператора системи передачі у встановленому порядку на дату подання тендерної пропозиції, без ПДВ;
Мпост – маржинальний прибуток (вартість послуг) Постачальника запропонована учасником, грн/кВт∙год без ПДВ;
Wзак – плановий обсяг закупівлі електричної енергії для відповідного об’єкта Споживача, 8 446 750 кВт.год;
1,2 – математичне вираження ставки податку на додану вартість (ПДВ-20 %);
Відповідно за результатами торгів маржинальний прибуток (вартість послуг) учасника розраховується за формулою:
Мпост=(Впроп/Wзак*1,2)-Црдн-Тпер
Розрахований маржинальний прибуток (вартість послуг) заокруглюється до двох знаків після коми та фіксується у Комерційній пропозиції (Додаток 2 до Договору про постачання електричної енергії).
Під час формування цінової пропозиції учасники не можуть застосовувати показник маржі (вартості послуг постачальника) «М» з нульовим та/або мінусовим (від’ємним) значенням. Застосування нульового та/або мінусового (від’ємного) значення показника маржі (вартості послуг постачальника) «М» вважається не відповідністю вимогам тендерної документації.
Учасниками закупівлі ТОВ «ЦЕНТЕНЕРГОЗБУТ» та ТОВ "ЕНЕРДЖІ МАРКЕТС АССІСТАНТ" при розрахунку первинних тендерних пропозицій було застосовано від’ємні значення показників маржі, що є прямим порушенням умов тендерної документації.
Відповідно до частини 1 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), де зазначено, що Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо:
1) учасник процедури закупівлі:
не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону та/або наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 цього Закону;
не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства;
зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з частиною п’ятнадцятою статті 29 цього Закону;
не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або забезпечення тендерної пропозиції не відповідає умовам, що визначені замовником у тендерній документації до такого забезпечення тендерної пропозиції;
не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей;
не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного в частині чотирнадцятій статті 29 цього Закону;
визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог частини другої статті 28 цього Закону;
2) тендерна пропозиція учасника:
не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації;
викладена іншою мовою (мовами), аніж мова (мови), що вимагається тендерною документацією;
є такою, строк дії якої закінчився;
3) переможець процедури закупівлі:
відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю;
не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону;
не надав копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) відповідно до частини другої статті 41 цього Закону;
не надав забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо таке забезпечення вимагалося замовником.
ТОВ "КІРОВОГРАДСЬКА ОБЛАСНА ЕК" було виконано вимоги тендерної документації та надано усію необхідну документацію в повному обсязі. Крім цього, якщо вирахувати маржу, яка була застосована ТОВ "КІРОВОГРАДСЬКА ОБЛАСНА ЕК" на етапі подання тендерної пропозиції за формулою, що була зазначена у тендерній документації, то її величина складає 0,005 грн. без ПДВ. Отже, маржа, яка була застосована при розрахунку цінової пропозиції ТОВ "КІРОВОГРАДСЬКА ОБЛАСНА ЕК" на етапі подання тендерної пропозиції є позитивною, тому вимоги Тендерної документації були дотримані.
Тендерні пропозиції після закінчення кінцевого строку їх подання або ціна яких перевищує очікувану вартість предмета закупівлі не приймаються електронною системою закупівель, відповідно інформація про ціну, запропоновану учасником після аукціону, з дня проведення аукціону не є складовою тендерної пропозиції учасника у розумінні Закону, отже її ненадання або невідповідність умовам Тендерної документації не може бути підставою для відхилення Пропозиції учасника відповідно до вимог статті 31 Закону.
Ваші дії порушують основні принципи законодавства про публічні закупівлі, інтереси інших учасників, які готували свої пропозиції чітко дотримуючись вимог тендерної документації, враховуючи вищевикладене:
ТОВ "КІРОВОГРАДСЬКА ОБЛАСНА ЕК" ВИМАГАЄ:
1. Скасувати рішення про визнання ТОВ «ЦЕНТЕНЕРГОЗБУТ» переможцем закупівлі.
2. Дискваліфікувати учасників ТОВ «ЦЕНТЕНЕРГОЗБУТ» та ТОВ "ЕНЕРДЖІ МАРКЕТС АССІСТАНТ", так як дані учасники процедури закупівлі не відповідають встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника зазначених в частині 1 розділу 5 Тендерної документації, а саме ТОВ «ЦЕНТЕНЕРГОЗБУТ» та ТОВ "ЕНЕРДЖІ МАРКЕТС АССІСТАНТ" при розрахунку первинних тендерних пропозицій було застосовано від’ємні значення показників маржі.
В іншому випадку ТОВ "КІРОВОГРАДСЬКА ОБЛАСНА ЕК" буде змушене звернутись до АМКУ практика та роз’яснення якого підтверджують позицію ТОВ "КІРОВОГРАДСЬКА ОБЛАСНА ЕК".
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокол №109.PDF 18.02.2022 16:50
Дата подачі:
16.02.2022 13:30
Вирішення:
Законом України «Про публічні закупівлі» визначено вичерпний перелік підстав для відхилення тендерної пропозиції , а саме: відповідно до пункту третього частини 1 статті 31 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо, переможець процедури закупівлі:
- відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю;
- не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону;
- не надав копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) відповідно до частини другої статті 41 цього Закону;
- не надав забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо таке забезпечення вимагалося замовником.
Відповідно до частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Нормою статті 26 Закону тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Документ з тендерною пропозицією подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Електронна система закупівель автоматично формує та надсилає повідомлення учаснику про отримання його тендерної пропозиції із зазначенням дати та часу. Отримана тендерна пропозиція/пропозиція вноситься автоматично до реєстру отриманих тендерних пропозицій/пропозицій, у якому відображається інформація про надані тендерні пропозиції/пропозиції. Тендерні пропозиції/пропозиції після закінчення кінцевого строку їх подання або ціна яких перевищує очікувану вартість предмета закупівлі не приймаються електронною системою закупівель.
Згідно з частиною 1 статті 31 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, якщо:
1) учасник процедури закупівлі:
не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону та/або наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 цього Закону;
не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства;
зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з частиною п’ятнадцятою статті 29 цього Закону;
не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або забезпечення тендерної пропозиції не відповідає умовам, що визначені замовником у тендерній документації до такого забезпечення тендерної пропозиції;
не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей;
не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного в частині 14 статті 29 цього Закону;
визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог частини 2 статті 28 цього Закону;
2) тендерна пропозиція учасника:
не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації;
викладена іншою мовою (мовами), аніж мова (мови), що вимагається тендерною документацією;
є такою, строк дії якої закінчився;
3) переможець процедури закупівлі:
відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю;
не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону;
не надав копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) відповідно до частини 2 статті 41 цього Закону;
не надав забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо таке забезпечення вимагалося замовником.
Надання від'ємної маржі за результатами аукціону не може бути підставою відхилення Пропозиції учасника, як такої, що не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
Враховуючи викладене, інформація про ціну Пропозиції учасника за результатами аукціону, не є складовою Пропозиції учасника у розумінні Закону, отже її невідповідність не може бути підставою відхилення пропозиції учасника відповідно до вимог статті 31 Закону.
Також звертаю Вашу увагу на те, що з аналогічного питання ПОСТІЙНО ДІЮЧОЮ АДМІНІСТРАТИВНОЮ КОЛЕГІЄЮ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ 14.01.2022 року було прийнято рішення за номером 760-р/пк-пз та додатково 20 січня 2022 року на офіційному сайті Антимонопольного комітету за посиланням https://amcu.gov.ua/news/vazhlive-rozyasnennya-shchodo-skarg-na-provedennya-procedur-zakupivel-elektrichnoyi-energiyi було опубліковано роз'яснення щодо скарг на проведення процедур закупівель електричної енергії.
Також АМКУ надане «Важливе роз'яснення щодо скарг на проведення процедур закупівель електричної енергії» яке опубліковано 20 січня 2022 року о 16:12 на офіційному сайті АМКУ https://amcu.gov.ua/news/vazhlive-rozyasnennya-shchodo-skarg-na-provedennya-procedur-zakupivel-elektrichnoyi-energiyi, яким підтверджується позиція уповноваженої особи, щодо не можливості задоволення вимог ТОВ "КІРОВОГРАДСЬКА ОБЛАСНА ЕК".
Статус вимоги:
Не задоволено