• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Послуги з утилізації небезпечних відходів код ДК 021:2015:90520000-8 «Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами»

Завершена

1 850 480.25 UAH з ПДВ
мін. крок: 3% або 55 514.41 UAH
Період оскарження: 07.01.2022 10:40 - 21.01.2022 00:00
Скарга
Відхилено

СКАРГА НА РІШЕННЯ ЗАМОВНИКА

Номер: b9f8db8ceb724cd08594ac9cf3153393
Ідентифікатор запиту: UA-2022-01-07-000021-c.a3
Назва: СКАРГА НА РІШЕННЯ ЗАМОВНИКА
Скарга:
№ 1 від 03.02.2022 року. До Антимонопольного комітету України Адреса: вул. Митрополита Василя Липківського, 45 м. Київ 03035 Суб’єкт оскарження: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ОЛЕСТАС ЕКО" (код ЄДРПОУ 38469527) Адреса: 18000, м. Черкаси, б-р Шевченко,190 електронна пошта: olestas-eko@ukr.net телефон 0472 33 69 65, 050 464 45 86 Замовник: НАЦІОНАЛЬНИЙ ІНСТИТУТ РАКУ (код ЄДРПОУ 02011976) Адреса: 03022, Україна, Київська область, Київ, вул. Ломоносова 33/43 електронна пошта: lozinskaya_evgeniya@ukr.net телефон: +38(097) 975 79 41 Ідентифікатор закупівлі: UA-2022-01-07-000021-c Дата, коли суб’єкту оскарження стало відомо про неправомірні дії Замовника – 28 січня 2022 року СКАРГА НА РІШЕННЯ ЗАМОВНИКА НАЦІОНАЛЬНИЙ ІНСТИТУТ РАКУ ВИКЛАДЕНЕ ПРОТОКОЛОМ №10 ВІД 28 СІЧНЯ 2022 РОКУ Замовником торгів 07 січня 2022 року розпочато процедуру закупівлі по предмету закупівлі Послуги з утилізації небезпечних відходів, код ДК 021:2015:90520000-8 «Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами» (відкриті торги) ідентифікатор закупівлі: UA-2022-01-07-000021-c. Товариство з обмеженою відповідальністю «ОЛЕСТАС ЕКО» (надалі - Товариство) виявило бажання взяти участь у відповідному тендері та згідно тендерної документації подало тендерну пропозицію. Замовником торгів в документації до закупівлі визначено, що оцінка тендерних пропозицій проводиться електронною системою закупівель автоматично на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених Замовником у тендерній документації та шляхом застосування електронного аукціону. Оцінка тендерних пропозицій згідно даної процедури відкритих торгів здійснювалась на основі одного критерію – ціна. За результатами розгляду пропозиція Товариства, системою закупівель визначено як найнижчу ціну пропозиції. 25 січня 2022 року Товариством отримано вимогу про обґрунтування аномально низької ціни. На виконання вимоги 25 січня 2022 року Товариством надано обґрунтування аномально низької ціни. 27 січня 2022 року Товариством отримано вимогу про усунення невідповідностей, виявлених Замовником в інформації та/або документах, що подані Учасником в тендерній пропозиції. На виконання вимоги 28 січня 2022 року Товариством було надано усі документи, обґрунтування та роз’яснення згідно переліку невідповідностей та інформації, яку повинен подати учасник для їх усунення, вказаних Замовником у вимозі. Замовником було прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції Товариства (протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою №10 від 28 січня 2022 року). Підставою для відхилення тендерної пропозиції Товариства визначено ч. 2 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» – Замовником в технічній специфікації (Додаток 2 до тендерної документації) вимагались діючі сертифікати ISO 14001:2015 «Системи екологічного менеджменту. Вимоги та настанови щодо застосування»; ISO 9001:2015 «Системи менеджменту якості. Вимоги», ISO 45001:2018 «Системи менеджменту охорони здоров’я та безпеки праці. Вимоги та настанови щодо застосування»; SIC.COVID-FREE:2020 «Система протидії COVID-19. Спеціальні вимоги для організацій» з інформацією про щорічне підтвердження (у разі настання строку щорічного підтвердження). Учасник не дотримав даних вимог, а саме: 1. Не надано щорічне підтвердження сертифікату ISO 9001:2015, яке повинно було бути пройдено до 11.01.2022р. 2. Не надано щорічне підтвердження сертифікату ISO 14001:2015, яке повинно було бути пройдено до 11.01.2022р. Товариство не може погодитись з зазначеним вище рішенням Замовника та вважає його таким, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель та внаслідок прийняття якого порушено права та законні інтереси Суб’єкта оскарження з наступних підстав. 1. Так, 27 січня 2022 року Товариством отримано вимогу про усунення невідповідностей, виявлених Замовником в інформації та/або документах, що подані Учасником в тендерній пропозиції На виконання вищевказаної вимоги, 28 січня 2022 року Товариством надано усі документи, обґрунтування та роз’яснення згідно переліку невідповідностей та інформації, яку повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей, вказаних Замовником у вимозі (у відповідності до ч.9 ст.26 Закону) шляхом завантаження через електронну систему закупівель. 2. Замовник стверджує, що за результатом оцінки електронною системою закупівель було визначено найбільш економічно вигідною, Замовником встановлено невідповідність тендерної пропозиції Учасника умовам технічної специфікації Замовника (Додаток 2 до тендерної документації), а саме: - Замовником в технічній специфікації (Додаток 2 до тендерної документації) вимагались діючі сертифікати ISO 14001:2015 «Системи екологічного менеджменту. Вимоги та настанови щодо застосування»; ISO 9001:2015 «Системи менеджменту якості. Вимоги», ISO 45001:2018 «Системи менеджменту охорони здоров’я та безпеки праці. Вимоги та настанови щодо застосування»; SIC.COVID-FREE:2020 «Система протидії COVID-19. Спеціальні вимоги для організацій» з інформацією про щорічне підтвердження (у разі настання строку щорічного підтвердження). Учасник не дотримав даних вимог, а саме: 1. Не надано щорічне підтвердження сертифікату ISO 9001:2015, яке повинно було бути пройдено до 11.01.2022р. 2. Не надано щорічне підтвердження сертифікату ISO 14001:2015, яке повинно було бути пройдено до 11.01.2022р. 3. Так, згідно ч.5 Розділу ІІІ Тендерної документації відкритих торгів, який містить інформацію щодо Кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону, в п.п. 5.2.6. вказана вимога надання Учасником торгів,о крім інших підтверджуючих документів, наступне: «5.2.6. Учасник разом з Пропозицією надає: - Діючі сертифікати ISO 14001:2015 «Системи екологічного менеджменту. Вимоги та настанови щодо застосування»; ISO 9001:2015 «Системи менеджменту якості. Вимоги», ISO 45001:2018 «Системи менеджменту охорони здоров’я та безпеки праці. Вимоги та настанови щодо застосування»; SIC.COVID-FREE:2020 «Система протидії COVID-19. Спеціальні вимоги для організацій» з інформацією про щорічне підтвердження (у разі настання строку щорічного підтвердження);» Відповідно до ч.16 ст.29 Закону: «Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах: 1) що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону; 2) на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю. Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей повинно містити таку інформацію: 1) перелік виявлених невідповідностей; 2) посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності; 3) перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей. Замовник не може розміщувати щодо одного й того ж учасника процедури закупівлі більш ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження. Вимога надання Учасником в складі пропозиції: Діючих сертифікатів ISO 14001:2015 «Системи екологічного менеджменту. Вимоги та настанови щодо застосування»; ISO 9001:2015 «Системи менеджменту якості. Вимоги», ISO 45001:2018 «Системи менеджменту охорони здоров’я та безпеки праці. Вимоги та настанови щодо застосування»; SIC.COVID-FREE:2020 «Система протидії COVID-19. Спеціальні вимоги для організацій» з інформацією про щорічне підтвердження (у разі настання строку щорічного підтвердження) зазначена та прописана Замовником в Тендерній документації відкритих торгів в переліку Кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону. Таким чином, згідно вимог ч.16 ст.29 Закону – Замовник зобов’язаний був включити в перелік виявлених невідповідностей (повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах) інформацію про відсутність в складі пропозиції Скаржника інформації щодо щорічного підтвердження сертифікату ISO 9001:2015, яке повинно було бути пройдено до 11.01.2022р., сертифікату ISO 14001:2015, яке повинно було бути пройдено до 11.01.2022р та надати можливість Скаржнику подати інформацію та/або документи для усунення даної невідповідності. Суб’єкт оскарження вважає, що Замовником було порушено наступні принципи здійснення закупівель встановлені ч.1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі»: 1. максимальна економія, ефективність та пропорційність; 2. недискримінація учасників та рівне ставлення до них; Так, Замовником було неправомірно відхилено найбільш економічно вигідну пропозицію ТОВ «Олестас Еко», яка мала сприяти ефективному розпорядженню та економії коштів, що є порушенням принципу максимальної економії та ефективності. Замовником порушено Закон у зв’язку з неправомірним відхиленням пропозиції Учасника згідно ч. 2 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» зважаючи на те, що Замовником, з порушенням вимог ч.16 ст.29 Закону, не було надано можливості Учаснику усунути невідповідності щодо щорічного підтвердження сертифікату ISO 9001:2015, яке повинно було бути пройдено до 11.01.2022р., сертифікату ISO 14001:2015, яке повинно було бути пройдено до 11.01.2022р., що є дискримінацією Учасника. Таким чином, Суб’єкт оскарження є Учасником відповідної процедури та реально претендує на визнання його пропозиції як найкращої, та укладення договору з Замовником у майбутньому, а відхилення пропозиції Суб’єкта оскарження з підстав, які суперечать вимогам чинного законодавства та порушенням основних принципів проведення закупівель є грубим порушенням законодавства про закупівлі. Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та Конституцією України, ПРОСИМО: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі ( UA-2022-01-07-000021-c. ) 2. Зобов’язати Замовника скасувати своє рішення про відхилення пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «ОЛЕСТАС ЕКО» (код ЄДРПОУ 38469527) зазначене у протоколі №10 щодо прийняття рішення уповноваженою особою НАЦІОНАЛЬНИЙ ІНСТИТУТ РАКУ від 28 січня 2022 року та всі наступні рішення. 3. Провести об’єктивну та неупереджену оцінку тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «ОЛЕСТАС ЕКО» відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» 4. Про час і місце розгляду вказаної скарги повідомити Суб’єкта оскарження ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО» для можливості скористатись правом взяти участь у розгляді скарги. Додатки: 1. Протокол №10 від 28.01.2022 2. Інформація про щорічне підтвердження сертифікатів ISO. 03.02.2022 З повагою, Директор ТОВ "ОЛЕСТАС ЕКО" О.О.Чуприна
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 15.02.2022 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 07.02.2022 18:46
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 18.02.2022 14:09
Автор: ТОВ "ОЛЕСТАС ЕКО", Чуприна Станіслав 380932250957 OLESTAS-EKO@UKR.NET http://www.olestaseko.com.ua
Вимога
Вирішена

Порушення ЗУ "Про публічні закупівлі"

Номер: b5c0236cc2df41acb49a55caf6471ac0
Ідентифікатор запиту: UA-2022-01-07-000021-c.a2
Назва: Порушення ЗУ "Про публічні закупівлі"
Вимога:
Шановний Замовник! Відповідно до п 8.1 Тендерної документації «Учасник у складі тендерної пропозиції надає інформацію (повне найменування та місцезнаходження) про кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи надання як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю (ненадання інформації означає відсутність в учасника наміру залучати такого суб’єкта господарювання та не вважається невідповідністю умовам тендерної документації) (у випадку закупівлі робіт чи послуг). Залучення субпідрядника/співвиконавця до виконання послуг в сфері поводження з небезпечними медичними відходами категорії В забороняється.» Вами грубо порушуються принципи закупівель згідно ст.5 ЗУ «Про публічні закупівлі» ЗУ «Про публічні закупівлі» не заборонено залучення субпідрядників. Крім цього Закон не надає права Замовнику торгів забороняти Виконавцем залучення субпідрядників На підставі якого нормативного документа Вами встановлюється така дискримінаційна та така, що звужує коло учасників вимога щодо заборони залучення субпідрядників ? Крім цього вона взагалі суперечить вимогам щодо Виконавця, вказаних Вами в Проекті Договору. Вважаючи наведене вимагаємо виправити порушення Закону, внести зміни до тендерної документації ( технічних вимог) та прибрати «Залучення субпідрядника/співвиконавця до виконання послуг в сфері поводження з небезпечними медичними відходами категорії В забороняється»
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учасник! Будуть внесені зміни.
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Відхилено

Дискримінаційні вимоги

Номер: 28729662a62f4c878b337bcaf7627265
Ідентифікатор запиту: UA-2022-01-07-000021-c.a1
Назва: Дискримінаційні вимоги
Вимога:
Шановний Замовник! Однією з вимог в до закупівлі тендерній документації, зазначено наступне : « Учасник повинен надати: - ліцензію на здійснення перевезення та збирання, зберігання, оброблення, утилізацію, знешкодження небезпечних відходів а саме: Клінічних та подібних їм відходів, відходи, що виникають у результаті медичного догляду, ветеринарної чи подібної практики, і відходи, що утворюються у лікарнях або інших закладах під час досліджень, догляду за пацієнтами або при виконанні дослідницьких робіт; та на здійснення перевезення та збирання, зберігання, оброблення, утилізація небезпечних відходів а саме: Відходи, що містять як складові або забруднювачі ртуть, сполуки ртуті. » Відповідно ЗУ «Про відходи» «оброблення» - здійснення будь-яких технологічних операцій, пов'язаних із зміною фізичних, хімічних чи біологічних властивостей відходів, з метою підготовки їх до екологічно безпечного зберігання, перевезення, утилізації чи видалення. «утилізація відходів - використання відходів як вторинних матеріальних чи енергетичних ресурсів» Відповідно до вимог Наказу МОЗ №325 «Про затвердження Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами» № 325 від 08.06.2017» знезараження (дезінфекція) - сукупність методів (фізичних чи хімічних), спрямованих на знищення патогенних та умовно патогенних збудників у приміщеннях, обладнанні, інструментах, матеріалах, речовинах та у відходах Основними способами знезараження (дезінфекції) відходів категорії В є фізичні та хімічні методи: фізичний метод знезараження відходів (категорії В), що включає обробку водним насиченим паром під надмірним тиском та температурою за допомогою спеціального обладнання - установок для знезараження відходів категорії В, зокрема автоклавів, які використовуються для дезінфекції відходів при температурі стерилізації не менше 150 °С, а також засобами та способами радіаційного та електромагнітного опромінення відповідного призначення безпосередньо на об’єкті; хімічний метод знезараження відходів категорії В включає обробку розчинами дезінфекційних засобів, що мають бактерицидну (включаючи туберкулоцидну), віруліцидну, фунгіцидну (спороцидну - за необхідності) дію у відповідних режимах, застосовується за допомогою спеціальних установок або способом занурення відходів у промарковані ємності з дезінфекційним розчином у місцях їх утворення. Хімічне знезараження відходів категорії В на місці їх утворення використовується як обов’язковий тимчасовий захід за відсутності приміщення для поводження з відходами або при відсутності централізованої системи знезараження. Вивезення відходів категорії В, що не пройшли знезараження (дезінфекції) в місцях утворення чи у приміщеннях для поводження з відходами, за межі території закладів не допускається. При збиранні відходів категорії В забороняється: руйнувати, розрізати медичні відходи, у тому числі використані системи для внутрішньовенних інфузій, з метою їх знезараження; пересипати (перевантажувати), утрамбовувати неупаковані медичні відходи з однієї ємності в іншу, за винятком аварійних ситуацій; Медичні відходи категорії В збирають у тверду (що не проколюється) упаковку (контейнери) або в одноразову м’яку (пакети). Вимога щодо надання ліцензії на оброблення медичних відходів є дискримінаційною, такою, що звужує коло учасників закупівлі, порушує вимоги Наказу МОЗ № 325 та інші вимоги тендерної документації. Яким чином, не порушуючи законодавство та вимоги закупівлі, виконавець може здійснити оброблення медичних відходів не руйнуючи та розрізаючи тверду, що не проколюється тару. Додатково Вами вказана вимога щодо можливої подальшої утилізації медичних відходів, тобто використання їх в якості матеріальних чи енергетичних ресурсів. Для використання медичних відходів в якості матеріальних ресурсів потрібно розрізати тверду тару, що заборонено, та спробувати використати відходи повторно. Чи, можлива їх використання в якості енергетичних ресурсів, тобто отримання тепла, пари чи електроенергії в процесі їх термічного знешкодження. В такому випадку відходи завантажуються в спеціалізоване обладнання в упаковці без пересипання. Вимога надання ліцензії на на оброблення клінічних та подібних їм відходів є порушенням ст.5 ЗУ «Про публічні закупівлі» щодо неможливості встановлення Замовником дискримінаційних вимог, що обмежують конкуренцію. Компанії, які мають необхідне обладнання, але не мають виду діяльності - оброблення не зможуть брати участь в закупівлі. Зважаючи наведене просимо Вас внести зміни до тендерної документації, прибрати дискримінаційну вимогу щодо надання ліцензії на оброблення клінічних та подібних їм відходів, відходи, що виникають у результаті медичного догляду, ветеринарної чи подібної практики, і відходи, що утворюються у лікарнях або інших закладах під час досліджень, догляду за пацієнтами або при виконанні дослідницьких робіт. Пропонуємо зазначити в тендерній документації (кваліфікаційних та технічних умовах) наступний варіант ліцензію на здійснення перевезення та збирання, зберігання, утилізацію та або знешкодження небезпечних відходів а саме: Клінічних та подібних їм відходів, відходи, що виникають у результаті медичного догляду, ветеринарної чи подібної практики, і відходи, що утворюються у лікарнях або інших закладах під час досліджень, догляду за пацієнтами або при виконанні дослідницьких робіт; та на здійснення перевезення та збирання, зберігання, оброблення або знешкодження, утилізація небезпечних відходів а саме: Відходи, що містять як складові або забруднювачі ртуть, сполуки ртуті.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний потенційний учасник, вашу вимогу про «Дискримінаційні вимоги», яка опублікована 12.01.2022 о 21:54 в електронній системі публічних закупівель ProZorro розглянуто. Відповідно до п. 7 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про відходи» оброблення (перероблення) відходів - здійснення будь-яких технологічних операцій, пов'язаних із зміною фізичних, хімічних чи біологічних властивостей відходів, з метою підготовки їх до екологічно безпечного зберігання, перевезення, утилізації чи видалення. Ваше твердження, зазначене у вимозі «Вимога надання ліцензії на на оброблення клінічних та подібних їм відходів є порушенням ст.5 ЗУ «Про публічні закупівлі» щодо неможливості встановлення Замовником дискримінаційних вимог, що обмежують конкуренцію. Компанії, які мають необхідне обладнання, але не мають виду діяльності - оброблення не зможуть брати участь в закупівлі.» суперечить вимогам Закону України «Про відходи», а саме п. 4 ч. 3 ст. 34, відповідно до якого Суб'єкт господарської діяльності, у власності або у користуванні якого є хоча б один об'єкт поводження з небезпечними відходами, зобов'язаний мати ліцензію на здійснення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами (не підлягає ліцензуванню зберігання (накопичення) суб’єктом господарювання утворених ним небезпечних відходів, якщо протягом року з дня утворення небезпечні відходи передаються суб’єктам господарювання, що мають ліцензію на здійснення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами). Відповідно, навіть, у разі наявності у потенційного учасника необхідного обладнання для оброблення небезпечних відходів, але відсутності ліцензії, у такого потенційного учасника відсутнє право здійснення такого виду господарської діяльності як оброблення небезпечних відходів, так як Суб'єкти господарської діяльності у сфері поводження з відходами зобов'язані мати ліцензії на здійснення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами і/або дозвіл на транскордонне перевезення небезпечних відходів (пункт «и» ч. 1 ст. 17 Закону України «Про відходи»). Також наголошуємо, що додатком 2 до тендерної документації визначено, як підстава для кваліфікаційних вимог, Наказ Міністерства охорони здоров’я від 08.06.2015 № 325 «Про затвердження Державних санітарно-протиепідемічних правила і норм щодо поводження з медичними відходами», Закон України «Про відходи»; ЗУ «Про ліцензування видів господарської діяльності», Постанова КМУ від 13.07.2016 № 446 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами», Постанова КМУ від 02 грудня 2015 р. № 1001 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з перевезення пасажирів, небезпечних вантажів та небезпечних відходів автомобільним транспортом, міжнародних перевезень пасажирів та вантажів автомобільним транспортом», Постанова КМУ від 13.07.2000р. №1120 «Про затвердження Положення про контроль за транскордонними перевезеннями небезпечних відходів та їх утилізацією/видаленням і Жовтого та Зеленого переліків відходів», ЗУ «Про охорону праці», ЗУ «Про технічні регламенти та оцінку відповідності», ЗУ «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», Наказ Міністерства охорони навколишнього природнього середовища України від 06.02.2009р. № 52 «Про затвердження Правил технічної експлуатації установок очистки газу». Відповідно діяльність потенційного учасника із порушенням вказаних вимог буде підставою для прийняття рішення про відхилення тендерної пропозиції. Беручи до уваги вище викладене, ваша вимога про «Дискримінаційні вимоги», яка опублікована 12.01.2022 о 21:54 в електронній системі публічних закупівель ProZorro не підлягає задоволенню.
Статус вимоги: Відхилено