-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
код ДК 021:2015 55520000-1 - Кейтерингові послуги
Завершена
2 567 909.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 12 839.55 UAH
мін. крок: 0.5% або 12 839.55 UAH
Період оскарження:
06.01.2022 13:38 - 18.02.2022 00:00
Скарга
Виконана замовником
тендерна документація містить дискримінаційні вимоги
Номер:
12915a7b43274ba1b9819e742e44a71d
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-01-06-002981-c.a1
Назва:
тендерна документація містить дискримінаційні вимоги
Скарга:
«06» січня 2022 року Комунальне підприємство "Полтавський обласний клінічний медичний кардіоваскулярний центр Полтавської обласної ради" ( далі – Замовник) були оголошені відкриті торги на закупівлю ДК 021:2015 - 55520000-1 «Кейтерингові послуги».
Товариство з обмеженою відповідальністю «БС-ФУД» (далі –Скаржник) має намір взяти участь у вказаній процедурі. Проте після ознайомлення із текстом тендерної документації, нами було виявлено дискримінаційний підхід Замовника щодо вимог надання учасниками деяких документів. Адже документи, які є обов’язковими до надання учасниками, не відповідають вимогам Закону України «Про публічні закупівлі».
Товариство з обмеженою відповідальністю «БС-ФУД» повідомляє про встановлення Замовником в оголошенні вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників в частині:
По-перше: Відповідно до Додатку 5 тендерної документації Інформація про відсутність підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі, передбачених статтею 17 Закону України «Про публічні закупівлі»: Учасник, для підтвердження відсутності підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою статті 17 Закону, надає: - Довідку в довільній формі про те, що фізична особа, яка є учасником процедури закупівлі, не була засуджена за кримінальне правопорушення, учинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку;
- Довідку в довільній формі про те, що службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, яка підписала тендерну пропозицію (або уповноважена на підписання договору в разі переговорної процедури закупівлі), не була засуджена за кримінальне правопорушення учинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку;
- Довідку в довільній формі про те, що службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми;
- Довідку в довільній формі про те, що учасник процедури закупівлі не має заборгованість із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів), або довідку в довільній формі про те, що учасник процедури закупівлі випадку, здійснив заходи щодо заборгованість із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів) у порядку та на умовах, визначених законодавством країни реєстрації такого учасника.
- Довідку в довільній формі про те, що учасник процедури закупівлі виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю з цим самим замовником, договір не був достроково розірваним і до учасника не застосовувалися санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків – протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору. (у разі наявності такого договору).
Повідомляємо, що відповідно до ч. 3 ст. 17 ЗУ «Про публічні закупівлі» 3. Учасник процедури закупівлі в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції підтверджує відсутність підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті. Спосіб документального підтвердження згідно із законодавством щодо відсутності підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі через електронну систему закупівель.
Отже, чинним законодавством передбачено документальне підтвердження щодо відсутності підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою ст.. 17 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачено лише для переможця процедури закупівлі, а учасник процедури закупівлі в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції підтверджує відсутність підстав передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою ст.. 17 ЗУ «Про публічні закупівлі», а тому учасник не зобов’язаний надавати документальне підтвердження відсутності вищезазначених підстав.
Отже, тендерна пропозиція мітить незаконні вимоги, а тому просимо усунути порушення та привести тендерну документацію у відповідність до чинного законодавства.
По-друге: Відповідно до Додатку 3 до тендерної документації Кваліфікаційні критерії до учасника відповідно до статті 16 Закону та спосіб їх документального підтвердження пункту 2. Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. - Стаж роботи кухарів на даному підприємстві не менше 2-х років. Для підтвердження надати витяг із звіту до пенсійного фонду.
Встановлюючи дану вимогу Замовник використовує дискримінаційний підхід, адже встановлює часові обмеження, а саме стаж роботи не менше 2-х років.
Повідомляємо, що Учасник не може виконати дану вимогу, так як наше підприємство зареєстровано тільки у 2021 році а саме 30 березня 2021 року, а тому навіть не здійснює свою діяльність більше ніж 2 року.
Також повідомляємо, що стаж роботи кухарів на даному підприємстві жодним чином не впливає на якість роботи та виконання своїх трудових обов’язків, кухарів які прийняті на роботу у поточному році.
Отже, тендерна пропозиція мітить дискримінаційні вимоги, а тому просимо усунути порушення та привести тендерну документацію у відповідність до чинного законодавства, та прибрати вимогу щодо стажу роботи кухарів на підприємстві не менше 2-х років.
По-третє: Відповідно до Додатку 3 до тендерної документації Кваліфікаційні критерії до учасника відповідно до статті 16 Закону та спосіб їх документального підтвердження пункту 2. Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. - кухар 5 розряду (додати копії відповідних документів про отримання фахової освіти, що підтверджують кваліфікаційний рівень кухаря 5 розряду); - кухар 4 розряду (додати копії відповідних документів про отримання фахової освіти, що підтверджують кваліфікаційний рівень кухаря 4 розряду), який має стаж роботи за професією кухаря 4 розряду не менше 1 року (додати копії трудових книжок для підтвердження саме цієї вимоги) та пройшов кваліфікаційну атестацію на виробництві з присвоєнням вище третього розряду (додати копію посвідчення чи іншого документу, підтверджуючого факт присвоєння розряду).
2.1. Довідка про наявність у Учасника не менше двох працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання і досвід.
Отже, виходячи і даної вимоги, вбачається що учасник повинен надати інформацію про не менше двох працівників, а тому учасник повинен надати 1-го працівника кухара 5-го розряду та 1-го працівника 4-го розряду цим самим обмежує учасника, так як зазначає кількість працівників відповідних категорій, які жодним чином не впливають на виконання технічної частини, а також технічна частина не містить над складних страв, а тому не потрібно залучати кухарів відповідного розряду.
Отже, тендерна пропозиція мітить дискримінаційні вимоги, а тому просимо усунути порушення та привести тендерну документацію у відповідність до чинного законодавства, та прибрати вимогу щодо розряду кухарів.
По-четверте: Відповідно до Додатку 3 до тендерної документації Кваліфікаційні критерії до учасника відповідно до статті 16 Закону та спосіб їх документального підтвердження пункту 2. Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. - кухар 5 розряду (додати копії відповідних документів про отримання фахової освіти, що підтверджують кваліфікаційний рівень кухаря 5 розряду); - кухар 4 розряду (додати копії відповідних документів про отримання фахової освіти, що підтверджують кваліфікаційний рівень кухаря 4 розряду), який має стаж роботи за професією кухаря 4 розряду не менше 1 року (додати копії трудових книжок для підтвердження саме цієї вимоги) та пройшов кваліфікаційну атестацію на виробництві з присвоєнням вище третього розряду (додати копію посвідчення чи іншого документу, підтверджуючого факт присвоєння розряду).
Встановлюючи дану вимогу Замовник використовує дискримінаційний підхід, адже встановлює часові обмеження, а саме стаж роботи за професією не менше 1-го року.
Повідомляємо, що Учасник не може виконати дану вимогу, так як наше підприємство зареєстровано тільки у 2021 році а саме 30 березня 2021 року, а тому навіть не здійснює свою діяльність більше ніж 1 рік.
Також повідомляємо, що стаж роботи кухарів за професією жодним чином не впливає на якість роботи та виконання своїх трудових обов’язків, кухарів які прийняті на роботу у поточному році.
Отже, тендерна пропозиція мітить дискримінаційні вимоги, а тому просимо усунути порушення та привести тендерну документацію у відповідність до чинного законодавства, та прибрати вимогу щодо стажу роботи кухарів за професією не менше 1-го року.
Відповідно до частини 18 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» за результатами розгляду скарги орган оскарження має право: прийняти рішення про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом) та про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
У зв’язку з зазначеними вище обставинами звертаємося до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, та
Пов'язані документи:
Учасник
- скарга.pdf 17.01.2022 16:30
- докази.rar 17.01.2022 16:30
- Рішення від 19.01.2022 № 1059.pdf 19.01.2022 18:54
- Інформація про резолютивну частину рішення від 28.01.2022 № 1780.pdf 31.01.2022 12:26
- Рішення від 28.01.2022 № 1780.pdf 02.02.2022 12:55
- Пояснення по суті скарги.pdf 24.01.2022 15:34
- Пояснення по суті скарги друк (1).docx 24.01.2022 15:34
- Протокол.pdf 14.02.2022 10:48
Дата прийняття скарги до розгляду:
17.01.2022 17:48
Дата розгляду скарги:
28.01.2022 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
19.01.2022 18:54
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
02.02.2022 12:56
Дата виконання рішення Замовником:
14.02.2022 10:48
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Комунальне підприємство "Полтавський обласний клінічний медичний кардіоваскулярний центр Полтавської обласної ради" вносить зміни згідно РІШЕННЯ № 1780-р/пк-пз від 28.01.2022року та продовжує строк подання пропозицій на 7 календарних днів, про що і повідомляє Протоколом №20 від 14.02.2022 р.