-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Розробка проектно-кошторисної документації по об’єкту: «Нове будівництво закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів на 12 класів, 260 учнів, по вул. Центральна 24, в с. Колки, Сарненський район, Рівненська область
Торги відмінено
1 495 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 7 475.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 7 475.00 UAH
Період оскарження:
06.01.2022 13:25 - 13.01.2022 00:05
Вимога
Відхилено
неправомірні вимоги
Номер:
1efccc70a6eb4fb68354c791a60f8747
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-01-06-002883-c.b1
Назва:
неправомірні вимоги
Вимога:
1. Відповідно до Додатку 5 та п. 8.9. Оголошення «Замовник» вимагає надати акт огляду об’єкту. Дана вимога є незаконною та дискримінаційною. Замовник порушує право учасника на конфіденційність інформації, також дана вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у тендері необхідно учаснику провести обстеження, тобто ще до проведення аукціону та відкриття учасників, що приймуть участь в закупівлі, Замовнику вже будуть відомі потенційні учасники процедури закупівлі. Зазначена вимога порушує право Учасників та наступні принципи закупівлі – запобігання корупційним діям та добросовісна конкуренція серед учасників. Встановлення Замовником дискримінаційної вимоги щодо огляду об’єкту є необґрунтованою та такою, що суперечить вимогам Закону «Про публічні закупівлі».
Необґрунтованою є вимога в п.8.9. надати у складі пропозиції розроблені попередні концептуальні архітектурні пропозиції (форескізи) оскільки їх не можливо виконати без зустрічі із Замовником, що знову приводить до розкриття учасників торгів. Крім того в п.9 підпункт 3 Завдання проектування передбачено погодити із Замовником ескізний проект.
2. Необґрунтованою та протизаконною є вимога в п.8.4. Оголошення надати чинний сертифікат на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015, оскільки в Україні діє принцип добровільної сертифікації. Тобто, ніхто не може зобов’язати бізнес в примусовому порядку сертифікувати товар. Надання його у складі Пропозиції жодним чином не стосується предмета закупівлі, тому і вимога щодо його надання є неправомірною.
3. Необґрунтованою та протизаконною є вимога в п.8.3. Оголошення надати «…довідку про відсутність/наявність в Єдиному реєстрі ДОСУДОВИХ розслідувань кримінальних проваджень щодо посадової особи учасника уповноваженої на підпис пропозиції та договору (згідно примітки 1 до ст. 96-3 Кримінального кодексу України), видана органом прокуратури України …» оскільки повний перелік підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі наведено у ст.17 ЗУ «Про публічні закупівлі» критерієм якої є завершений факт вчинення кримінального корупційного правопорушення , а не ДОСУДОВЕ розслідування. Крім того прокуратура даних довідок не надає посилаючись на повноваження передбачені ЗУ «Про прокуратуру».
На основі вище наведеного вимагаю скасувати п.п. 8.9 (в т.ч. додаток №5), 8.4 , а також необхідність надати довідку про відсутність/наявність в Єдиному реєстрі ДОСУДОВИХ розслідувань кримінальних проваджень щодо посадової особи учасника уповноваженої на підпис пропозиції та договору (згідно примітки 1 до ст. 96-3 Кримінального кодексу України), видана органом прокуратури України вказану в п.8.3. Оголошення про проведення спрощеної закупівлі.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
10.01.2022 10:39
Вирішення:
Шановний Учаснику, ознайомившись з Вашою вимогою, повідомляємо наступне.
Щодо пункту першого вимоги.
Вимога не підлягає задоволенню з таких підстав:
Вимога Замовника про надання акту огляду об’єкту щодо огляду учасником приміщень, в яких здійснюватимуться проектні роботи визначені технічним завданням, зумовлена потребою передбачити та визначити необхідні розділи проектування (включаючи види та обсяги робіт) для розроблення проектно - кошторисної документації та коректно оцінити вартість проектних робіт за оголошену ціну Замовника, так як збільшення коштів на проектування даного об’єкта не передбачається. Тому, твердження про те, що порушуються права Учасника на конфеденційність інформації не відповідає дійсності.
Крім цього, зазначаємо, що Ваші твердження щодо розкриття потенційних учасників спрощеної закупівлі, у зв’язку з розробленням попередніх концептуальних архітектурних пропозицій (форескізів), базуються лише на припущеннях, оскільки всім Учасникам даної закупівлі надано одинакові можливості щодо підготовки пропозиції згідно умов оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимог до предмета закупівлі.
Додатково повідомляємо, що Замовник самостійно визначає умови та порядок проведення спрощеної закупівлі, в тому числі самостійно приймає рішення щодо виставлення умов Учасникам. Замовник вважає за необхідне до завершення процедури по закупівлі та перед укладенням договору вжити всіх дій для розкриття всієї об’єктивної та необхідної інформації для всіх потенційних Учасників для спроможності потенційному переможцю виконати в повному об’ємі всі роботи та у строки визначені Замовником.
Щодо пункту другого вимоги.
Вимога не підлягає задоволенню з таких підстав:
Одним із доказів необхідного рівня якості послуг є підтвердження відповідності технічних і споживчих характеристик послуг загальновизнаним вимогам (ДСТУ, ГОСТ, ТУ) шляхом проведення незалежної оцінки або сертифікації. Тому Замовник вимагає від Учасників надання Сертифікату системи управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015 стосовно предмета закупівлі, котрий підтверджує відповідність Учасника вимогам міжнародного стандарту ISO 9001, діючого в Україні. Стандарт ISO 9001 визначає вимоги до систем менеджменту якості у сфері постачання продукції та надання послуг, що підтверджується п. 01. Національного стандарту України ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT). Наявність у підприємства сертифікату на систему менеджменту якості відповідно до вимог ISO 9001 свідчить про спроможність підприємства надавати послуги у відповідності з вимогами діючої нормативно-правової документації і не містить жодних дискримінаційних елементів.
Організація що видала вище переховані документи повинна входити до переліку органів з сертифікації систем менеджменту, акредитованих на відповідність вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 та мати відповідну сферу акредитації.
Слід зазначити, що позиція Уповноваженого органу щодо встановлення у тендерній документації вимог щодо наявності в учасників сертифікатів ISO 9001:2015 зводиться до того, що ТАКА ВИМОГА НЕ Є ДИСКРИМІНАЦІЙНОЮ (зокрема рішеннями постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг АМКУ №19422-р/пк-пз від 27.12.2019 та № 2309 -р/пк-пз від 06.02.2020 Колегією АМКУ відмовлено в задоволенні скарг в частині вказівки скаржників на те, що вимога щодо надання сертифікатів є неправомірною).
Щодо пункту третього вимоги.
Вимога не підлягає задоволенню з таких підстав:
У відповідності до п. 6 ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закон), одним з основних принципів здійснення публічних закупівель є запобігання корупційним діям і зловживанням. Водночас, згідно ч. 3 ст. 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
У зв’язку з тим, що закупівля здійснюється за державні кошти, а також становить суспільний інтерес, Відділ освіти, культури, туризму, молоді та спорту Дубровицької міської ради, з метою забезпечення виконання робіт та збереження державних коштів від можливих посягань недобросовісними учасниками не буде укладати жодних договорів з учасниками (юридичними особами та фізичними особами), проти яких правоохоронними органами порушено кримінальні провадження та проводиться досудове розслідування або здійснюється судове розслідування щодо службових та інших осіб Учасника. Звертаємо увагу, що у відповідності до вимог ч. 2 ст. 214 КПК України, досудове розслідування розпочинається з моменту внесення відомостей до Єдиного реєстру досудових розслідувань. Положення про Єдиний реєстр досудових розслідувань, порядок його формування та ведення затверджуються Офісом Генерального прокурора за погодженням з Міністерством внутрішніх справ України, Службою безпеки України, Національним антикорупційним бюро України, Державним бюро розслідувань, органом, що здійснює контроль за додержанням податкового законодавства.
Отримання учасниками довідки про відсутність/наявність в Єдиному реєстрі досудових розслідувань кримінальних проваджень щодо службових та інших осіб Учасника, є загальнодоступною в Україні, довідка не є унікальною та отримується згідно порядку визначеного Положенням про Єдиний реєстр досудових розслідувань, порядок його формування та ведення, тому така вимога тендерної документації не містить дискримінаційних вимог до учасників, не звужує потенційний коло учасників, які планують прийняти участь у закупівлі та не обмежує конкуренцію.
Додатково повідомляємо, що відповідно до розділу п.3 ст.14 ЗУ «Про публічні закупівлі» в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі може зазначатися інша інформація яку замовник вважає за необхідне включити виходячи зі специфіки предмету закупівлі , п. 4 ст. 1 4. Вимоги до предмета закупівлі, визначені замовником, можуть зазначатися шляхом завантаження окремих файлів до оголошення про проведення спрощеної закупівлі або в електронній формі з окремими полями в електронній системі закупівель.
Враховуючи те, що оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимоги Замовника до предмета закупівлі не містять вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, підстав для внесення змін до оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимог до предмета закупівлі немає.
Статус вимоги:
Відхилено