• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Послуги з вивезення твердих побутових відходів. Код згідно ДК 021:2015 Єдиний закупівельний словник 90510000-5 Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям.

Торги не відбулися

452 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 260.00 UAH
Період оскарження: 06.01.2022 11:15 - 18.01.2022 00:00
Скарга
Залишено без розгляду

Дискримінаційні вимоги у Тендерній документації

Номер: 8d6fdd4a529c45d08fc4b659c58037f9
Ідентифікатор запиту: UA-2022-01-06-001500-c.a1
Назва: Дискримінаційні вимоги у Тендерній документації
Скарга:
Обгрунтування порушених прав Суб’єкта оскарження. КП «ВЕЛИКОШПАНІВСЬКЕ» має намір взяти участь у відкритих торгах за предметом закупівлі: ДК 021:2015 Єдиний закупівельний словник 90510000-5 Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям (Послуги з вивезення твердих побутових відходів). Водночас, встановлення Замовником дискримінаційних умов щодо «підтвердження учасниками протягом періоду звернення за роз’ясненнями огляду об’єкту надання послуг для визначення обсягу робіт та етапів виконання робіт (у складі пропозиції надається акт огляду об’єкту за формою визначеною у Додатку 4 до Тендерної документації)» унеможливлює подання тендерної пропозиції КП «ВЕЛИКОШПАНІВСЬКЕ» у відповідній процедурі з підстав, незалежних від суб'єкта господарювання, зокрема Скаржника. Взяти участь у процедурі закупівлі на умовах діючої Тендерної документації Замовника зможуть лише ті учасники, що зможуть надати акт за підписом представника замовника та представника учасника, датований періодом звернення за роз’ясненнями (враховуючи, що закупівля оголошена 06.01.2022, 07.- 09.01.2022 – вихідні, то в наявності лише 2 робочі дні для того, щоб об’їздити/обходити із уповноваженою особою замовника всі вулиці 11 сіл), що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників, у тому числі, скаржника. Тобто, дискримінаційною є як сама вимога акта, так і можливі строки його складення. Крім того, з незалежних від учасника підстав уповноважені особи замовника можуть не допустити учасника до об’єктів (вірніш допуску особливого не потрібно, це відкриті вулиці), але не підписати зазначений акт можуть, що в подальшому може стати підставою для відхилення пропозицій таких учасників. До того ж Замовником встановлено спеціальну мету такого огляду об’єкта: «для визначення обсягу робіт та етапів виконання робіт». По перше, послуги з вивезення твердих побутових відходів не є роботами. Відповідно в такого роду послуг відсутні «етапи» (такий термін притаманний, зокрема роботам з будівництва, що має відповідні черги/етапи). По друге, обсяг послуг визначений Додатком 2 до Тендерної документації і не зможе аж ніяк встановити обсяг послуг, оглянувши вулиці (враховуючи, зокрема, що відходи збиратимуться без контейнерів). До того ж, огляд об`єктів учасника із замовником до аукціону, порушує норми чинного законодавства у сфері публічних закупівель, адже замовник та учасник має право на електронне спілкування лише на веб-порталі Уповноваженого органу, а не при особистій зустрічі, зі складанням паперового акту огляду. Користуючись таким обов’язком, замовник ще до моменту розкриття тендерних пропозицій (в період звернення за роз’ясненнями, навіть не до закінчення строку подання тендерних пропозицій) буде мати інформацію про учасників, які бажають взяти участь у закупівлі, що порушує право скаржника на конфіденційність інформації, також відповідна вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у тендері необхідно отримувати «Акт обстеження об’єкту» за підписом уповноваженої особи замовника (об’їздити/обходити із уповноваженою особою замовника всі вулиці 11 сіл). Відповідно до частини 2 статті 3 Закону замовники здійснюють закупівлі шляхом використання електронної системи закупівель у порядку, передбаченому цим Законом. Електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію, рівні права під час реєстрації всім заінтересованим особам та рівний доступ до інформації всім особам. Обмін і збереження інформації та документів має відбуватися з гарантуванням цілісності даних про учасників і їхніх тендерних пропозицій під час проведення процедури закупівлі та їх конфіденційність до моменту розкриття тендерних пропозицій (частина 1 статті 12 Закону). Встановлення такого дискримінаційного критерію є прямим умислом замовника щодо обмеження конкуренції та може призвести до розтрати комунальних коштів, а також суперечить усім принципам здійснення публічних закупівель. Відповідні дії Замовника створюють умови для недобросовісної конкуренції, дискримінації учасників та до здорожчання предмета закупівлі. Такої ж позиції дотримується Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель у рішеннях № 21047-р/пк-пз від 15.09.2021 (оголошення №  UA-2021-08-25-004585-a ) та № 21047-р/пк-пз від 15.09.2021 (оголошення №  UA-2021- 08-25-004585-a ). Аналогічний висновок містять і моніторинги № UA-M-2021-01-05- 000024 (оголошення: №  UA-2020-11-16-006274-c ), № UA-M-2021-09-08-000126 (оголошення №  UA-2021-08-02-001396-a ). Разом з тим, враховуючи, що огляд об’єкту (вулиць 11 сіл Замовника) є важливим для Замовника з точки зору правильної оцінки об’єму та характеру послуг, що надаватимуться, тобто дискримінація полягає в тому, що це має бути право учасників, а не обов’язок та не має бути обов’язкового складання акту за підписом уповноваженої особи Замовника, просимо зобов’язати Замовника внести зміни до Тендерної документації та викласти дану вимогу в наступній редакції: «Учасник, до закінчення строку подання тендерних пропозицій, має право оглянути об’єкт Замовника. Учасник може відвідати об’єкт Замовника, визначений Додатком 2 до Тендерної документації. Виключити вимогу щодо надання акту огляду об’єкту за формою визначеною у Додатку 4 до Тендерної документації». На підставі зазначено вище, керуючись ст.ст. 5, 18, 22 Закону України «Про публічні закупівлі»,
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження
Причина: Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 19.01.2022 19:02
Автор: КП ВЕЛИКОШПАНІВСЬКЕ, Кравчук Юлія Володимирівна +380680160006 kp-vg@ukr.net https://shpanivskaotg.gov.ua/