• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

ДК 021:2015: 15550000-8 Молочні продукти різні

Завершена

330 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 650.00 UAH
Період оскарження: 05.01.2022 15:16 - 17.01.2022 00:00
Вимога
Вирішена

дискримінаційні умови ТД

Номер: a01902049726401b8de74088a6bb5d88
Ідентифікатор запиту: UA-2022-01-05-003791-c.c1
Назва: дискримінаційні умови ТД
Вимога:
Шановний Замовнику! Вививши тендерну документацію нами виявлено, що встановлені Замовником в ТД вимоги суперечить принципам публічних закупівель та є дискримінаційними щодо потенційних учасників зокрема: І.Щодо наявності в учасника складських приміщень Відповідно до п. 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТП учасник має «Надати сканкопії оригіналів документів, що підтверджують право власності або оренди (найму чи інше) обладнання та бази, що були зазначені учасником у довідці, з додаванням витягу з копії техпаспортів із зазначенням приміщень, що використовуються. Скан - копія оригіналу банківського документу про оплату оренди приміщень за перший та останній перед поданням пропозиції місяць 2021 року…... Постачальник повинен забезпечити наявність потужностей (складських приміщень), пристосованих для зберігання продуктів харчування, які є предметом закупівлі, у тому числі із зазначенням площ та адрес розташування цих приміщень та технічними можливостями підтримання температурного режиму, відповідно від умов зберігання продуктів харчування, які закуповуються, у період між поставками в м. Черкаси (або в радіусі 30 км від м. Черкаси), що підтверджується учасником в тендерній пропозиції відповідними документами.» Вимога щодо необхідності надання скан - копія оригіналу банківського документу про оплату оренди приміщень за перший та останній перед поданням пропозиції місяць 2021 року САМЕ на приміщення, які вказані в довідці про наявність матеріально – технічної бази є дискримінаційною, оскільки учасник міг в 2021 році орендувати одні складські приміщення, строк дії оренди яких закінчився в грудні 2021 року, а з січня 2022 року почати орендувати інші складські приміщення, що фактично позбавляє можливості учасника виконати дану вимогу ТД. Разом з тим, встановлюючи вимогу щодо необхідності мати складські приміщення САМЕ в м. Черкаси (або в радіусі 30 км від м. Черкаси) вказує на те, що Замовник чекає конкретного Учасника та свідчить про наперед упереджену оцінку тендерних пропозицій учасників, складські приміщення яких розташовані на відстані більше 30 км від м. Черкаси. ІІ. Щодо наявності працівників відповідної кваліфікації. Відповідно до п. 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТП учасник має надати інформаційну довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід та будуть залучені для постачання предмету закупівлі (серед яких обов’язково повинна бути включені водії автотранспортного засобу, експедитори транспортні, вантажники, комплектувальник товарів /комірник/ завідуючий складом. Разом з тим, ТД передбачено, що на виконання положень законодавства України з охорони праці, учасники у складі тендерної пропозиції повинні надати документальне підтвердження проведення лабораторних досліджень умов праці (за показниками важкості та напруженості праці) на кожного працівника визначеного учасником (вказаних в довідці) відповідно на закріплене за ним робоче місце (професію), з позитивними висновками, які оформлені лабораторією атестованою на проведення гігієнічних досліджень факторів виробничого середовища і трудового процесу, даний факт атестації відповідної лабораторії має бути підтверджено, в складі пропозиції, документом виданим державною службою України з питань праці. Звертаю Вашу увагу, що відповідно до п. 14.1.195 ПКУ працівник - фізична особа, яка безпосередньо власною працею виконує трудову функцію згідно з укладеним з роботодавцем трудовим договором (контрактом) відповідно до закону. Відповідно до вимог ст. 291 Податкового кодексу України, суб’єкти господарювання можуть працювати без найманих працівників. Отже дана вимога є дискримінаційною щодо тих учасників, які здійснюють свою діяльність без найманих працівників, що не заборонено чинним законодавством України. ІІІ. Щодо надання договору постачання укладеного з виробником предмету закупівлі. Відповідно до вимог ТД якщо Учасник не є виробником пропонуємого Товару, в складі своєї тендерної пропозиції Учасник повинен надати копії документів, що засвідчують можливість постачання запропонованого Товару, згідно вимог Замовника, в повному обсязі (у такому випадку учасник надає договір постачаня з вироником товару та гарантийний лист від виробника, адресований Замовнику із зазначенням номеру оголошення в електронній системі закупівель про можливість постачання товару відповідно до вимог замовника торгів). Однак, потенційні учасники, які не є виробниками товару можуть співпрацювати не лише з виробниками, а й з представниками виробників, дистриб’юторами тощо. Встановлення вимоги надати копію договору постачання виключно з виробником звужує коли потенційних учасників до тих, хто співпрацює виключно з виробниками предмету закупівлі. IV. Щодо вимог до декларації виробника Відповідно до п. 6.1. Додатку № 3 до ТД учасники повинні надати декларації виробника (у декларація виробника наводиться найменування підприємства – виробника, вантажоодержувач, дата відвантаження, найменування і сорт продукту, вид упаковки, дата і час виготовлення, умови зберігання, термін зберігання і відповідність певній нормативній документації.), видана на ім’я учасника (якщо Учасник не є виробником пропонуємого Товару). Якщо учасник співпрацює з дистриб’ютором до прикладу, то така декларація виробника може бути видана на ім’я дистриб’ютора. що знову ж таки звужує коло потенційних учасників. V. Щодо сертифікату на систему управління якістю (відповідає вимогам ДСТУ ISO 9001 Відповідно до п. 7.2. Додатку № 3 до ТД учасник повинен надати Сертифікат виробника на систему управління якістю (відповідає вимогам ДСТУ ISO 9001: 2015), виданий на ім’я Учасника та діючий до 31.12.2022 року або більш піздню дату. Виробники, в конкретному випадку молочної продукції, не видають сертифікати на систему управління якістю (відповідає вимогам ДСТУ ISO 9001: 2015). Дані сертифікати видаються акредитованими органами з оцінки відповідності і такі сертифікати можуть бути видані або ж на ім’я виробника або на ім’я учасника. VI. Щодо наявності спеціальних автомобільних ТЗ Відповідно до п. 7.3. Додатку № 3 до ТД учасник повинен надати довідку щодо наявності спеціальних автомобільних ТЗ у кількості не менше двох, при цьому Замовником не обґрунтована жодним чином вимога ТД щодо необхідності кількості у учасника ТЗ. Дана вимога ТД значно звужує коло потенційних учасників. VII. Щодо надання протоколів випробувань Відповідно до п. 6.1. Додатку № 3 до ТД для підтвердження якості запропонованого товару Учасник повинен надати завірені належним чином копії наступних документів: -Протоколи випробувань на відсутність немолочних жирів по даному виду продукції та сировини , виданий на ім’я учасника. ; -Протоколи випробувань на відсутність ГМО по даному виду продукції , виданий на ім’я учасника. ; -Експертні висновки (протоколи лабораторних досліджень,) по даному виду продукції на показники хімічної та мікробіологічної безпеки харчових продуктів (токсичні елементи, пестициди, мікотоксини, антибіотики, мікробіологічні показники, радіаційну безпеку) , виданий на ім’я учасника. -Експертні висновки (протоколи лабораторних досліджень,) на сировину. Дана вимога ТД жодним чином не обґрунтована Замовником. До того ж учасники надають згідно вимог ТД у складі своєї тендерної пропозиції декларації виробників на предмет закупівлі, які видаються виробниками на підставі проведених відповідних випробувань. Варто також враховувати, що проведення лабораторних досліджень, які вимагаються Замовником є дороговартісними і НА ЕТАПІ ПОДАЧІ ТЕНДЕРНИХ ПРОПОЗИЦІЙ такі фінансові затрати є недоцільними для суб’єктів господарювання. Зазначені вимоги ТД порушують права та значно обмежують коло потенційних учасників, які могли б взяти участь у зазначеній процедурі закупівлі, що в свою чергу, не призведе до максимальної економії та ефективності використання державних коштів. Враховуючи викладене, дії Замовника порушують вимоги частини четвертої статті 22 Закону, відповідно до якої тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також порушують принципи здійснення закупівель, визначений статтею 3 Закону, а саме - недискримінація учасників та відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель. Вимагаємо усунути порушення та привести Тендерну документацію у відповідність до Закону, а також прибрати вимоги, які дискримінують потенційних Учасників в межах м.Києва. В іншому випадку будемо вимушені звертатися до Антимонопольного комітету згідно чинного Законодавства України.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Шановний потенційний Учасник! Вивчивши ваші зауваження стосовно ТД, нами було прийняте рішення, п. І, ІІІ, IV, V, VI, VII задовольнити в повному обсязі, та внести відповідні правки в ТД. А п. ІІ залишити без змін, так як не вбачаємо в цьому дискримінацію учасників.
Статус вимоги: Задоволено