• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

45310000-3 Електромонтажні роботи

Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: українська. У разі надання інших документів складених мовою іншою ніж українська мова, такі документи повинні супроводжуватися перекладом українською мовою, переклад (або справжність підпису перекладача) - засвідчений нотаріально або легалізований у встановленому законодавством України порядку. Тексти повинні бути автентичними, визначальним є текст, викладений українською мовою. Щодо частини другої статті 17 Закону (передбачено ТД та Додатком 2 до ТД) - надається учасником у вигляді довідки, складеної у довільній формі, за підписом уповноваженої особи та завіреної печаткою у разі її використання. Для Переможця - зазначено окремо, див вимоги ТД та Додатку 2 до ТД. Категорія замовника - орган місцевого самоврядування.

Завершена

431 343.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 156.71 UAH
Період оскарження: 05.01.2022 12:03 - 17.01.2022 00:00
Вимога
Відкликано скаржником

неправомірне визначення переможця

Номер: c407ebc03e6a42c097083e95577cb718
Ідентифікатор запиту: UA-2022-01-05-001808-c.b2
Назва: неправомірне визначення переможця
Вимога:
У тендерній пропозиції ФОП Чубки Володимира Петровича не вказана сума прописом, не вказаний факс, електронна пошта у п.4, 6 таблиці, чим недотримана форма заповнення тендерної пропозиції, яка зазначена у додатку 1 до тендерної документації. В п.6 також не вказано, на які саме дії уповноважено Чубку Володимира Петровича (на підписання документів у складі тендерної пропозиції чи на підписання договору про закупівлю, чи на ці дві дії). У тендерній пропозиції у стрічці «всього: (прописом)» також не вказана прописом сума пропозиції. Крім цього, у таблиці «Відповідність технічним вимогам до предмету закупівлі» не зазначено, чи вказана сума включає ПДВ чи ні, як цього вимагають вимоги замовника, викладені у формі тендерної пропозиції. ФОП Чубка Володимир Петрович надає у складі тендерної пропозиції лист-гарантію №6 від 17.01.2022 зі змістом, який свідчить про згоду лише з істотними умовами договору, а не зі всім проектом договору, як це вимагалося замовником у тендерній документації (п.6 Підрозділу 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» Розділу III. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції). ФОП Чубка Володимир Петрович надає у складі тендерної пропозиції лист-гарантію №11 від 17.01.2022. Зміст цього листа свідчить про надання повноважень Чубці Володимиру Петровичу на підписання договору про закупівлю, а не на укладення договору за результатами процедури закупівлі, як це вимагалося замовником у тендерній документації (п.12 Підрозділу 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» Розділу III. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції). У відомостях про учасника №7 від 17.01.2022, які надав ФОП Чубка Володимир Петрович у складі тендерної пропозиції, відсутнє вказання e-mail (або ж вказання, що він відсутній), банківські реквізити, за якими буде здійснено розрахунок з учасником згідно з умовами договору про закупівлю (вказані лише реквізити банку, у якому обслуговується учасник), місце та дата державної реєстрації. Ці вимоги вимагалися замовником у тендерній документації (п.7 Підрозділу 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» Розділу III «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції») і вони не були дотримані ФОП Чубкою Володимиром Петровичем. У довідці №18 від 17.01.2022 про матеріально-технічну базу, яку надав ФОП Чубка Володимир Петрович у складі тендерної пропозиції, не вказано правову підставу володіння (наприклад, договір купівлі-продажу, оборотно-сальдова відомість), а лише написано слово «власне». ФОП Чубка Володимир Петрович у складі тендерної пропозиції не надав довідку, яка підтверджує те, що «все обладнання є новим та таким, що не було у використанні, не було відновленим, не перебував в експлуатації, якісним та постачатися в оригінальній упаковці, яка відповідає характеру товару, забезпечує його цілісність та зберігання якості протягом транспортування. Відновлене, зняте з виробництва, морально застаріле, частково ушкоджене обладнання та комплектуючі до розгляду не приймаються. Обладнання повинно бути українського виробника або українського походження». Надання такої довідки вимагалося замовником у додатку №3 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики, опис предмета закупівлі». ФОП Чубка Володимир Петрович у складі тендерної пропозиції не надав також згоду з технічним завданням, зокрема запропоновану у додатку №3 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики, опис предмета закупівлі» замовником довідку. ФОП Чубка Володимир Петрович у складі тендерної пропозиції надав лише скопійований, при чому не в повному обсязі, додаток №3 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики, опис предмета закупівлі». ФОП Чубка Володимир Петрович у складі тендерної пропозиції не надав жодних документів, які підтверджують відповідність технічним вимогам, які вимагаються замовником у цьому додатку. При цьому відповідно до підрозділу 6 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідна технічна специфікація (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі)» Розділу III «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником у Додатку 3 до тендерної документації. У наданому ФОП Чубкою Володимиром Петровичем скопійованому додатку №2 зазначено лише словосполучення «обладнання повинно бути новим», а не «обладнання є новим» чи «буде новим», «якість робіт повинна відповідати», а не «якість робіт відповідатиме», що не відповідає вимогам підрозділу 6 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки пропозиції» тендерної документації. Зазначений висновок про невідповідність пропозиції Учасника умовам тендерної документації у випадку непідтвердження технічних характеристик підтверджується, зокрема наступними рішеннями АМКУ: №14254-р/пк-пз від 04.10.2019 (закупівля UA-2019-08-15-001534-b); №15814-р/пк-пз від 01.11.2019 (закупівля UA-2019-08-23-000663-c); №1022-р/пк-пз від 20.01.2020 (закупівля UA-2019-11-28-003189-b). ФОП Чубка Володимир Петрович у складі тендерної пропозиції не надав гарантійний лист про те, що Замовник не несе відповідальності за будь-які майнові та немайнові ризики, пов’язані з ознайомлювальною поїздкою, що вимагалося замовником у Додатку 3 до тендерної документації. Не надана довідка в довільній формі щодо відповідності предмета закупівлі вимогам чинного законодавства України з питань захисту довкілля. Наданий лист-гарантія №10 від 17.01.2022, в якому гарантується дотримання всіх норм законодавства України стосовно захисту довкілля під час виконання договірних зобов’язань. Проте інформації, яка свідчить про відповідність предмета закупівлі вимогам чинного законодавства України з питань захисту довкілля не надано п.11 Підрозділу 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» Розділу III «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції». Крім цього, ФОП Чубка Володимир Петрович у складі тендерної пропозиції не надав довідку про огляд об’єкта, яка підписується уповноваженим зі сторони Учасника та керівниками установи, як це вимагається замовником у Додатку 3 до тендерної документації. Даний учасник не надав жодної інформації про те, здійснив чи не здійснив він огляд об’єкта. З огляду на вищезазначене, тендерна пропозиція ФОП Чубки Володимира Петровича не відповідає вимогам тендерної документації замовника, а тому повинна бути відхилена. Рішення про визнання переможцем ФОП Чубки Володимира Петровича є незаконним, тому просимо його скасувати.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Опис причини скасування: Просимо не розглядати вимогу.
Дата скасування: 02.02.2022 17:09
Вимога
Є відповідь

неправомірна дискваліфікація

Номер: 3368ff48982c4d0eb9c1976a265a6337
Ідентифікатор запиту: UA-2022-01-05-001808-c.b1
Назва: неправомірна дискваліфікація
Вимога:
ПП "Цілковита безпека" ознайомилося із протоколом замовника про відхилення нашої тендерної пропозиції та вважаємо за необхідне зазначити наступне. В першу чергу, варто зазначити те, що тендерна документація не містить вимог щодо наявності виключно кваліфікованого електронного підпису, про що свідчить зокрема фраза "У разі якщо учасник, згідно із законодавством, не може накласти електронний підпис (КЕП), що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису на тендерну пропозицію.....". Крім цього, Відповідно до пункту 5 Розділу VII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України "Про електронні довірчі послуги" електронний цифровий підпис та посилений сертифікат відкритого ключа, що його підтверджує, видані відповідно до вимог Закону України «Про електронний цифровий підпис» до набрання чинності цим Законом, використовують користувачі електронних довірчих послуг, кваліфіковані надавачі електронних довірчих послуг, які продовжують їх обслуговувати, відповідно як кваліфікований електронний підпис та кваліфікований сертифікат електронного підпису до закінчення строку дії посиленого сертифіката відкритого ключа, але не пізніше двох років з дня набрання чинності цим Законом. Отже, ЕЦП, УЕП наразі прирівняно до КЕП. Постанова КМУ від 03 березня 2020 року за №193 «Про реалізацію експериментального проекту щодо забезпечення можливості використання удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів» не містить вимоги, що при поданні тендерних пропозицій учасники повинні використовувати лише кваліфікований електронний підпис. Натомість підпунктом 3 п. 3 вищезазначеної Постанови зазначено, що результати надання електронних довірчих послуг, пов`язаних із створенням, перевіркою, підтвердженням та зберіганням удосконалених електронних підписів чи печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів, визнаються органами державної влади, органами місцевого самоврядування, а також іншими особами, які надають електронні публічні (зокрема адміністративні) послуги, та користувачами електронних довірчих послуг. Також відповідно до цієї постанови УЕП можуть використовуватися до 05.03.2022. Тобто, учасники процедури закупівлі можуть використовувати удосконалені електроні підписи для здійснення електронної взаємодії, електронної ідентифікації та автентифікації фізичних, юридичних осіб і представників юридичних осіб. Отже, усе вищезазначене дає змогу стверджувати, що підпис, який накладено на нашу тендерну пропозицію, є удосконаленим електронним підписом, який базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа, та відповідає вимогам, затверджених п. 2 постанови Кабінету Міністрів України від 03.03.2020 р. № 193. Про зазначене свідчить і судова практика, зокрема рішення Окружного адміністративного суду м. Києва від 09.11.2021 у справі №640/21828/21. Також зазначене є по суті формальною помилкою, оскільки формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме – технічні помилки та описки. Крім цього, замовник відхиляє тендерну пропозицію, посилаючись на абз.1 ч.3 ст.22 ЗУ "Про публічні закупівлі". Ця норма звучить наступним чином: " тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої ПЕРЕДБАЧЕНІ ЗАКОНОДАВСТВОМ та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації". Можливість використання лише КЕП та недійсність УЕП не передбачено законодавством. Варто зазначити і те, що відповідно до ст.29 ЗУ "Про публічні закупівлі" замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах: 1) що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону; 2) на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю. Дана ситуація підпадає під підтвердження права підпису тендерної пропозиції. З огляду на вищезазначене, просимо скасувати рішення про відхилення нашої тендерної пропозиції. В іншому випадку ми будемо змушені звертатися в АМКУ або в судовому порядку для вирішення даного питання.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Розглянувши Вимогу про усунення порушення щодо рішення замовника про відхилення тендерної пропозиції ПП «ЦІЛКОВИТА БЕЗПЕКА», яка була розміщена 31.01.2022р. в електронній системі закупівель Prozorro, (UA-2022-01-05-001808-c), варто зазначити наступне: В п. 1 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації на закупівлю послуг з монтажу та установлення охоронної сигналізації на об’єктах: Тернопільська музична школа № 1 ім. В.Барвінського; Тернопільська музична школа № 2 ім. М.Вербицького; Тернопільська художня школа ім. М.Бойчука (ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник»: 45310000-3 Електромонтажні роботи, 45312200-9 Встановлення систем охоронної сигналізації) зазначено, що відповідно до ч.3 ст.12 Закону України «Про публічні закупівлі» під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги», тобто тендерна пропозиція у будь-якому випадку повинна містити накладений електронний підпис, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису (КЕП) учасника/уповноваженої особи учасника процедури закупівлі, повноваження якої щодо підпису документів тендерної пропозиції підтверджуються відповідно до поданих документів, що вимагаються згідно цього пункту. Таким чином, замовником прямо вказано, що документи мають бути підписані саме КЕП учасника/уповноваженої особи учасника процедури закупівлі. Крім того інформаційний ресурс Інфобокс Prozorro, який був створений командою Prozorro, щоб навчитися працювати в системі електронних закупівель, за посиланням: https://infobox.prozorro.org/articles/obov-yazkovist-nakladannya-elektronnogo-pidpisu-na-propoziciyu-uchasnika-1 в публікації від 24.03.2021 року розміщено інформацію для учасників щодо роботи в системі Prozorro із використанням електронного підпису. В даній публікації зазначено: «Постачальник має використовувати той підпис, який передбачений тендерною документацією/умовами закупівлі Замовника. Тобто необхідно дивитись на те, яку вимогу щодо накладання електронного підпису прописав Замовник. Наприклад, якщо вимога в тендерній документації зазначена як «підписати пропозицію КЕП/УЕП», то учасник може підписати пропозицію як КЕП так і УЕП. Якщо ж Замовник вимагає підписати пропозицію КЕП, то Учасник має підписати КЕП, бо в такому разі підписання УЕП може бути підставою для відхилення». За таких обставин, вимога Замовника про те, що пропозиція повинна містити накладений кваліфікований електронний підпис учасника/уповноваженої особи учасника процедури закупівлі, не є дискримінаційною по відношенню до учасників, а відхилення пропозиції підписаною не кваліфікованим електронним підписом не суперечить вимогам закону, отже доводи ПП «ЦІЛКОВИТА БЕЗПЕКА» в цій частині є власними припущеннями та спростовуються наведеним вище. Крім того, слід вказати, що обґрунтовуючи Вимогу про усунення порушення ПП «ЦІЛКОВИТА БЕЗПЕКА» не посилається на будь який з діючих нормативно-правових актів України, які б забороняли Замовникові в Тендерній документації зазначати вимогу щодо підпису такої пропозиції виключно КЕП, а також визначали таку вимогу дискримінаційною. Пунктом 1 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації передбачено, що у разі якщо учасник, згідно із законодавством, не може накласти електронний підпис (КЕП), що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису на тендерну пропозицію, то такий учасник надає лист – пояснення, в якому зазначає законодавчі причини не проставляння такого електронного підпису. Проте в пакеті документів, що опубліковані 20.01.2022р. ПП «ЦІЛКОВИТА БЕЗПЕКА» в електронній системі закупівель Prozorro, жодного листа-пояснення щодо підписання тендерної пропозиції УЕП немає. Щодо доводів ПП «ЦІЛКОВИТА БЕЗПЕКА» про те, що сам по собі удосконалений електронний підпис за своїми технічними вимогами фактично прирівнюється до кваліфікованого електронного підпису, вважаю за необхідне зауважити наступне: Так, відповідно до Закону України «Про електронні довірчі послуги», який визначає правові та організаційні засади надання електронних довірчих послуг, у тому числі транскордонних, права та обов`язки суб`єктів правових відносин у сфері електронних довірчих послуг, порядок здійснення державного нагляду (контролю) за дотриманням вимог законодавства у сфері електронних довірчих послуг, а також правові та організаційні засади здійснення електронної ідентифікації, кваліфікований електронний підпис - удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа (п.23 ч.1 ст.1). В той же час законом визначено, що удосконалений електронний підпис - електронний підпис, створений за результатом криптографічного перетворення електронних даних, з якими пов`язаний цей електронний підпис, з використанням засобу удосконаленого електронного підпису та особистого ключа, однозначно пов`язаного з підписувачем, і який дає змогу здійснити електронну ідентифікацію підписувача та виявити порушення цілісності електронних даних, з якими пов`язаний цей електронний підпис. Тобто УЕП (удосконалений електронний підпис) удосконалена форма електронного підпису, призначена для використання пересічними громадянами для зручності та мобільності останніх. Зберігається на звичайних флешках або на файлових носіях. КЕП (кваліфікований електронний підпис) же передбачає найвищий рівень безпеки даних. Зберігається лише на захищених носіях - токенах. Тобто це різні підписи які мають різний рівень захисту. Крім того, слід зазначити, що Міністерство цифрової трансформації Листом від 16.02.2021 № 1/06-3-1587 повідомило: якщо за результатами перевірки електронного підпису чи печатки на сайті ЦЗО з’являється інформація, що тип підпису «удосконалений», то такий підпис не може вважатись кваліфікованим. Про зазначене свідчить і судова практика, зокрема постанова Північно-Західного апеляційного господарського суду від 07 грудня 2021 року у справі № 918/377/21 (рішення суду касаційної інстанції по даній категорії справ відсутні). А тому Уповноваженою особою було правомірно відхилено тендерну пропозицію ПП «ЦІЛКОВИТА БЕЗПЕКА» на підставі абз.3 п.1 ч.1 ст.31 ЗУ «Про публічні закупівлі». Крім того, необхідно зазначити, що в п.1 Розділу II. «Порядок унесення змін та надання роз’яснень до тендерної документації» Тендерної документації вказано, що фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації. Усі звернення за роз’ясненнями автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення та оприлюднити його в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 Закону. Разом з тим на платформі PROZORRO за посиланням: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2022-01-05-001808-c жодних уточнень зі сторони ПП «ЦІЛКОВИТА БЕЗПЕКА» щодо надання інформації про закупівлю, в тому числі про можливість підпису пропозиції КЕП або УЕП не надходило, тобто Учасник не скористався своїм правом на обговорення та оцінку умов конкретної закупівлі, задля уникнення в подальшому непорозумінь. Щодо вимоги учасника про розміщення повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах на підтвердження права підпису тендерної пропозиції, варто зауважити таке: Відповідно до ч.16 ст. 29 ЗУ «Про публічні закупівлі», якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах: 1) що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону; 2) на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю. У змісті постанови Оріхівського районного суду Запорізької області від 12.10.2020р. у справі № 323/1959/20 відображено аналіз ч. 16 ст. 29 Закону з якого випливає те, що ця норма підлягає застосуванню у разі виявлення невідповідностей в інформації та/або документах, поданих учасником закупівлі. Тобто гіпотезою застосування цієї правової норми є наявність кількох документів, поданих учасником закупівлі, між якими існує невідповідність, і лише у разі встановлення цієї обставини застосуванню підлягає ч. 16 ст. 29 Закону. При цьому, на переконання суду, ані ч. 16 ст. 29 Закону, ані будь-яка інша норма Закону не передбачають право учасника закупівлі на подання документів, які вимагались тендерною документацією, після проведення торгів і розкриття тендерних пропозицій. Крім того, Законом не передбачено і застосування ч. 16 ст. 29 Закону у разі не накладення електронного підпису на документи Тендерної документації. Аналогічної позиції щодо не передбачення Законом можливості розміщення Замовником повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, зокрема, щодо накладення електронного цифрового підпису на тендерну пропозицію учасника, дотримується і Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного Комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель в рішенні від 14.08.2020 № 15597-р/пк-пз. Таким чином можливо дійти до висновку про те, що замовник не є зобов’язаним діяти в порядку ч. 16 ст. 29 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Статус вимоги: Відхилено