• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП
  • 2

Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби

Завершена

407 600.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 038.00 UAH
Період оскарження: 04.01.2022 17:02 - 16.01.2022 00:00
Скарга
Виконана замовником

Скарга

Номер: 0762179f675247da8a18418fb423b308
Ідентифікатор запиту: UA-2022-01-04-000827-b.b1
Назва: Скарга
Скарга:
27 січня 2022 року замовником Комунальне некомерційне підприємство Білоцерківської міської ради "Білоцерківська міська лікарня №1" ідентифікаційний код юридичної особи 24880520, місцезнаходження : 09107, Україна, Київська область, Біла Церква, вул. Ярослава Мудрого, 49 (далі – Замовник) було оголошено відкриті торги на закупівлю товару за кодом ДК 021:2015:15810000-9: Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби (далі – Процедура закупівлі) очікуваною вартістю 407 600,00 гривень. Ідентифікатор закупівлі в електронній системі закупівель – UA-2022-01-04-000827-b. Учасник Товариство з обмеженою відповідальністю «ПЕРШИЙ СТОЛИЧНИЙ ХЛІБОЗАВОД» Ідентифікаційний код юридичної особи: 31484879 Місцезнаходження: 07354, Україна, Київська обл., Вишгородський р-н, с. Нові Петрівці, вул. Соборна,85 (далі – Суб’єкт оскарження) взяв участь у Процедурі закупівлі. За результатами електронних торгів (аукціон), що відбувся 21 січня 2022 року, найбільш економічно вигідною пропозицією було визначено тендерну пропозицію наступного учасника електронних торгів Товариство з обмеженою відповідальністю «ПЕРШИЙ СТОЛИЧНИЙ ХЛІБОЗАВОД» Ідентифікаційний код юридичної особи: 31484879. Рішення про дискваліфікацію суб’єкта оскарження оформлене протоколом № 19 від 27 січня 2022 року засідання тендерного комітету Замовника, оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу (далі - Оскаржуване рішення). У якості підстав прийняття тендерної пропозиції вищезазначеного суб’єкта тендерний комітет Замовника зазначив наступне: Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» учасник, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою, повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обґрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг пропозиції. Замовник може відхилити аномально низьку тендерну пропозицію, у разі якщо учасник не надав належного обґрунтування вказаної у ній ціни або вартості, та відхиляє аномально низьку тендерну пропозицію у разі ненадходження такого обґрунтування протягом строку, визначеного абзацом першим цієї частини. Обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції може містити інформацію про: 1) досягнення економії завдяки застосованому технологічному процесу виробництва товарів, порядку надання послуг чи технології будівництва; 2) сприятливі умови, за яких учасник може поставити товари, надати послуги чи виконати роботи, зокрема спеціальна цінова пропозиція (знижка) учасника; 3) отримання учасником державної допомоги згідно із законодавством. Відповідно до частини першої статті 31 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного в частині чотирнадцятій статті 29 цього Закону. Відповідно до пункту 3 частини першої статті 1 Закону аномально низька ціна тендерної пропозиції (далі - аномально низька ціна) - ціна/приведена ціна найбільш економічно вигідної пропозиції за результатами аукціону, яка є меншою на 40 або більше відсотків від середньоарифметичного значення ціни/приведеної ціни тендерних пропозицій інших учасників на початковому етапі аукціону, та/або є меншою на 30 або більше відсотків від наступної ціни/приведеної ціни тендерної пропозиції за результатами проведеного електронного аукціону. Аномально низька ціна визначається електронною системою закупівель автоматично за умови наявності не менше двох учасників, які подали свої тендерні пропозиції щодо предмета закупівлі або його частини (лота). Відповідно до частини пятої статті 30 Закону електронна система закупівель автоматично розраховує аномально низькі ціни/приведені ціни тендерних пропозицій на всіх етапах електронного аукціону та інформує про це учасника процедури закупівлі та замовника. Відповідно до частини чотирнадцятої статті 29 Закону учасник, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою, повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обгрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг пропозиції. Відповідно до інформації, оприлюдненої на веб-порталі Уповноваженого органу, очікувана вартість закупівлі становить 407 600,00 UAH з ПДВ. Відповідно до інформації, оприлюдненої на веб-порталі Уповноваженого органу, міститься повідомлення про те, що ціна учасника атоматично визначена електронною системою закупівель аномально низькою, зокрема: найбільш економічно вигідна пропозиція є меншою на 40 або більше відсотків від середньоарифметичного значення ціни/приведеної ціни тендерних пропозицій інших учасників на початковому етапі аукціону. Скаржник 21.01.2022 у файлі "обгрунтування» pdf" надало обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції від 21.01.2022, зокрема, наступного змісту: Ми, ТОВ «ПЕРШИЙ СТОЛИЧНИЙ ХЛІБОЗАВОД», повідомляємо, що ціна запропонована під час закупівлі UA-2022-01-04-000827-b обґрунтована наступними факторами: на підприємстві впроваджені новітні технології та встановлене нове виробниче обладнання , також впроваджено систему ощадливого виробництва, що значно скоротило собівартість виробництва продукції; підвищення кваліфікації працівників, поліпшення організації виробництва і праці, сертифікування відповідно до міжнародних стандартів (ISO 22000:2018) ; місце поставки є логістично вигідним для підприємства, оскільки ТОВ «Перший столичний хлібозавод» на даний час здійснює поставку контрагентам даного регіону. Враховуючи дані фактори, завдяки яким була досягнута економія, ТОВ «Перший столичний хлібозавод» гарантує поставку продукції за визначеною під час аукціона ціною. Також хочемо зазначити, що головною метою проведення публічних закупівель є економії бюджетних коштів, що виникає, в тому числі з причини застосування електронного аукціону, за результатами якого ціна пропозиції переможця закупівлі зменшується у порівнянні з очікуваною вартістю закупівлі". Згідно з інформацією, розміщеною на веб-порталі Уповноваженого органу, первинна вартість Пропозиції Скаржника – 407 600,00 UAH з ПДВ, остаточна вартість Пропозиції Скаржника - 206 009,00 UAH з ПДВ. Документація Замовника не містить окремих вимог до порядку формування ціни Пропозиції учасника та порядку формування обгрунтування. Враховуючи наведене Пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена Замовником з наведеної вище підстави. Враховуючи інформацію, наведену в мотивувальній частині рішення, Пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена Замовником з підстав, наведених у протоколі розгляду тендерних пропозицій від 27.01.2022 №19. Неправомірно відхиливши Пропозицію Скаржника з підстав, зазначених у протоколі розгляду тендерних пропозицій від 27.01.2022 №19, Замовник порушив вимоги статті 31 Закону. Відхиливши Пропозицію з підстав, наведених в Оскаржуваному рішенні, Замовник порушив вимоги статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» та порушив право Суб’єкта оскарження на об'єктивний та неупереджений розгляд його тендерної пропозиції, що є порушенням вимог статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі» - недискриінація учасників. Додатково надаємо посилання на розгляд аналогічних скарг постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель: UA-2021-02-09-013021-a, UA-2020-12-10-000037-a, UA-2021-03-05-006579-c. Оскаржуване рішення порушує права та законні інтереси Суб’єкта оскарження наступним чином. Суб’єкт оскарження є учасником ринку товарів, що є предметом закупівлі, та взяв участь у Процедурі закупівлі. Суб’єкт оскарження є суб’єктом господарювання та зацікавлений у провадженні законної господарської діяльності шляхом укладення договорів поставки із метою задоволення потреб замовників та отримання прибутку. Безпідставне відхилення тендерної пропозиції позбавляє Суб’єкта оскарження можливості укладення договору про закупівлю, перешкоджає його законній господарській діяльності. Оскільки Суб’єкт оскарження, який подав весь пакет документів згідно тендерної документації став би переможцем торгів. Відповідно до частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, як: недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням. Згідно з пунктом 4 Розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі», тендерний комітет діє на засадах колегіальності та неупередженості. Відповідно до частини 18 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», За результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом) та про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі. На підставі викладеного, керуючись статтями 5, 18, 29, 31 Закону України «Про публічні закупівлі», ПРОШУ: 1. Прийняти цю скаргу до розгляду. 2. Встановити наявність порушення замовником Комунальне некомерційне підприємство Білоцерківської міської ради "Білоцерківська міська лікарня №1" ідентифікаційний код юридичної особи 24880520, порядку проведення процедури закупівлі товару за кодом ДК 021:2015:15810000-9: Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби (ідентифікатор закупівлі UA-2022-01-04-000827-b ) у частині дискваліфікації тендерної пропозиції Товариство з обмеженою відповідальністю «ПЕРШИЙ СТОЛИЧНИЙ ХЛІБОЗАВОД. 3. Здійснити перевірку пропозицій конкурсних торгів учасників Процедури закупівлі з ідентифікатором UA-2022-01-04-000827-b. 4. Зобов’язати Замовника Комунальне некомерційне підприємство Білоцерківської міської ради "Білоцерківська міська лікарня №1" ідентифікаційний код юридичної особи 24880520 скасувати рішення про дискваліфікацію Товариство з обмеженою відповідальністю «ПЕРШИЙ СТОЛИЧНИЙ ХЛІБОЗАВОД у процедурі закупівлі товару за кодом ДК 021:2015:15810000-9: Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби (ідентифікатор закупівлі UA-2022-01-04-000827-b).
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 17.02.2022 12:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 08.02.2022 14:56
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 22.02.2022 10:15
Дата виконання рішення Замовником: 22.02.2022 15:34
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішенням УО замовника від 21.02.2022р. № 43 скасоване рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ "Перший столичний хлібзавод" ( №19 від 27.01.2022р.)
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ПЕРШИЙ СТОЛИЧНИЙ ХЛІБОЗАВОД", Володимир Стрігунов 380674907527 hlebtender@ukr.net