• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

Експертне обстеження з позачерговим технічним оглядом обладнанню, що працює під тиском

Категорія: відповідно до пункту 4 частини першої статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами)

Завершена

90 666.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 906.66 UAH
Період оскарження: 04.01.2022 14:48 - 11.01.2022 10:00
Вимога
Залишено без розгляду

Порушення вимог ст 17 ЗУ "Про публічні закупівлі"

Номер: 5cb3a654e6014200a29e1b61b63f56e0
Ідентифікатор запиту: UA-2022-01-04-002980-c.b1
Назва: Порушення вимог ст 17 ЗУ "Про публічні закупівлі"
Вимога:
Відповідно до п. 2 ч. 2 ст. 22 та частини 3 ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі» містить вимогу щодо надання в добровільній формі інформації про відсутність підстав, визначених, зокрема, у пункті 7 частини 1 статті 17 цього Закону. На виконання вказаної вимоги учасники надають довідки, якими запевняють замовника, що не є пов’язаними особами в розумінні Закону України «Про публічні закупівлі». Ненадання такої довідки спричиняє відхилення пропозиції як такої, що не відповідає вимогам тендерної документації, на підставі пункту 4 частини 1 статті 30 Закону України «Про публічні закупівлі». Якщо ж довідку надано, то замовник має право негайно перевірити достовірність наведених у ній даних щодо відповідності вимогам тендерної документації, зокрема правдивості наданої інформації. Про це свідчить частина 7 статті 28 Закону про публічні закупівлі. Зауважемо, що відповідно до ч. 20 ст. 1 ЗУ «Про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» та деяких інших законодавчих актів України щодо вдосконалення публічних закупівель № 114-ІХ від 19.09.2019 р. (введеного в дію 19.04.2020 р.) – далі Закон, пов’язана особа – особа, яка для цілей цього Закону відповідає будь-якій з таких ознак: «… юридична особа, яка здійснює контроль над учасником процедури закупівлі або контролюється учасником процедури закупівлі, або перебуває під спільним контролем з учасником процедури закупівлі …» Також, відповідно до п.п.14.1.159 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України пов’язані особи – це юридичні та/або фізичні особи, відносини між якими можуть впливати на умови або економічні результати їх діяльності чи діяльності осіб, яких вони представляють, з урахуванням таких критеріїв: «…одна і та сама юридична або фізична особа приймає рішення щодо призначення (обрання) одноособових виконавчих органів кожної такої юридичної особи…» Окрім того, в ч. 12 п.11 «Положення про Державну службу України з питань праці» (далі – Держпраці), що затверджена Постановою Кабінету Міністрів від 11.02.2015 р. № 96 передбачено, що Голова Держпраці утворює, ліквідує, реорганізовує підприємства, установи та організації, затверджує їх положення (статути), укладає контракти з керівниками підприємств, установ та організацій, які належать до сфери управління Держпраці. Таким чином, учасники пов’язані відносинами контролю, то висновок контрольних органів, з якими погодиться суд, буде однозначним: метою їхньої участі в тендері є забезпечення спільного комерційного інтересу, зокрема щодо отримання прибутку, що впливає на їхню поведінку під час участі в тендері. Отже, між учасниками відсутня економічна конкуренція. Виходячи з вищевикладеного, враховуючи ст. 17 Закону, Замовник зобов’язаний відмовити Учасникам експертно-технічним центрам Держпраці ДЕРЖАВНОМУ ПІДПРИЄМСТВУ «ПОЛТАВСЬКИЙ ЕКСПЕРТНО-ТЕХНІЧНИЙ ЦЕНТР» та ДЕРЖАВНОМУ ПІДПРИЄМСТВУ «ЧОРНОМОРСЬКИЙ ЕКСПЕРТНО-ТЕХНІЧНИЙ ЦЕНТР» в участі у процедурі закупівлі, оскільки як у розумінні Закону так і у розумінні Податкового кодексу України експертно-технічні центри, що належать до сфери управління Держпраці, є пов’язаними особами (п. 7 ч. 1 ст. 17 Закону – тендерна пропозиція подана учасником конкурентної процедури закупівлі або участь у переговорній процедурі бере учасник, який є пов'язаний особою з іншими учасниками процедури закупівлі та/або з уповноваженою особою (особами), та/або з керівником Замовника). Участь у тендері пов’язаних осіб, що спричинила (чи могла спричинити) фактичну відсутність між ними конкурсу, Антимонопольний комітет України кваліфікує як антиконкурентні узгоджені дії, що є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченим п.1 ст.50, п.4 ч. 2 ст. 6 Закону України «Про захист економічної конкуренції» і спричиняє не лише штраф у розмірі до 10% відсотків доходу (виручки) суб’єкта господарювання від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) за останній звітний рік, що передував року, в якому накладається штраф, але й автоматичне не допущення до публічних закупівель на наступні три роки (п.4 ч.1 ст.17 Закону).
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Доброго дня. На вашу Вимогу (Ідентифікатор: UA-2022-01-04-002980-c.b1) щодо Порушення вимог ст. 17 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон) у спрощеній закупівлі UA-2021-12-28-004050-c повідомляю наступне: Відповідно до пункту 13 частини 1 статті 1 Закону: конкурентна процедура закупівлі (далі - тендер) - здійснення конкурентного відбору учасників за процедурами закупівлі відкритих торгів, торгів з обмеженою участю та конкурентного діалогу; Відповідно до пункту 28 частини 1 статті 1 Закону: спрощена закупівля - придбання замовником товарів, робіт і послуг, вартість яких дорівнює або перевищує 50 тисяч гривень та є меншою за вартість, що встановлена у пунктах 1 і 2 частини першої статті 3 цього Закону. Керуючись вимогами Закону, враховуючи очікувану вартість предмета закупівлі код національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» – код ДК 021:2015 - 71630000-3 Послуги з технічного огляду та випробовувань «Експертне обстеження з позачерговим технічним оглядом паровому котлу ТГМ-84 ст.№1» (Ідентифікатор закупівлі: UA-2022-01-04-002980-c) визначено здійснити шляхом проведення спрощеної закупівлі. Відповідно до пункту 19 частини 1 статті 1 Закону: переможець спрощеної закупівлі - учасник, пропозиція якого відповідає всім умовам, що визначені в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, вимогам до предмета закупівлі і визнана найбільш економічно вигідною та якому замовник повідомив про намір укласти договір про закупівлю. Враховуючи наведене вище, оскільки спрощені закупівлі не належать до процедур закупівель, а в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі відсутні вимоги щодо надання в добровільній формі інформації про відсутність підстав, визначених у статті 17 Закону пропозиція Учасника ДП "ПОЛТАВСЬКИЙ ЕТЦ" (ЄДРПОУ 40872122) правомірно розглянута замовником та відповідає всім умовам, що визначені в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, вимогам до предмета закупівлі та за результатами аукціону визнана найбільш економічно вигідною. Додатково повідомляємо, замовник не може відмовити Учасникам в участі в процедурах закупівлі/спрощених закупівлях, так як тендерні пропозиції/пропозиції приймаються електронною системою закупівель автоматично відповідно до пункту 9 статті 14 та пункту 6 статті 26 Закону. З повагою, Уповноважена особа ТОВ «КРЕМЕНЧУЦЬКА ТЕЦ» - Вікторія КУЗЬМІНА.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 25.01.2022 09:44