• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП
  • 1

Послуги зі встановлення систем охоронної сигналізації Код ДК 021:2015: 45310000-3 Електромонтажні роботи

Торги не відбулися

1 000 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 000.00 UAH
Період оскарження: 31.12.2021 11:57 - 08.02.2022 00:00
Вимога
Є відповідь

Вимога про незаконне визнання переможця

Номер: c705ab0db8504fca87e2a3ab8243876e
Ідентифікатор запиту: UA-2021-12-31-003043-c.b2
Назва: Вимога про незаконне визнання переможця
Вимога:
Відповідно до документації Замовника встановлені вимоги: 1. Надати «Гарантійний лист від Учасника на обладнання належної якості відповідно до умов технічного завдання, гарантія на обладнання, має бути не менше 24 місяців та/або відповідною до гарантії виробника. Системи, обладнання запропоновані Учасником, повинні бути новими (2020-2021 років виготовлення), якісним, та таким що не використовувалися (в. т. ч. на виставках).» п. 1.7 Додатку 1 до Тендерної документації На вимогу Замовника Учасник ТОВ «КОМКОН ГРУП» надав файл: «7. Гарантійний лист належна якість товару.pdf» наступного змісту: «ТОВ «КОМКОН ГРУП» гарантує обладнання належної якості відповідно до умов технічного завдання, гарантія на обладнання 12 місяців. Системи, обладнання запропоновані Учасником, є новими (2020-2021 років виготовлення), якісним, та таким що не використовувалися (в т.ч. на виставках).» Отже, Учасником передбачено надання гарантії на обладнання на термін в двічі менший, ніж той, що встановлено вимогами закупівлі, що не відповідає умовам тендерної документації. 2. «Для підтвердження технічних вимог та розрахунків ціни Учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції розрахунок вартості робіт у формі кошторисної документації (пропечатану та підписану Учасником і підписом та печаткою сертифікованого інженера-проектувальника у частини кошторисної документації) у складі: - договірна ціна; - зведений кошторисний розрахунок; - локальні кошториси; - розрахунок загальновиробничих витрат до зведеного кошторису; - відомість ресурсів до договірної ціни. Кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами кошторисною документацією не передбачаються Учасником.» п. 4 Додатку 3 до Тендерної документації На вимогу Замовника Учасник ТОВ «КОМКОН ГРУП» надав файл: «3.3. Кошториси» в якому відсутня печатка сертифікованого інженера-проектувальника у частини кошторисної документації, що не відповідає вимогам закупівлі. 3. «Опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, які повинні бути чітко підтверджені серед документів пропозиції відповідною довідкою-погодженням, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх пропозицій.» п.2 Розділ III. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції до Тендерної документації. На вимогу Замовника Учасник ТОВ «КОМКОН ГРУП» не надав відповідну довідку-погодження, а отже не відповідає вимогам тендерної документації. 4. «Документи, що підтверджують повноваження посадової особи або представника учасника процедури закупівлі щодо підпису документів тендерної пропозиції: - протокол засновників та/або наказ про призначення (у разі підписання керівником), довіреністю, дорученням (у разі підписання іншою уповноваженою особою Учасника) або іншим документом, що підтверджує повноваження посадової особи учасника на підписання документів; - повноваження фізичної особи, у тому числі фізичної особи-підприємця, підтверджуються поданням в складі тендерної пропозиції копії паспорта.» п. 4 Додатку 4 до тендерної документації На вимогу Замовника Учасник ТОВ «КОМКОН ГРУП» не надав копію паспорта, 5. Документи, які повинен подати Учасник для підтвердження того, що він здійснює господарську діяльність відповідно до положень установчих документів (статуту) та відповідно до вимог чинного законодавства: - лист-згоду на обробку (довільна форма), використання, поширення та доступ до персональних даних (складається та підписується особисто особою/особами щодо підпису документів та інших працівників Учасника дані яких надані у складі тендерної пропозиції Учасника;» п. 4 Додатку 4 до тендерної документації Відповідно до вимог Замовника Учасник ТОВ «КОМКОН ГРУП» мав надати лист-згоду на обробку, використання, поширення та доступ до персональних даних, що складається та підписується особисто особою/особами щодо підпису документів та інших працівників Учасника дані яких надані у складі тендерної пропозиції Учасника. Натомість Учасник ТОВ «КОМКОН ГРУП» надав файл: «6.3. Лист-згода на обробку персональних даних», яким згоду на обробку, використання, поширення та доступ до персональних даних надав лише директор Підприємства Попелюх О.В. Однак, на підтвердження наявності трудових відносин з працівниками, які зазначені в файлі: «1. Довідка про кадровий склад.pdf» Учасник №1 надав файл: «2. Трудові договори.pdf», в якому містяться трудові договори з працівниками: Кіронда Олександр Васильович, Рогозін Григорій Миколайович, Музика Микола Леонідович. В реквізитах зазначених договорів містяться паспортні дані та ідентифікаційний номер працівників. Відповідно, Учасник ТОВ «КОМКОН ГРУП» повинен був надати листи-згоди на обробку, використання, поширення та доступ до персональних даних на всіх працівників, дані яких надані у складі тендерної пропозиції, але не надав, чим порушив не лише вимоги закупівлі, а й права працівників, передбачені Законом України від 01.06.2010 № 2297-VI «Про захист персональних даних». Відповідно до висновку Департаменту сфери публічних закупівель Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України, наданого у відповідь на запит від Департаменту гуманітарної політики Дніпровської міської ради, зазначено: «Водночас у разі якщо тендерна пропозиція учасника, крім невідповідностей в інформації та/або документах, визначених частиною шістнадцятою статті 29 Закону не відповідає іншим вимогам тендерної документації, така пропозиція підлягає відхиленню згідно відповідних підстав, визначених у статті 31 Закону із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель без застосування механізму 24 годин.» Виходячи з зазначених зауважень та невідповідності Учасника кваліфікаційним та технічним вимогам закупівлі ТОВ «КОМКОН ГРУП» підлягає дискваліфікації.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: За результатами перекваліфікації Учасника ТОВ «КОМКОН ГРУП» дискваліфіковано
Статус вимоги: Задоволено
Скарга
Виконана замовником

Скарга щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель

Номер: af71f5a27dfb4c3d94d465ae0ce9cb11
Ідентифікатор запиту: UA-2021-12-31-003043-c.a1
Назва: Скарга щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель
Скарга:
Замовником торгів, ВІДДІЛ ОСВІТИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ БАРИШІВСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ, на підставі Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 р. (далі – Закон № 922-VIII або Закон) розпочато конкурентну процедуру закупівлі: відкриті торги, ідентифікатор закупівлі UA-2021-12-31-003043-c, за предметом: «Послуги зі встановлення систем охоронної сигналізації Код ДК 021:2015: 45310000-3 Електромонтажні роботи» Кінцева дата подання учасниками тендерних пропозицій – 20.01.2022 р. 13:32. Очікувана вартість закупівлі – 1 000 000,00 грн. (один мільйон гривень 00 копійок) з ПДВ. Керуючись частиною 8 статті 18 Закону, скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій, Товариство з обмеженою відповідальністю «Вітязь-КБ» (надалі – Скаржник) реалізує своє право на подання скарги. Вивчивши тендерну документацію, умови і вимоги до неї, Скаржник прийшов до висновку про наявність порушень з боку Замовника, а саме у тендерній документації містяться дискримінаційні умови і вимоги, якими штучно обмежується конкуренція серед потенційних учасників даної закупівлі, в тому числі Скаржника, а отже наявне порушення принципу недискримінації учасників та рівного ставлення до них, закріплений статтею 5 Закону № 922-VIII. Наголошуємо, що відповідно до частини 1 статті 5 Закону № 922-VIII закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Частиною 4 статті 5 Закону № 922-VIII передбачено, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до частини 4 статті 22 Закону № 922-VIII тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Відповідно до абзацу четвертого п.1 ч.4 Прикінцевих положень Закону № 922-VIII тендерний комітет діє на засадах колегіальності та неупередженості. Відповідно до ч.2 ст.31 Господарського кодексу України дискримінація суб'єктів господарювання не допускається. Таким чином Замовником розміщено серед вимог Тендерної документації (надалі – ТД) такі дискримінаційні вимоги: По-перше – відповідно до вимог ТД, а саме: файл «додатки 1,3 по сигналізації» п.5 Додатку 3 містить дискримінаційну вимогу «5. Для визначення об’єму послуг Учасник повинен здійснити обстеження об’єктуів. На підтвердження виконання Учасником торгів даної вимоги він повинен надати в складі тендерної пропозиції АКТ огляду об’єкта (Форма довільна). Обстеження можливо провести на об’єкті Замовника в робочі дні з 9-30 до 16-00, при собі мати відповідного листа на ім’я із зазначенням особи-відвідувача та паспорт відвідувача. Після обстеження підписати в Замовника Акт та надати копію Акта огляду об’єктів у складі пропозиції. У зв’язку з ситуацією яка склалася на території України та з метою запобігання поширення гострої распіраторної вірусної хвороби COVID-19, спричиненої короно вірусом SARS –CoV-2, огляд об’єкта здійснюється за умови забезпечення представника Учасника засобами індивідуального захисту.» Вважаємо, що огляд об'єкту учасником та підписання після обстеженні у Замовника Акту до аукціону прямо порушує норми чинного законодавства у сфері публічних закупівель, адже Замовник та Учасник (без ідентифікації особи) має право на електронне спілкування лише на веб-порталі Уповноваженого органу, а не при особистій зустрічі, з складанням та підписом паперових документів. На нашу думку, це дає можливість Замовнику зловживати правом, а саме, на власний розсуд ставити підпис на документах одних учасників та відмовитись проставляти підпис на документах інших учасників, або надати можливість чи відмовити тому чи іншому учаснику провести обстеження об’єкту. За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть надати документ, засвідчену підписом уповноваженої особи Замовника, що є дискримінацією по відношенню до інших суб'єктів господарювання. Крім того, з підстав, незалежних від учасника, Замовником може бути не підписана зазначений документ, що в подальшому може стати підставою для відхилення тендерної пропозиції такого учасника, що є дискримінаційним по відношенню до Скаржника та інших суб’єктів господарювання. У відповідності до частини 3 статті 13 Закону замовник здійснює процедури закупівлі шляхом використання електронної системи закупівель. Електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію, рівні права під час реєстрації всім заінтересованим особам та рівний доступ до інформації всім особам. Обмін і збереження інформації та документів має відбуватися з гарантуванням цілісності даних про учасників і їхніх тендерних пропозицій/пропозицій під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та їх конфіденційність до моменту розкриття тендерних пропозицій/пропозицій (частина 1 статті 12 Закону). Просимо зобов’язати Замовника внести зміни до умов тендерної документації та виключити дану вимогу з складу тендерної документації. По-друге – відповідно до вимог ТД, а саме: файл «додатки 1,3 по сигналізації» п.1.3 Додатку 1 містить дискримінаційну вимогу: «1.3. На підтвердження якості товару, Учасник, у складі пропозиції надає оригінал сертифікату на систему управління якістю виробника обладнання ДСТУ ISO9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги щодо розробки, виробництва, реалізації і сервісного обслуговування систем охоронної бездротової сигналізації» (сертифікат має бути чинним; виданим органом з оцінки відповідності, який акредитований в установленому порядку (НААУ) та сфера акредитації якого містить електричне обладнання та інженерні послуги – на підтвердження надати сферу акредитації ОС (ООВ), завірену Національним агенством з акредитації України)» Ми як учасник відповідаємо встановленому в Україні стандарту ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якості. Вимоги» стосовно монтажу та технічного обслуговування устаткування для передачі тривожних сповіщень, що підтверджено наявністю у нас відповідного сертифікату, що підтверджує таку відповідність. Одночасно з цим орган сертифікації, який видав нам сертифікат, не є акредитованим в НААУ. При цьому жодним з законів чи інших нормативних актів в Україні не встановлено, що орган сертифікації, який акредитований в НААУ відрізняється від органу сертифікації, який не акредитований в НААУ. Таким чином встановлена вимога є надмірною та дискримінаційною для нас як учасника, оскільки зобов’язує отримувати документ, що дублює уже наявний в скаржника та здійснювати додаткові непотрібні витрати на проведення такої дубльованої сертифікації. Зазначаємо що дана позиція вже була розглянута АМКУ та винесене відповідне Рішення № 26422-р/пк-пз від 25.11.2021 за результатами якого було встановлено, що «Замовник не обґрунтував, та документально не підтвердив необхідності встановлення вищезазначеної вимоги Документації у наведеній редакції. Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.» Просимо зобов’язати Замовника внести зміни до умов тендерної документації та виключити вимогу щодо органу сертифікації з складу тендерної документації залишивши лише вимогу про наявність оригіналу Сертифікату ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги». На підставі викладеного можна зробити висновок, що Замовником при підготовці тендерної документації не враховано норми Закону та умови якої містять дискримінаційний підхід, що обмежує конкуренцію серед учасників, зокрема Скаржника. Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону № 922-VIII, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у даній процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону № 922-VIII. На підставі викладеного просимо Колегію розглянути питання щодо внесення змін до тендерної документації та зобов’язати Замовника виключити дискримінаційні вимоги та привести ТД у відповідність до Закону. Відповідно до частини 8 статті 18 Закону № 922-VIII скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій. Враховуючи викладене, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015, просимо: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Визнати умови встановлені Тендерною документацією Процедури закупівлі такими, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель. 3. Зобовʼязати Замовника, з метою усунення порушень законодавства з питань публічних закупівель, внести зміни до Тендерної документації, та оприлюдненої в ході проведення Процедури закупівлі, на підставах наведених в описовій частині цієї скарги.
Дата розгляду скарги: 25.01.2022 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 18.01.2022 16:11
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 28.01.2022 15:09
Дата виконання рішення Замовником: 04.02.2022 16:00
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення від 25.01.2022 №1515-р/пк-пз вносимо зміни до ТД, прибравши оскаржувані положення
Автор: ТОВ "ВІТЯЗЬ-КБ", Олексій Кондратенко +380678262900 vityaz-kb@i.ua