-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
ДК 021:2015 - 24930000-2 Фотохімікати
Концентрований проявник "КРОВЛЕКС-П-РОК" для ручної обробки рентгенплівки, 5л для приготування 25л робочого розчину, Концентрований фіксаж "КРОВЛЕКС-Ф-РОК" для ручної обробки рентгенплівки, 5л для приготування 30 л робочого розчину
Завершена
56 800.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 284.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 284.00 UAH
Період оскарження:
31.12.2021 10:59 - 10.01.2022 12:00
Вимога
Залишено без розгляду
внесення змін
Номер:
9d56e6933b7842c8b7587a22eb0cba92
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-12-31-000393-b.c1
Назва:
внесення змін
Вимога:
Шановний Замовнику, при проведенні закупівлі за державні кошти необхідно дотримуватись Законів цієї держави, а саме Закону України «Про публічні закупівлі», метою якого є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Частиною 4 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент" . Тож, звертаємо Вашу увагу на порушення з вашого боку процедури відкритих торгів, де однією з ключових вимог до проведення відкритих торгів є недопущення дискримінації та забезпечення вільної конкуренції серед усіх учасників тендеру. Замовник зазначив конкретну назву плівки Кровлекс-ОРГ та проявник Кровлекс- П-РОК без зазначення можливості подання еквівалентів, заборонивши подачу еквівалентів та надав обгрунтування : Зазначення конкретної торговельної марки продукції в даній процедурі закупівлі обумовлено позитивним досвідом її використання в роботі.
Можливо Замовник не в курсі, що на ринку України є й інші торгові марки рентгенівської плівки та хімічних реактивів до них і тому обмежується однією, яка має не найкращі характеристики ніж всі інші, при цьому ціна продукції ТМ КРОВЛЕКС ,чомусь значно вища за інші і здається це тому, що в ціну закладена вартість подяки..
Такий підхід грубо порушує положення Закону «Про публічні закупівлі», згідно якого Замовник повинен керуватися принципами недискримінаційного підходу до Учасників. Саме не розгляд еквівалентів і є дискримінацією учасників, тому що значно звужує їх коло. Цей факт можна також трактувати, як намагання Замовника лобіювати інтереси певного виробника, та його представників, Замовник свідомо встановлює таку вимогу, щоб максимально звузити коло потенційних учасників та віддати перемогу заздалегідь визначеному постачальнику. Законом України «Про захист економічної конкуренції» передбачено, що економічна конкуренція (конкуренція) - змагання між суб’єктами господарювання з метою здобуття завдяки власним досягненням переваг над іншими суб’єктами господарювання, внаслідок чого споживачі, суб’єкти господарювання мають можливість вибирати між кількома продавцями, покупцями, а окремий суб’єкт господарювання не може визначати умови обороту товарів на ринку. Також статтею 4 цього Закону передбачено, що органи влади, органи місцевого самоврядування, а також органи адміністративно-господарського управління та контролю зобов’язані сприяти розвитку конкуренції та не вчиняти будь-яких неправомірних дій, які можуть мати негативний вплив на конкуренцію. На підставі вищевикладеного, а також з метою створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель в цій закупівлі вимагаємо внести відповідні зміни в МЕДИКО-ТЕХНІЧНИХ ВИМОГ ДО ПРЕДМЕТУ ЗАКУПІВЛІ (Додаток 1 до тендерної документації) , яким передбачити можливість подачі учасниками в тендерній пропозиції еквівалентів плівки та проявника .Результати розгляду даної Вимоги просимо оприлюднити на офіційному веб-порталі. У випадку ігнорування вищезгаданих вимог, ми будемо змушені звернутися до розпорядників коштів, представників Громадського контролю щодо надання ними належної правової оцінки умовам тендерної документації.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
04.01.2022 17:28
Вирішення:
Шановний Учаснику!
Дана Закупівля є спрощеною закупівлею згідно п. 28 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» та регулюється окремо положеннями ст. 14 цього Закону.
Згідно ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі» спрощена закупівля проводиться замовником із застосуванням електронного аукціону відповідно до статті 30 цього Закону. В оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, що оприлюднюється замовником відповідно до статті 10 цього Закону, зазначається, серед іншого інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі. Вимоги до предмета закупівлі, визначені замовником, можуть зазначатися шляхом завантаження окремих файлів до оголошення про проведення спрощеної закупівлі або в електронній формі з окремими полями в електронній системі закупівель. У вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, замовник може вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників.
З огляду на зазначене вище, з одного боку, Закон України «Про публічні закупівлі» не обмежує права замовника спрощеної закупівлі встановлювати відносно предмету закупівлі вимоги, які замовник вважає за необхідні, в т.ч. з точки зору ефективності застосування та/або досвіду використання тієї чи іншої продукції (товару) у своїй діяльності. А з іншого боку, - в спрощених закупівлях передбачено саме право, а не обов’язок замовника передбачити можливість надання еквівалентів або аналогів до визначеного предмету закупівлі.
Таким чином, замовник в кожному конкретному випадку вільний у своєму виборі або реалізувати це право, або ж утриматися від його реалізації, що і розкриває сутність поняття «може вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників».
Оголошення про проведення спрощеної закупівлі складено у повній відповідності до положень Закону України «Про публічні закупівлі», серед іншого, в Оголошенні зазначена інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (Додаток 1), згідно яких вбачається, що замовник має намір придбати відповідні проявник та фіксаж.
Відзначимо, що рентгенографічний діагностичний процес в цілому складається з наступного комплексу: рентген апарат – касета – плівка – реактиви для її обробки – проявна установка (для ручної чи машинної обробки). При цьому необхідність закупівлі самого такого найменування товару обумовлено з одного боку, наявністю у нашому підприємстві відповідного обладнання, а з іншого – досвідом використання різних фотохімікатів (від різних виробників) на такому обладнанні, який довів, що використання зазначених фотохімікатів є найефективнішим, оскільки забезпечує мінімальні витрати фотохімікатів, постійну високоякісну обробку плівку, максимальну продуктивність без шкоди якості знімків, а відтак забезпечує найякісніше рентгенографічне діагностування.
В той же час, нашим підприємством в даній процедурі закупівлі жодним чином не порушуються норми законодавства та дотримано усі принципи здійснення публічних закупівель, зокрема, ефективності та пропорційності, забезпечено вільний доступ необмеженого кола потенційних постачальників товару до інформації про закупівлю, надана можливість взяти участь в закупівлі будь-яким постачальникам необхідного підприємству товару, тощо.
Враховуючи викладене вище, нашим підприємством в даній процедурі закупівлі жодним чином не порушуються загальні принципи здійснення закупівель, не встановлено вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а відтак відсутні підстави для задоволення вимоги.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
05.01.2022 16:10