-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
- 1
Брикети торфові (код ДК 021:2015 09110000-3 – Тверде паливо)
Торги не відбулися
1 692 320.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 8 461.60 UAH
мін. крок: 0.5% або 8 461.60 UAH
Період оскарження:
30.12.2021 10:08 - 11.01.2022 00:00
Скарга
Виконана замовником
Визначення переможця із порушеннями
Номер:
7ebf3bd2a6494544866c9e9eead80232
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-12-30-001895-c.c1
Назва:
Визначення переможця із порушеннями
Скарга:
СКАРГА
на порушення порядку визначення переможця закупівлі
Відділом освіти, культури, молоді, спорту та туризму Олицької селищної ради, (Далі – Замовник) 30.12.2021 року було оприлюднено оголошення про проведення процедури відкритих торгів щодо предмету закупівлі Брикети торфові (код ДК 021:2015 09110000-3 – Тверде паливо), Ідентифікатор закупівлі UA-2021-12-30-001895-c.
У вищевказаних відкритих торгах приймало участь три учасники, а саме: Державне підприємство "Волиньторф", ТОВ "ЕНІК ЕНЕРДЖІ ГРУП" та ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ВІНТРЕЙД-Д».
Переможцем електронного аукціону стало Державне підприємство "Волиньторф" із ціною пропозиції 1 656 987,84 гривень.
Рішенням Уповноваженої особи Замовника, Протокол № 05 від 18.01.2022 року, Державне підприємство "Волиньторф" було визнано переможцем закупівлі.
Вважаємо, що Замовником при визначенні переможця закупівлі було допущено порушення статті 17 та статті 31 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон), а саме:
1. Відповідно до пункту 1 “ Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції” Розділу ІІІ “Інструкція з підготовки тендерної пропозиції”: «Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх установлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 Закону і в цій тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів (файлів), що вимагаються замовником у цій тендерній документації, а саме:.. інформації щодо наявності/відсутності підстав, установлених у статті 17 Закону (згідно з Додатком 2 до цієї тендерної документації) (у випадку якщо учасником процедури закупівлі є об’єднання учасників, то на кожного з учасників такого об’єднання надається окрема довідка для підтвердження відповідності кожного з учасників такого об’єднання вимогам, визначеним у статті 17 Закону - інформація подається згідно Додатку 2 до цієї тендерної документації);…».
Відповідно до пункту 5 “ Кваліфікаційні критерії відповідно до статті 16 Закону, підстави, встановлені статтею 17 Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Для об’єднання учасників замовником зазначаються умови щодо надання інформації та способу підтвердження відповідності таких учасників установленим кваліфікаційним критеріям та підставам, встановленим статтею 17 Закону.” Розділу ІІІ “Інструкція з підготовки тендерної пропозиції”: “ Замовник установлює один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону. Визначені Замовником згідно з цією статтею кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначені в Додатку 1 до цієї тендерної документації. Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі:
Замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника або відмовити в участі у переговорній процедурі закупівлі (крім випадків, зазначених у пунктах 2, 4, 5 частини другої статті 40 цього Закону) в разі, якщо:.. 13) учасник процедури закупівлі має заборгованість із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів), крім випадку, якщо такий учасник здійснив заходи щодо розстрочення і відстрочення такої заборгованості у порядку та на умовах, визначених законодавством країни реєстрації такого учасника…”.
При прийнятті рішення (Протокол № 05 від 18.01.2022 року) Уповноваженою особою не було належно розглянуто документи учасника ДП “Волиньторф” та не прийнято до уваги наступне. У складі тендерної пропозиції, поданої ДП “Волиньторф” на виконання вищевказаних вимог тендерної документації та статті 17 Закону України “Про публічні закупівлі” було надано довідку, надану Головним управлінням ДПС України у Волинській області від 30.12.2021 року №19075/6/03-20-13-05-06, у якій вказано, що у ДП “Волиньторф” станом на 30.12.2021 року існує податкова заборгованість у сумі 614 944,53 грн., тому підстави для надання довідки про відсутність заборгованості з податків, зборів, платежів, що контролюються органами доходів і зборів, відсутні.
Відповідно до частини першої статті 17 Закону, Замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника або відмовити в участі у переговорній процедурі закупівлі (крім випадків, зазначених у пунктах 2, 4, 5 частини другої статті 40 цього Закону) в разі, якщо: учасник процедури закупівлі має заборгованість із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів), крім випадку, якщо такий учасник здійснив заходи щодо розстрочення і відстрочення такої заборгованості у порядку та на умовах, визначених законодавством країни реєстрації такого учасника. Порядок та умови заходів щодо розстрочення і відстрочення такої заборгованості на території України визначені наказом Міністерства доходів і зборів України від 10.10.2013р. № 574 “Про затвердження Порядку розстрочення (відстрочення) грошових зобов’язань (податкового боргу) платників податків” та передбачають наявність рішення органу доходів і зборів та/або укладений договір про розстрочення (відстрочення), прийнятого/укладеного згідно порядку розстрочення (відстрочення) грошових зобов’язань (податкового боргу) платників податків. Учасником ДП “Волиньторф” у складі пропозиції не було надано документів, що свідчили б про здійснення заходів щодо розстрочення і відстрочення такої заборгованості відповідно до чинного законодавства, однак не зважаючи на зазначені порушення Уповноваженою особою Відділу освіти, культури, молоді, спорту та туризму Олицької селищної ради учасника ДП “Волиньторф” було визнано переможцем закупівлі.
2. Пунктом 2 “ Документи для юридичних осіб на підтвердження відповідності переможця процедури закупівлі вимогам, встановленим статтею 17 Закону” додатку 2 Тендерної документації визначено, що замовник сам перевіряє наявність/відсутність заборгованості із сплати податків і зборів, проте, “У випадку якщо учасник-переможець має заборгованість із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів), але здійснив заходи щодо розстрочення і відстрочення такої заборгованості у порядку та на умовах, визначених законодавством країни реєстрації такого учасника-переможця, він надає документ про розстрочення/ відстрочення такої заборгованості виданий відповідним органом”, у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Порядок та умови заходів щодо розстрочення і відстрочення такої заборгованості на території України визначені наказом Міністерства доходів і зборів України від 10.10.2013р. № 574 “Про затвердження Порядку розстрочення (відстрочення) грошових зобов’язань (податкового боргу) платників податків” та передбачають наявність рішення органу доходів і зборів та/або укладений договір про розстрочення (відстрочення), прийнятого/укладеного згідно порядку розстрочення (відстрочення) грошових зобов’язань (податкового боргу) платників податків.
Учасник-переможець ДП “Волиньторф” 18 січня 2022 року завантажив в електронну систему публічних закупівель гарантійний лист про відсутність підстав для відмови в участі процедури закупівлі, що визначені у ч.1 та ч.2 ст.17 Закону України “Про публічні закупівлі” від 18.01.2022 №253 та вказав, що має поточну заборгованість із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів). Це також підтверджується згідно інформації, що міститься в електронній системі закупівель та яка сформована у порядку взаємодії електронної системи закупівель з інформаційними системами Державної фіскальної служби України щодо обміну інформацією про відсутність або наявність заборгованості (податкового боргу) зі сплати податків, зборів, платежів, контроль за якими покладено на органи Державної фіскальної служби України (Інформація (Квитанція №2) з ДФС про відсутність заборгованості). Також надано лист Головного управління ДПС України у Волинській області від 18.01.2022 року №349/6/03-20-13-05-06, що вказує на борг ДП “Волиньторф” станом на 18.01.2022 року у сумі 579 077,48 грн. Документи, що підтверджували б здійснення заходів щодо розстрочення і відстрочення такої заборгованості, а саме рішення органу доходів і зборів та/або укладений договір про розстрочення (відстрочення), прийнятого/укладеного згідно порядку розстрочення (відстрочення) грошових зобов’язань (податкового боргу) платників податків, у складі пропозиції ДП “Волиньторф” відсутні.
Враховуючи вищевикладене, Замовник порушив вимоги статті 31 Закону України “Про публічні закупівлі”, а саме визначив переможцем закупівлі учасника, який має заборгованість із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів), який не надав підтвердження здійснення заходів щодо розстрочення і відстрочення такої заборгованості у порядку та на умовах, визначених законодавством країни реєстрації такого учасника та не відхилив переможця закупівлі, який не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону.
На підставі вище зазначеного, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі», -
ПРОСИМО:
1.Прийняти скаргу ТзОВ «Енік енерджі груп» до розгляду.
2.Зобов’язати Замовника, Відділ освіти, культури, молоді, спорту та туризму Олицької селищної ради, скасувати рішення Уповноваженої особи (Протокол № 05 від 18.01.2022 року) про визначення переможцем закупівлі Державне підприємство “Волиньторф” за торгами № UA-2021-12-30-001895-c.
3. Зобов’язати Замовника, Відділ освіти, культури, молоді, спорту та туризму Олицької селищної ради, відхилити пропозиція учасника Державне підприємство “Волиньторф” відповідно до частини першої статті 31 Закону України “Про публічні закупівлі” як такого, щодо якого наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 цього Закону за торгами № UA-2021-12-30-001895-c.
Додатки:
1. Протокол Уповноваженої особи №05 від 18.01.2022 року.
2. Лист Головного управління ДПС України у Волинській області від 30.12.2021 року №19075/6/03-20-13-05-06.
3. Лист Головного управління ДПС України у Волинській області від 18.01.2022 року №349/6/03-20-13-05-06.
4. Гарантійний лист ДП “Волиньторф” про відсутність підстав для відмови в участі процедури закупівлі, що визначені у ч.1 та ч.2 ст.17 Закону України “Про публічні закупівлі” від 18.01.2022 №253.
Пов'язані документи:
Учасник
Орган оскарження
- рішення від 01.02.2022 № 1927.pdf 01.02.2022 16:34
- інформація про резолютивну частину рішення від 09.02.2022 № 2707.pdf 10.02.2022 16:12
- рішення від 09.02.2022 № 2707.pdf 14.02.2022 14:14
- Пояснення.pdf 04.02.2022 17:37
- Довідка.PDF 04.02.2022 17:37
- волиньторф.PDF 14.02.2022 16:23
Дата прийняття скарги до розгляду:
28.01.2022 15:50
Дата розгляду скарги:
09.02.2022 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
01.02.2022 16:35
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
14.02.2022 14:14
Дата виконання рішення Замовником:
14.02.2022 16:23
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Відхилено пропозицію учасника Державного підприємства «Волиньторф» в процедурі відкритих торгів «UA-2021-12-30-001895-c» по предмету закупівлі «Брикети торфові (код ДК 021:2015 09110000-3 – Тверде паливо)» на підставі рішення Постійно діючої адміністративної колені Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель стосовно скарги товариства з обмеженою відповідальністю «ЕНІК ЕНЕРДЖІ ГРУП» від 09 лютого 2022 року №2707-р/пк-пз.