• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби

Хліб пшеничний – 2600 кг, хліб житній – 700 кг, кнедлик – 100 кг, плетенка – 200 кг

Завершена

81 500.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 407.50 UAH
Період оскарження: 30.12.2021 09:20 - 06.01.2022 00:00
Вимога
Відхилено

Щодо усунення порушення у сфері публічних закупівель: неправомірне визначення переможцем

Номер: 002c576f705e45b99b0bf3f3692eb7d2
Ідентифікатор запиту: UA-2021-12-30-000960-c.b1
Назва: Щодо усунення порушення у сфері публічних закупівель: неправомірне визначення переможцем
Вимога:
ФОП Бігар Геннадій Михайлович є Учасником спрощеної процедури закупівлі «Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби», ідентифікатор закупівлі UA-2021-12-30-000960-c (далі – процедура закупівлі). Протоколом щодо прийняття рішення Уповноваженою особою № 18-2022 від 19 січня 2022 року, ЛИВЧ МИХАЙЛО ВАСИЛЬОВИЧ визначено переможцем процедури закупівлі «Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби», ідентифікатор закупівлі UA-2021-12-30-000960-c, що є порушенням законодавства про публічні закупівлі оскільки пропозиція ЛИВЧ МИХАЙЛО ВАСИЛЬОВИЧ підлягає відхиленню згідно п. 1 ч. 13 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), а саме у зв’язку з тим, що пропозиція учасника не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі, що виявляється зокрема у наступному: Згідно п. 3 ч. 2 Оголошення про проведення спрощеної процедури закупівлі (далі – Оголошення) на підтвердження кваліфікаційних вимог до учасника процедури закупівлі, встановлені замовником на відповідність статті 16 Закону надається довідка про наявність документально підтвердженого досвіду виконання упродовж 2020-2021 років двох або більше аналогічних договорів (відповідно до предмету, який входить до відповідного класу згідно з Єдиним закупівельним словником ДК 021:2015, відповідно до якого визначено предмет цієї закупівлі); ЛИВЧ МИХАЙЛО ВАСИЛЬОВИЧ надав інформацію про наявність двох аналогічних договорів, які однак укладені з ФОП Кошеля Ольгою Юріївною, а саме Договір № 01-352 від 02.11.2021 року та Договір № 01-358 від 09.11.2021 року на суму 430,00 (чотириста тридцять гривень, 00 копійок) грн. та 505,00 (п’ятсот п’ять гривень, 00 копійок) грн. відповідно. Надані аналогічні договори не підтверджують наявність досвіду виконання аналогічних договорів, більше того вказані договори містять всі ознаки фіктивного правочину, тобто це є правочин, який вчинено без наміру створення правових наслідків, які обумовлювалися цим правочином. Окрім того, згідно даних з відкритих державних джерел відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації» наявна інформація, що Ливч Михайло Васильович та ФОП Кошеля Ольга Юріївна є пов’язаними особами відповідно до Закону, що підтверджує фіктивність укладених договорів. За характером вчинених діянь, а саме спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів, укладення угод за умови прийняття іншими суб’єктами господарювання додаткових зобов’язань, які за своїм змістом або згідно з торговими та іншими чесними звичаями в підприємницькій діяльності не стосуються предмета цих угод, такі дії є антиконкурентними узгодженими діями, які забороняються і тягнуть за собою відповідальність: від накладання штрафів до заборони приймати участь в публічних закупівлях строком до трьох років. Враховуючи вищезазначене вимагаємо відмінити рішення Уповноваженої особи № 18-2022 від 19 січня 2022 року про визначення ЛИВЧ МИХАЙЛО ВАСИЛЬОВИЧ переможцем процедури закупівлі по предмету: «Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби», ідентифікатор закупівлі UA-2021-12-30-000960-c, згідно вимог закону та відповідно до абзацу 2 ч. 12 ст. 14 Закону перейти до розгляду наступної пропозиції учасника, який за результатами оцінки надав наступну найбільш економічно вигідну пропозицію. У випадку відмови Замовника у задоволенні вимоги, Учасник ФОП Бігар Геннадій Михайлович буде змушений звернутись до суду та до громадських організацій у сфері публічних закупівель та контролюючих органів щодо перевірки проведення даної спрощеної закупівлі «Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби», ідентифікатор закупівлі UA-2021-12-30-000960-c та проведення закупівель Замовником в цілому та притягнення уповноваженої особи до відповідальності за порушення проведення закупівель.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Геннадію Михайловичу! Надаємо відповідь на вимогу, подану Вами як учасником спрощеної закупівлі за предметом «Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби» (ідентифікатор закупівлі UA-2021-12-30-000960-c) після проведення кваліфікації та визнання переможцем учасника, яким подано найбільш економічно вигідну пропозицію – Ливч М.В. Так, у даній вимозі ви викладаєте свою думку щодо невідповідності пропозиції учасника – Ливч М.В. умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі, посилаючись на те, що надані цим учасником аналогічні договори, укладені з ФОП Кошеля О.Ю., не підтверджують наявність досвіду виконання аналогічних договорів, більше того вказані договори містять всі ознаки фіктивного правочину, тобто це є правочин, який вчинено без наміру створення правових наслідків, які обумовлювалися цим правочином. У той же час, Вами не наведено жодних аргументів, які би вказували на наявність якої-небудь ознаки фіктивності договорів, укладених між ФОП Ливч М.В. та ФОП Кошеля О.Ю. Так, як визначено статтею 234 Цивільного кодексу України, фіктивним є правочин, який вчинено без наміру створення правових наслідків, які обумовлювалися цим правочином. Фіктивний правочин визнається судом недійсним. Правові наслідки визнання фіктивного правочину недійсним встановлюються законами. Цивільним законодавством не визначено конкретних ознак фіктивності договору, однак такі ознаки встановлені судовою практикою, зокрема, Постановою Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного господарського суду від 27 березня 2019 року у справі № 903/439/18. Згідно позиції суду, фіктивний правочин характеризується тим, що сторони, вчиняючи його, знають, що він не буде виконаним. Для визнання правочину фіктивним суди повинні встановити наявність умислу в усіх сторін правочину. Вчиняючи фіктивний правочин, сторони мають інші цілі, ніж ті, що передбачені правочином. Фіктивним може бути визнаний будь-який правочин, якщо він не має на меті встановлення правових наслідків, які встановлені законом для цього виду правочину. Отже, основними ознаками фіктивного правочину є: введення в оману (до або в момент укладення угоди) іншого учасника або третьої особи щодо фактичних обставин правочину або дійсних намірів учасників; свідомий намір невиконання зобов'язань договору; приховування справжніх намірів учасників правочину. Окрім того, слід зазначити, що положеннями статті 203 Цивільного кодексу України закріплено презумпцію правомірності правочину, а саме: правочин є правомірним, якщо його недійсність прямо не встановлена законом або якщо він не визнаний судом недійсним. Аналізуючи наведене вище, а також документи, подані учасником – Ливч М.В. для участі у спрощеній закупівлі за предметом «Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби» (ідентифікатор закупівлі UA-2021-12-30-000960-c), у тому числі листи-відгуки про виконання договорів за підписом ФОП Кошеля О.Ю., відсутні підстави вважати договори № 01-352 від 02.11.2021 року на суму 430,00 грн. та № 01-358 від 09.11.2021 року на суму 505,00 грн., укладені між ФОП Ливч М.В. та ФОП Кошеля О.Ю., фіктивними. Також, як зазначено Вами у поданій вимозі, згідно даних з відкритих державних джерел відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації» наявна інформація, що Ливч Михайло Васильович та ФОП Кошеля Ольга Юріївна є пов’язаними особами відповідно до Закону, що підтверджує фіктивність укладених договорів. За характером вчинених діянь, а саме спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів, укладення угод за умови прийняття іншими суб’єктами господарювання додаткових зобов’язань, які за своїм змістом або згідно з торговими та іншими чесними звичаями в підприємницькій діяльності не стосуються предмета цих угод, такі дії є антиконкурентними узгодженими діями, які забороняються і тягнуть за собою відповідальність. У пункті 20 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» міститься визначення терміну «пов’язана особа». Так, пов’язана особа - особа, яка для цілей цього Закону відповідає будь-якій із таких ознак: юридична особа, яка здійснює контроль над учасником процедури закупівлі або контролюється учасником процедури закупівлі, або перебуває під спільним контролем з учасником процедури закупівлі; фізична особа або члени її сім’ї, які здійснюють контроль над учасником процедури закупівлі; службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, уповноважена здійснювати від імені учасника процедури закупівлі юридичні дії, спрямовані на встановлення, зміну або припинення цивільно-правових відносин, а також члени сім’ї такої службової (посадової) особи; фізична особа - уповноважена особа замовника, керівник замовника та/або члени їхніх сімей, які здійснюють контроль над учасниками процедури закупівлі або уповноважені здійснювати від імені учасника процедури закупівлі юридичні дії, спрямовані на встановлення, зміну або припинення цивільно-правових відносин. Під здійсненням контролю розуміється можливість здійснення вирішального впливу на господарську діяльність учасника процедури закупівлі. Такий вплив може здійснюватися безпосередньо або через інших фізичних чи юридичних осіб, зокрема, шляхом реалізації права володіння або користування всіма їхніми активами чи їх значною часткою, права вирішального впливу на формування складу або результати голосування, а також можливість визначати умови господарської діяльності, надавати обов’язкові до виконання вказівки або виконувати функції органу управління учасника процедури закупівлі, або володіння часткою (паєм, пакетом акцій), що становить не менше 25 відсотків статутного капіталу учасника процедури закупівлі. Для фізичної особи загальна сума володіння часткою у статутному капіталі учасника процедури закупівлі визначається залежно від обсягу корпоративних прав, що сукупно належать такій фізичній особі, членам її сім’ї та юридичним особам, які контролюються такою фізичною особою або членами її сім’ї. Для цілей цього Закону членами сім’ї вважаються подружжя, діти, батьки, рідні брати і сестри, дідусі, бабусі, онуки, усиновлювачі, усиновлені, а також інші особи, за умови їх постійного проживання разом із пов’язаною особою і ведення з нею спільного господарства. Вивченням документів, поданих учасником Ливч М.В. у складі пропозиції, а також моніторингом відкритих реєстрів та інших доступних джерел інформації щодо фізичної особи-підприємця Ливч Михайла Васильовича, якого визнано переможцем спрощеної закупівлі за предметом закупівлі - код ДК 021:2015 15810000-9 Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби (ідентифікатор закупівлі UA-2021-12-30-000960-c), не встановлено жодних ознак для того, щоб вважати фізичну особу-підприємця Ливч Михайла Васильовича та фізичну особу-підприємця Кошеля Ольгу Юріївну, пов’язаними особами в розумінні закону. Таким чином, викладені Вами у вимозі обставини не можуть бути прийняті до уваги як такі, що є підставами для прийняття рішення про скасування рішення уповноваженої особи про визначення переможцем учасника – Ливч М.В. та про намір укласти з ним договір.
Статус вимоги: Відхилено