• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Бензин А-95, дизельне паливо

Усі документи тендерної пропозиції, що підготовлені (створені), безпосередньо, учасником процедури закупівлі, повинні бути складені українською мовою. У разі надання учасником - резидентом України будь-яких документів, інформації іншою мовою, вони повинні бути перекладені українською. Переклад повинен бути посвідчений нотаріально. Пропозиції підготовлені Учасниками - нерезидентами України можуть бути складені іншою мовою, при цьому повинні мати обов’язковий автентичний переклад українською мовою, який зроблено в сертифікованому центрі перекладів та завірено підписом уповноваженої особи та печаткою цього центру. Визначальним є текст, викладений українською мовою.

Торги не відбулися

650 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 250.00 UAH
Період оскарження: 29.12.2021 12:03 - 29.01.2022 00:00
Скарга
Виконана замовником

СКАРГА

Номер: 3474c8b45a9e40a7b62923f895dadb16
Ідентифікатор запиту: UA-2021-12-29-004802-c.c5
Назва: СКАРГА
Скарга:
1. Прийняти Скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати Замовника – ВІДДІЛ ОСВІТИ, КУЛЬТУРИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ ПІСОЧИНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ вилучити дискримінаційні умови шляхом внесення змін до Тендерної документації процедури відкритих торгів за ідентифікатором UA-2021-12-29-004802-c, про проведення відкритих торгів за предметом закупівлі: код за ДК 021:2015 - 09130000-9 Нафта і дистиляти (Бензин А-95, дизельне паливо).
Дата розгляду скарги: 19.01.2022 12:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 11.01.2022 16:23
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 24.01.2022 14:05
Дата виконання рішення Замовником: 24.01.2022 15:49
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовник у разі усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, згідно рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері державних закупівель № 1123-р/пк-пз від 19.01.2022 р. на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації, з метою усунення порушень,зазаначених в мотивувальній частини рішення. Зміни, що вносяться замовником до тендерної документації, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації. ВИРІШИВ (ВИРІШИЛА): 1. Внести зміни до тендерної документації закупівлі за предметом по предмету ДК 021:2015: 09130000-9 Нафта і дистиляти (Бензин А-95, дизельне паливо) - код національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” – ДК 021: 2015: 09130000-9 Нафта і дистиляти (Бензин А-95, дизельне паливо) та викласти останню в новій редакції з урахуванням внесених змін. 2. Забезпечити оприлюднення документації в новій редакції з урахуванням внесених змін через авторизований електронний майданчик в електронній системі закупівель, а так само переліку змін, що вносяться до документації, у вигляді окремого документу у порядку, передбачено статтями 10 та 24 Закону
Автор: ТОВ "М-7 ТРЕЙД", Андрій Фінченко +380676107337 tender.m7.trade@gmail.com
Вимога
Відхилено

ВИМОГА (радіус)

Номер: 0e5017c549fc43998d9a8bb8d480220a
Ідентифікатор запиту: UA-2021-12-29-004802-c.c4
Назва: ВИМОГА (радіус)
Вимога:
В Додатку 3 до ТД визначено: «Здійснення заправки транспортних засобів Замовника на АЗС по всій території України, у тому числі у смт Пісочин в радіусі не більше 3 км від адреси: 62416, Харківська область, Харківський район, смт Пісочин, пров. Транспорний, 2 (адміністративна будівля Пісочинської селищної ради) (обов’язкова наявність АЗС не менш ніж у 5 районах Харківської області та по трасі Київ – Харків (від смт Пісочин до м. Київ не менше трьох АЗС)). Не менше 5 АЗС з переліку мають бути власні або орендовані в тому числі не менше однієї в смт.Пісочин» Зазначена вимога Документації є дискримінаційною, оскільки в радіусі 3 км від адреси: 62416, Харківська область, Харківський район, смт Пісочин, пров. Транспорний, 2 запропонувати Замовнику здійснювати відпуск палива, в сукупністю з вимогою щодо наявності АЗС по всій території України та наявністю АЗС в 5 районах Харківської області зможе виконати лише одна мережа АЗС – Окко. З огляду на зазначене вимагаємо збільшити радіус розташування АЗС до 6 км.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учаснику. В радіусі 3 км., відносно адреси базування транспорту Замовника, знаходиться декілька АЗС де можливо провести заправку транспорту . З метою економії бюджетних коштів та максимального зменшення витрат пального на шлях для заправки спецавтомобілів, Замовником було прийнято рішення про встановлення обмеження щодо наявності АЗС в радіусі 3 км. Тобто, згідно принципів здійснення закупівель вимоги описані в Оголошені забезпечують конкуренцію між учасниками та максимальну економію.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

ВИМОГА (єд. зр. тал.)

Номер: daa9e656250e44d2b52ca8be82c1679f
Ідентифікатор запиту: UA-2021-12-29-004802-c.c3
Назва: ВИМОГА (єд. зр. тал.)
Вимога:
В Додатку 3 до ТД визначено: «Постачальник надає за видатковою накладною Замовнику талони (скретч-картки) (ЄДИНОГО ЗРАЗКА ПО ВСІЙ УКРАЇНІ) на пальне відповідно до заявок Замовника, номіналом 10 л, або 15 л, або 20 л.» Зазначена вимога Документації є дискримінаційною, оскільки у випадку, якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через власну мережу АЗС, а через мережі АЗС компаній-партнерів, то вимога Документації про те, що паливний талон повинен бути єдиного зразка фактично унеможливлюватиме виконання вимог Документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через декілька партнерських мереж АЗС. Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише декілька найбільших мереж АЗС, які пропонують виключно свою мережу АЗС, без залучення АЗС з мереж-партнерів. Це пояснюється тим, що в кожній окремій мережі існує власний окремий зразок паливного талону, який приймається в конкретній мережі. На підтвердження цього, Скаржник надає листи, із зазначенням того, що єдиного талону між мережами різних брендів – не існує. Тому, Учасники які не мають власних АЗС та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів – фактично не зможуть виконати вказану вимогу Документації.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний учасник. Нами було розглянуто вашу вимогу щодо умов тендерної документації на закупівлю. За результатом розгляду повідомляємо, що в тендерній документації не встановлено жодної дискримінаційної умови. Відповідно до Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України Наказ Мінпаливенерго України, Мінтрансзв'язку України, Мінекономіки України, Держспоживстандарту України 20.05.2008 N 281/171/578/155 «Талон - спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому». Аналізуючи вищевикладену норму можна зробити висновок, що талон як засіб для отримання відповідної кількості пального, певної марки придбаний раніше за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу породжує певні правовідносини та встановлює зобов’язання між суб’єктами право, а саме продавцем талону та його покупцем. Так у продавця виникає обов’язок здійснити відпуск пального покупцю за пред’явленим ним талоном. Слід зауважити, що такі правовідносини виникають саме між покупцем та продавцем талонів, в звязку з тим, що талон не є засобом розрахунку та платіжним засобом, а є фактично засобом контролю відпуску раніше придбаного пального. Придбані учасником у власників мереж талони для подальшої передачі Замовнику не породжують між Замовником та власником мережі АЗС правовідносин та зобов’язань один перед одним. З точки зору власника та емітента талону певної мережі покупцем(споживачем) залишається виключно покупець талонів, а ні особа якій вони передані, що в свою чергу позбавляє Замовника певних прав у відносинах з власником мережі. Крім того, учасник не довів, що не має можливостей емітувати власні талони та укладення договорів щодо відпуску пального за ними. Також вказана вимога необхідна для контролю якості пального, що відпускається в мережі АЗС, запропонованій Учасником. Замовник перевіряє якість товару, що відпускається в мережі АЗС, у відповідності до чинних ДСТУ, а саме: ДСТУ 7687:2015 «Бензини автомобільні Євро. Технічні умови»/ ДСТУ 7688:2015 та ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови» ДСТУ 7688:2015 /. Оскільки бренд талонів відповідатиме назві бренду мережі АЗС – це є єдина мережа АЗС, і відповідно зразки для аналізи можливо брати на будь-якій АЗС запропонованого бренду. Що значно скорочує час та фінансові затрати в майбутньому для Замовника на отримання зразків пального. Звертаємо Вашу увагу на те, що Замовник жодним чином в своїй тендерній документації не зазначив конкретну марку або торгівельний знак карток (талонів), а вказав лише технічні характеристики предмету закупівлі. У разі придбання талонів, залученних АЗС з мереж-партнерів з власними талонами, бренд яких включає партнерські АЗС під різними торговими марками, замовник буде змушений відбирати зразки, з метою встановлення якості, на всіх партнерських АЗС потенційного постачальника за власний рахунок. А це нераціональне використання коштів, що спричинить необґрунтовані розтрати державних коштів. У відповідності до п. 2 ч.1 ст. 5 Закону основоположних принципів здійснення публічних закупівель, є максимальна економія, ефективність та пропорційність. Тендерна документація розроблена на виконання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (зі змінами та доповненнями) (далі - Закон). Враховуючи вищевказане, у задоволені вимоги відмовлено.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

ВИМОГА (вл/ор азс)

Номер: aea7f829dc3843278b9760cb2452c3bb
Ідентифікатор запиту: UA-2021-12-29-004802-c.c2
Назва: ВИМОГА (вл/ор азс)
Вимога:
В Додатку 3 до ТД визначено: «Здійснення заправки транспортних засобів Замовника на АЗС по всій території України, у тому числі у смт Пісочин в радіусі не більше 3 км від адреси: 62416, Харківська область, Харківський район, смт Пісочин, пров. Транспорний, 2 (адміністративна будівля Пісочинської селищної ради) (обов’язкова наявність АЗС не менш ніж у 5 районах Харківської області та по трасі Київ – Харків (від смт Пісочин до м. Київ не менше трьох АЗС)). Не менше 5 АЗС з переліку мають бути ВЛАСНІ АБО ОРЕНДОВАНІ в тому числі не менше однієї в смт.Пісочин. У разі використання, в даній закупівлі, окрім ВЛАСНИХ/ОРЕНДОВАНИХ АЗС на іншому праві користування, Учасник має надати документальне підтвердження взаємовідносин, а саме договір з певним суб’єктом господарювання, який здійснює господарську діяльність на відповідній АЗС з підтвердженням права отримання Замовником пального за ТАЛОНАМИ ЕМІТОВАНИМИ УЧАСНИКОМ» Замовник не надає право на участь учасникам, які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських договорів та не емітують самостійно талони. Зазначене обґрунтовується тим, що Замовник обмежив в участі у закупівлі тих учасників, які не мають власних або орендованих АЗС, а здійснюють свою діяльність на умовах партнерських договорів. Вимагаючи від Учасників наявність власних або орендованих АЗС – Замовник дискримінує учасників, які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських договорів. Вимога ТД щодо наявності в учасника саме власної/орендованої АЗС – звужує коло потенційних учасників торгів та призводить до усунення з ринку тих суб’єктів господарювання, які можуть надавати відповідні послуги із залученням партнерської матеріально-технічної бази. В своїх Рекомендаціях, спрямованих на розвиток конкуренції, запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, Антимонопольним комітет України зазначив, «Разом із тим поставку замовнику нафтопродуктів суб’єкти господарювання можуть здійснювати з використанням карток, талонів тощо на пальне. У таких випадках продавець нафтопродуктів має право залучати необхідну кількість третіх осіб – підприємств, які мають відповідні права на експлуатацію АЗС (необхідних площ АЗС) і на виконання договірних відносин з продавцем забезпечують фактичну передачу (видачу) товару покупцю при пред’явленні останнім картки на пальне. Відтак продаж нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо на пальне не передбачає наявності в продавця розгалуженої системи саме власних або орендованих АЗС, а здійснюється через партнерські АЗС. Тобто, відпуск нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо, емітентом яких є потенційний учасник, не впливає на якість нафтопродуктів, а також на можливість та якість обслуговування на АЗС». Зазначене вище підтверджує, що вимогою щодо наявності власних або орендованих АЗС, Замовник обмежує коло учасників, зокрема дискримінує та призводить до усунення з ринку тих суб’єктів господарювання, які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських договорів. Зокрема, аналогічної думки Антимонопольний комітет України, який у своїх Рекомендаціях, які спрямовані на забезпечення конкурентного середовища під час тендерних закупівель високооктанових бензинів, дизельного палива, мазуту та скрапленого газу наголосив, що замовники часто під час закупівлі пального використовують у тендерній документації надмірні вимоги до учасників. Найпоширенішими серед з них є саме наявність в учасника саме власних або орендованих АЗС / складів пально-мастильних матеріалів, при тому, що заправка пальним може здійснюватися через партнерські АЗС.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний учасник. Нами було розглянуто вашу вимогу щодо умов тендерної документації на закупівлю. У відповідь на Вашу вимогу, про вилучення дискримінаційних умов повідомляємо, що залишаємо її без задоволення, оскільки, не вважаємо вимогу щодо наявності в учасників власних або орендованих АЗС дискримінаційною. Необхідність такої вимоги замовника зумовлена тим, що гіркий досвід проведення попередніх тендерів дав змогу зробити однозначні висновки: - учасники не в змозі забезпечити відпуск Пального по цінам, зазначеним у тендерній пропозиції, на так званих «АЗС партнерів»; - учасники можуть забезпечити відпуск Пального по цінам, зазначеним у тендерній пропозиції, виключно на власних або орендованих АЗС. Недобросовісні учасники, маючи на меті за будь-яких умов виграти тендер, надають у складі тендерної пропозиції перелік всіх реально існуючих АЗС, а після укладення договору відмовляються постачати пальне, заправлене на АЗС партнерів, по цінам, які зафіксовані в договорі. У зв’язку з цим в тендерній пропозиції учасників, а в подальшому і в договорі на закупівлю, замовник хоче бачити підтвердження саме переліку власних або орендованих АЗС (а не партнерських). Таким вимогам замовника відповідає багато суб’єктів господарювання – постачальників пального, що підтверджується результатами оголошених раніше закупівель. При підготовці тендерної документації, зокрема в частині підтвердження учасниками наявності обладнання та матеріально-технічної бази та технологій, як одного із кваліфікаційних критеріїв, передбачених ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник використовував коментарі до законодавства України про публічні закупівлі, розроблені в грудні 2016 року О. Шатковським та С. Яременком. У зазначеному джерелі наводиться приклад, що у разі, коли предметом закупівлі є постачання паливно-мастильних матеріалів - достатнім для виконання кваліфікаційного критерію (наявність обладнання та матеріально-технічної бази) буде надання учасником документів, що підтверджують факт наявності власної або орендованої техніки. І це не вважається дискримінаційним критерієм по відношенню до інших учасників, які для постачання паливно-мастильних матеріалів користуються послугами, наприклад, субпідрядчиків. Цілком аналогічна вимога замовників щодо наявності в учасників власної та/або орендованої мережі АЗС вже неодноразово була предметом оскарження потенційними учасниками до Антимонопольного комітету України як Органу оскарження в розумінні Закону України «Про публічні закупівлі». Рішення Органу оскарження доступні у вільному доступі в системі Прозорро та підтверджують правильність позиції замовників з цього питання. При цьому звертаємо увагу, що Ви не позбавлені права на оскарження рішення замовника в порядку, передбаченому статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі».
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

ВИМОГА (ліц.)

Номер: 24d117e7911b4bee855beef352974ac4
Ідентифікатор запиту: UA-2021-12-29-004802-c.c1
Назва: ВИМОГА (ліц.)
Вимога:
В ч. 5 розділу ІІІ ТД визначено: «) довідку, складену в довільній формі, що містить інформацію про наявність у учасника відповідного обладнання та матеріально-технічної бази, необхідних для здійснення постачання товару, що є предметом закупівлі, відповідно до додатку 3 до тендерної документації. До цієї довідки учасником повинні бути надані роздруковану інформацію (запис) з Єдиного державного реєстру суб'єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, про видачу ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним щодо кожної із запропонованих учасником АЗС, на яких буде здійснюватися заправка автотранспорту замовника, у відповідності до інформації, наведеної учасником згідно з вимогами додатку 3 до тендерної документації, що є дійсною на дату розкриття тендерних пропозицій, з обов’язковим посиланням на офіційний веб-сайт органу ліцензування або оригінал копії ліцензій НА ПРАВО РОЗДРІБНОЇ ТОРГІВЛІ ПАЛЬНИМ по кожній АЗС зазначеній у довідці. ЛІЦЕНЗІЇ НА ВЛАСНІ АБО ОРЕНДОВАНІ АЗС МАЮТЬ БУТИ ВИДАНІ НА ІМ’Я УЧАСНИКА ПО КОЖНІЙ АЗС ЗАЗНАЧЕНІЙ У ДОВІДЦІ.» Вимога щодо наявності ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним обмежує учасників-партнерів АЗС, які здійснюють продаж талонів на пальне та отримали ліцензію на право оптової торгівлі пальним за відсутності місць оптової торгівлі. Ліцензія на право роздрібної торгівлі пальним отримується на кожне місце торгівлі окремо. Відповідно до ст.15 Закону № 418 суб’єкти господарювання отримують ліцензії на право оптової торгівлі та зберігання пального на кожне місце оптової торгівлі пальним або кожне місце зберігання пального відповідно, а за відсутності місць оптової торгівлі пальним – одну ліцензію на право оптової торгівлі пальним за місцезнаходженням суб’єкта господарювання або місцезнаходження постійного представництва. Відповідно до Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального" здійснення господарської діяльності з роздрібної торгівлі пальним передбачає продаж або відпуск пального з автозаправної станції / автогазозаправної станції/газонаповнювальної станції / газонаповнювального пункту та інших місць роздрібної торгівлі через паливороздавальні колонки та/або оливороздавальні колонки. Зазначена умова тендерної документації носить обмежувальний характер. За результатами аналізу практики АМКУ з розгляду скарг за аналогічними питаннями нами було встановлено, що вимога документації про наявність у складі тендерної пропозиції ліцензію на роздрібну торгівлю пальним на думку колегії є дискримінаційною. Дії Замовника суперечить принципам публічних закупівель, зазначених в ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», дотримання яких є загальнообов’язковим усіма суб’єктами публічних закупівель, а саме: відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; максимальна економія, ефективність та пропорційність
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учасник, повідомляємо, що Замовник встановив вимогу щодо наявності ліцензії відповідно до того як цього вимагає Законодавство України, а саме відповідно до Закону України від 19.12.1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячног і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального». Порядок здійснення роздрібної торгівлі пальним та зберігання пального визначено статтею 15 Закону № 481 (зі змінами). Зберігання пального здійснюється суб'єктами господарювання всіх форм власності за наявності ліцензії. Суб'єкти господарювання отримують ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним / зберігання пального на кожне місце зберігання пального. Суб'єкт господарювання має право зберігати пальне без отримання ліцензії на право зберігання пального в місцях виробництва пального або місцях оптової торгівлі пальним чи місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримані відповідні ліцензії. Ліцензія на право зберігання пального не отримується на місця зберігання пального, що використовуються: - підприємствами, установами та організаціями, які повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевого бюджету; - підприємствами, установами та організаціями системи державного резерву; - суб'єктами господарювання для зберігання пального, яке споживається для власних виробничо-технологічних потреб виключно на нафто- та газовидобувних майданчиках, бурових платформах і яке не реалізується через місця роздрібної торгівлі. Роздрібна торгівля пальним може здійснюватися суб'єктами господарювання всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій на роздрібну торгівлю. Не побоюся ще раз повторитися, - Відповідно до ст.15 Закону № 481 ( яка вже вище згадувалася) суб’єкти господарювання (у тому числі іноземні суб’єкти господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) отримують ліцензії на право оптової торгівлі пальним та зберігання пального на кожне місце оптової торгівлі пальним або кожне місце зберігання пального відповідно, а за відсутності місць оптової торгівлі пальним - одну ліцензію на право оптової торгівлі пальним за місцезнаходженням суб’єкта господарювання (у тому числі іноземного суб’єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) або місцезнаходженням постійного представництва. Отже чинне законодавство передбачає наявність ліцензії на право зберігання пального. Вимагати відповідну ліцензію на право зберігання пального Замовник має право у відповідності до вищевказаного Закону. Так як Рівненський природний заповідник не має в господарстві ємностей для зберігання палива рідинного, тому Учасник повинен мати можливість зберігати придбане Замовником паливо, у ємкостях для зберігання палива на АЗС, а також проводити заправку автотранспорту Замовника на своїх АЗС, по місцю їх знаходження в м. Сарни, Сарненського району, Рівненської області. Так у Додатку 1 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі була вимога надати копію ліцензії Учасника або його ПАРТНЕРІВ на право торгівлі пальним та копію ліцензії Учасника або йогоПАРТНЕРІВ на право зберігання пального. Замовник не встановлював вимогу, щодо надання ліцензії виданих Учаснику торгів, Замовником зазначено, що якщо пропонуються партнерські АЗС то Учасник може надати ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним та ліцензію на зберігання пального ПАРТНЕРІВ АЗС яких він пропонує, оскільки відпуск та зберігання товару має відбуватися на запропонованих АЗС. Отже вимога про наявність ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним та ліцензії на право зберігання пального жодним чином не є дискримінаційною по відношенню до учасників закупівлі, які пропонують партнерські АЗС. Згідно вимог ч.3 ст.22 Закону «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Враховуючі практику Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, то в ній чітко зазначається, що якщо у тендерній документації була вказана вимога надати ліцензію саме на певний вид діяльності то вона повинна бути надана саме на цей вид або мають бути надані пояснення в тендерній пропозиції учасника щодо її відсутності. Зазначені умови в тендерній документації цілком відповідають вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» та не є дискримінаційними.
Статус вимоги: Відхилено