-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Послуги з юридичного консультування та юридичного представництва
Завершена
120 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 600.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 600.00 UAH
Період оскарження:
28.12.2021 19:39 - 03.01.2022 09:30
Вимога
Залишено без розгляду
виключення дискримінаційних вимог
Номер:
4b2fcc53ef344ba48131c5924fa4dfa4
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-12-28-007661-b.b3
Назва:
виключення дискримінаційних вимог
Вимога:
30.12.2021 нами було подано вимогу: UA-2021-12-28-007661-b.b2, відповідно до якої Замовнику необхідно було внести зміни до Додатку 2 оголошення у процедурі закупівлі UA-2021-12-28-007661-b шляхом ЗАМІНИ (виключення словосполучення «… у сфері освіти») вимоги з «наявність документально підтвердженого досвіду виконання не менше 2 (двох) аналогічних за предметом закупівлі договорів. Під аналогічним договором слід розуміти договір про надання юридичних послуг у сфері освіти» на «наявність документально підтвердженого досвіду виконання не менше 2 (двох) аналогічних за предметом закупівлі договорів. Під аналогічним договором слід розуміти Договір, укладений за кодом ДК 021:2015 – 79110000-8 – Послуги з юридичного консультування та юридичного представництва».
Відповідно до Рішення замовника, яке опубліковано 31 грудня 2021 - ВИМОГА НЕ ЗАДОВОЛЕНА оскільки така вимога висувається Замовником зважаючи на потреби у юридичних послугах відповідного напрямку. Замовник здійснює свою діяльність у сфері управління та координації закладами освіти, і більшість питань, що виникають у Замовника в процесі роботи, стосуються саме необхідності надання консультацій у галузі освіти. Визначення сфери освіти як основної сфери, де Замовник здійснює діяльність, уточнює загальне уявлення щодо аналогічного договору, оскільки замовнику необхідно обрати виконавця який має досвід надання юридичних послуг саме певного напрямку – освіти, та інших супровідних питань.
Як і зазначалося нами у попередніх вимогах, в Україні ВІДСУТНІЙ поділ систем права за видами діяльності отримувачів юридичних послуг, тому не зрозуміло з яких причин Замовник звужує кількість учасників, встановлюючи, що під аналогічним договором слід розуміти договір про надання юридичних послуг ЛИШЕ У СФЕРІ ОСВІТИ.
Крім того, в оголошенні Замовником не зазначено, яким чином зазначена вимога пов’язана з визначеним Замовником переліком юридичних послуг, із спроможністю Учасника здійснити необхідні заходи для успішного досягнення результату, з належною якістю та своєчасністю надання та виконання юридичних послуг.
Очевидним є той факт, що Замовником здійснюється закупівля саме юридичних послуг, а не, як наприклад: консультаційних послуг з питань аналізу господарської діяльності; адміністративних послуг у сфері освіти; консультаційних послуг з питань підприємницької діяльності та управління; консультаційних послуг з питань загального управління тощо. Тому до зазначеної закупівлі не прийнятні підстави, викладені у Рішенні Замовника від 31.12.2021.
Отже, втретє акцентуємо увагу Замовника, що зазначена вимога є незаконною, необґрунтованою та дискримінаційною, з підстав викладених вище та є такою, що звужує кількість учасників.
Виходячи з вищевикладеного очевидним є той факт, що Замовник встановлюючи таку вимогу зловживає своїми правами, визначеними ч. 3 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», чим порушує вимоги ч. 3 ст. 5 та ч. 4 ст. 22 Закону. Такі дії Замовника підпадати під кваліфікацію ч. 1 ст. 164-14 КУпАП, покарання за яке тягне за собою накладення штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб замовника у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Наше підприємство має бажання взяти участь у зазначеній закупівлі, має досвід виконання аналогічних договорів, а саме: ДК 021:2015 – 79110000-8 - Послуги з юридичного консультування та юридичного представництва/Legal advisory and representation services; ДК 021:2015 –79140000-7 - Послуги з юридичної консультації та правового інформування/ Legal advisory and information services, в різними суб'єктами господарювання, а також із замовниками, визначеними ст. 2 Закону України «Про публічні закупівлі», що не перешкоджає успішного виконанню умов договору, фактично підтверджує успішний досвід виконання АНАЛОГІЧНОГО договору, але не відповідає умовам Оголошення.
Згідно із статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивна та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/ спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Крім того, частиною 4 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Ми вважаємо, що Замовником було порушено принцип недискримінації учасників, адже вимога щодо надання аналогічних договорів на надання юридичних послуг лише у сфері освіти є дискримінаційними, та такими, що очевидно звужують коло потенційних учасників та не дають нам можливість взяти участь у зазначеній процедурі закупівлі.
З огляду на вищевикладене вбачається, що Замовником при встановленні вимог в Оголошенні було порушено вимоги Закону України «Про публічні закупівлі», а тому Оголошення Замовника є таким, що потребує внесенню змін, з метою виключення дискримінаційних умов, які перешкоджають нашої можливості взяти участь у процедурі закупівлі.
На підставі наведеного вище, керуючись нормами Закону України «Про публічні закупівлі» вимагаємо внести зміни до Додатку 2 до оголошення у процедурі закупівлі UA-2021-12-28-007661-b шляхом заміни (виключення словосполучення «… у сфері освіти») вимоги з «наявність документально підтвердженого досвіду виконання не менше 2 (двох) аналогічних за предметом закупівлі договорів. Під аналогічним договором слід розуміти договір про надання юридичних послуг у сфері освіти» на «наявність документально підтвердженого досвіду виконання не менше 2 (двох) аналогічних за предметом закупівлі договорів. Під аналогічним договором слід розуміти Договір, укладений за кодом ДК 021:2015 – 79110000-8 – Послуги з юридичного консультування та юридичного представництва».
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
02.01.2022 10:49
Вирішення:
Доброго дня! Замовником розглянуто Вашу повторну вимогу щодо, на Вашу думку, наявності у оголошенні дискримінаційних критеріїв та надаємо наступну відповідь:
При підготовці оголошення та вимог до учасників Замовник акцентував увагу на, зокрема, такому кваліфікаційному критерію- наявність документально підтвердженого досвіду виконання не менше 2 (двох) аналогічних за предметом закупівлі договорів. Під аналогічним договором слід розуміти договір про надання юридичних послуг у сфері освіти.
Замовник не ввжає, що даний критерій є дискримінаційним.
Встановлюючи даний критерій Замовник виходив з того, що Замовник та підпорядковані йому заклади освіти мають свою специфіку роботи, та особливості функціонування.
Крім того, постійні зміни в законодавстві, щодо подальшого реформування освітньої галузі, потребують виваженого, кваліфікованого та оперативного юридичного супроводу на всіх етапах виконання завдань з переходу Замовника та закладів освіти на роботу в нових умовах.
Для Замовника важлива наявність в Учасника (Виконавця) достатнього досвіду роботи саме у даній сфері - у сфері освіти.
Більш того, в Додатку 1 до Оголошення визначено, що Послуги з юридичного консультування та юридичного представництва надаються Управлінню освіти, культури, молоді та спорту Дергачівської міської ради та безпосередньо закладам шкільної та дошкільної освіти.
Таким чином, зважаючи на специфічну сферу діяльності Замовника, останній у якості аналогічних визначив договори про надання юридичних послуг у сфері освіти.
Враховуючи викладене, Ваша вимога про усунення порушень є безпідставною та підлягає відхиленню.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
02.01.2022 22:04
Вимога
Залишено без розгляду
щодо виключення дискримінаційної вимоги
Номер:
526c03a17dd04ccd9f9f0c755f1a7cbd
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-12-28-007661-b.b2
Назва:
щодо виключення дискримінаційної вимоги
Вимога:
28.12.2021 нами було подано вимогу: UA-2021-12-28-007661-b.b1, відповідно до якої Замовнику необхідно було внести зміни до Додатку 2 оголошення у процедурі закупівлі UA-2021-12-28-007661-b шляхом ЗАМІНИ вимоги з "документально підтверджений досвід укладання аналогічних договорів, а саме договорів з юридичних послуг у сфері освіти та культури протягом двох років за період з 2018-2021 років (Аналогічним вважається Договір, укладений за результатами проведення публічної закупівлі за предметом код за ДК 021:2015 – 79110000-8 – Послуги з юридичного консультування та юридичного представництва)" НА "документально підтверджений досвід укладання аналогічних договорів, а саме договорів з юридичних послуг протягом двох років за період з 2018-2021 років (Аналогічним вважається Договір, укладений за кодом ДК 021:2015 – 79110000-8 – Послуги з юридичного консультування та юридичного представництва)".
Отже є очевидним, що відповідно до вищезазначеної вимоги, Замовнику необхідно було виключити словосполучення ".....у сфері освіти та культури..." та замінити словосполучення "....укладений за результатами проведення публічної закупівлі....." на "укладений за кодом ДК 021:2015 – 79110000-8 – Послуги з юридичного консультування та юридичного представництва".
Відповідно до Рішення замовника, яке опубліковано 29 грудня 2021 - ВИМОГА ЗАДОВОЛЕНА.
Однак, фактично Замовником не внесено зміни до Додатку 2 до оголошення, як вимагалось потенційним учасником та замість визначення поняття, що під аналогічним договором слід розуміти договір, укладений за кодом ДК 021:2015 – 79110000-8 – Послуги з юридичного консультування та юридичного представництва, як і було викладено у вимозі, Замовник виклав у наступній редакції "Під аналогічним договором слід розуміти договір про надання юридичних послуг у сфері освіти", тобто виключивши словосполучення «..та культури», замість словосполучення «.....у сфері освіти та культури...», що фактично спростовує факт задоволення вимоги.
Отже, вдруге акцентуємо увагу Замовника, що ми не погоджуємося з правомірністю вищевказаної вимоги, встановленої в оголошенні та вважаємо її незаконною, необґрунтованою та дискримінаційною, яка звужує кількість учасників, оскільки Замовником зроблено хибний висновок, що договір про надання послуг з юридичного консультування та юридичного представництва лише у сфері освіти підтверджує досвід успішного виконання аналогічних договорів за предметом закупівлі ДК 021:2015 – 79110000-8 – Послуги з юридичного консультування та юридичного представництва.
Тому ВДРУГЕ звертаємо увагу Замовника, що зазначена вимога є дискримінаційною, оскільки не відповідає наявним в Україні видам галузей права та фактично звужує кількість потенційних учасників.
Як вбачається в попередній вимозі, в Україні відсутній поділ систем права за видами діяльності отримувачів юридичних послуг, тому не зрозуміло з яких причин Замовник звужує кількість учасників, встановлюючи, що під аналогічним договором слід розуміти договір про надання юридичних послуг ЛИШЕ У СФЕРІ ОСВІТИ.
Крім того, в оголошенні Замовником не зазначено, яким чином зазначена вимога пов’язана з визначеним Замовником переліком юридичних послуг, із спроможністю Учасника здійснити необхідні заходи для успішного досягнення результату, з належною якістю та своєчасністю надання та виконання юридичних послуг.
Виходячи з вищевикладеного слід дійти висновку, що Замовник встановлюючи таку вимогу зловживає своїми правами, визначеними ч. 3 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Наше підприємство планує взяти участь у зазначеній закупівлі, має досвід виконання аналогічних договорів, а саме: ДК 021:2015 – 79110000-8 - Послуги з юридичного консультування та юридичного представництва/Legal advisory and representation services; ДК 021:2015 –79140000-7 - Послуги з юридичної консультації та правового інформування/ Legal advisory and information services, в різними суб'єктами господарювання, а також із замовниками, визначеними ст. 2 Закону України «Про публічні закупівлі», що не перешкоджає успішного виконанню умов договору, фактично підтверджує успішний досвід виконання АНАЛОГІЧНОГО договору, але не відповідає умовам Оголошення.
Згідно із статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивна та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/ спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Крім того, частиною 4 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Ми вважаємо, що Замовником було порушено принцип недискримінації учасників, адже вимога щодо надання аналогічних договорів на надання юридичних послуг лише у сфері освіти є дискримінаційними, та такими, що очевидно звужують коло потенційних учасників та не дають нам можливість взяти участь у зазначеній процедурі закупівлі.
З огляду на вищевикладене вбачається, що Замовником при встановленні вимог в Оголошенні було порушено вимоги Закону України «Про публічні закупівлі», а тому Оголошення Замовника є таким, що потребує внесенню змін, з метою виключення дискримінаційних умов, які перешкоджають нашої можливості взяти участь у процедурі закупівлі.
На підставі наведеного вище, керуючись нормами Закону України «Про публічні закупівлі» вимагаю внести зміни до Додатку 2 до оголошення у процедурі закупівлі UA-2021-12-28-007661-b шляхом заміни (виключення словосполучення «… у сфері освіти») вимоги з «наявність документально підтвердженого досвіду виконання не менше 2 (двох) аналогічних за предметом закупівлі договорів. Під аналогічним договором слід розуміти договір про надання юридичних послуг у сфері освіти» на «наявність документально підтвердженого досвіду виконання не менше 2 (двох) аналогічних за предметом закупівлі договорів. Під аналогічним договором слід розуміти Договір, укладений за кодом ДК 021:2015 – 79110000-8 – Послуги з юридичного консультування та юридичного представництва».
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
30.12.2021 18:14
Вирішення:
Доброго дня! Замовником розглянуто Вашу вимогу про порушення та надаємо наступну відповідь:
Відповідь: Замовник не вважає, що дана вимога є дискримінаційною, оскільки така вимога висувається Замовником зважаючи на потреби у юридичних послугах відповідного напрямку.
Замовник здійснює свою діяльність у сфері управління та координації закладами освіти, і більшість питань, що виникають у Замовника в процесі роботи, стосуються саме необхідності надання консультацій у галузі освіти.
Відповідно до ч. 2 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник може установити такий кваліфікаційний критерій як наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. І дійсно в чинному законодавстві України відсутнє визначення поняття аналогічного договору.
В оголошенні до даної закупівля (зі змінами) зазначено такий критерій - наявність документально підтвердженого досвіду виконання не менше 2 (двох) аналогічних за предметом закупівлі договорів. Під аналогічним договором слід розуміти договір про надання юридичних послуг у сфері освіти.
Визначення сфери освіти як основної сфери, де Замовник здійснює діяльність, уточнює загальне уявлення щодо аналогічного договору, оскільки замовнику необхідно обрати виконавця який має досвід надання юридичних послуг саме певного напрямку – освіти, та інших супровідних питань.
Більш того, в Додатку 1 до Оголошення визначено, що Послуги з юридичного консультування та юридичного представництва надаються Управлінню освіти, культури, молоді та спорту Дергачівської міської ради та безпосередньо закладам шкільної та дошкільної освіти. Таким чином, зважаючи на специфічну сферу діяльності Замовника, останній у якості аналогічних визначив договори про надання юридичних послуг у сфері освіти.
Крім того, відповідно до роз’яснення Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України «Щодо розробки тендерної документації» № 3302-06/3812-06 від 07.02.2017 року вимоги тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам визначаються замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель, закріпленими у статті 3 Закону та з дотриманням законодавства в цілому.
Перед підготовкою оголошення та критеріїв Замовникпровів моніторинг ринку та впевнився, що на ринку є безліч суб’єктів господарювання, які можуть надати такі послуги, в зв’язку з чим вимоги оголошення викладено відповідно до чинного законодавства України.
Враховуючи викладене, Ваша вимога про усунення порушень є безпідставною та підлягає відхиленню.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
31.12.2021 19:22
Вимога
Вирішена
щодо виключення дискримінаційних вимог
Номер:
87798e9400994a2cb1545850617faaba
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-12-28-007661-b.b1
Назва:
щодо виключення дискримінаційних вимог
Вимога:
Додатком 2 до оголошення "ВИМОГИ ДО КВАЛІФІКАЦІЇ УЧАСНИКІВ ТА СПОСІБ ЇХ ПІДТВЕРДЖЕННЯ" передбачено, що Учасник в складі своєї пропозиції надає договори з юридичних послуг у сфері освіти та культури протягом двох років за період з 2018-2021 років (Аналогічним вважається Договір, укладений за результатами проведення публічної закупівлі за предметом код за ДК 021:2015 – 79110000-8 – Послуги з юридичного консультування та юридичного представництва).
Ми не погоджуємося з правомірністю вищевказаних вимог Замовника, встановлених в оголошенні та вважаємо їх незаконними, необґрунтованими та дискримінаційними, які звужують кількість учасників, оскільки Замовником зроблено хибні висновки що:
1. Договір про надання послуг з юридичного консультування та юридичного представництва лише у сфері освіти та культури підтверджує досвід успішного виконання аналогічних договорів за предметом закупівлі ДК 021:2015 – 79110000-8 – Послуги з юридичного консультування та юридичного представництва;
2. Договір про надання послуг з юридичного консультування та юридичного представництва укладений лише за результатами проведення публічної закупівлі підтверджує досвід успішного виконання аналогічних договорів за предметом закупівлі ДК 021:2015 – 79110000-8 – Послуги з юридичного консультування та юридичного представництва;
Крім того, зазначена вимога є дискримінаційною, що звужує кількість учасників, оскільки не відповідає наявним в Україні видам галузей права. Основоположне значення має поділ системи права на ряд галузей залежно від предмета та методу правового регулювання, особливостей їх юридичного режиму. Галузі права можна поділити на такі види: фундаментальні (базові) до яких традиційно належать конституційне, цивільне, адміністративне, кримінальне, цивільно-процесуальне, кримінально-процесуальне право; спеціальні (профілюючі) - в яких головні правові режими модифіковані, пристосовані до особливих сфер життя суспільства (трудове, земельне, сімейне та ін.); комплексні - для яких характерне сполучення різнорідних інститутів профілюючих (фундаментальних) та спеціальних галузей, наприклад підприємницьке (комерційне, торгове, господарське), морське та інші.
Отже є очевидним, що в Україні відсутнє поділ систем права за видами діяльності отримувачів юридичних послуг, тому не зрозуміло з яких причин Замовник звужує кількість учасників.
Наше підприємство планує взяти участь у зазначеній закупівлі, має досвід виконання аналогічних договорів, а саме: ДК 021:2015 – 79110000-8 - Послуги з юридичного консультування та юридичного представництва/Legal advisory and representation services; ДК 021:2015 –79140000-7 - Послуги з юридичної консультації та правового інформування/ Legal advisory and information services, в різними суб'єктами господарювання, а також із замовниками, визначеними ст. 2 Закону України «Про публічні закупівлі», що не перешкоджає успішного виконанню умов договору, але не відповідає умовам Оголошення.
Згідно із статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивна та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/ спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Крім того, частиною 4 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Ми вважаємо, що Замовником було порушено принцип недискримінації учасників, адже вимога щодо надання аналогічних договорів на надання юридичних послуг лише у сфері освіти та культури та укладеними лише за результатами проведення публічної закупівлі є дискримінаційними, та такими, що очевидно звужують коло учасників та не дають нам можливість взяти участь у процедурі закупівлі.
З огляду на вищевикладене вбачається, що Замовником при встановленні вимог в Оголошенні було порушено вимоги Закону України «Про публічні закупівлі», а тому Оголошення Замовника є таким, що потребує внесенню змін, з метою виключення дискримінаційних умов, які перешкоджають нашої можливості взяти участь у процедурі закупівлі.
На підставі наведеного вище, керуючись нормами Закону України «Про публічні закупівлі» вимагаю внести зміни до Додатку 2 до оголошення у процедурі закупівлі UA-2021-12-28-007661-b шляхом заміни вимоги з "документально підтверджений досвід укладання аналогічних договорів, а саме договорів з юридичних послуг у сфері освіти та культури протягом двох років за період з 2018-2021 років (Аналогічним вважається Договір, укладений за результатами проведення публічної закупівлі за предметом код за ДК 021:2015 – 79110000-8 – Послуги з юридичного консультування та юридичного представництва)" на "документально підтверджений досвід укладання аналогічних договорів, а саме договорів з юридичних послуг протягом двох років за період з 2018-2021 років (Аналогічним вважається Договір, укладений за кодом ДК 021:2015 – 79110000-8 – Послуги з юридичного консультування та юридичного представництва)".
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
28.12.2021 21:11
Вирішення:
Доброго дня! Замовником розглянуто Вимогу від 28.12.2021р., зареєстровану за номером UA-2021-12-28-007661-b.b1, за результатами розгляду якої повідомляємо наступне: Замовником будуть внесені зміни до оголошення.
Статус вимоги:
Задоволено