• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП
  • 3

Електрична енергія

Назва предмету закупівлі: Електрична енергія (09310000-5 Електрична енергія) Назва товару чи послуги: Електрична енергія (09310000-5 Електрична енергія) Код економічної класифікації видатків бюджету (для бюджетних коштів): 2610

Завершена

3 354 480.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 33 544.80 UAH
Період оскарження: 28.12.2021 15:51 - 09.01.2022 00:00
Скарга
Виконана замовником

Скарга на неправомірне рішення Замовника щодо відхилення пропозиції ТОВ «ЕНЕРГУМ»

Номер: 8cef781d258140489ca6391d5988f2d8
Ідентифікатор запиту: UA-2021-12-28-005774-b.c2
Назва: Скарга на неправомірне рішення Замовника щодо відхилення пропозиції ТОВ «ЕНЕРГУМ»
Скарга:
Прикріпляємо скаргу по неправомірному відхиленню ТОВ "ЕНЕРГУМ"
Дата розгляду скарги: 10.02.2022 15:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 31.01.2022 16:52
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 15.02.2022 18:16
Дата виконання рішення Замовником: 21.02.2022 12:49
Коментар замовника щодо усунення порушень: Щодо виконання Рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі – Колегія) № 2827-р/пк-пз від 10.02.2022 року щодо закупівлі "Електрична енергія", оголошення про проведення якої оприлюднене на вебпорталі Уповноваженого органу за № UA-2021-12-28-005774-b. Скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю "ЕНЕРГУМ" щодо закупівлі — "Електрична енергія", оголошення про проведення якої оприлюднене на вебпорталі Уповноваженого органу за № UA-2021-12-28-005774-b затверджене протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 19 від 17.01.2022 року та провести повторну кваліфікацію з урахуванням рішення Колегії. Скасувати рішення про визначення товариства з обмеженою відповідальністю "ЕРНЕРІНГ" переможцем процедури закупівлі — "Електрична енергія", оголошення про проведення якої оприлюднене на вебпорталі Уповноваженого органу за № UA-2021-12-28-005774-b, затверджене протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 31 від 19.01.2022 року.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕНЕРГУМ", Кузнєцова Олена Володимирівна 380504182641 o.v.kuznietsova@energum.net https://energum.com/
Вимога
Є відповідь

Неправомірне відхилення

Номер: 8658453142e54beb92dab666cb4ee249
Ідентифікатор запиту: UA-2021-12-28-005774-b.a1
Назва: Неправомірне відхилення
Вимога:
Згідно протоколу №19 від 17.01.2022 р Замовник відхилив пропозицію ТОВ «ЕНЕРГУМ» з наступних підстав: «було встановлено значення маржі (вартості послуг Учасника) запропонованої Учасником у відсотках від загальної ціни тендерної пропозиції. Значення маржі «– 2,38%», зазначеної Учасником у ціні тендерної пропозиції є від’ємним, що не відповідає вимозі п. 1 «Щодо визначення ціни тендерної пропозиції» розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації, встановленої відповідно до абз. 1 ч. 3 ст. 22 Закону». Не можна погодитись із тим, що величина маржі є величиною від’ємною. Так, первинна пропозиція ТОВ «ЕНЕРГУМ» становила 3 072 196,80 грн, остаточна пропозиція ТОВ «ЕНЕРГУМ» становить 3 005 107,20 грн.. Інформація про ціну, запропоновану учасником ТОВ «ЕНЕРГУМ» після аукціону, з дня проведення аукціону не є складовою тендерної пропозиції учасника у розумінні Закону України «Про публічні закупівлі», отже її ненадання або невідповідність умовам Тендерної документації не може бути підставою для відхилення Пропозиції учасника відповідно до вимог статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі». Аналогічний підхід наводиться у рішеннях Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема, у рішенні Колегії № 21230-р/пк-пз від 17.09.2021, рішенні Колегії № 8315-р/пк-пз від 19.04.2021, рішенні Колегії № 8166-р/пк-пз від 16.04.2021, рішенні Колегії № 4110-р/пк-пз від 03.03.2021, рішенні Колегії № 197-р/пк-пз від 05.01.2022. Враховуючи викладене, документи, надані після кінцевого строку подання Пропозицій, не є складовою Пропозиції учасника у розумінні Закону України «Про публічні закупівлі», отже невідповідність наданих документів чи їх ненадання не може бути підставою відхилення пропозиції учасника відповідно до вимог статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі». Наведений в протоколі № 19 від 17 січня 2022 року розрахунок маржі здійснювався щодо пропозиції ТОВ «ЕНЕРГУМ» за результатами аукціону, що не є складовою пропозиції ТОВ «ЕНЕРГУМ» у розумінні Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки вона була надана після кінцевого строку подання пропозицій.Враховуючи викладене, Пропозиція ТОВ «ЕНЕРГУМ» була неправомірно відхилена Замовником з наведеної вище підстави. Отже, ТОВ «ЕНЕРГУМ» вимагає скасувати рішення про відхилення нашої пропозиції та визнати ТОВ «ЕНЕРГУМ» переможцем процедури закупілі. У випадку ігнорування нашої вимоги ТОВ «ЕНЕРГУМ» буде змушений звернутися до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Відповідно до ч. 1 ст. 29. Закону України "Про публічні закупівлі" , оцінка тендерних пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації шляхом застосування електронного аукціону. Враховуючи вимоги пункту 2 Розділу 5 "Оцінка тендерних пропозицій" Тендерної документації щодо закупівлі – Електрична енергія (код за Єдиним закупівельним словником ДК 021:2015 – 09310000-5 Електрична енергія), затвердженої рішенням тендерного комітету протокол №422 від 10.12.2021 року (далі – Тендерна документація) , в якому наведено перелік критеріїв оцінки та методика оцінки тендерних пропозицій із зазначенням питомої ваги кожного критерію, зазначається, що згідно ст. 29 Закону оцінка тендерних пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених у цій тендерній документації шляхом застосування електронного аукціону. Дата і час проведення електронного аукціону визначаються електронною системою закупівель автоматично. Єдиним критерієм оцінки є ціна. Розмір мінімального кроку пониження ціни під час електронного аукціону 1%. Після оцінки тендерних пропозицій замовник розглядає на відповідність вимогам тендерної документації тендерну пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною. Строк розгляду тендерної пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Такий строк може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. У разі продовження строку замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня прийняття відповідного рішення. Замовник відхиляє тендерну пропозицію, що не відповідає розрахунку, визначеному відповідно до абз. першого частини третьої ст. 22 Закону, у пункті 1. розділу V Тендерної документації. У разі відхилення тендерної пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, замовник розглядає наступну тендерну пропозицію у списку пропозицій, розташованих за результатами їх оцінки, починаючи з найкращої, у порядку та строки, визначені статтею 29 Закону. За результатами розгляду та оцінки тендерної пропозиції замовник визначає переможця процедури закупівлі та приймає рішення про намір укласти договір про закупівлю згідно з Законом. Замовник та учасники не можуть ініціювати будь-які переговори з питань внесення змін до змісту або ціни поданої тендерної пропозиції. У пункті 1 розділу 5 "Оцінка тендерних пропозицій" Тендерної документації наведено механізм визначення Ціни, запропонована учасником в пропозиції, що повинна враховувати всі витрати, пов’язані із сплатою податків (в тому числі ПДВ), обов’язкових платежів, страхування, витрати пов’язані з отриманням необхідних дозволів та ліцензій тощо, згідно з запропонованими умовами поставки, відповідно до положень Цивільного та Господарського кодексів України, з урахуванням особливостей, визначених Законом. Учасник не включає до розрахунку ціни пропозиції та самостійно несе всі витрати, понесені ним у процесі проведення процедури закупівлі та укладення договору про закупівлю, витрати, пов’язані із оформленням забезпечення тендерної пропозиції чи забезпечення виконання договору, у тому числі і ті, що пов’язані із його нотаріальним посвідченням. Замовник у будь-якому випадку не є відповідальним за зміст тендерної пропозиції учасника та не відшкодовує витрати учасника на підготовку пропозиції незалежно від результату торгів. Оцінка тендерних пропозицій здійснюється на основі критерію „Ціна”. Питома вага – 100%. Ціною пропозиції є ціна електричної енергії, що включає послуги з передачі електроенергії, маржу Учасника, витрати на сплату податків. Розрахунок ціни відповідно до абз. першого частини третьої ст. 22 Закону, за яку Учасник згоден виконати замовлення, повинен здійснюватися наступним чином: Р = ∑ (Ni план * Ц прогн.рдн. * (1+М/100) + Ni план * Тпер.)* 1,2 грн з ПДВ де , Р – ціна тендерної пропозиції у гривні (UAH) Ni план – плановий обсяг закупівлі електричної енергії для відповідного об’єкта Замовника, 600 000 кВт*год. Ц прогн.рдн. – прогнозована ціна РДН, яка для даної закупівлі становить – 3,9213 грн. за 1 кВт*год без ПДВ. (Оскільки ринок електричної енергії є досить нестабільним, і протягом року ціна змінюється в широкому діапазоні, то доцільно врахувати в очікувану вартість ймовірне коливання ринку так як від дати формування заявки до проведення аукціону пройде не менше ніж 1 місяць. Коливання ринку розраховане як відсоткове зростання середньозваженої місячної вартості електричної енергії на ринку на добу наперед за останні 2 місяці: Жовтень 2021 р., грн. без ПДВ/кВт*год 2,79344 Листопад 2021 р., грн. без ПДВ/кВт*год 3,30965 Коливання, % 18,48 Отже прогнозована середньозважена вартість електричної енергії для даної закупівлі складатиме: (3,30965*(1+0,1848)) = 3,9213 грн. без ПДВ/ кВт*год Т пер. - тариф на послуги з передачі електричної енергії затверджений регулятором для оператора системи передачі у встановленому порядку відповідно до постанови НКРЕКП від 01.12.2021 №2454 – 0,34564грн за 1 кВт*год без ПДВ. 1,2 – математичне вираження ставки податку на додану вартість (ПДВ - 20 %); М – маржа (вартість послуг Учасника) запропонована Учасником у відсотках від загальної ціни тендерної пропозиції (Р), %. Рівень маржі для розрахунку очікуваної вартості становить 10% від ціни на електроенергію. Маржа, що визначається учасником у ціні своєї тендерної пропозиції (в тому числі у ціні за результатами аукціону), не може бути величиною від’ємною. Учасник Товариство з обмеженою відповідальністю "ЕНЕРГУМ" надав свою тендерну пропозицію для участі в закупівлі за початковою ціною 3 072 196,80 грн. У ході аукціону вищезгаданий учасник двічі понижував ціну: у першому раунді - 3 038 652,00 грн та третьому раунді - 3 005 107,20 грн. Після огололошення результатів, тендерна пропозиція ТОВ "ЕНЕРГУМ" визначенна автоматично електронною системою закупівель - мінімамальною, тобто, є найбільш економічно вигідною. Після проведення аукціону, Замовник розглядає ціну, зафіксовану електронною системою, як мінімальна та не може брати до уваги іншу ціну тендерної пропозиції, оскільки це суперечить принципам публічних закупівель вимогам Замовника щодо . Для розрахунку, Замовником взято до уваги ціну за результатом аукціону – 3 005 107,20 грн з ПДВ, відповідно до умов тендерної документації, а саме: пункту 1 розділу 5 "Оцінка тендерних пропозицій", де зазначено, що "Маржа, що визначається учасником у ціні своєї тендерної пропозиції (в тому числі у ціні за результатами аукціону), не може бути величиною від’ємною. Замовник відхилив тендерну пропозицію, як таку, що не відповідає розрахунку, визначеному відповідно до абз. першого частини третьої ст. 22 Закону, у пункті 1. розділу V Тендерної документації. Враховуючи вищенаведене у Замовника наявні всі підстави для відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ЕНЕРГУМ" відповідно до абз. 3 п. 1 ч. 1 ст. 31 Закону, як такого, що не відповідає встановленим абз. 1 ч. 3 ст. 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства відповідно до протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 19 від 17.01.2022 року."
Статус вимоги: Відхилено