• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

ДК 021 – 2015 - 15110000-2 М'ясо (Філе куряче)

Завершена

20 852 840.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 104 264.20 UAH
Період оскарження: 24.12.2021 14:39 - 18.02.2022 00:00
Скарга
Виконана замовником

документація містить дискримінаційні вимоги

Номер: 309651af18f04120adfb216b3d8cfb82
Ідентифікатор запиту: UA-2021-12-24-003409-a.c1
Назва: документація містить дискримінаційні вимоги
Скарга:
Скарга На умови тендерної документації (в порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі») «24» грудня 2021 року Управління освіти Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації ( далі – Замовник) були оголошені відкриті торги з публікацією англійською мовою на закупівлю товару «ДК 021: 2015 15110000 2 М'ясо (Філе куряче)». Товариство з обмеженою відповідальністю «БС-ФУД» (далі – Скаржник) має намір взяти участь у вказаній закупівлі. Проте після ознайомлення із текстом тендерної документації, нами було виявлено дискримінаційний підхід Замовника щодо вимог надання учасниками деяких документів. Адже документи, які є обов’язковими до надання учасниками, не відповідають вимогам Закону України «Про публічні закупівлі». Товариство з обмеженою відповідальністю «БС-ФУД» повідомляє про встановлення Замовником в оголошенні вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників в частині: По-перше: Відповідно до Додатку 1 до тендерної документації ІНФОРМАЦІЯ ПРО ВІДПОВІДНІСТЬ УЧАСНИКА КВАЛІФІКАЦІЙНИМ КРИТЕРІЯМ таблиця 4 Документ, який підтверджує відповідність Оригінал або копія розгорнутого витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. Відповідно до частини четвертої статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити, зокрема, вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Міністерство юстиції України запровадило безкоштовний он-лайн сервіс отримання інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за адресою в мережі Інтернет: https://usr.minjust.gov.ua/content/free-search. Скориставшись даним сервісом, Замовник безкоштовно може перевірити всю актуальну інформацію відносно учасника, що міститься на момент перевірки у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, у тому числі, факт державної реєстрації як суб'єкта підприємницької діяльності, дату цієї реєстрації, код за ЄДРПОУ/ІПН та види діяльності за КВЕД-2010, тощо. Скаржник зазначає, що інформація з реєстру платників податку на додану вартість находиться у відкритому доступі, а саме на відповідному веб-сайті Державної податкової служби України в мережі Інтернет за адресою https://cabinet.tax.gov.ua/registers/pdv/, а інформація з реєстру платників єдиного податку за посиланням - https://cabinet.tax.gov.ua/registers/edpod. Зазначене підтверджує, що Замовник в супереч вимог Закону вимагає надання документального підтвердження інформації, що є публічною. Отже, тендерна пропозиція мітить незаконні вимоги, а тому просимо усунути порушення та привести тендерну документацію у відповідність до чинного законодавства. Вищезазначена невідповідність тендерної документації підтверджується позицією АМКУ у рішенні №22394-р/пк-пз від 01.10.2021. По-друге: Відповідно до Додатку 1 до тендерної документації ІНФОРМАЦІЯ ПРО ВІДПОВІДНІСТЬ УЧАСНИКА КВАЛІФІКАЦІЙНИМ КРИТЕРІЯМ таблиця 1 Документ, який підтверджує відповідність - скан-копії оригіналів свідоцтва про реєстрацію вантажних транспортних засобів (учасник повинен мати в наявності не менше 3-х транспортних засобів), в яких повинно бути зазначено, що дані транспортні засоби належать учаснику. У разі, якщо учасник використовує транспортні засоби, які йому не належать, то він надає додатково скан-копію оригіналу договору оренди таких транспортних засобів, в якому повинен бути вказаний перелік транспортних засобів із зазначенням інформації, яка дає можливість ідентифікувати (державний номер, марка, модель, рік випуску) такі транспортні засоби. Договір повинен бути дійсний впродовж строку поставки товарів вказаного в тендерній документації та в оголошенні про проведення цієї процедури закупівлі тобто до 31.12.2022 р. У разі якщо Орендодавцем виступає фізична особа, та/або фізична особа підприємець то такий договір має бути нотаріально завіреним. Також учасник надає скан- копії оригіналів свідоцтв про реєстрацію цих транспортних засобів, в яких повинно бути зазначено, що дані транспортні засоби належать Орендодавцю відповідно до договору оренди транспортних засобів, укладеного між останнім та учасником; Повідомляємо, що нам, як учаснику не зрозуміло, чому Замовник вимагає саме не менше 3-х автомобілів. Для належного виконання договірних відносин та виконання технічного завдання Замовника, достатньо не менше 2-х транспортних засобів, які також є у користуванні учасника. Пояснюємо чому саме не менше 2-х транспортних засобів, тому що 1 (один) транспортний засіб може виконувати доставку продуктів харчування, які є предметом закупівлі, а 2-й (другий) транспортний засіб повинен бути у справному технічному стані, та у разі технічних неполадок першого замінити його для безперебійного постачання. Встановлюючи вищезазначену вимогу, а саме не менше 3-х транспортний засобів, Замовник застосовує кількісну дискримінацію, та ми, як учасник не маємо змоги прийняти участь у даній закупівлі, так як маємо лише 2-а (два) транспортні засоби, також Замовник не обґрунтовує чому потрібно саме не менше 3-х транспортних засобів. (підтвердження додається). Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Отже, тендерна пропозиція мітить незаконні вимоги, а тому просимо усунути порушення, а саме виключити вимогу щодо наявності не менше 3-х транспортних засобів, та привести тендерну документацію у відповідність до чинного законодавства. Вищезазначена невідповідність тендерної документації підтверджується позицією АМКУ у рішенні №22394-р/пк-пз від 01.10.2021. По-третє: Відповідно до Додатку 1 до тендерної документації ІНФОРМАЦІЯ ПРО ВІДПОВІДНІСТЬ УЧАСНИКА КВАЛІФІКАЦІЙНИМ КРИТЕРІЯМ таблиця 1 Документ, який підтверджує відповідність - копію договору купівлі-продажу холодильного та/або морозильного обладнання(устаткування), яке планує використовувати учасник під час виконання умов договору укладеного за результатами цієї процедури закупівлі (у договорі(ах) повинно бути зазначено що найменше дві одиниці холодильного обладнання (устаткування)); Виходячи із вищезазначеної вимоги Замовника, вбачається, що учасник повинен використовувати у своїй діяльності що найменше дві одиниці холодильного обладнання (устаткування), яке він придбав за договором купівлі-продажу, що є суттєвим обмеження учасника. Повідомляємо, що учасник, у своїй діяльності використовує орендоване обладнання, у тому числі частину холодильника прощею 100 м. кВ. (договір оренди додається) , отже Замовник обмежує участь учасника, так як встановлює щонайменше дві одиниці холодильного обладнання (устаткування) , а учасник використовує одне холодильне обладнання площею 100 м. кВ., що достатньо для виконання технічного завдання Замовника. Також Замовник не обґрунтовує чому потрібно саме щонайменше дві одиниці холодильного обладнання (устаткування). Також, обмежує участь учасника, так як вказує, що вищезазначене обладнання повинно бути залучено власне, та яке було придбане за договором купівлі-продажу. Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Отже, тендерна пропозиція мітить незаконні вимоги, а тому просимо усунути порушення, а саме виключити вимогу щодо наявності у власності щонайменше дві одиниці холодильного обладнання (устаткування), та привести тендерну документацію у відповідність до чинного законодавства. По-четверте: Відповідно до Додатку 1 до тендерної документації ІНФОРМАЦІЯ ПРО ВІДПОВІДНІСТЬ УЧАСНИКА КВАЛІФІКАЦІЙНИМ КРИТЕРІЯМ таблиця 3 Довідка про виконання аналогічного/аналогічних договорів – договорів на поставку продукції, що є предметом закупівлі за 2018- 2020 р.р. із зазначенням назви, адреси замовників; П.І.Б., номерів телефонів контактних осіб замовників, яким постачався товар. Замовник встановлює дискримінаційну вимогу, відносно учасника, так як наше підприємство було зареєстровано тільки у 2021 році а саме 30 березня 2021 року, та здійснює свою діяльність менше року, а тому не здійснював свою діяльність у 2018-2020 роках. Відповідно до ст.. 16 ЗУ «Про Публічні закупівлі» Кваліфікаційні критерії процедури закупівлі 2. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: 3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). Чинне законодавство не містить визначення поняття аналогічного договору, у тому числі, що аналогічний договір повинен бути вказаний за конкретний проміжок часу. Отже встановлюючи вищезазначену вимогу, Замовник звужує потенційне коло учасників та унеможливлює участь учасника ТОВ «БС-ФУД», так як він не здійснював свою діяльність у 2018-2020 роках. Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Отже, тендерна пропозиція мітить незаконні вимоги, а тому просимо усунути порушення та привести тендерну документацію у відповідність до чинного законодавства. По-п’яте: Відповідно до Додатку 1 до тендерної документації ІНФОРМАЦІЯ ПРО ВІДПОВІДНІСТЬ УЧАСНИКА КВАЛІФІКАЦІЙНИМ КРИТЕРІЯМ таблиця 2 - скан-копії оригіналів, або скан-копії завірених печаткою медичного закладу карток огляду осіб для визначення спроможності займатися відповідним видом діяльності за станом здоров’я; Повідомляємо, що Замовник встановлюючи зазначену вимогу порушує чинне законодавство, а саме картки огляду осіб зберігаються в закладах охорони здоров’я. Також повідомляємо, що відповідно до ЗУ «Про інформацію» № 2657-XII від жовтня 1992 року ст.. 11. Інформація про фізичну особу передбачає, що до конфіденційної інформації про фізичну особу належать, зокрема, дані про її національність, освіту, сімейний стан, релігійні переконання, стан здоров'я, а також адреса, дата і місце народження. Також повідомляємо, що відповідно до ЗУ «Основи законодавства України про охорону здоров'я» № 2801-XII від 19 листопада 1992 року ст. 40. Лікарська таємниця передбачає, що медичні працівники та інші особи, яким у зв'язку з виконанням професійних або службових обов'язків стало відомо про хворобу, медичне обстеження, огляд та їх результати, інтимну і сімейну сторони життя громадянина, не мають права розголошувати ці відомості, крім передбачених законодавчими актами випадків. Отже, Замовник вимагає надання документа та відомостей, які не можуть розголошуватись та знаходитись у відкритих даних. Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Отже, тендерна пропозиція мітить незаконні вимоги, а тому просимо усунути порушення та привести тендерну документацію у відповідність до чинного законодавства. По-шосте: Відповідно до Додатку 3 до тендерної документації Для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником учасник повинен надати наступні документи: 5.20. Скан - копію оригіналу договору укладеного з учасником про надання державних ветеринарно-санітарних послуг (послуги по проведенню ветеринарно-санітарного контролю та нагляду), термін дії договору повинен відповідати строку поставки товару , що вказаний в цій тендерній документації та оголошенні про проведення цієї процедури закупівлі, а також учасник надає в складі тендерної пропозиції скан - копії актів виконаних робіт за останні чотири місяці відносно дати оголошення про проведення цієї процедури закупівлі. Повідомляє, що встановлюючи вищезазначену вимогу Замовник унеможливлює прийняття участі учасника ТОВ «БС-ФУД», так як даний договір передбачений лише для виробників товару. Відповідно до ЗУ «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, ветеринарну медицину та благополуччя тварин» офіційні ветеринарні лікарі – мають право здійснювати повноваження державного ветеринарного інспектора у межах передбачених законом заходів державного контролю харчових продуктів тваринного походження та живих тварин. Відповідно до вимог частини першої статті 28 Закону державний контроль харчових продуктів тваринного походження та живих тварин здійснюється державним ветеринарним інспектором (офіційним ветеринарним лікарем) на бійнях, потужностях з переробки диких тварин та потужностях з розбирання та обвалювання м’яса. Отже, на відповідно до норм чинного законодавства, передбачено призначення ветеринарного лікаря на потужності з переробки диких тварин та потужностях з розбирання та обвалювання м’яса, у нашому випадку Учасник не є виробником та переробником м’яса та здійснює лише оптову торгівлю харовими продуктами у тому числі м’ясом, а отже виходячи із вищезазначених норм не повинен мати на підприємстві ветеринарного лікаря. Отже, учасник не може надати договір про надання державних ветеринарно-санітарних послуг (послуги по проведенню ветеринарно-санітарного контролю та нагляду) так як укладення даного договору не передбачено чинним законодавством. Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Отже, тендерна пропозиція мітить незаконні вимоги, а тому просимо усунути порушення та привести тендерну документацію у відповідність до чинного законодавства. ПРОШУ: 1) Прийняти дану скаргу до розгляду. 2) Призупинити процедуру закупівлі на строк до винесення рішення за скаргою. 3) Встановити органом оскарження порушення законодавства з боку Замовника під час здійснення процедури закупівлі «ДК 021: 2015 15110000 2 М'ясо (Філе куряче)». 4) Зобов’язати Замовника – Управління освіти Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації усунути порушення, привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства, та внести відповідні зміни у закупівлю за номером UA-2021-12-24-003409-a . Додатки: Закон України «Про публічні закупівлі» ЗУ «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, ветеринарну медицину та благополуччя тварин» Виписка з ЄДР Договори оренди ТЗ Договір оренди холодильника.
Дата розгляду скарги: 03.02.2022 15:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 26.01.2022 17:21
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 08.02.2022 15:17
Дата виконання рішення Замовником: 14.02.2022 16:12
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення АМКУ виконано.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "БС-ФУД", Скрипник Олександр Миколайович 380992117685 bsfud@ukr.net