-
Відкриті торги
-
Мультилотова
-
КЕП
Пробірки
Торги відмінено
401 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 500.00 UAH
мін. крок: 0.1% або 500.00 UAH
Період оскарження:
24.12.2021 12:42 - 07.02.2022 00:00
Скарга
Виконана замовником
Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Номер:
edf7bed6efb54e5ebc5f4a702d422ead
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-12-24-004506-b.a2
Назва:
Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Скарга:
24.12.2021 року Замовник оголосив закупівлю: “Пробірки ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» – 3319” (без поділу на лоти).
Відповідно у Додатку 3 до Тендерної документації наведений перелік медичних виробів з вимогами до них, які закуповуються Замовником. Ознайомившись з тендерною документацією, виявили у ній дискримінаційні вимоги, які суттєво обмежують конкуренцію та порушують права потенційного учасника ТОВ “Ледум”, що вбачається з нижченаведеного.
Замовник визначив предмет закупівлі у цілому, БЕЗ ПОДІЛУ НА ЛОТИ, та включив до загального переліку РІЗНІ медичні вироби з сукупними вимогами до них (позиції №7-8 - кювети, вимірювальні кульки), які, враховуючи саме СУКУПНІ вимоги до даних позицій та РАЗОМ з ІНШИМИ позиціями №1-6, 9 (пробірки), ОДРАЗУ за всіма позиціями НЕ може запропонувати ЖОДЕН виробник - ВІДСУТНІ ВИРОБНИКИ (оскільки предмет закупівлі у цілому, без поділу на лоти) !!! Такий спосіб визначення предмету закупівлі у цілому (без поділу на лоти) з включенням до загального переліку предмету закупівлі медичних виробів (позиції №7-8 саме з такими сукупними вимогами до них), які НІХТО З ВИРОБНИКІВ НЕ МОЖЕ ЗАПРОПОНУВАТИ разом з іншими позиціями №1-6,9 (пробірки), є дискримінацією та фактично позбавляє потенційного учасника можливості прийняти участь у даній закупівлі (так як є виробниками лише пробірок, однак не є виробниками медвиробів №7-8, враховуючи саме такі СУКУПНІ вимоги до даних позицій, та, як наслідок, не мають можливості їх запропонувати), що також обгрунтовується й нижченаведеним.
Як вже було зазначено, наразі ВЗАГАЛІ ВІДСУТНІ ВИРОБНИКИ, які мають змогу запропонувати медичні вироби ОДРАЗУ за ВСІМА позиціями №1-9, з огляду на те, що предмет закупівлі у ЦІЛОМУ, без поділу на лоти. А тому фактично має можливість приймати участь лише той виробник, який запропонує ОДРАЗУ медвироби за ВСІМА позиціями №1-9. Однак, слід зауважити, що на ринку медвиробів такі виробники ВІДСУТНІ. Так є виробники лише пробірок (№1-6,9), а є окремо виробники кюветів, вимірювальних кульок (№7-8).
Зі змісту встановлених принципів ст.5 Закону України “Про публічні закупівлі” вбачається, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Тендерна документація та вимоги повинні складатися Замовником з дотриманням вимог закону. Вимоги у ТД повинні грунтуватися виключно на діючому законодавстві.
ОДНАК, на сьогоднішній день існують виробники та відповідні уповноважені представники, які можуть запропонувати пробірки №1-6,9 (зокрема це компанії-виробники: “Chengdu Rich Science Industry Co., Ltd” Китай; ТОВ “МІЗ МЕДБІЛРОС” Білорусь, уповноваженим представником яких є наша компанія ТОВ “Ледум”). Однак окрім позицій №7-8 (оскільки наведені компанії НЕ є виробниками кюветів, вимірювальних кульок (№7-8) (НЕ можуть їх запропонувати). А тому за наявністю в загальному переліку предмету закупівлі разом з пробірками (№1-6,9) інших медичних виробів за позиціями №7-8 саме з такими СУКУПНИМИ вимогами (які ніхто з виробників не може запропонувати) потенційний учасник ТОВ “Ледум” фактично позбавлений можливості на участь у даній закупівлі.
Вищезгадані ВИМОГИ Замовника (які зазначені у тендерній документації Додатку 3) є дискримінаційними та призводять до звуження кола потенційних учасників та не забезпечує добросовісну конкуренцію, що може суттєво вплинути на ефективність проведення процедури закупівлі та прямо суперечить засадам здійснення публічних закупівель, бо призводить до відсутності фактичної конкуренції серед учасників. Дії Замовника в частині встановлення таких вимог порушують принципи здійснення закупівель – недискримінація учасників, та вимоги частини четвертої статті 22 Закону, згідно з якою тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини 5 третьої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 3 Закону.
Виходячи з вищевикладеного, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації (зокрема, внесення змін до переліку вимог щодо позицій №7-8).
До даної скарги додаються відповідні підтверджуючі документи щодо вищенаведених обставин !!!
Відповідно до ст. 5 ЗУ “Про публічні закупівлі” закупівля відбувається, зокрема, за принципами добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії та ефективності, недискримінація учасників. Згідно ч. 4 ст. 22 ЗУ “Про публічні закупівлі”: “Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.”
Враховуючи вищезазначене, з метою усунення дискримінаційних вимог, розширення кола потенційних учасників, забезпечення реальної добросовісної конкуренції, керуючись ст. ст. 5, 18, 20, 22, Закону України “Про публічні закупівлі”, -
ПРОШУ:
1.Прийняти скаргу до розгляду та призупинити процедуру закупівлі: “Пробірки ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» – 3319” (Ідентифікатор закупівлі UA-2021-12-24-004506-b ).
2.Встановити викладені у скарзі порушення, допущені Замовником торгів щодо процедури закупівлі UA-2021-12-24-004506-b .
3.Зобов'язати Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації у наступний спосіб:
• Позиції №7 - 8 виокремити в окремий лот.
• В іншій частині тендерну докуметацію залишити без змін.
Додатки:
1. Копія декларації ТОВ “Ледум”, як представника виробника “Chengdu Rich Science Industry Co., Ltd” Китай.
2. Копія декларації ТОВ “Ледум”, як представника виробника ТОВ “МІЗ МЕДБІЛРОС” Білорусь.
Пов'язані документи:
Учасник
- Медбілрос пробірки.pdf 11.01.2022 15:05
- Декларація CDRICH пробірки.pdf 11.01.2022 15:05
- Скарга.pdf 11.01.2022 15:05
- рішення від 13.01.2022 №647.pdf 13.01.2022 16:47
- Інформація про резолютивну частину рішення від 24.01.2022 №1372.pdf 25.01.2022 12:30
- рішення від 24.01.2022 №1372.pdf 27.01.2022 16:30
- UA-2020-05-21-001957-a-TOV__TD__VOLES_.zip 18.01.2022 15:29
Дата прийняття скарги до розгляду:
11.01.2022 15:48
Дата розгляду скарги:
24.01.2022 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
13.01.2022 16:47
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
27.01.2022 16:30
Дата виконання рішення Замовником:
03.02.2022 11:40
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення Антимонопольного комітету України виконано. До тендерної документації внесено відповідні зміни
Вимога
Без відповіді
Вимога на умови закупівлі
Номер:
6205a81f2fd94ae0bdf0d18dba1cf7f1
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-12-24-004506-b.c1
Назва:
Вимога на умови закупівлі
Вимога:
24.12.2021 року Замовник оголосив закупівлю: “Пробірки ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» – 3319” (без поділу на лоти).
Відповідно у Додатку 3 до Тендерної документації наведений перелік медичних виробів з вимогами до них, які закуповуються Замовником. Ознайомившись з тендерною документацією, виявили у ній дискримінаційні вимоги, які суттєво обмежують конкуренцію та порушують права потенційного учасника, що вбачається з нижченаведеного.
Замовник визначив предмет закупівлі у цілому, БЕЗ ПОДІЛУ НА ЛОТИ, та включив до загального переліку РІЗНІ медичні вироби з сукупними вимогами до них (позиції №7-8 - кювети, вимірювальні кульки), які, враховуючи саме СУКУПНІ вимоги до даних позицій та РАЗОМ з ІНШИМИ позиціями №1-6, 9 (пробірки), ОДРАЗУ за всіма позиціями НЕ може запропонувати ЖОДЕН виробник - ВІДСУТНІ ВИРОБНИКИ (оскільки предмет закупівлі у цілому, без поділу на лоти) !!! Такий спосіб визначення предмету закупівлі у цілому (без поділу на лоти) з включенням до загального переліку предмету закупівлі медичних виробів (позиції №7-8 саме з такими сукупними вимогами до них), які НІХТО З ВИРОБНИКІВ НЕ МОЖЕ ЗАПРОПОНУВАТИ разом з іншими позиціями №1-6,9 (пробірки), є дискримінацією та фактично позбавляє потенційного учасника можливості прийняти участь у даній закупівлі (так як є виробниками лише пробірок, однак не є виробниками медвиробів №7-8, враховуючи саме такі СУКУПНІ вимоги до даних позицій, та, як наслідок, не мають можливості їх запропонувати), що також обгрунтовується й нижченаведеним.
Як вже було зазначено, наразі ВЗАГАЛІ ВІДСУТНІ ВИРОБНИКИ, які мають змогу запропонувати медичні вироби ОДРАЗУ за ВСІМА позиціями №1-9, з огляду на те, що предмет закупівлі у ЦІЛОМУ, без поділу на лоти. А тому фактично має можливість приймати участь лише той виробник, який запропонує ОДРАЗУ медвироби за ВСІМА позиціями №1-9. Однак, слід зауважити, що на ринку медвиробів такі виробники ВІДСУТНІ. Так є виробники лише пробірок (№1-6,9), а є окремо виробники кюветів, вимірювальних кульок (№7-8).
Таким чином, на сьогоднішній день існують виробники, які можуть запропонувати лише пробірки саме за позиціями №1-6,9 (зокрема це компанії-виробники з Китаю та Білорусії), однак окрім позицій №7-8 (оскільки наведені компанії НЕ є виробниками кюветів, вимірювальних кульок (№7-8) (НЕ можуть їх запропонувати). А тому за наявністю в загальному переліку предмету закупівлі разом з пробірками (№1-6,9) інших медичних виробів за позиціями №7-8 саме з такими СУКУПНИМИ вимогами (які ніхто з виробників не може запропонувати) потенційний учасник фактично позбавлений можливості на участь у даній закупівлі.
Вищезгадані ВИМОГИ Замовника (які зазначені у тендерній документаці: Додатку 3) є дискримінаційними та призводять до звуження кола потенційних учасників та не забезпечує добросовісну конкуренцію, що може суттєво вплинути на ефективність проведення процедури закупівлі та прямо суперечить засадам здійснення публічних закупівель, бо призводить до відсутності фактичної конкуренції серед учасників. Дії Замовника в частині встановлення таких вимог порушують принципи здійснення закупівель – недискримінація учасників, та вимоги частини четвертої статті 22 Закону, згідно з якою тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Звертаємо Вашу увагу, що АМКУ вже неодноразово приймав рішення щодо недопустимості дискримінаційних умов у тендерній докуметації !!! Зокрема надаємо Вам для огляду копії рішень АМКУ, якими було встановлено факт дискримінаційних вимог, а тому було зобов'язано Замовника внести зміни до тендерної документації !!!
Відповідно до ст. 5 ЗУ “Про публічні закупівлі” закупівля відбувається, зокрема, за принципами добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії та ефективності, недискримінація учасників. Згідно ч. 4 ст. 22 ЗУ “Про публічні закупівлі”: “Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.”
Враховуючи вищезазначене, з метою усунення дискримінаційних вимог, розширення кола потенційних учасників, забезпечення реальної добросовісної конкуренції, керуючись ст. ст. 5, 18, 20, 22, Закону України “Про публічні закупівлі”, ПРОШУ: внести відповідні зміни до тендерної документації у наступний спосіб:
Позиції №7 - 8 виокремити в окремий лот.
В разі незадоволення даної вимоги, наша компанія залишає за собою право оскаржити дані вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, безпосередньо до АМКУ у порядку ст. 18 Закону України “Про публічні закупівлі” !!!
Додаток: копії рішень АМКУ (встановлення дискримінаційних умов).
Пов'язані документи:
Учасник
- Рішення АМКУ від 13.07.2020 № 13481.pdf 30.12.2021 11:35
- Рішення АМКУ від 16.05.18р.pdf 30.12.2021 11:35
- Рішення АМКУ від 15.02.2021№2704.pdf 30.12.2021 11:35
Дата подачі:
30.12.2021 11:35