-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби
Завершена
70 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 350.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 350.00 UAH
Період оскарження:
24.12.2021 09:01 - 31.12.2021 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Встановлення дискримінаційних вимог
Номер:
e84c39b550f54a01bc6065c711031eca
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-12-24-001164-c.c1
Назва:
Встановлення дискримінаційних вимог
Вимога:
Вимога щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі
Лубенський заклад дошкільної освіти №17 "Золотий ключик",надалі – Замовник, оголосив про проведення спрощеної закупівлі.
Найменування предмету закупівлі: Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби ДК 021: 2015 – 15810000-9–Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби)
Відповідно до ч. 1 ст. 14. Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон), спрощена закупівля проводиться замовником із застосуванням електронного аукціону відповідно до статті 30 цього Закону.
Згідно з ч. 3 ст. 14 Закону в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, що оприлюднюється замовником відповідно до статті 10 цього Закону, обов’язково зазначаються, зокрема:
- назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися стосовно кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності);
- інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі;
- кількість та місце поставки товарів або обсяг і місце виконання робіт чи надання послуг;
- строк поставки товарів, виконання робіт, надання послуг; умови оплати;
- очікувана вартість предмета закупівлі;
- період уточнення інформації про закупівлю; тощо.
У вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, замовник може вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників (ч. 4 ст. 14 Закону).
Разом з тим, оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимоги до предмета закупівлі не повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, як то передбачено ч. 5 ст. 14 Закону.
Заборона на встановлення дискримінаційних вимог випливає також з інших вимог Закону. Зокрема, ст. 3 Закону визначено, що одним із принципів здійснення закупівель є недискримінація учасників. Стаття 5 Закону встановлює наступні правила, покликані забезпечити недискримінацію учасників: рівність умов участі у закупівлях вітчизняних та іноземних учасників всіх форм власності та організаційноправових форм; обов'язок замовника забезпечити вільний доступ всім учасникам до інформації про закупівлю; заборона замовнику встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Ч. 3 ст. 12 Закону встановлює вимоги, зокрема до Prozorro, зазначаючи про те, що електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію.
Головна ознака оголошення та/або умов тендерної документації замовника відповідно до вимог Закону, за якою їх можна віднести до дискримінаційних — це негативні наслідки, зумовлені такими умовами, якими є обмеження конкуренції та дискримінація учасників. Тобто замовник встановлює такі вимоги до учасника торгів або до предмета закупівлі, які є надмірними або занадто деталізованими у порівнянні з вимогами, які звичайно висуваються та вважаються об'єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю.
Отже, в оголошені про проведення спрощеної закупівлі, в складі інформації найменування товару Лубенський заклад дошкільної освіти №17 "Золотий ключик", вказує на конкретну вагу виробу. Ще є претензія щодо предмету закупівлі «Хліб житньо-пшеничний подовий». Чому саме подовий? Адже згідно ДСТУ 4583:2006, на який ви спираєтесь, цей вид хліба може бути і формовий. Прописуючи такі характеристики товару, замовник може звузити коло потенційних учасників торгів, що перешкоджатиме брати участь у закупівлях постачальникам, які зможуть поставити аналогічний за своїми властивостями та функціональним призначенням товар.
Тому просимо:
Усунути порушення законодавства під час проведення спрощеної закупівлі шляхом внесення змін до вимог предмета закупівлі, а саме: виключити слово «подовий» з найменування предмету закупівлі, обсяги закупівлі вказати в кілограмах, а не в штуках.
Результати розгляду даного звернення прошу оприлюднити на офіційному веб-порталі
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокол від 31.12.2021 31.12.2021 11:38
Дата подачі:
30.12.2021 16:41
Вирішення:
1. Відповідно до вимог абзацу 3 частини 7 статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закону),Замовник протягом одного робочого дня з дня оприлюднення вимоги зобов’язаний надати роз’яснення на звернення учасника спрощеної закупівлі.
2. При проведенні спрощеної закупівлі для Замовників немає чітких вимог до тендерної документації і Замовник сам вирішує, які прикріпляти документи до оголошення. В нашому випадку, при проведенні спрощеної закупівлі за предметом закупівлі: Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби, код національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» – ДК 021:2015 (CPV 2008) – 15810000-9- Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби,ідентифікатор закупівлі-UA-2021-12-24-001164-c було прикріплено технічний опис продукції та вимоги до неї:
1) Для забезпечення зручного розподілу на порції хлібобулочні вироби, дотримуючись норм вживання виробів в дошкільних закладах біля кожного виду продукції стоїть вага в кілограмах за одиницю продукції і також кількість у штуках на рік;
2)Порівняно з формовим, подовий хліб відрізняється своєю щільністю. Велику поживність з калорійністю має саме подовий хліб. Подовий хліб значно довше залишається свіжим. Всі вищенаведені якості є доцільними у дитячому харчуванні.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
31.12.2021 11:38