-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
ДК 021:2015–15710000-8: Готові корми для сільськогосподарських та інших тварин (сухий корм для собак)
Відповідно до оголошення про проведення спрощеної закупівлі
Завершена
174 040.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 870.20 UAH
мін. крок: 0.5% або 870.20 UAH
Період оскарження:
23.12.2021 17:08 - 30.12.2021 00:00
Вимога
Відхилено
Вважаємо, що рішення про визначення переможця ТОВ «ІНТРЕЙД МІКС» являється таким, що суперечить положенням законодавства про електронні довірчі послуги, положенням законодавства про публічні закупівлі та являється економічно невигідним для замовника, виходячи з наступних підстав.
Номер:
a46ecd232e6148c7b65c7415cb5ae15d
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-12-23-009357-b.a3
Назва:
Вважаємо, що рішення про визначення переможця ТОВ «ІНТРЕЙД МІКС» являється таким, що суперечить положенням законодавства про електронні довірчі послуги, положенням законодавства про публічні закупівлі та являється економічно невигідним для замовника, виходячи з наступних підстав.
Вимога:
Шановний Замовнику!
Вважаємо, що рішення про визначення переможця ТОВ «ІНТРЕЙД МІКС» являється таким, що суперечить положенням законодавства про електронні довірчі послуги, положенням законодавства про публічні закупівлі та являється економічно невигідним для замовника, виходячи з наступних підстав.
Щодо порушення замовником законодавства про електронні довірчі послуги.
Замовник, приймаючи рішення про відхилення тендерної пропозиції ПП «O.L.KAR-АгроЗооВет-Сервіс» проігнорував приписи:
- пункту 23 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги», яким встановлено, що кваліфікованим електронним підписом являється удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа,
- частини 2 ст. 17 Закону України «Про електронні довірчі послуги», якою встановлений виключний перелік суб’єктів, які зобов’язані використовувати лише кваліфікований сертифікат відкритого ключа. До переліку законодавець відніс: органи державної влади, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації державної форми власності, державні реєстратори, нотаріуси та інші суб’єкти, уповноважені державою на здійснення функцій державного реєстратора, для засвідчення чинності відкритого ключа використовують лише кваліфікований сертифікат відкритого ключа, а для реалізації повноважень, спрямованих на набуття, зміну чи припинення прав та/або обов’язків фізичної або юридичної особи відповідно до закону, застосовують виключно засоби кваліфікованого електронного підпису чи печатки, які мають вбудовані апаратно-програмні засоби, що забезпечують захист записаних на них даних від несанкціонованого доступу, від безпосереднього ознайомлення із значенням параметрів особистих ключів та їх копіювання,
- частини 1 Постанови КМ України від 03.03.2020 р. № 193 «Про реалізацію експериментального проекту щодо забезпечення можливості використання удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів», якою погоджена пропозиція Міністерства цифрової трансформації та Адміністрації Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації стосовно реалізації експериментального проекту щодо забезпечення можливості використання удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів (далі - експериментальний проект). Цей експериментальний проект реалізується до дня набрання чинності змінами до Закону України “Про електронні довірчі послуги” щодо врегулювання використання удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів, але не пізніше ніж до 5 березня 2022 року.
Через ігнорування наведених приписів законодавства, замовник не врахував, що, по-перше, КЕП, який накладений ПП «O.L.KAR-АгроЗооВет-Сервіс» на тендерну документацію, являється удосконаленим та базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа, тобто в повному обсязі відповідає поняттю «КЕП», визначеному законом; по-друге, ПП «O.L.KAR-АгроЗооВет-Сервіс» не входить до законодавчо визначеного переліку організацій, які зобов’язані використовувати лише кваліфікований сертифікат відкритого ключа; по-третє, використання ПП «O.L.KAR-АгроЗооВет-Сервіс» удосконаленого КЕП являється таким, що відповідає законодавству, принаймні, до 05.03.2022 р.
Щодо порушення замовником законодавства про публічні закупівлі.
Замовник, порушуючи розділ 6 оголошення про проведення спрощеної закупівлі, яким, зокрема зазначено, що формальною (несуттєвою) помилкою визнається відсутність інформації в одних документах, однак наявність цієї інформації в інших документах у складі пропозиції, відхилив пропозицію ПП «O.L.KAR-АгроЗооВет-Сервіс», через те, що учасник в ціновій пропозиції не вказав виробника та країну походження товару. Натомість, Учасником в складі тендерної документації надане реєстраційне посвідчення, згідно з яким Учасник являється українським підприємство-виробником сухого повнораціонного корму для собак. Цей корм і є предметом торгів. Таким чином, надане Учасником в складі тендерної документації реєстраційне посвідчення на корм ідентифікує як виробника корму, так і країну його походження.
Замовником, на відміну від занадто прискіпливого ставлення до пропозиції ПП «O.L.KAR-АгроЗооВет-Сервіс», проігноровані наступні невідповідності документації Переможця вимогам до предмету закупівлі та до тендерної документації:
додаток № 2 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі містить вказівку, що корм має бути у вигляді гранул. Натомість, у реєстраційному посвідченні на корм, який надав Переможець вказано, що корм виготовляється у вигляді «драже»;
додаток № 2 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі містить вказівку про необхідність фасування в мішки ємністю 10 кг. Натомість, у реєстраційному посвідченні на корм, який надав Переможець зазначено, що фасування відбувається в мішки по 15 кг;
додаток № 2 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі містить вимогу «вміст м’ясних продуктів не менше 4%», в жодних документах Переможця відсутня вказівка, що в кормі, який пропонує останній, вміст м’ясних продуктів не менше 4%;
додаток № 2 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі містить вимогу вимогу Замовника «Товар моє відповідати вимогам ДСТУ та іншим документам, що діють на території України для цього товару». Згідно останньої сторінки реєстраційного посвідчення, наданого Переможцем, товар відповідає лише ТУ. Товар не відповідає ДСТУ.
Щодо невідповідності рішення про визначення переможцем ТОВ «ІНТРЕЙД МІКС» економічній доцільності.
Остаточна пропозиція ПП «O.L.KAR-АгроЗооВет-Сервіс» становила 151 000,00 грн. Натомість, цінова пропозиція переможця – ТОВ «ІНТРЕЙД МІКС», становить 169 551,60 грн., що на 18 551,60 грн. вища, ніж відхилена пропозиція ПП «O.L.KAR-АгроЗооВет-Сервіс».
Пунктом 5.26 ДСТУ 4163:2020 «Уніфікована система організаційно-розпорядчої документації. Вимоги до оформлення документів» встановлено, що відмітка про засвідчення копії документа складається з таких елементів: слів «Згідно з оригіналом» (без лапок), найменування посади, особистого підпису особи, яка засвідчує копію, її власного імені та прізвища, дати засвідчення копії. У випадках, визначених законодавством, копії документів засвідчують відбитком печатки юридичної особи, структурного підрозділу (служби діловодства, служби кадрів, бухгалтерії тощо) юридичної особи або печатки «Для копій». Копії документів, наданих Переможцем в складі тендерної документації, завірені з порушенням вимог вказаного стандарту.
На підставі викладеного, керуючись ч. 17 ст. 14 та ч. 4 ст. 33 Закону України «Про публічні закупівлі»,
ВИМАГАЮ:
надати інформацію про тендерну пропозицію переможця процедури спрощеної закупівлі № UA-2021-12-23-009357-b, у тому числі зазначити її переваги порівняно з тендерною пропозицією ПП «O.L.KAR-АгроЗооВет-Сервіс», який надіслав звернення;
скасувати рішення про визначення ТОВ «ІНТРЕЙД МІКС» переможцем, відхиливши тендерну пропозицію;
відмінити спрощену закупівлю № UA-2021-12-23-009357-b через неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель.
При цьому повідомляю, що у разі незадоволення вимоги будемо звертатися до органів управління Замовника, ДАС України та в суд.
04.02.2022 р.
Директор ПП «O.L.KAR-АгроЗооВет-Сервіс» О.Я. Яремчук
Пов'язані документи:
Замовник
- Відповідь на вимогу № 107.PDF 08.02.2022 14:11
Дата подачі:
04.02.2022 13:54
Вирішення:
У відповідь на вимогу № UA-2021-12-23-009357-b.a3учасника ПП «O.L.KAR-АгроЗооВет-Сервіс», повідомляємо наступне:
1. Щодо порушення замовником законодавства про електронні довірчі послуги.
Замовник повторно зазначає, що якщо замовником в оголошені була зазначена вимога щодо накладення учасником на тендерну пропозицію саме кваліфікованого електронного підпису (КЕП), під час перевірки електронного підпису на сайті ЦЗО має відображатися наступна інформація: «тип підпису: кваліфікований» і «тип носія особистого ключа: захищений».На тендерну пропозицію учасника не накладено саме кваліфікований електронний підпис. Під час перевірки електронного підпису зазначено «тип носія особистого ключа: «незахищений» і «тип підпису: удосконалений». Тобто замість кваліфікованого електронного підпису накладено удосконалений електронний підпис. Відповідно до цього, якщо за результатами перевірки електронного підпису чи печатки на сайті ЦЗО з’являється інформація, що тип підпису «удосконалений», то такий підпис не може вважатись кваліфікованим.
2. Щодо невідповідності документації Переможця вимогам до предмету закупівлі та умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі:
• «Додаток № 2 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі містить вказівку, що корм має бути у вигляді гранул. Натомість, у реєстраційному посвідченні на корм, який надав Переможець вказано, що корм виготовляється у вигляді «драже».»
Замовник вважає, що поняття «гранули» та «драже» це одне і теж саме.
• «Додаток № 2 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі містить вказівку про необхідність фасування в мішки ємністю 10 кг. Натомість, у реєстраційному посвідченні на корм, який надав Переможець зазначено, що фасування відбувається в мішки по 15 кг.»
В реєстраційному посвідченні на кормГав, який надав Переможець зазначено, що розмір пакування становить 0,5, 10, 12, 15, 600, 1000 (кг), у посвідченні про якість виробника корму Гав зазначено розмір пакування 10кг. Також ТОВ «IНТРЕЙДMIKC» документом«Інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі», що наданий у складі пропозиції, гарантує, що фасування буде здійснено у мішках, ємністю 10кг.
• «Додаток № 2 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі містить вимогу «вміст м’ясних продуктів не менше 4%», в жодних документах Переможця відсутня вказівка, що в кормі, який пропонує останній, вміст м’ясних продуктів не менше 4%.»
В реєстраційному посвідченні на корм Гав, який надав Переможець зазначено, що корм містить борошно з птиці не менше 4% та м’ясне борошно з телятини не менше 4%.
• «Додаток № 2 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі містить вимогу Замовника «Товар моє відповідати вимогам ДСТУ та іншим документам, що діють на території України для цього товару». Згідно останньої сторінки реєстраційного посвідчення, наданого Переможцем, товар відповідає лише ТУ. Товар не відповідає ДСТУ.»
ТОВ «IНТРЕЙД MIKC» документом «Інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі», що наданий у складі пропозиції, гарантує, що товар відповідає вимогамДСТУ та іншим документам, що діють на території України для цього товару. Підтверджуючих документів щодо відповідності товару вимогам ДСТУ Замовник від учасника спрощеної закупівлі не вимагав. Замовник просив надати учасника тільки підтверджуючі документи щодо якості продукції, встановлені діючим законодавством (сертифікат якості, посвідчення/паспорт якості, реєстраційне посвідчення, декларація виробника, висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи, тощо), які і були надані Переможцем спрощеної закупівлі.
• «Пунктом 5.26 ДСТУ 4163:2020 «Уніфікована система організаційно-розпорядчої документації. Вимоги до оформлення документів» встановлено, що відмітка про засвідчення копії документа складається з таких елементів: слів «Згідно з оригіналом» (без лапок), найменування посади, особистого підпису особи, яка засвідчує копію, її власного імені та прізвища, дати засвідчення копії. У випадках, визначених законодавством, копії документів засвідчують відбитком печатки юридичної особи, структурного підрозділу (служби діловодства, служби кадрів, бухгалтерії тощо) юридичної особи або печатки «Для копій». Копії документів, наданих Переможцем в складі тендерної документації, завірені з порушенням вимог вказаного стандарту.»
Замовник в оголошені про проведення спрощеної закупівлі не встановлював ніяких вимог щодо оформлення документів, а самещодо засвідчення копій документів.
Також хочемо зазначити, що пропозиція УчасникаПП «O.L.KAR-АгроЗооВет-Сервіс» була відхилена відповідно до пункту 1 частини 13 статті 14 Закону оскільки пропозиція не відповідала умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі.
Окрім цього, зазначаємо, щовідповідно до п. 3 ч.13 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник може відхилити пропозицію учасника, який визначений переможцем спрощеної закупівлі, тільки у разі якщо від відмовився від укладання договору.
Отже, вимогу № UA-2021-12-23-009357-b.a3 учасника ПП «O.L.KAR-АгроЗооВет-Сервіс» щодо скасування рішення про визначення ТОВ «ІНТРЕЙД МІКС» переможцем, відхиливши тендерну пропозицію, та відміни спрощеної закупівлі № UA-2021-12-23-009357-b через неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель, залишити без задоволення.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Вимога до замовника
Номер:
45f005314c7a4ebd8854f94607678f35
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-12-23-009357-b.a2
Назва:
Вимога до замовника
Вимога:
Шановний Замовнику!
Просимо переглянути рішення про визначення переможця ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ НАЙДЬОН ОКСАНА ІГОРІВНА на наступних підставах:
1)Відповідно до оголошення:
Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції. У разі виявлення та/або отримання інформації про невідповідність інформації в пропозиції учасника вимогам визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі та/або вимогам до предмета закупівлі, пропозиція учасника вважається такою, що не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі та підлягає відхиленню на підставі п. 1 ч. 13 ст. 14 Закону.
У складі тендерної пропозиції ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ НАЙДЬОН ОКСАНА ІГОРІВНА міститься документ «Посвідчення якості сухого корму».
Повідомляємо, що документ «Посвідчення якості сухого корму» з пропозиції ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ НАЙДЬОН ОКСАНА ІГОРІВНА є підробленим та інформація в ньому не є достовірною.
Згідно даного документу ТзОВ «Кормотех» є виробником позиції «Стандарт повнораціонний сухий корм для собак» з датою виробництва 11.12.2021 , номер партії 201/45 .
Ми, ТОВ «ІНТРЕЙД МІКС», що є дистриб'ютором ТзОВ «Кормотех» , знаємо що така позиція на ТзОВ «Кормотех» не виготовлялася 11.12.2021, оскільки даний товар виготовляється по спеціальному замовленню тільки для дистриб'юторів . Додаємо відповідь виробника на офіційний запит від ТОВ «ІНТРЕЙД МІКС».
Тобто учасник ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ НАЙДЬОН ОКСАНА ІГОРІВНА зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі.
Відпоідно до п.15 ст .29 Закону Про публічні закупівлі
Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції.
У разі отримання достовірної інформації про невідповідність переможця процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, підставам, установленим частиною першою статті 17 Закону, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника.
Відповідно до ст 31 :
Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі якщо:
1) учасник процедури закупівлі:
- зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з частиною п’ятнадцятою статті 29 Закону.
Просимо Замовника звернутися до виробника запропонованої учасником ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ НАЙДЬОН ОКСАНА ІГОРІВНА продукції ТзОВ «Кормотех» для встановлення достовірної інформації.
Просимо переглянути рішення про визначення переможця даної процедури та скасувати його. У разі незадоволення вимоги будемо вимушені звернутися до суду
Пов'язані документи:
Учасник
- Лист від виробника 13.01.2022 13:40
- Відповідь на вимогу Інтрейд Мікс.PDF 14.01.2022 11:22
Дата подачі:
13.01.2022 13:40
Вирішення:
У відповідь на вимогу № UA-2021-12-23-009357-b.a2 учасника ТОВ "ІНТРЕЙД МІКС" щодо перегляду рішення про визначення переможця ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ НАЙДЬОН ОКСАНА ІГОРІВНА , повідомляємо наступне:
Відповідно до п. 3 ч.13 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник може відхилити пропозицію учасника, який визначений переможцем спрощеної закупівлі, тільки у разі якщо від відмовився від укладання договору. Також хочемо наголосити про те, що Учасник у складі своєї пропозиції відповідно до вимоги Замовника надав довідку про те , що Учасник закупівлі несе повну відповідальність за достовірність інформації та документів, які надані ним в процесі закупівлі у відповідності з законодавством України
Таким чином вимогу № UA-2021-12-23-009357-b.a2 учасника ТОВ "ІНТРЕЙД МІКС" щодо перегляду рішення про визначення переможця ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ НАЙДЬОН ОКСАНА ІГОРІВНА залишити без задоволення.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Вимога про надання додаткової аргументації щодо причин невідповідності пропозиції ПП «O.L.KAR-АгроЗооВет-Сервіс» умовам оголошення про проведення спрощеної закупівлі № UA-2021-12-23-009357-b
Номер:
678d91827b0d49d6ab4f7308e5150f25
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-12-23-009357-b.c1
Назва:
Вимога про надання додаткової аргументації щодо причин невідповідності пропозиції ПП «O.L.KAR-АгроЗооВет-Сервіс» умовам оголошення про проведення спрощеної закупівлі № UA-2021-12-23-009357-b
Вимога:
№ 25 від 12 січня 2022 року
КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО
"СЛУЖБА КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА"
вул. Дружби Народів, 23, м. Южноукраїнськ
Миколаївська обл., 55000
Ід. код юридичної особи 30055111
ВИМОГА
про надання додаткової аргументації щодо причин невідповідності
наданої пропозиції умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної
закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі
cухий корм для собак
Ідентифікатор закупівлі UA-2021-12-23-009357-b
Приватне підприємство «O.L.KAR-АгроЗооВет-Сервіс», як учасник процедури закупівлі кормів № UA-2021-12-23-009357-b, далі по тексту – Учасник, яку оголосило та проводить КП "СЛУЖБА КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА" (ідентифікаційний код юридичної особи 30055111), далі по тексту – Замовник, вважає, що протокольне рішення (протокол) № 1с від 11.01.2022 р., далі по тексту Протокол, яким відхилена пропозиція ПП «O.L.KAR-АгроЗооВет-Сервіс» щодо закупівлі сухого корму для собак, являється необґрунтованим та таким, що суперечить фактичним обставинам справи.
Так, Замовник в якості підстав для відхилення пропозиції Учасника, в Протоколі вказав наступні невідповідності наданої Учасником пропозиції вимогам оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимогам до предмету закупівлі, а саме:
- не надання Учасником гарантійного листа наступного змісту: «Даним листом підтверджуємо, що Учасник не перебуває під дією спеціальних економічних та обмежувальних заходів, передбачених Законом України «Про санкції» чи спеціальних санкцій за порушення законодавства про зовнішньоекономічну діяльність, а також будь-яких інших обставин та заходів нормативного, адміністративного чи іншого характеру, що перешкоджають укладенню та/або виконанню договору про закупівлю»;
- Учасник у формі цінової пропозиції не зазначив виробника та країну походження товару;
- на тендерну пропозицію Учасника не накладено саме кваліфікований електронний підпис.
Жодна з вказаних Замовником підстав фактично не має місця.
1. Щодо не надання гарантійного листа.
Учасником в складі тендерної пропозиції наданий гарантійний лист від 04.01.2022 р. вих. № 7, третім абзац 12 якого містить наступну інформацію: «Приватне підприємство «O.L.KAR-АгроЗооВет-Сервіс» не є особою, до якої застосовано санкцію у виді заборони на здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України «Про санкції».
На думку Учасника, наведений абзац повністю відповідає вимогам оголошення про проведення спрощеної закупівлі так як прямо і однозначно засвідчує гарантування Учасника, що відносно нього не застосовано жодні санкції, які б перешкодили йому прийняти участь в тендері.
2. Щодо не зазначення Учасником у формі цінової пропозиції виробника та країни походження товару.
Учасник дійсно в ціновій пропозиції не вказав виробника та країну походження товару. Натомість, Учасником в складі тендерної документації надане реєстраційне посвідчення, згідно з яким Учасник являється українським підприємство-виробником сухого повнораціонного корму для собак. Цей корм і є предметом торгів. Таким чином, надане Учасником в складі тендерної документації реєстраційне посвідчення на корм ідентифікує як виробника корму, так і країну його походження.
Викладене, по-перше, однозначно свідчить про ігнорування Замовником наданих Учасником документів, по-друге, однозначно вказує на формальність підходу Замовника до наданої Учасником документації, по-третє, призводить до висновку, що Замовнику не так важливо придбати товар безпосередньо у виробника, що однозначно буде вигідніше по ціні, ніж придбати товар саме у іншого учасника торгів.
3. Щодо не накладення Учасником на тендерну пропозицію саме кваліфікованого електронного підпису.
Замовник в Протоколі вказує, що під час перевірки КЕП повинні відображатися: прізвище та ініціали особи, уповноваженої на підписання пропозиції (власника ключа).
Далі, сам Замовник зазначає, що у випадку відсутності даної інформації або у випадку не накладення Учасником КЕП відповідно до умов оголошення про проведення спрощеної закупівлі Учасник вважається таким, що не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі та вимогам до предмета закупівлі та підлягає відхиленню на підставі п. 1 ч. 13. Ст. 14 Закону.
Після цього, Замовник, без жодного законодавчого обґрунтування та незрозуміло з яких підстав приходить до висновку, що тип електронного підпису має бути кваліфікований, а тип носія – захищений. А КЕП, накладений Учасником, не відповідає таким параметрам.
Наведена в Протоколі Замовником аргументація щодо невідповідності КЕПа, накладеного Учасником на подану тендерну документація прямо суперечить:
- по-перше, приписам пункту 23 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги», яким встановлено, що кваліфікованим електронним підписом являється удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа. Таким чином, КЕП, який накладений Учасником на тендерну документацію, являється удосконаленим та базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа, тобто в повному обсязі відповідає поняттю «КЕП», визначеному законом;
- по-друге, приписам частини 2 ст. 17 Закону України «Про електронні довірчі послуги», якою встановлений виключний перелік суб’єктів, які зобов’язані використовувати лише кваліфікований сертифікат відкритого ключа. До переліку законодавець відніс: органи державної влади, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації державної форми власності, державні реєстратори, нотаріуси та інші суб’єкти, уповноважені державою на здійснення функцій державного реєстратора, для засвідчення чинності відкритого ключа використовують лише кваліфікований сертифікат відкритого ключа, а для реалізації повноважень, спрямованих на набуття, зміну чи припинення прав та/або обов’язків фізичної або юридичної особи відповідно до закону, застосовують виключно засоби кваліфікованого електронного підпису чи печатки, які мають вбудовані апаратно-програмні засоби, що забезпечують захист записаних на них даних від несанкціонованого доступу, від безпосереднього ознайомлення із значенням параметрів особистих ключів та їх копіювання. Учасник не входить до законодавчо визначеного переліку;
- по-третє, положенням частини 1 Постанови КМ України від 03.03.2020 р. № 193 «Про реалізацію експериментального проекту щодо забезпечення можливості використання удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів», якою погоджена пропозиція Міністерства цифрової трансформації та Адміністрації Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації стосовно реалізації експериментального проекту щодо забезпечення можливості використання удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів (далі - експериментальний проект). Цей експериментальний проект реалізується до дня набрання чинності змінами до Закону України “Про електронні довірчі послуги” щодо врегулювання використання удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів, але не пізніше ніж до 5 березня 2022 року.
Викладене прямо та однозначно засвідчують те, що висновки Замовника щодо невідповідності КЕП, який Учасник наклав на тендерну документація, повністю суперечать положенням законодавства. Отже, КЕП, накладений Учасником, повністю відповідає приписам та положенням чинного законодавства.
На підставі викладеного, керуючись абз. 2 п. 14 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі»,
ВИМАГАЮ:
надати додаткову аргументацію щодо причин невідповідності пропозиції приватного підприємства «O.L.KAR-АгроЗооВет-Сервіс» умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі № UA-2021-12-23-009357-b та вимогам до предмета закупівлі.
Директор ПП «O.L.KAR-АгроЗооВет-Сервіс» О.Я. Яремчук
Пов'язані документи:
Замовник
- Відповідь на вимогу.PDF 14.01.2022 11:19
Дата подачі:
12.01.2022 17:03
Вирішення:
У відповідь на вимогу № UA-2021-12-23-009357-b учасника ПП «O.L.KAR-АгроЗооВет-Сервіс» про надання додаткової аргументації щодо причин невідповідності наданої пропозиції умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі cухий корм для собак, повідомляємо наступне:
1. Щодо не надання гарантійного листа.
Замовник у п. 3 Додатку 1 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі вимагав Гарантійний лист від Учасника з чітким переліком інформації стосовно всіх видів заходів/санкцій/обставин, а саме окремий гарантійний лист наступного змісту: “Даним листом підтверджуємо, що (зазначити найменування Учасника) не перебуває під дією спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів, передбачених Законом України «Про санкції», чи спеціальних санкцій за порушення законодавства про зовнішньоекономічну діяльність, а також будь-яких інших обставин та заходів нормативного, адміністративного чи іншого характеру, що перешкоджають укладенню та/або виконанню договору про закупівлю”. Також хочемо зазначити, що ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) стосується процедур закупівлі, які визначені ст. 13 Закону.
2. Щодо не зазначення Учасником у формі цінової пропозиції виробника та країни походження товару.
Замовник ретельно вивчивши документи встановив, що Учасник у формі цінової пропозиції не зазначив виробника та країну походження товару. Замовник у додатку 4 до оголошення чітко наголосив, що учасник не повинен відступати від даної форми.
У разі якщо Замовник встановлює форму, то учасник повинен надавати пропозицію відповідно до вимог замовника. Це не свідчить про ігнорування Замовником наданих Учасником документів та не вказує на формальність підходу Замовника до наданої Учасником документації.
3. Щодо не накладення Учасником на тендерну пропозицію саме кваліфікованого електронного підпису.
Замовник в оголошені про проведення спрощеної закупівлі вимагав: «Відповідно до частини третьої статті 12 Закону під час використання електронної системи закупівель з метою подання пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги". Учасники спрощеної закупівлі подають пропозиції у формі електронного документа чи скан-копій через електронну систему закупівель. Пропозиція учасника має відповідати ряду вимог:
1) документи мають бути чіткими та розбірливими для читання;
2) пропозиція учасника повинна бути підписана КЕП;
3) якщо пропозиція містить і скановані, і електронні документи, потрібно накласти КЕП на пропозицію в цілому та на кожен електронний документ окремо.
Винятки:
1) якщо електронні документи пропозиції видано іншою організацією і на них уже накладено КЕП цієї організації, учаснику не потрібно накладати на нього свій КЕП.
Зверніть увагу: документи пропозиції, які надані не у формі електронного документа (без КЕП на документі), повинні містити підпис уповноваженої особи учасника закупівлі (із зазначенням прізвища, ініціалів та посади особи), а також відбитки печатки учасника (у разі використання) на кожній сторінці такого документа (окрім документів, виданих іншими підприємствами / установами / організаціями).
Замовник не вимагає від учасників засвідчувати документи (матеріали та інформацію), що подаються у складі пропозиції, печаткою та підписом уповноваженої особи, якщо такі документи (матеріали та інформація) надані у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням КЕП. Замовник перевіряє КЕП учасника на сайті центрального засвідчувального органу за посиланням https://czo.gov.ua/verify. Під час перевірки КЕП повинні відображатися: прізвище та ініціали особи, уповноваженої на підписання пропозиції (власника ключа). У випадку відсутності даної інформації або у випадку не накладення учасником КЕП відповідно до умов оголошення про проведення спрощеної закупівлі учасник вважається таким, що не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі та підлягає відхиленню на підставі п. 1 ч. 13 ст. 14 Закону.»
Частиною 3 статті 12 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) передбачено, що під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій / пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги».
Згідно зі статтею 6 Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» накладанням електронного підпису завершується створення електронного документа. Відносини, пов’язані з використанням удосконалених та кваліфікованих електронних підписів, регулюються Законом України «Про електронні довірчі послуги».
При цьому пунктом 23 частини 1 статті 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» передбачено, що кваліфікований електронний підпис (далі — КЕП) — удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа.
Водночас, пунктом 44 частини 1 статті 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» визначено, що удосконалений електронний підпис (далі — УЕП) — електронний підпис, створений за результатом криптографічного перетворення електронних даних, з якими пов’язаний цей електронний підпис, з використанням засобу удосконаленого електронного підпису та особистого ключа, однозначно пов’язаного з підписувачем, і який дає змогу здійснити електронну ідентифікацію підписувача та виявити порушення цілісності електронних даних, з якими пов’язаний цей електронний підпис.
При цьому в листі Міністерства цифрової трансформації України від 16.02.2021 за № 1/06-3-1587 щодо роз’яснення законодавства у сфері електронних довірчих послуг (далі — Лист від 16.02.2021 № 1/06-3-1587), зазначено, що якщо за результатом перевірки електронного підпису засіб кваліфікованого електронного підпису чи печатки надає інформацію, що тип підпису «удосконалений», то такий електронний підпис не може вважатися кваліфікованим.
Як показує практика, Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі — Колегія) у своїх рішеннях посилається саме на Лист від 16.02.2021 № 1/06-3-1587.
Та якщо замовник вимагав, щоб тендерна пропозиція учасника містила саме КЕП, а натомість учасник підписав документи УЕП, то Колегія постановляє, що тендерна пропозиція такого учасника не містить саме кваліфікованого електронного підпису, отже, не відповідає встановленим абзацом 1 частини 3 статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства та підлягає відхиленню.
Наведемо для прикладу декілька рішень Колегії з такого питання: рішення від 11.11.2021 № 25444, оголошення UA-2021-08-09-011933-a, рішення від 09.11.2021 № 25219, оголошення UA-2021-09-07-005590-c, рішення від 03.11.2021 № 24915, оголошення UA-2021-09-06-008214-c.
Виходячи з вищезазначеного, якщо замовником в оголошені була зазначена вимога щодо накладення учасником на тендерну пропозицію кваліфікованого електронного підпису (КЕП), під час перевірки електронного підпису на сайті ЦЗО має відображатися наступна інформація: «тип підпису: кваліфікований» і «тип носія особистого ключа: захищений».
На тендерну пропозицію учасника не накладено саме кваліфікований електронний підпис. Під час перевірки електронного підпису зазначено «тип носія особистого ключа: «незахищений» і «тип підпису: удосконалений». Тобто замість кваліфікованого електронного підпису накладено удосконалений електронний підпис. Відповідно до цього, якщо за результатами перевірки електронного підпису чи печатки на сайті ЦЗО з’являється інформація, що тип підпису «удосконалений», то такий підпис не може вважатись кваліфікованим.
Таким чином вимогу № UA-2021-12-23-009357-b учасника ПП «O.L.KAR-АгроЗооВет-Сервіс» про надання додаткової аргументації щодо причин невідповідності наданої пропозиції умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі cухий корм для собак - відхилено.
Статус вимоги:
Відхилено