-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
- 3
ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» 09310000-5 – електрична енергія (Постачання електричної енергії до об’єктів КП ВУВКГ)
Усі документи, що подаються у складі тендерної пропозиції, повинні бути складені українською мовою. Очікувана вартість не включає витрати щодо оплати послуг з розподілу електричної енергії.
Прекваліфікація
від початку періоду пройшло 1 333 дні
17 464 554.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 87 322.77 UAH
мін. крок: 0.5% або 87 322.77 UAH
Період оскарження:
23.12.2021 15:41 - 20.01.2022 00:00
Вимога
Відхилено
аналогічні договори
Номер:
28d9df150af3406b86c27feda82dbcdf
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-12-23-015331-c.b1
Назва:
аналогічні договори
Вимога:
Шановий Замовнику! Вимагаємо виключити з положень ТД вимогу щодо надання копії аналогічного договору на суму поставки не менше 3000000,00 грн. Дана вимога носить дискримінаційний характер, оскільки звачно звужує коло учасників даної закупівлі.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
10.01.2022 09:00
Вирішення:
Шановний Учасник!
Ураховуючи вимоги пункту 31 частини першої статті 1 Закону, тендерна документація розробляється та затверджується замовником і має містити відомості, визначені частиною другою статті 22 Закону, зокрема один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.
Відповідно до частини другої статті 16 Закону замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв.
Зміст інформації, яку необхідно підтвердити, а також перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність зазначеним критеріям, встановленим у тендерній документації, визначається замовником самостійно згідно із законодавством, виходячи зі специфіки предмета закупівлі з урахуванням частини четвертої статті 5 Закону, якою встановлено, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників, та з дотриманням принципів, закріплених у частині першій статті 5 Закону, не призводячи своїми діями до штучного або умисного обмеження потенційного кола учасників.
В конкретній процедурі закупівлі встановлено один кваліфікаційний критерій: наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) (копію не менше як 1-го договору та не менше як два листи відгуки від контрагентів про належне виконання аналогічних договорів) та конкретизовано, що під аналогічним договором мається на увазі договір, укладений за результатами проведеної процедури закупівлі (відкриті торги чи відкриті торги з публікацією англійською мовою), на суму поставки не менше ніж 3 000 000,00грн. (три мільйони гривень), за яким учасник постачав електричну енергію споживачу, незалежно від того чи включались до ціни договору послуги з передачі та/або розподілу."
Необхідність такої вимоги в конкретній закупівлі полягає в наступному:
Замовник являється комунальним підприємством, що надає послуги з централізованого водопостачання та централізованого відведення і є фактично єдиним постачальником цих послуг на території Конотопської територіальної громади. Електричну енергію, що є предметом даної закупівлі, замовник буде використовувати у виробничій діяльності з метою забезпечення, в першу чергу, цілодобової та безперебійної роботи виробничого, зокрема насосного, обладнання.
За таких обставин, враховуючи необхідність забезпечення безперебійного цілодобового постачання електричної енергії до енергоспоживаючих об’єктів КП ВУВКГ, великий об’єм поставки, очікувану вартість предмета закупівлі (більше 17 млн. грн.) та процедуру закупівлі – відкриті торги з публікацією англійською мовою (проведення якої в часових рамках сягає до 3-х місяців строку, що позбавляє Замовника можливості оперативно змінити постачальника в разі виявлення його неспроможності виконувати умови договору в повному обсязі), у Замовника виникає об’єктивна необхідність встановлювати кваліфікаційні критерії, які дають можливість обирати Постачальника, який є не лише надійним та добросовісним постачальником за своїми намірами, а ще й має відповідну кваліфікацію та досвід обслуговування аналогічних, зокрема дороговартісних, договорів про закупівлю електричної енергії.
За таких обставин, досвід виконання договорів, укладених не за результатами визначених процедур чи на суму закупівлі меншу ніж визначено вимогами тендерної документації, не дає замовнику об’єктивної можливості встановити відповідність учасника кваліфікаційним критеріям відповідно до специфіки предмета закупівлі та його очікуваної вартості. Натомість конкретизація поняття «аналогічний договір» в тендерній документації до закупівлі є законним правом Замовника та не може розглядатись як дискримінація учасників чи обмеження їх конкуренції.
З приводу учасників, які розпочали свою діяльність в 2021році, слід відмітити, що Додаток 2 до Тендерної документації (до ст. 16 Закону) містить наступне формулювання «Інформація може надаватися про частково виконані договори, дія яких ще не закінчена», а тому учасники, що розпочали свою діяльність у 2021році мають нічим не обмежену можливість прийняти участь у даній закупівлі.
Якщо звернутися до рішень АМКУ з цього питання, то в більшості з них, в разі, якщо скаржниками ставиться питання щодо незаконності внесення конкретних вимог, зокрема конкретизації поняття «аналогічний договір», АМКУ ґрунтується на тому, чи довів замовник необхідність встановлення такої вимоги, чи ні. В разі, якщо замовник доводить і підтверджує встановлення таких вимог, АМКУ визнає їх законними і відхиляє скаргу.
За таких обставин вважаємо Вашу вимогу щодо виключення з тендерної документації вимоги щодо "суми поставки за аналогічним договором» необґрунтованою та такою, що не підлягає задоволенню.
Dear Participant!
Taking into account the requirements of paragraph 31 of part one of Article 1 of the Law, the tender documentation is developed and approved by the customer and must contain information specified in part two of Article 22 of the Law, including one or more qualification criteria in accordance with Article 16 of this Law. information on how to confirm the compliance of participants with the established criteria and requirements in accordance with the law.
In accordance with the second part of Article 16 of the Law, the customer establishes one or more of the following qualification criteria.
The content of the information to be confirmed, as well as the list of documents by which the bidder must confirm its compliance with these criteria set out in the tender documents, is determined by the customer in accordance with the law, based on the specifics of the procurement subject to part four of Article 5 of the Law. customers do not have the right to impose any discriminatory requirements on participants, and in compliance with the principles enshrined in the first part of Article 5 of the Law, without leading to artificial or intentional limitation of the potential range of participants.
One qualification criterion is established in a specific procurement procedure: the presence of documented experience of performing a similar (similar) contract (contracts) on the subject of procurement (a copy of at least 1 contract and at least two letters of feedback from contractors on proper performance of similar contracts) and it is specified that a similar contract means a contract concluded as a result of the procurement procedure (open bidding or open bidding with publication in English), for the amount of delivery not less than UAH 3,000,000.00. (three million hryvnias) for which the participant supplied electricity to the consumer, regardless of whether transmission and / or distribution services were included in the contract price. "
The need for such a requirement in a particular procurement is as follows:
The customer is a utility company that provides services for centralized water supply and centralized drainage and is in fact the only provider of these services in the Konotop territorial community. Electricity, which is the subject of this procurement, the customer will use in production activities in order to ensure, first of all, round-the-clock and uninterrupted operation of production, in particular pumping, equipment.
In such circumstances, given the need to ensure uninterrupted round-the-clock supply of electricity to energy-consuming facilities KP VUVKG, large volume of supply, the expected value of the subject of procurement (more than 17 million UAH) and the procurement procedure - open bidding with publication in English ( which in time reaches up to 3 months, which deprives the Customer of the opportunity to quickly change the supplier in case of failure to comply with the terms of the contract in full), the Customer has an objective need to establish qualification criteria that allow to choose a Supplier who is not only a reliable and conscientious supplier in its intentions, but also has the appropriate qualifications and experience in servicing similar, in particular expensive, contracts for the purchase of electricity.
In such circumstances, the experience of performing contracts not concluded as a result of certain procedures or the amount of procurement less than specified in the tender documents, does not give the customer an objective opportunity to establish the bidder's eligibility criteria according to the specifics of the procurement and its expected value. Instead, the specification of the concept of "similar contract" in the tender documents for procurement is a legal right of the Customer and can not be considered as discrimination against bidders or restriction of their competition.
Regarding the bidders who started their activities in 2021, it should be noted that Annex 2 to the Bidding Documents (to Article 16 of the Law) contains the following wording "Information may be provided on partially executed contracts, the validity of which has not yet expired", and therefore bidders who started their activities in 2021 have an unlimited opportunity to participate in this procurement.
If we turn to the decisions of the AMCU on this issue, then in most of them, if the complainants raise the issue of illegality of specific requirements, in particular the specification of the concept of "similar contract", the AMCU is based on whether the customer has proved the need to establish such a requirement. No. If the customer proves and confirms the establishment of such requirements, the AMCU recognizes them as legal and rejects the complaint.
In such circumstances, we consider your request to exclude from the tender documents the requirement for "the amount of delivery under a similar contract" unfounded and unsatisfactory.
Статус вимоги:
Відхилено
Скарга
Виконана замовником
Скарга
Номер:
f886c95504a745b4bb6eff1b6c54f939
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-12-23-015331-c.c2
Назва:
Скарга
Скарга:
Скарга
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга АМКУ електро Конотоп водоканал.pdf 06.02.2022 01:44
- рішення від 09.02.2022 № 2606.pdf 09.02.2022 16:05
- інформація про перенесення від 17.02.2022 № 482.pdf 17.02.2022 17:13
- інформація про перенесення від 14.04.2022 № 992.pdf 14.04.2022 15:10
- інформація про резолютивну частину рішення від 27.04.2022 № 4116.pdf 28.04.2022 12:33
- рішення від 27.04.2022 № 4116.pdf 02.05.2022 10:39
- Відповідь на скаргу 15.02.2022 12:15
- Додаток до відповіді на скаргу 1 15.02.2022 12:15
- Додаток до відповіді на скаргу 2 15.02.2022 12:15
- Відповідь на скаргу "doc" 15.02.2022 12:15
- Тендерна документація 15.02.2022 12:15
- Додаток 1 до ТД 15.02.2022 12:15
- Додаток 2 до ТД 15.02.2022 12:15
- Додаток 3 до ТД 15.02.2022 12:15
- Додаток 4 до ТД 15.02.2022 12:15
- Додаток 5 до ТД 15.02.2022 12:15
- Додаток 6 до ТД 15.02.2022 12:15
Дата прийняття скарги до розгляду:
06.02.2022 01:47
Дата розгляду скарги:
17.02.2022 12:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
09.02.2022 16:05
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
02.05.2022 10:40
Дата виконання рішення Замовником:
30.08.2022 08:42
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 27.04.2022 №4116-р/пк-пз, відповідно до ч. 23 ст. 18 Закону України "Про публічні закупівлі", оскаржено Замовником торгів до Окружного адміністративного суду міста Києва (справа №640/8359/22).
Задовільнена:
Так