• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

ДК 021:2015 - 33140000-3 - Медичні матеріали

Завершена

425 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 125.00 UAH
Період оскарження: 23.12.2021 14:33 - 09.01.2022 00:00
Вимога
Відхилено

Вимога щодо "Гарантійного листа виробника"

Номер: 1fc46d2adfa6483d9ea6f2eb9415f35a
Ідентифікатор запиту: UA-2021-12-23-006157-b.c1
Назва: Вимога щодо "Гарантійного листа виробника"
Вимога:
Повідомляємо, що деякі положення ТД не відповідають нормам чинного законодавства, зокрема Закону України “Про публічні закупівлі” (Відомості Верховної Ради (ВВР), 2019, № 45, ст.289 ){Із змінами, внесеними згідно з Кодексом № 396-IX від 19.12.2019 (далі – Закон). В тендерній документації Замовником встановлено наступні вимоги до учасників: Оригінал гарантійного листа виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) або представника уповноваженого на це виробником, яким підтверджується можливість поставки товару, який є предметом закупівлі цих торгів та пропонується учасником, у кількості, зі строками придатності та в терміни, визначені тендерною документацією пропозицією учасника торгів. Звертаємо Вашу увагу , що згідно спільного листа Мінекономрозвитку та МОЗ щодо закупівлі лікарських засобів № 3301-04_55905-03_01.7_33810 від 19.12.2018: • не рекомендується висувати вимоги щодо надання постачальниками ГАРАНТІЙНОГО ЛИСТА ВІД ВИРОБНИКА, оскільки це може спричинити дискримінацію потенційних учасників закупівлі. Виходячи з викладеного вище, повідомляємо, що такий підхід здійснення даної закупівлі є дискримінаційним, оскільки обмежує конкурентоспроможність потенційних учасників, а в цілому впливає на можливість учасників прийняти участь у процедурі відкритих торгів. Наведена вище умова документації обмежує коло учасників лише виробниками або суб'єктами господарювання, безпосередньо пов'язаними з такими виробниками (офіційними представництвами) , особливо як що у переліку наведена позиція яка не має повного еквіваленту .Вимога є дискримінаційною.кількість та характеристики товару для забезпечення поставок гарантується за тендерним договором. На підставі викладеного, з метою створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у фармацевтичній сфері та здешевлення предмету закупівлі, вимагаємо внесення змін до Документації шляхом виключення умови про надання учасником у складі пропозиції авторизаційного листа від виробника або його офіційного представництва, також звертаємо Вашу увагу, що такої вимоги Замовника як надання оригіналів гарантійний листів від виробників є прямим порушенням статті 5 Закону (Принципи здійснення закупівель), частини 4 статті 5 Закону (Замовник не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників), частини 4 статті 22 (тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників) та спільного листа МЕРТ та МОЗ щодо закупівлі лікарських засобів № 3301-04_55905-03_01.7_33810 від 19.12.2018. . Наголошуємо Вам,що Замовник в разі необхідності впевнитись у "добросовісності" та "надійності" Постачальника може передбачити законні вимоги, наприклад гарантії забезпечення тендерної пропозиції та/або забезпечення виконання договору про закупівлю (у формі безвідкличної банківської гарантії Постачальника на користь Замовника). Керуючись статтею 18 Закону, звертаємось до Вас з вимогою щодо усунення порушень та приведення тендерної документації до вимог Закону, а саме: 1. Привести тендерну документацію до норми , відповідно до вимог чинного законодавства України, а саме виключити вищезазначену вимогу МТВ. В протилежному випадку залишаємо за собою право оскаржити дану процедуру закупівлі відповідно до порядку оскарження та в терміні визначені статтею 18 Закону, викласти інформацію стосовно процедури в Постійно діючій адміністративній колегії АМК з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель з наступним стягненням витрат із Замовника в судовому порядку ,та або розміщення відгуку на порталі DOZORRO задля моніторингу громадськими спільнотами та іншими контролюючими органами Просимо зробити зміни згідно діючого Законодавства.
Вирішення: відповідь на вимогу: Шановний Учаснику! Дякуємо за Ваше звернення! Уважно розглянувши Вашу вимогу до тендерної документації (далі – ТД) повідомляємо наступне. Закупівлі, які проводяться КП «Міський лікувально-діагностичний центр» (далі – Замовник), ґрунтуються виключно на правових та економічних засадах здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади встановлені законом України "Про публічні закупівлі" від 25.12.2015 року № 922-VIII із змінами і доповненнями (далі – Закон). Абзацом 4 частини першої статті 5 Закону визначено, що одним із принципів здійснення державних закупівель є недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Частиною другою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що документація конкурсних торгів може містити також іншу інформацію, відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. При цьому, частиною третьою вищевказаної статті встановлено, що документація конкурсних торгів не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Із вищенаведеного вбачається, що стаття 22 Закону містить обов’язковий перелік інформації для включення до документації конкурсних торгів, який не є виключним. Тому, перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність зазначеній вимозі, визначається замовником самостійно з дотриманням законодавства та принципів, установлених статтею 5 Закону. Підготовку технічних, якісних та інших характеристик предмету закупівлі здійснюють фахівці Замовника, керуючись виключно нормами діючого законодавства, інструкціями та досвідом роботи. Відповідно до висновків МІНІСТЕРСТВА ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ (уповноваженого органу) за результатами здійснення моніторингу державних закупівель в порядку статті 8 Закону, вимоги документації конкурсних торгів не відповідають принципам здійснення закупівель, встановленим статтею 3 Закону, якщо вони ставлять учасників в нерівні умови та можуть призвести до штучного обмеження участі у процедурі закупівлі потенційних учасників (лист № 3302-06/37708-07 від 22.11.2016р.). Таким чином, тендерна документація розробляється Замовником виключно з дотриманням вимог Закону, зокрема ст.5 та cт. 22 Закону, та керуючись наказом Мінекономрозвитку від 13.04.2016 р. № 680 "Про затвердження примірної тендерної документації". Станом на сьогодні в Україні зареєстровано більше 25 виробників товарів, що заявлені в оголошенні №UA-2021-12-23-006157-b на закупівлю медичних матеріалів. Всі ці виробники мають велику кількість офіційних дистриб’юторів. Тому , якщо кожен виробник дасть офіційний лист своєму дистриб’ютору, то принципи конкуренції будуть дотримані, а Замовник гарантовано отримає якісний товар. Відповідно до п.5 Додатку 3 ТД «Учасник повинен надати лист виробника чи уповноваженого ним представника щодо терміну придатності товару, який повинен становити на момент постачання не меньше 75% від терміну придатності, визначеного виробником, але не менше 12 місяців, лист повинен містити посилання на номер оголошення про проведення відкритих торгів. Наявність вищезазначеного документу в складі тендерної пропозиції учасника не є дискримінаційною вимогою, а є гарантією своєчасного постачання якісного товару у необхідній Замовнику кількості та попереджає імовірну закупівлю фальсифікату товару з малим терміном придатності. Тож, така умова ТД, є обґрунтованою, а Ваші твердження викладені у Вимозі, безпідставними. Стосовно Вашого посилання на спільного листа Мінекономрозвитку та МОЗ № 01.7/33810 від 19.12.2018, повідомляємо, що положення даного листа мають рекомендаційний характер про що зазначено Вами у вимозі і крім того, лист не містить рекомендацію щодо даної вимоги ТД. Враховуючи вищевикладене, в тендерній документації відсутні будь-які дискримінаційні умови.
Статус вимоги: Відхилено