-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Витратні матеріали для перитонеального діалізу: НК 024:2019: 35896 – Діалізат перитонеального діалізу, 61141 – Ковпачок дезінфекційний для судинного катетера
Завершена
3 302 416.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 16 512.08 UAH
мін. крок: 0.5% або 16 512.08 UAH
Період оскарження:
23.12.2021 14:30 - 06.01.2022 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Внесення змін до ТД
Номер:
a03b648f6b7e497a9d869023f2aab9f2
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-12-23-003375-a.a1
Назва:
Внесення змін до ТД
Вимога:
ТОВ «ДІАВІТА» має намір прийняти участь у процедурі закупівлі за бюджетні кошти, яку проводить Комунальне некомерційне підприємство "Обласна клінічна лікарня ім. О. Ф. Гербачевського" Житомирської обласної ради, наступного товару: Витратні матеріали для перитонеального діалізу: НК 024:2019: 35896 – Діалізат перитонеального діалізу, 61141 – Ковпачок дезінфекційний для судинного катетера (оголошення UA-2021-12-23-003375-a). Ознайомившись з технічними вимогами до предмету закупівлі, викладених у Додатку 1 до тендерної документації, зазначаємо наступне: вимога щодо розчинів для перитонеального діалізу із вмістом глюкози в мішках подвійних ємністю 2500 мл в частині вмісту не менше 0,25 г кальцію хлориду дигідрату в 1 л готового до використання розчину є такою, що унеможливлює участь ТОВ «ДІАВІТА» у зазначених торгах як офіційного дистрибютора витратних матеріалів для перитонеального діалізу виробництва компанії Baxter Healthcare (США) у зв’язку з тим, що розчини для перитонеального діалізу із вмістом глюкози в мішках подвійних ємністю 2500 мл ДІАНІЛ ПД 4 виробництва Baxter мають вміст 0,184 г кальцію хлориду дигідрату в 1 л готового до використання розчину. Слід зазначити, що Комунальне некомерційне підприємство "Обласна клінічна лікарня ім. О. Ф. Гербачевського" Житомирської обласної ради для лікування хворих з хронічною хворобою нирок методом перитонеального діалізу на протязі 2005-2021 рр. використовує саме розчини виробництва Baxter із вмістом 0,18 г кальцію хлориду дигідрату в 1 л готового до використання розчину. Крім того, інформуємо, що з понад 400 000 пацієнтів у світі, які лікуються перитонеальним діалізом, 332 000 використовують саме розчини виробництва Baxter. Відповідно до даних з Державного реєстру лікарських засобів (http://www.drlz.com.ua/ibp/ddsite.nsf/all/shlist?opendocument&atscode=B05D) в Україні зареєстровано та дозволено до застосування у медичній практиці декілька розчинів розчинів для перитонеального діалізу із вмістом глюкози (код АТС – B05D) в мішках подвійних ємністю 2500 мл різних виробників. При цьому вміст кальцію хлориду дигідрату в 1 л готового до використання розчину становить в них від 0,184 г до 0,257 г. Умисні антиконкурентні дії Замовника, що сутєєво звужуть конкурентне коло, можуть призвести до закупівлі товару за завищеними цінами та спричинити розтрату бюджетних коштів. Звертаємось до Замовника з запитом щодо внесення змін до технічних вимог до предмету закупівлі в частині вмісту кальцію хлориду дигідрату в 1 л готового до використання розчину, а саме визначення вказаного параметру не менше 0,18 г. Такі зміни дозволять залучити до закупівлі всіх без виключення виробників розчинів для перитонеального діалізу із вмістом глюкози в мішках подвійних ємністю 2500 мл і провести процедуру закупівлі у відповідності до чинного законодавства у сфері публічних закупівель та максимально сприяти економії бюджетних коштів. У разі ігнорування нашого запиту, ТОВ «ДІАВІТА» залишає за собою право на оскарження антиконкурентних дій Замовника в Уповноваженому органі.
Пов'язані документи:
Учасник
- Внесення змін до ТД 24.12.2021 12:51
- Протокол щодо надання відповіді 30.12.2021 12:07
Дата подачі:
24.12.2021 12:51
Вирішення:
Комунальне некомерційне підприємство «Обласна клінічна лікарня
ім. О. Ф. Гербачевського» Житомирської обласної ради (надалі по тексту - Замовник) детально розглянуло Вашу вимогу від 24.12.2021 року, щодо можливого встановлення в тендерних документаціях дискримінаційних та надмірних вимог під час проведення відкритих торгів на закупівлю фармацевтичної продукції (номер закупівлі в електронній системі за №UA-2021-12-23-003375-a), керуючись положеннями п.1 ст.24 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 року № 922-VIII із змінами і доповненнями (далі – Закон), повідомляє наступне.
Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади встановлені Законом.
Підпунктом 4 частини першої статті 5 Закону визначено, що одним із принципів здійснення державних закупівель є недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Частиною третьою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
При цьому, частиною четвертою вищевказаної статті встановлено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Із вищенаведеного вбачається, що стаття 22 Закону містить обов’язковий перелік інформації для включення до тендерної документації, який не є виключним.
Тому, перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність зазначеній вимозі, визначається Замовником самостійно з дотриманням законодавства та принципів, установлених статтею 5 Закону.
Відповідно до висновків МІНІСТЕРСТВА ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ (уповноваженого органу) за результатами здійснення моніторингу державних закупівель в порядку статті 8 Закону, вимоги документації конкурсних торгів не відповідають принципам здійснення закупівель, встановленим статтею 3 Закону, якщо вони ставлять учасників в нерівні умови та можуть призвести до штучного обмеження участі у процедурі закупівлі потенційних учасників (лист № 3302-06/37708-07 від 22.11.2016р.).
Таким чином, тендерна документація розробляється Замовником з дотриманням вимог Закону, зокрема ст. 5, 22 Закону, та керуючись наказом Мінекономрозвитку від 13.04.2016 р. №680 "Про затвердження примірної тендерної документації".
Згідно наказу МІНІСТЕРСТВА РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ, ТОРГІВЛІ ТА СІЛЬСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ від 15.04.2020 №708, предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» та на основі національного класифікатора України ДК021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 (далі – Єдиний закупівельний словник), за показником четвертої цифри основного словника із зазначенням у дужках конкретної назви товару чи послуги, а лікарські засоби – за показником третьої цифри із зазначенням у дужках міжнародної непатентованої назви лікарського засобу (МНН).
Окремо відзначаємо, що в тендерній документації публічної закупівлі вказується, що усі посилання в Документації на конкретні торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, вважати такими, що містять вираз "або еквівалент".
Еквівалентом лікарського засобу в розумінні даної тендерної документації є лікарський засіб, діюча речовина якого (міжнародна назва), дозування, форма випуску, концентрація та інші стандартні характеристики абсолютно співпадають з біологічними, токсикологічними, фармацевтичними та терапевтичними властивостями препарату.
Відповідно наказу МОЗ України від 12.01.2017р. №22 Лікарські засоби є фармацевтично еквівалентними, якщо вони містять ту ж саму кількість тієї ж самої діючої речовини (діючих речовин) у тих же лікарських формах та відповідають вимогам однакових або порівнянних стандартів. Фармацевтична еквівалентність не обов'язково передбачає біоеквівалентність, оскільки відмінності у допоміжних речовинах та/або у процесі виробництва можуть призвести до більш швидкого чи більш повільного розчинення та/або абсорбції.
Тобто, тим самим Замовник надає можливість приймати участь в публічній закупівлі усім потенційним учасникам закупівлі без прив’язки до конкретного виробника чи торгової марки предмету закупівлі, а тому тендерна документація складена у повній відповідності до положень Закону, інших підзаконних нормативних актів та у чіткому дотримані рекомендацій уповноважених органів.
Окремо відзначаємо, відповідно до ст. 29 Закону, оцінка тендерних пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації, шляхом застосування електронного аукціону.
Згідно п. 9 ст. 29 Закону зазначається, що після оцінки пропозицій замовник розглядає тендерні пропозиції на відповідність вимогам тендерної документації з переліку учасників, починаючи з учасника, пропозиція якого за результатом оцінки визначена найбільш економічно вигідною.
Як того вимагає Закон, Замовником в тендерній документації «Оцінка тендерної пропозиції», визначаються критерії і методики оцінки поданих пропозицій, а саме «оцінка тендерних пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації, шляхом застосування електронного аукціону.
Єдиним критерієм оцінки тендерних пропозицій є Ціна (з урахуванням податку на додану вартість).
З огляду на відсутність вищевказаної інформації та доказів, які її підтверджують, твердження щодо порушення прав та законних інтересів є необґрунтованим, а вимоги, викладені у Вимозі - безпідставними.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
30.12.2021 12:08