-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Створення сучасної системи безпеки, придбання, монтаж, налагодження, введення в експлуатацію обладнання швидкого реагування поліції, включаючи пристрої екстреного виклику, для забезпечення своєчасного запобігання правопорушень та надзвичайних подій громадського порядку та громадської безпеки у Київській області
Створення сучасної системи безпеки, придбання, монтаж, налагодження, введення в експлуатацію обладнання швидкого реагування поліції, включаючи пристрої екстреного виклику, для забезпечення своєчасного запобігання правопорушень та надзвичайних подій громадського порядку та громадської безпеки у Київській області
Торги не відбулися
1 000 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1.5% або 15 000.00 UAH
мін. крок: 1.5% або 15 000.00 UAH
Період оскарження:
09.10.2017 12:08 - 21.10.2017 00:00
Скарга
Залишено без розгляду
Скарга
Номер:
6b48240cf9344ceab8d2da6f474322d3
Ідентифікатор запиту:
UA-2017-10-09-000536-c.b1
Назва:
Скарга
Скарга:
Управління з питань оборонної роботи та взаємодії з правоохоронними органами Київської обласної державної адміністрації (далі – Замовник) на веб-порталі Уповноваженого органу було оприлюднено оголошення про проведення відкритих торгів на закупівлю Код ДК 021-2015: 31625300-6 Системи охоронної сигналізації (далі – Система) Сучасна система безпеки (придбання, монтаж, налагодження, введення в експлуатацію обладнання швидкого реагування поліції, включаючи пристрої екстреного виклику, для забезпечення своєчасного запобігання правопорушень та надзвичайних подій громадського порядку та громадської безпеки у Київській області) (ID 77a4052a1c314591a7294a9834bb5f51 ідентифікатор закупівлі UA-2017-10-09-000536-c).
Відповідно до даного оголошення код предмету закупівлі визначений як 31625300-6 Системи охоронної сигналізації, що не відповідає вимогам пункту 18 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Наказу Міністерства економічного розвитку і торгів України «Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі» (далі – Наказ) так як відповідно до абзацу другого пункту 1 розділу ІІ Наказу Предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 17 і 32 частини першої статті 1 Закону та на основі національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник”, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 (далі – Єдиний закупівельний словник), за показником четвертої цифри основного словника із зазначенням у дужках конкретної назви товару чи послуги.
Як бачимо Замовником порушено вимоги Закону та Наказу, що може призвести до нецільового використання коштів та затрат учасника на поставку товару, який в подальшому може залишитися не оплаченим.
Просимо зобов’язати Замовника усунути порушення шляхом визначення предмету закупівлі відповідно до вимог Закону та Наказу.
Також на веб-порталі Уповноваженого органу 09.10.2017 року було оприлюднено тендерну документацію (далі – Документація) по даній закупівлі.
В Додатку 2 Документації (далі – Технічне завдання) передбачено технічні вимоги до предмету закупівлі, а саме:
«Предмет закупівлі: 31625300-6 Системи охоронної сигналізації, за кодом CPV ДК 021: 2015.
Технічне завдання розроблено з метою реалізації Обласної цільової комплексної програми профілактики та протидії злочинності у Київській області на 2017-2020 роки «Безпечна Київщина».
Роботи, що підлягають виконанню згідно із цим технічним завданням, здійснюються на об’єктах, згідно з переліком визначених місць Замовником.
Комплекс електромонтажних робіт цих торгів передбачає наступні умови:
1. Учасник здійснює придбання обладнання та інших матеріалів для монтажу згідно із Специфікації (Табл.1.).
2. Обладнання має бути: новим, без дефектів та пошкоджень, мати маркування підприємства-виробника, таким що не було у вживанні, сертифіковане в Україні та мати усі документи, що передбачені діючим законодавством України для такого виду товару.
3. Учасник поставляє обладнання, здійснює його монтаж та виконує пусконалагоджувальні роботи згідно із кошторисною документацією до договору підряду та відповідно до цінової пропозиції.
4. В процесі надання послуг на об’єктах, Учасник має гарантувати дотримання встановлених законодавством вимог з техніки безпеки, охорони праці та пожежної безпеки.
5. Учасник виконує усі необхідні роботи та вживає всіх необхідних заходів з пусконалагоджувальних робіт системи охоронної сигналізації на пульт централізованого спостереження органів Національної поліції України.
Монтаж та пусконалагодження системи охоронної сигналізації передбачає:
1) проведення обстежень об'єктів зі складанням акта первинного обстеження стану технічної укріпленості та оснащеності комплексу технічної сигналізації (далі – КТС);
2) узгодження проектно-кошторисної документації з організацією, на пульт централізованого сповіщення (далі – ПЦС) якої будуть підключатись об’єкти охорони;
3) виконання монтажно-налагоджувальних робіт з обладнання об'єктів КТС (підключення обладнання об’єктів на ПЦС, безпосередня перевірка з ПЦС працездатності обладнання в різних режимах роботи, передавання даних щодо збоїв та несправностей обладнання, у тому числі відсутність/збій електроживлення, зв’язку тощо);
4) виконання монтажно-налагоджувальних робіт з обладнання об'єктів КТС електромонтерами ОПС організації, на ПЦС якої будуть підключатись об’єкти охорони;
5) прийняття в експлуатацію КТС комісією за участю представників замовника охоронних послуг, монтажної організації, організації, на ПЦС якої будуть підключатись об’єкти охорони, а також за необхідності інших представників, зі складанням акта прийняття КТС в експлуатацію.
Витрати на вищезазначені роботи мають бути враховані в кошторисній документації Учасника та ціновій пропозиції.
6. Учасник готує всі необхідні документи (виконавчу документацію, акти введення в експлуатацію, акти перевірки працездатності в режимах «Охорона» та «Тривога»).
7. Монтажні та пусконалагоджувальні роботи виконуються згідно з діючими нормами та правилами технічних умов, відповідно до проекту.
8. Учасник гарантує, що під час виконання електромонтажних робіт не завдає шкоди навколишньому середовищу та передбачає заходи із захисту довкілля.
9. Учасник виконує гарантійний ремонт протягом 12 місяців від дня прийому робіт, при дотриманні Замовником діючих правил експлуатації.
Учасник в складі тендерної пропозиції надає гарантійний лист в стверджувальній формі на предмет надання згоди та дотримання ним всіх вищезазначених умов, викладених в п. 1-9.
Учасник в окремій довідці зазначає повну інформацію (найменування юридичної особи, обсяг та вартість робіт) по відношенню до тієї частини робіт, яка здійснюватиметься на умовах аутсорсінгу/субпідряду».
Вимоги Технічного завдання не відповідають вимогам Закону та призводять до дискримінації учасників з огляду на наступне:
По-перше:
Як бачимо, Замовником визначено предмет закупівлі, як товар, а саме закуповуються послуги «Системи охоронної сигналізації», отже, при врахуванні пункту 5 Розділу ІІ Наказу можлива закупівля й послуг пов'язаних з поставкою товарів (зокрема послуги з транспортування, установки, монтажу, наладки, інсталяції програмного забезпечення, навчання персоналу тощо) за умови, що вартість таких послуг не перевищує вартості самих товарів. Отже, порядком визначення предмету закупівлі чітко вказано, що разом з товарами можуть закуповувати послуги з монтажу, а не роботи.
Слід зазначити, що в Технічному завданні чітко вказано, що «Роботи, що підлягають виконанню згідно із цим технічним завданням, здійснюються на об’єктах, згідно з переліком визначених місць Замовником».
Відповідно до п. 6.1.1. проекту договору, який надано Замовником в додатку 5 до Тендерної документації, зазначено «По закінченні надання послуг Підрядник повідомляє Замовнику про закінчення робіт за даним Договором та складає у двох примірниках, акт приймання наданих послуг за формою №КБ-2в (далі – Акт приймання), які надає Замовнику для підписання».
Відповідно п. 1 до Наказу Міністерства регіонального розвитку і будівництва України від 04.12.2009 року №554 визначено, що форма №КБ-2в є Акт приймання виконаних будівельних робіт.
В тексті договору Замовник неодноразово сплутує різні правові дефініції «роботи» та «послуги», що мають в собі не лише суттєву категоріальну різницю, але й мають різне юридичне значення та несуть за собою різні правові наслідки.
Отже, Замовником порушено вимоги Закону та Наказу та включено до однієї процедури різні предмети закупівлі (закупівля товару та виконання робіт), що є порушенням пункту 18 частини 1 статті 1 Закону та не може бути виконано учасниками.
Просимо зобов’язати замовника внести зміни в тендерну документацію та виключити електромонтажні робіти з тендерної документації.
По-друге:
В Технічному завданні зазначено, що «Учасник виконує усі необхідні роботи та вживає всіх необхідних заходів з пусконалагоджувальних робіт системи охоронної сигналізації на пульт централізованого спостереження органів Національної поліції України».
Виконання даних робіт не є можливим, оскільки доступ до пульту централізованого спостереження Національної поліції України мають тільки працівники поліції, а працівники інших підприємств не мають права втручатися в діяльність інших підприємств.
На задане питання в електронній системі про неможливість виконання даних робіт замовником було надано наступну відповідь «обласною цільовою комплексною програмою профілактики та протидії злочинності у Київській області на 2017 - 2020 роки "Безпечна Київщина" передбачено не лише придбання та встановлення охоронного обладанння, але й підключення охоронної сигналізації на пульт централізованого спостереження органів Національної поліції України. У п. 7 тендерної документації зазначено, що учасник в окремій довідці зазначає повну інформацію (найменування юридичної особи, обсяг та вартість робіт) по відношенню до тієї частини робіт, яка здійснюватиметься на умовах аутсорсінгу/субпідряду. На підтвердження інформації викладеної у довідці учасник в складі тендерної пропозиції надає документ (наприклад: договір, контракт, угоду, акт про наміри сторін, гарантійний лист від субпідрядника), який засвідчує наміри або співпрацю учасника із субпідрядником. Конфіденційна інформація перед скануванням та публікацією документу ретушується. Таким чином, конкретно визначеного документа, який буде регулювати дані відносини не встановлено, тому після звернення до органів поліції Ви спільно з органами поліції узгоджуєте, якими документами будуть врегульовані відносини між Вами».
З огляду на зазначену відповідь, Учасник до моменту взяття участі у процедурі закупівлі повинен провести переговори з Національною поліцією України та домовитися про проведення пусконалагоджувальних робіт з підключення КТС на пульт централізованого нагляду поліції.
Відповідно до статті 6 та 627 ЦКУ, а також п. 2 ч. 1 ст. 6 ГКУ підприємствам надано право свободи підприємницької діяльності, право вільно обирати контрагента та визначати умови договору.
Встановлюючи дану вимогу в Документації, Замовник порушує права учасників, які закріплені в статті 6 та 627 ЦКУ, п. 2 ч. 1 ст. 6 ГКУ, а також спонукає учасників до порушення, яке передбачене частиною 1 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції», а саме узгодити дії з органами Національної поліції до моменту участі у закупівлі та до моменту подання пропозиції на участь у тендері, а також узгодити вартість проведення пусконалагоджувальних робіт з підключення КТС на пульт централізованого нагляду поліції, інакше кажучи, Замовник зобов’язує учасників узгодити з Національною поліцією вартість частини пропозиції.
Також у відповіді на запитання учасників Замовник зазначає про те, що в складі пропозиції необхідно надати довідку, яка міститиме інформацію про найменування юридичної особи, обсяг та вартість робіт, які будуть виконані субпідрядною організацією.
Змушені зауважити, що вимога про надання даної довідки не відповідає вимогам Закону, оскільки відповідно до пункту 17 частини 2 статті 22 Закону Тендерна документація повинна містити таке положення: «у разі закупівлі робіт - вимогу про зазначення учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт як субпідрядника».
Відповідно до оприлюдненого оголошення про проведення відкритих торгів предметом закупівлі є товар, такими чином, вимоги про залучення субпідрядника не можуть бути в складі тендерної пропозиції.
Просимо зобов’язати замовника виключити з Документації вимогу про можливість залучення субпідрядника, оскільки дана вимога не передбачена Законом.
По-третє:
Відповідно до п. 5 Додатку 2 Документації: «Учасник виконує усі необхідні роботи та вживає всіх необхідних заходів з пусконалагоджувальних робіт системи охоронної сигналізації на пульт централізованого спостереження органів Національної поліції України».
Технічним завданням передбачено, що Учасники повинні здійснювати виконання монтажно-налагоджувальних робіт з обладнання об'єктів КТС електромонтерами ОПС організації, на ПЦС якої будуть підключатись об’єкти охорони.
Таким чином, виконання монтажно-налагоджувальних робіт повинні здійснювати електромонтери органів Національної поліції України.
Вищезазначене неможливе, оскільки будь-який учасник не може зобов’язати електромонтера Національної поліції України виконувати роботи для іншого підприємства.
Крім того, як було зазначено вище, пусконалагоджувальні роботи не можуть виконуватися за допомогою залучення субпідрядної організації (в тому числі органів Національної поліції України).
Просимо зобов’язати замовника виключити з Документації вимогу про здійснення виконання монтажно-налагоджувальних робіт з обладнання об'єктів КТС електромонтерами ОПС організації, на ПЦС якої будуть підключатись об’єкти охорони, оскільки дана вимога не можлива для виконання.
По-четверте:
Додатком 2 Документації передбачено, що учасники повинні здійснити узгодження проектно-кошторисної документації з організацією, на пульт централізованого сповіщення (далі – ПЦС) якої будуть підключатись об’єкти охорони, тобто органів Національної поліції України.
Відповідно до оголошення про проведення відкритих торгів Замовником закупівлі є Управління з питань оборонної роботи та взаємодії з правоохоронними органами. За результатами проведеної процедури закупівлі буде укладено двосторонній договір між Замовником та Переможцем процедури закупівлі. Виникає логічне запитання чому учасник-переможець повинен погоджувати проектно-кошторисну документацію з організацією, яка не має відношення до закупівлі?
Просимо зобов’язати замовника виключити з Документації вимогу про здійснення узгодження проектно-кошторисної документації з організацією, на пульт централізованого сповіщення (далі – ПЦС) якої будуть підключатись об’єкти охорони, оскільки організація на пульт якої будуть підключатися об’єкти охорони не має відношення до процедури закупівлі та не є стороною договору про закупівлю.
Також слід зазначити, що Замовником вже проводилася закупівля послуг зі Створення сучасної системи безпеки, придбання, монтаж, налагодження, введення в експлуатацію обладнання швидкого реагування поліції, включаючи пристрої екстреного виклику, для забезпечення своєчасного запобігання правопорушень та надзвичайних подій громадського порядку та громадської безпеки у Київській області (ідентифікатор закупівлі UA-2017-08-16-000485-c). Учасниками даних торгів були:
ТОВ "ОХОРОННИЙ ХОЛДІНГ" 654 084 грн.
Управління поліції охорони в Київській області 669 000 грн.
Управління поліції охорони в м. Києві 933 419,52 грн.
Для можливості визначення переможця торгів тендерним комітетом було проведено робочу нараду за участю ТОВ «ОХОРОННИЙ ХОЛДИНГ» за результатами якої торги було відмінено, у зв’язку із тим, що технічні вимоги зазначені в тендерній документації трактуються неоднозначно.
Однак замовником під час складання тендерної документації на закупівлю послуг зі Створення сучасної системи безпеки, придбання, монтаж, налагодження, введення в експлуатацію обладнання швидкого реагування поліції, включаючи пристрої екстреного виклику, для забезпечення своєчасного запобігання правопорушень та надзвичайних подій громадського порядку та громадської безпеки у Київській області (ідентифікатор закупівлі UA-2017-10-09-000536-c) не враховано помилок, які були допущені про проведенні попередньої процедури закупівлі. Також Замовником проігноровано безліч запитань, які поставлені учасниками в електронній системі, та надано лише відписки, а не вичерпні відповіді на запитання.
По-п’яте:
Проаналізувавши вимоги Додатку 2 до Документації та роз’яснення надані Замовником, стає зрозуміло, що Замовник має намір, у подальшому, здійснювати охорону об’єктів за допомогою систем сигналізації (які закупляються) силами територіальних органів Національної поліції України.
Зважаючи на те, що:
- Управління з питань оборонної роботи та взаємодії з правоохоронними органами є замовником в розумінні Закону;
- Управління з питань оборонної роботи та взаємодії з правоохоронними органами повинно здійснювати закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до вимог Закону;
- підстави для закупівлі Управлінням з питань оборонної роботи та взаємодії з правоохоронними органами послуг з охорони об’єктів за допомогою систем сигналізації (які закупляються) виключно силами територіальних органів Національної поліції України – відсутні;
- діючого договору на охорону об’єктів за допомогою систем сигналізації (які закупляються) силами територіальних органів Національної поліції України на даний момент не існує;
- хто саме у подальшому, здійснюватиме охорону об’єктів за допомогою систем сигналізації (які закупляються) – визначити не можливо;
- органи Національної поліції України є потенційними учасниками даної закупівлі (зважаючи на попередню закупівлю: ідентифікатор закупівлі UA-2017-08-16-000485-c);
ВИМОГИ ЗАМОВНИКА, ЗАЗНАЧЕНІ В ДОДАТКУ 2 ДО ДОКУМЕНТАЦІЇ, ЗМОЖЕ ВИКОНАТИ ЛИШЕ УЧАСНИК, ЩО Є ОРГАНОМ НАЦІОНАЛЬНОЇ ПОЛІЦІЇ УКРАЇНИ.
Таким чином, вимоги Додатку 2 до Документації, які тим чи іншим чином зобов’язують до «співпраці» переможця з органами Національної поліції України є необґрунтованими та такими, що призводять до дискримінації інших учасників (які не є органами Національної поліції України) та несуть суттєві ризики щодо виконання умов договору. Оскільки, повне виконання умов закупівлі (договору за результатами закупівлі) залежить від особи, яка є потенційним учасником даної закупівлі.
Цілком можлива ситуація, коли переможець даної закупівлі – укладе договір про закупівлю, здійснить поставку обладнання, а органи Національної поліції України відмовлять у підключенні даного обладнання на їх пульт централізованого спостереження.
Просимо зобов’язати Замовника виключити з Документації всі вимоги, які передбачають вплив на виконання договору третіх осіб.
По-шосте:
В Додатку 2 до Документації наведена «Специфікація обладнання та матеріалів».
Закупівлею передбачено здійснення монтажу даного обладнання.
Пунктом 1 Специфікації обладнання та матеріалів передбачено 145 приладів охоронної сигналізації.
Пунктом 7 Специфікації обладнання та матеріалів передбачено 48 монтажних наборів № 1 у складі дюбеля і саморізу, що призначені для кріплення обладнання до поверхні.
Просимо зобов’язати Замовника внести необхідні зміни в Документацію, оскільки 48 дюбелів та саморізів недостатньо для кріплення 145.
На підставі вище викладеного та керуючись статтею 18 Закону,
Просимо:
1. Прийняти скаргу до розгляду;
2. Призупинити процедуру закупівлі;
3. Зобов’язати Замовника усунути порушення щодо невідповідності предмету закупівлі вимогам Закону та Наказу;
4. Зобов’язати Замовника внести зміни в тендерну документацію та виключити вимоги про виконання робіт;
5. Зобов’язати Замовника внести зміни в тендерну документацію та виключити вимогу про можливість залучення субпідрядника;
6. Зобов’язати Замовника внести зміни в тендерну документацію та виключити вимогу про здійснення виконання монтажно-налагоджувальних робіт з обладнання об'єктів КТС електромонтерами ОПС організації, на ПЦС якої будуть підключатись об’єкти охорони;
7. Зобов’язати Замовника внести зміни в тендерну документацію та виключити вимогу про здійснення узгодження проектно-кошторисної документації з організацією, на пульт централізованого сповіщення (далі – ПЦС) якої будуть підключатись об’єкти охорони.
8. Зобов’язати Замовника виключити з Документації всі вимоги, які передбачають вплив на виконання договору третіх осіб.
9. Зобов’язати Замовника внести необхідні зміни в Специфікацію обладнання та матеріалів.
10. У разі неможливості усунення порушення зобов’язати замовника відмінити процедуру закупівлі.
Додатки:
1. Платіжне доручення про перерахування оплати за подання скарги.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга.pdf 20.10.2017 16:55
- Скарга.pdf.p7s 20.10.2017 16:55
- Платіжне доручення.pdf 20.10.2017 16:55
- Платіжне доручення.pdf 20.10.2017 16:56
- Платіжне доручення.pdf.p7s 20.10.2017 16:56
- Рішення від 25.10.2017 № 7513.pdf 25.10.2017 18:30
Дата прийняття скарги до розгляду:
20.10.2017 16:57
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
25.10.2017 18:31